Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017  (Przeczytany 217768 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« dnia: Styczeń 13, 2017, 00:33:13 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Mamy nowy rok proszę Was!!!

A w temacie - wymieniłem dziś świece w GLE. Na takie same tylko nowe. Iskry znaczy. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 14, 2017, 22:34:07 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Zmieniłem dziś diody w przełącznikach od szyb na mocniejsze (stare ledwo co się żarzyły), zamontowałem podgrzewanie w lustrach i zakleiłem taśmą tylną lewą lampę - ktoś bardzo sympatyczny zahaczył i połowę rozpupcył  :( a taka była nowiutka sztuka <uoee>
Przejściówka

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 15, 2017, 00:09:32 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Gorąca szesnastka 1,6 czeka na atutututu <lol>

Zastanawiam się tylko czy lepiej będzie zostawić ECU z Polorovera czy "pójść w koszta" i założyć nowsze ECU z rovera.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 15, 2017, 00:32:17 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jak chcesz żeby silnik chodził, tak jak powinien to tylko sterownik z Rovera.
Na tym z 1.4 chodzi fajnie, ale mimo wszystko czuć różnicę.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 15, 2017, 13:33:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moim zdaniem nie warto zmieniac sterownika przy podmianie bloku 1.4 na 1.6,
nie twierdze,ze nie ma roznicy, albo jest lepiej, ale roznice sa na tyle male, ze nie warto,
a ze w tym aucie jest gaz, to juz w ogole nie ma co sie zastanawiac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 15, 2017, 15:23:13 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Pozwole się nie zgodzić, bo miałem i taką wersję i taką. Auto po prostu jeździ lepiej i pali mniej (to szczególnie). Koszty operacji nie są duże.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 15, 2017, 16:22:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ja mialem do czynienia z dwoma rozwiazaniami i tylko na kompie z 1.4 moc byla wyzsza niz seria ;>
co do zuzycia paliwa to nie wiem skad mialoby sie to brac, bo wyniki z hamowni nie zwiastuja,ze kat zaplonu jest opozniony,
roboty nie jest moze duzo, bo jakis tam kabelek trzeba puscic i wypada zmienic przepustnice,a wiec i dorobic miejsce na krokowca, zdjac immo z ECU,
przy zmianie silnika odpada przynajmniej zmiana kola zamachowego,
jak sie ma wszystkie potrzebne elementy to mozna sie skusic - nie wiem ile teraz kosztuje zdjecie immo,
ale jak sie nie ma i to wszystko trzeba kupic, to uwazam, ze nie warto
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 15, 2017, 17:14:18 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A ja jeździłem przez 2.5 roku 1.6, przy czym 3/4 na sterowniku z 1.4, a potem 1.6. Od razu po przesiadce odczuwalnie mniej żłopał paliwa. Szczególnie na trasie.  Dużą zaletą jest gotowe, niecudowane koło zamachowe pod sprzęgło 200mm.

Immo 100zł. A krokowiec to kwestia płaskiego pilnika, wkrętarki/wiertarki, dwóch wierteł i gwintownika M6.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 15, 2017, 18:45:25 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jak na gazie to nie warto, bo i tak sterownik lpg wszystkim się zajmnie, ale jeśli benzyna to zmieniać-po prostu lepiej chodzi i mniej pali, bo dobrych wtrysków i ciśnienia paliwa nie da się dobrać, by dobrze pracował w całym zakresie.
Teraz mam w 1.6 wtryski 200 i zmniejszone ciśnienie paliwa ( trzeba było zainstalować manualny regulator-też koszt) jest prawie dobrze, ale nie idealnie-jak jest ciepło potrafi przylać przy odpalaniu, a troszke słabnie przy 6000.

w temacie: odpaliłem fiata, zrobiłem 10metrów. stoi i czeka na wyciągniecie silnika.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 15, 2017, 20:01:07 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jak dla mnie sprawna ma być i benzyna i gaz. Ogólnie to zastanawia mnie czy do nowszego ECU trzeba dorabiać VSSa? Bo przy wyjmowaniu silnika rzuciło mi się w oczy, że przewody od niego wchodzą w wiązkę silnika. Jeśli zdjęcie immo to równowartość jednego Jagiełły to raczej zdecyduje się na założenie nowszej wersji MEMSa ;)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 15, 2017, 20:50:03 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie trzeba. Wiązka wymaga jedynie obcięcia dwóch przewodów i dolutowania do dwóch sąsiadujących. W kwestii immo pisz do mnie na PW. ;)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 15, 2017, 23:51:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli do porownania zuzycia paliwa brane sa ECU 1.4 + wtryski od opla 2.0  vs. komplet z 1.6 to nie mam wiecej pytan <lol>
nikt nawet nie staral sie dostroic odpowiednio kompa z 1.4 do 1.6 ,wszystkie rady na forum na przestrzeni kilku lat zawezaly sie do pakowania wtryskiwaczy z 2.0 ,bo roverek to jest rakieta i trzeba mu zalac cylinder paliwem az po zawory,
a pozniej sie okazalo, ze w 1.6 z dlubanym dolotem rosnie moc schodzac z cis. paliwa,
zejscie do 1.8bara ,a nie wiadomo czy nie trzeba bardziej  <rotfl2>

to ja z takiej dyskusji sie wypisuje, kupilem areometr i 3 akumulatory dzis sprawdzilem,
musze poszukac kawasu siarkowego ,to moze odratuje Future
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2017, 00:50:16 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 16, 2017, 00:34:48 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Na wtryskiwaczach z 1.6 i kompie z 1.4 nie jedzie straszliwie. Dużo pali, a powyżej 5000 odczuwalnie słabnie. Jedyna sensowna wersja to wtryskiwacze z cewkowego 1.6 - mają ok. 172cc/min i +/- tyle wychodzi z kalkulatora dla tego silnika. I na nich jedzie ok. Ale nadal po przesiadce na sterownik z 1.6 jest lepiej.  Ja się w jakieś gówniane regulatory bawić nie miałem zamiaru, dlatego założyłem ori sterownik i bez cudowania chodził tak, jak należy, a koszty nie były wysokie.
Dostroić kompa z 1.4? Jak ? Obniżaniem ciśnienia paliwa ? Przy 1.8 bara to raczej wtryskiwacze nie będą prawidłowo rozpylać. Ja nie lubię rzeźbić w gównie.
Jedyna sensowna opcja to sterownik z 1.4 + Ecumaster, co mam zamiar niedługo uskutecznić, z racji że chwilowo mam pod ręką wszystko co potrzebne do strojenia. :)
Powolutku przymierzam się do zakupu następnego Poloneza.  :]
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 16, 2017, 00:52:23 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Dostroić kompa z 1.4? Jak ? Obniżaniem ciśnienia paliwa ? Przy 1.8 bara to raczej wtryskiwacze nie będą prawidłowo rozpylać. Ja nie lubię rzeźbić w gównie.
1.8 bara to na wtryskach z 2.0,
ja bym zaczal od wtryskow 1.4 i podniesienia cis. na 3.5 bara,
prawdopodobnie wszystko by sie zamknelo w zakresie 3.5-4.0 bara
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 16, 2017, 09:44:11 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A pompa z 1.4 wydoli 4 bary?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 16, 2017, 11:49:43 am »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Pompa daje 3.5 bara i ma wydajność 130 l/h.

Z ciekawości dodam, że starcza to na 210 KM.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 16, 2017, 16:13:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A pompa z 1.4 wydoli 4 bary?
mam regulator, moglbym sprawdzic... gdybym mial pompe
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 16, 2017, 20:19:50 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
To 1.6 o którym myślisz KGB ma wtryski 215. ja mam 200. manometr na regulatorze mam zrąbany, ale więcej niż pół bara nie jest zdjęte, bo na seryjnym regulatorze troche tylko zalewało. jak by mieć właśnie te ~180 to było by pewnie ok, tyle że na gorze potrzeba więcej.
Pompa z poldorovera zatkana manometrem da 4,5-5bar, robocze 3,5 na wtryskach 150 może by zrobiła.

Na wtryskach 440 wystarczyła do 210KM :) teraz pompa 320l/h już śmiga i aż przepaliło uszczelke pod turbiną :P
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 17, 2017, 13:08:42 pm »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 917
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Kupiłem dzisiaj felgi stalowe 14 w ilości 5 szt  >:D
Gratis opiny lecz opony raczej szmelc może jedna najlepsza na zapas zostanie  :)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 17, 2017, 14:07:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sprawdzilem dzis w Morawskim jakie podaje dane pomp:
GTI  63l/h cis. 3.2bara ,cis. wtrysku 3.0bara
GSI  63l/h  maks cis. 4.5bara ,wtrysku 3.5bara
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.