Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017  (Przeczytany 218391 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1640 dnia: Grudzień 29, 2017, 01:35:54 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Kolejny dzień walczyłem z Atu. Wyciągnąłem przednią szybę celem podmianki na atermiczną, po wyciągnięciu szyby okazało się, że niewielkie ognisko rdzy, który gnieździło się pod uszczelką już całkiem pokaźnie urosło i konieczna będzie trochę mocniejsza "ingerencja", ponieważ nie to było dziś tematem dnia odłożyłem to na jutro.  W końcu poskładałem LPG do kupy, jak zwykle najwięcej problemu stworzyło mi znalezienie jakiegoś sensownego miejsca na reduktor, ale udało się ładnie go wkomponować, na koniec silnik i tak ogłosił kapitulację i nie odpalił... widać mapy z 1,6 16V nie za bardzo współgrają z wtryskami z 1,4 16V (krótko mówiąc zalało go w pi**u). Korzystając z okazji, że układ chłodzenia był i tak pusty, a deska ściągnięta zmieniłem wymiennik w calsonicu, na jakieś miedziane rzemiosło, które swego czasu nabyłem na złomie - mam nadzieję, że nie będzie cieknąć i będzie lepiej grzać. Zmieniłem silnik wycieraczek na minusowy.
W kombi zamieniłem chłodnicę na 2 wentylatorową, która wcześniej była w Atu, a tą z Kombi, uzbroiłem w "roverowy" wentylator i wrzuciłem do Atu.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2017, 01:48:23 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1641 dnia: Grudzień 29, 2017, 10:56:20 am »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Zmieniłem półosie uzbroiłem bębny i brakło mi siły na resztę,dziś mam nadzieje będę upalał nowy most 4.1 w pochwie do szerokiego plusa

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1642 dnia: Grudzień 31, 2017, 03:04:18 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Dzięki schematowi który podesłał mi kolega Gomulsky udało się w 90% rozgryźć przy pomocy kolegi elektronika  podłączenie elektryczne Calsonica . Do pełni szczęścia zostało dorobić instalacje do obiegu zamkniętego  .  Schemacik bardzo czytelny dzięki stary :) Jedyny problem miałem z tym że nie dostałem do układu opornicy ale jest już plan na dostosowanie oryginalnej opornicy z Koreańca na zewnątrz (Niestety grzeje się w ciul)

Ogólnie bardzo dużo ruszyło z elektryką:

-Zrobiona instalacja na przekaźnikach do przełączników elektrycznych szyb z BMW e36 (Wyglądają tak samo jak plusowe)
-Zrobione 90% instalacji do Callsonica
-Wywalona druciarska instalacja z alarmu
-dorobiona kostka do instalacji  pod stacyjkę minusową
-wywalony przełącznik od grzanej szyby z panelu środkowego z plusa (zastąpi go obieg zamknięty)
-przełącznik od ogrzewania szyby wleciał do góry i pójdzie do deski jako przełącznik od minusa (muszę przelutować diody które kupiłem sobie wcześniej bo te co są oryginalne diody to jest padaka) .











Ogólnie w kablach powoli robi się  ład :)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1643 dnia: Grudzień 31, 2017, 09:29:54 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tu masz opornicę z calsonica
http://allegro.pl/fso-polonez-caro-1-6-00r-modul-zaplonowy-i7095376095.html

A w sprawie aut to walczę z chłodnicą klimatyzacji. Zakupiłem używkę z megane 1. Mam też ze scorpio i galaxy więc jest w czym przebierać...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1644 dnia: Grudzień 31, 2017, 11:57:08 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Ja teraz postawiłem calsonica na klockach z minusa, brakuje mi tylko niepomodzonej obudowy tunelu środkowego i mi konsolka się nie trzyma na miejscu :/
Poza tym praktycznie zakończyłem zmagania z Atu, zmieniona wiązka elektryczna, LPG, końcówki kierownicze zewnętrzne. Pozostało jeszcze zmienić pompkę spryskiwaczy (dosłownie się rozsypała) i skorygować zbieżność.
Na koniec też zacząłem bawić się z skraplaczem do klimy, pierwsze próby wyglądają obiecująco <ok>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1645 dnia: Grudzień 31, 2017, 14:28:50 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Na koniec też zacząłem bawić się z skraplaczem do klimy, pierwsze próby wyglądają obiecująco <ok>
Z czego ten skraplacz wziąłeś? Widzę, że wymiarowo pasuje, tylko ma wyjścia po jednej stronie, ja potrzebuje wyjścia po obu...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1646 dnia: Grudzień 31, 2017, 17:34:50 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cienko widzę to górne wyjście. Będzie kolidować z noskiem i lampą.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1647 dnia: Grudzień 31, 2017, 18:06:29 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Skraplacz to Meriva 1 gen. Co do wyprowadzenia przymierzamy zobaczymy, na moje oko kolidować ma szansę tylko z naskiem, a jego dostosować to raczej nie problem ;)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1648 dnia: Grudzień 31, 2017, 18:27:05 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
No proszę, ja mam chęć pozbyć się Calsonica z mojego Poldka na rzecz... Nie wiem jeszcze, ale siła nadmuchu jak oddech umarlaka, jedna klapka do sterowania kierunkiem nawiewu i w rezultacie brak możliwości ustalenia tylko nadmuchu na szybę (chyba, że mój egzemplarz jest jakiś wybrakowany), z jednej strony leci cieplejsze, ogólnie nieporozumienie jak dla mnie.

No chyba, że wprowadzasz swoje modyfikacje, to chętnie poczytam :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1649 dnia: Styczeń 01, 2018, 06:07:50 am »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Skręciłem bębny odpowietrzyłem i przez 2 dni robiłem testy zregenerowanego mostu 4.1 stwierdzam że fabryka powinna dawać je do wszystkich ohv,nowe resory są tylko trochę sztywniejsze od oryginalnych tyle że stoi równo zaczynam myśleć coraz mocniej o 3 piórach jednak.Wpadły nowe cylinderki jak i szczęki i ręczny znów powrócił.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1650 dnia: Styczeń 01, 2018, 09:16:53 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Gazowe miały takie indeksy (podobno):

V 35 22 94 12

Przyszly olejowe, zwrot. Do kompletu zwracam przednie gazowe bo przyszly 2 rozne. Te same nry czesci ale rozne partie.maja roznice wysokosci moze 8mm na dolnym uchu i skrajnie rozne czasy rozkladania sie.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1651 dnia: Styczeń 01, 2018, 16:18:10 pm »

Offline dzikson

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 192
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V | Żuk A11B 87' | VW Passat B3 1.6td 93' | Seat Ibiza Cupra 1.8t 03'
Do resorów wpadło 3 pióro . Został też sklepany na 13cm ale auto siadło tylko troszkę... Jest mega sztywno  :] . Ile można jeszcze maksymalnie obniżyć auto stosując skracane kolumienki ?
Dokąd mamy iść, my którzy przemierzamy pustkowia w poszukiwaniu lepszych siebie

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1652 dnia: Styczeń 01, 2018, 17:27:41 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
W zasadzie bardzo mocno. 3 pióra to głupota do standardowego poloneza, sam zastanawiam się czy do kombi nie założyć 2 piór bo tył zachowuje się jak taczka...
A tak w ogóle, czas na nowy wątek :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1653 dnia: Styczeń 02, 2018, 00:29:47 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Do resorów wpadło 3 pióro . Został też sklepany na 13cm ale auto siadło tylko troszkę... Jest mega sztywno  :] . Ile można jeszcze maksymalnie obniżyć auto stosując skracane kolumienki ?

skręcałeś na obciążonym aucie, czy na pusto?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1654 dnia: Styczeń 02, 2018, 03:09:12 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
No proszę, ja mam chęć pozbyć się Calsonica z mojego Poldka na rzecz... Nie wiem jeszcze, ale siła nadmuchu jak oddech umarlaka, jedna klapka do sterowania kierunkiem nawiewu i w rezultacie brak możliwości ustalenia tylko nadmuchu na szybę (chyba, że mój egzemplarz jest jakiś wybrakowany), z jednej strony leci cieplejsze, ogólnie nieporozumienie jak dla mnie.

No chyba, że wprowadzasz swoje modyfikacje, to chętnie poczytam :)

wszystkie objawy prócz nawiewu na szybę miałem u siebie w swoim normalnym nawiewem Koreańskim . Rok temu była strasznie mocna zima i tak się poukładało że dupowóz nie odpalił (ropa zamarzła  w przewodach) to musiałem do sklepu skoczyć poldkiem bo bym cegły mógł jeść bo lodówka pusta . Jak z garażu wyjechałem autem bez zamarzniętej szyby to po drodze jak włączyłem nawiew z tego względu że zzimno było silnik się nagrzał do 90c przed wyjazdem z garażu bo wcześniej auto odpaliłem  to efekt był taki że zanim dojechałem strona pasażera mi zamarzła na kość a od kierowcy się szło ugotować . Po prostu waliło zimne powietrze  z prawej strony. Biała kostka nie wypadła więc coś innego było zrypane . A co do samego nawiewu chyba nie ma  innej alternatywy jak się chce założyć deskę z minusa . Co do grzania to zobaczę jak poskładam deskę . Ja u siebie mam założoną nagrzewnice z Łady która trochę jest większa może trochę lepiej będzie grzać . Jak nie to będę robił mody takie jak Bocian opisywał :)

Ogólnie to dzisiaj  przedłużyłem przewody do nagrzewnicy , spiąłem z układem , zaślepiłem  fabryczny 1 otwór do nagrzewnicy gdyż  wejścia i wyjścia w nagrzewnicy od z łady wychodzą w tym samym otworze . Do tego w końcu dołożyłem sobie bezpiecnzik do instalacji od elektrycznych szyb . Prze-lutowałem też diodę w przełącznikach które mam z minusa . 









I tu mam do was pytanie bo sam już zgłupiałem . Przelutowałem diodę od podgrzewanej szyby i działa  natomiast przylutowałem przełącznik świateł i nie świeci . Diody które kupiłem podobno miały mieć opornik w środku .  Gdyby się jednak okazało że nie to w końcu płytki minusowe mają jakiś opornik czy nie ? Wlutowałem diodę  bez żadnych dodatkowych dokłądanych oporników do podświetlenia szyby tylnej i elegancko świeci a się i się nie przepala jak to w końcu jest . Znajomy mówił mi bo sam przerabiał to że na tej płytce jakiś jest podobno opornik no ale to jest takie małe że nie wydaje  mi się . Na nóżkach od oryginalnych diod  nie ma nic .

« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2018, 03:25:17 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1655 dnia: Styczeń 02, 2018, 07:05:42 am »

Offline Bajer@#

  • Pasjonat
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 87
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5 LE '86
W przełącznikach nie ma żadnych oporników. Są diody na 12v. Jedynym wyjątkiem z tego co pamiętam to przełącznik od dmuchawy. W moim przypadku była tam zwykła dioda i rezystor.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1656 dnia: Styczeń 02, 2018, 12:20:35 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Diodę trzeba podłączyć z odpowiednią polaryzacją, inaczej nie zaświeci. W płytkach do których lutujesz diody (w przełącznikach) są oporniki, także tylko lutujesz plus do plusa minus do minusa i ma działać.

Są diody na 12v.
Chyba te wysokiej mocy, standardowe diody w podświetleniu przełączników świecą przy ok. 3,5V; 12V puszcza je z dymem w ciągu kilku sekund.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2018, 12:22:30 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1657 dnia: Styczeń 02, 2018, 12:49:02 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Właśnie sprawdzałem polaryzację na przełączniku od szyby tak samo przylutowałem i zdziwiony strasznie jestem nie świeci . Z tego co wiem dłuższa nóżka do plus w diodzie przełącznik odwrócony do góry nogami po prawej stronie miał plus tak polutowałem i nie świeci . Cóż wylutuję diodę i na krótko dotknę ją do przełącznika od szyby . Jak nie zadziała to znaczy jednak że spaliłem ją a jak zaświeci to może mi się zimny lut zrobił .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2018, 12:52:42 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1658 dnia: Styczeń 02, 2018, 13:58:29 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
W poszukiwaniu zamienników chłodnicy klimy do fabrycznej plusowej natknąłem się na taki wynalazek:



Dacia Duster 1,5 dci i podobne:
http://www.iparts.pl/czesc/chlodnica-klimatyzacji-skraplacz-loro-0420160028,0-4657-0420160028-1255111.html

Wymiary wyglądają obiecująco i co najważniejsze. Jak dorwie się taką z rurkami to mona zrobić łączniki i w razie W czy D podmienić na nową chłodnicę bez spawania...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1659 dnia: Styczeń 02, 2018, 14:14:49 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jak już to raczej poszedłbym w Dacie Sandero I, skraplacz na szerokość jest bardzo podobny wymiarami co polonezowski (sam wymiennik ma 530 mm), jest nieco wyższy (392 mm), ale za to też nieco cieńszy, więc powinien pasować jak ta lal. Problem byłby tylko z dorobieniem węży, bo nie ma w nim "standardowych" rurek, tylko gniazda na złącza.