Autor Wątek: Sytuacja z dostępem do części  (Przeczytany 6105 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sytuacja z dostępem do części
« dnia: Marzec 29, 2017, 19:00:12 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Panowie, piszę bo zastanawiam się czy nie powinniśmy zrobić jakiegoś zmasowanego najazdu na szroty i przetrzepać magazyny części?
Nagle się okazuje że nie można kupić piast do Poloneza, kołnierzy do pompy, a ja od miesiąca nie mogę dostać drzwi pod kolor ani kierunkowskazów (nie licząc ofert z allegro gdzie za wysyłkę jednej śrubki trzeba zapłacić 20zł).
Jakie są wasze doświadczenia odnośnie aktualnego dostępu do części?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 29, 2017, 19:39:49 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
a ja od miesiąca nie mogę dostać drzwi pod kolor
A może jeszcze frytki do tego ? :) To już nie te czasy, teraz na szrotach dostaniesz pod kolor części do Seicento, Tico czy Matiza bo tych jest na pęczki, do Poloneza zapomnij, jedynym kryterium jest postęp korozji. Co do innych części co wymieniłeś to jeśli chodzi o nowe to nie jest niemożliwe zdobycie ale tanio nie będzie, co do używanych to nie ma z tym problemu.

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 29, 2017, 19:43:07 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie rozumiem twojego zdziwienia. To auto nie jest produkowane od 16 lat, producent nie istnieje prawie równie długo. Pomimo dość znacznej produkcji, 98% pojechało już dawno na złom.
Takie same problemy są z częsciami do innych nastoletnich samochodów, a z takimi, co producenci umarli jeszcze większy.
Z polonezem był zawsze inny problem- nikt nie robił do niego dobrych części zamiennych eksploatacyjnych, poza fabryką. Tylko śmieci. I te śmieci są teraz tylko dostępne. Ot taki problem lokalnego wozidła. pewnie do Yugo czy Łady problemy są podobne.

Ja od lat składam sobie klamoty na potem. Złożyłbym z nich ze 3 polonezy spokojnie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 29, 2017, 19:57:16 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Ot taki problem lokalnego wozidła. pewnie do Yugo czy Łady problemy są podobne.

Do Łady można kupić za 2000zł dyferencjał o ograniczonym poślizgu, nowy, robiony na zamówienie, więc podejrzewam że Rosjanie wszystko potrafią dorobić. Śmiejemy się że "ruskie kacapy", a u nas ktoś w ogóle szpery produkuje? Bo wiem na pewno że OBR w latach 80tych nie potrafił ani sam wyprodukować ani znaleźć w kraju nikogo kto by potrafił wyprodukować niezawodny dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Mieli oryginalne szpery Colotti i nie potrafili ich skopiować mimo że półosie zamawiali w zakładach lotniczych...

Ja od lat składam sobie klamoty na potem. Złożyłbym z nich ze 3 polonezy spokojnie.

Mam chłodnicę, zapasowy dyferencjał, dwie zapasowe przekładnie główne, kompletny zapasowy tylny most, zapasową przekładnię kierowniczą... Tylko nie spodziewałem się jednak że ktoś może mieć problem ze znalezieniem zwrotnicy albo tarczy kotwicznej.
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2017, 20:22:45 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 29, 2017, 19:58:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a co powiecie na uszczelke pod glowice do OHV ?
zapytalem w Autolandzie i nie maja zrodla,
to w IC juz nie pytalem nawet i w sumie do Artmotu nie chcialo mi sie jechac (chociaz moze by skads wzieli, kiedys facio dobral mi przewody hamulcowe gumowe do Kappy ,bo w IC drogie jak cholera i nie wiem czy byly na stanie - okazalo sie, ze pasuja przewody od Lublina)

mysle ,ze takie rzeczy to juz lekka przesada, kiedys do Szkarady 30letniej (no dobra,wtedy byla 25letnia) uszczelke mialem na drugi dzien,
kosztowala 40pln,a wiec drogo ,bo "to tylko 3 cylindry" ,ale byla,
teraz zamowilem na alledrogo OHV 1600 od razu 3szt na zapas i za 54pln bedzie spokoj w razie podbramkowej sytuacji
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 29, 2017, 20:10:10 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
niecały rok temu, kupiłem bez problemów 3 uszczelki pod głowicę, do ohv 1500. z tego jedna była na miejscu, reszta na zamówienie, więc chyba jeszcze je produkują, albo jest spory zapas.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 29, 2017, 20:12:47 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Części do poldka nie szuka się w komercyjnych dużych hurtowniach, u mnie w osiedlowym sklepie mieli komplet części do starego typu bębnów, tych z pierwszych trucków, cylinderki, szczęki, sprężynki, bębny, aż byłem w szoku, część na miejscu a część na zamówienie więc jak się dobrze szuka to się wszystko znajdzie :) Uszczelki pod głowice są dostępne na miejscu więc nawet nie wiedziałem że taki z nimi problem.

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 29, 2017, 20:20:13 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
No właśnie o tym myślę, że warto by o tym pogadać, bo nie wiadomo co zbierać i co gdzie jest dostępne...
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 29, 2017, 22:07:50 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Popatrzcie, ile starych sklepów z częściami do FSM, FSO i daewoo zwinęło się w ciągu ostatnich dziesięciu lat. W moim mieście to nie wiem czy na palcach policzę. Przyczyną nie był raczej rosnący popyt... W centrum Sokółki taki sklep też był z rasowym dziadkiem za ladą - lecz i on kilka lat temu się zrolował. O dziwo, w kilkakrotnie mniejszej Dąbrowie Białostockiej, sklep, w którym można jeszcze nabyć graty do rzęchów, podobno nadal działa.

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 29, 2017, 22:12:46 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
a co powiecie na uszczelke pod glowice do OHV ?
zapytalem w Autolandzie i nie maja zrodla,
to w IC juz nie pytalem nawet
w ic jest firmy goetze

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 30, 2017, 07:12:28 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
w ic jest firmy goetze
Chyba jak rzucą. W katalogu jest, realnie 2x probowałem coś kupić i nie było.

Do Łady można kupić za 2000zł dyferencjał o ograniczonym poślizgu, nowy, robiony na zamówienie, więc podejrzewam że Rosjanie wszystko potrafią dorobić. Śmiejemy się że "ruskie kacapy", a u nas ktoś w ogóle szpery produkuje? Bo wiem na pewno że OBR w latach 80tych nie potrafił ani sam wyprodukować ani znaleźć w kraju nikogo kto by potrafił wyprodukować niezawodny dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Mieli oryginalne szpery Colotti i nie potrafili ich skopiować mimo że półosie zamawiali w zakładach lotniczych...
Do łady jest szpera, bo jest ona dedykowana do nivy. Rosjanie zrobili sobie autko terenowe to i szperę potrzebowali. Po co u nas szpera do poloneza? może jak by wdrożyli produkcję analoga, jednak tam skonstruowali blokadę. Dalej nie jest to problem normalnego uzytkownika.
Tak do łady można kupić wszystko, tylko problem polega na tym, że mówimy o częściach podłej jakości. Do starych Ład rwd jest problem. Mam znajomych na Ukrainie, potrzebowałem paru rzeczy i też nie było różowo. Z resztą sam widziałem na własne oczy chodząc po sklepach.
Tarcze kotwiczne-założe się, że do 80% aut nie kupisz czegoś takiego bez szukania po forach ui proszenia się. Jeszcze od Trucka :) Ich cena zbliza się do wyprodukowania nowych. I jeszcze gdyby były takie super niezbędne...
Z uszczelkami też do rovera nie jest różowo. Nie jest tak, że leżą w każdym sklepie, ale oczywiście da się wszystko kupić
Potrzebowałem paru drobiazgów do silnika z R800 to też mi trochę zajęło. i porządnie zapłaciłem...
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 30, 2017, 07:43:53 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Ja jak narazie to tylko miałem problem kupić przekładnie napędu prędkościomierza o przełożeniu 7/15. Byłem w mojej okolicy w pięciu sklepach i nigdzie nie mieli co najlepsze w połowie nawet nie wiedzieli o co chodzi i musiałem na zdjęciach pokazywać <uoee> Na allegro tez nie znalazłem przekładni o tym przełożeniu

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 30, 2017, 08:11:17 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Panowie, piszę bo zastanawiam się czy nie powinniśmy zrobić jakiegoś zmasowanego najazdu na szroty i przetrzepać magazyny części?
"Obudziłeś się z ręką w nocniku". Magazyny już dawno przetrzepane, w ostatnich latach wojsko wyprzedało swoje magazyny i obecnie pojawiają się jedynie resztówki, w sieci pojawiają się prywatne zbiory "po dziadku" - ogłoszenia wiszą do 20minut, pasjonaci z zasobniejszym portfelem gromadzą jak w PRLu, niektórzy zrobili z tego biznes i na pytanie o coś np. na fejsie - po chwili pada "mam, cena na priv" (zrealizowani Twój pomysł stając się centrami dystrybucyjnymi).
O szrotach trafnie pisał Zoltan...
Polonez staje się autem kolekcjonerskim i jego używanie na co dzień przechodzi do historii w coraz szybszym tempie.

Kierunkowskaz? Kołnierz pompy? Czoeku!
W moim mieście, w lokalnym, bardzo popularnym sklepie z olejami nie ma już filtra oleju do Poloneza na półce! "Dopiero na 13-tą, bo to nie schodzi".
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 30, 2017, 08:54:31 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2231
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Dostęp do części - temat rzeka... w Łodzi praktycznie są 3 sklepy gdzie w ogóle warto podjechać i popytać, 80% rzeczy które chce kupić albo mają albo mi sprowadzą. Sklepów które ,,teoretycznie" mają części do FSO jest łącznie kilka, nawet nie wiem ile ale nie ma sensu tam jechać bo mają tylko ,,paski, filtry uszczelki ale tylko do OHV i to nie wszystkie, względnie jakieś klocki hamulcowe ale tylko Lucas i tylko Fomar..." Problem jest żeby kupić części dobrej jakości i z tym miałem problem od zawsze, trzeba się nachodzić, naszukać... Co do szrotów, szukanie części pod kolor w dzisiejszych czasach trochę mnie już śmieszy  :P ( chociaż niektórym fartem się jeszcze udaje ) Apogeum złomowania Polonezów przypadało na lata 2007-2009 i wówczas można było szukać części pod kolor, bo na szrotach Polonezów było multum, różnych wersji, w różnym stanie. Szukając zdrowych drzwi do remontu Rovera pozyskałem komplet łącznie z 3 różnych aut.

Co do ,,konkurencji" Łada to inny świat, bo i Rosja to inny Świat ;) 2107 jest tam produkowana do dzisiejszego dnia ( po tym jak zaprzestali bodajże w 2012 - po paru miesiącach wznowili produkcję :) ) i do ,,siemiorki" czy Nivy można kupić wszystko, włącznie z jakimiś akcesoriami. Zresztą Łady w swojej ojczyźnie są bardzo popularne po dziś dzień. Myślę, że problem może dotyczyć Ład 2101-2103, jeśli już. Nie wiem jak z Yugo ale u nich też klepali to jeszcze do niedawna więc myślę, że można mieć wszystko, tylko jak z jakością ?
Natomiast jeśli Was to pocieszy to Wartburgowcy mają gorzej  :P Wartburgów nie produkuje się od 26 lat, na szrotach trafi się jakiś gdzieś raz na pół roku albo i rzadziej... Pomimo to, auto ma swoją wierną grupę fanów, a także ludzi którzy do dzisiejszego dnia jeżdżą Wartburgami na co dzień :)

Z własnego doświadczenia, mogę powiedzieć, że na szrotach warto zabierać: Zdrowe drzwi - bo to idzie w Polonezach, cześci nie przybędzie a ceny rosną... Warto brać oryginalne zbiorniki paliwa z wybitym logo FSO a także kompletne dobre zaciski do starego układu hamulcowego. Nie muszę chyba mówić, że warto brać wszystko co FSO oferowało za dopłatą ;)  :P Przy dobrych cenach skrzynie i mosty z Roverów, o ile sprawne.
Chętnie posłucham co inni mają do powiedzenia w temacie ,,co warto zabierać".

Coraz mniej osób jeździ tym autem na co dzień, ale nie oznacza to, że Polonez do jazdy na co dzień się nie nadaje. Nie nadaje się do tego, to Syrena ;) Sęk w tym, co dla kogo oznacza jazda autem na co dzień, czego się od niego wymaga, w jakich warunkach eksploatuje i od tego jakie robimy przebiegi. Co do tego ostatniego, dla mnie osobiście granica sensowności jazdy Polonezem na co dzień, jest gdzieś koło 12tyś kilometrów rocznie, tyle mniej więcej robię Polonezem w ciągu roku. Jazda nim sprawia mi tak ogromną frajdę, że ani myślę przestać :)

P.S. Fajnie by było, żebyśmy jako ,,Poloneziarze" skrzyknęli się i złożyli u istniejących producentów zamówienie na części lepszej jakości... może by zrobili jakąś serię ,,jakości ponad najniższą normę"...
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2017, 08:57:50 am wysłana przez Dawid91 »

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 30, 2017, 09:41:08 am »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
A ja jestem innego zdania i uważam że nie ma co popadać w paranoje. Polonezów jeździ jeszcze dużo, nawet bardzo dużo. Każdy mój wyjazd w głąb tego dzikiego kraju wiąże się z napotkaniem przynajmniej kilkanastu Polonezów po trasie. Te auta nadal jeżdżą. Utrzymanie ich w sprawności też nie jest jakimś szczególnym wyzwaniem bo typowe części eksploatacyjne są do dostania od ręki- mówię tu o elementach zawieszenia, termostat, układ hamulcowy, linki etc. Bez problemu można zrobić remont silnika czy skrzyni biegów. Nordglass robi nawet szyby w różnych konfiguracjach do Poloneza. Są nowe lampy, reperaturki nadwozia. Co nam więcej potrzeba do jazdy? Hurtowania Pol-Car ma w ofercie nadal różne duperele do naszych aut. Ostatnio kupiłem nóweczki biale tylne lampy do Caro po 40zł/szt. Takie rzeczy jak klamka, lusterko, elementy wnętrza po prostu się nie psują i dlatego nie są w produkcji. Z dostępem części do Poloneza, powiedziałbym że jest średnio z przewagą na "są". Kolega ostatnio robił remont Calibry Turbo- tutaj dopiero mieliśmy jaja. Podobnie jak w przypadku Poloneza- dostępne tylko elementy zawieszenia, hamulce. Ogółem to co pasuje z Vectry A. Sam Opel ma mocne braki na magazynach, rynek używek przetrzebiony. Natomiast- tu uwaga- niemcy produkują wszystko, ale to dosłownie WSZYSTKO to Trabanta. Mając fartuch nadkola i ścianę grodziową z numerem VIN możemy złożyć sobie całego Trabiego- wszystko jest nadal w produkcji. (np www.trabantwelt.de). Ja mając sam goły szkielet nadwozia i duroplasty, złożyłem resztę Trabanta z nowych części  <cwaniak2>
Także panowie ciszmy się tym co pozostało. Auta FSO/FSM pomału wracają do łask. Są wyciągane spod strzech i przywracane do życia. Może któryś z dawnych producentów poczuje hajs i wznowi produkcję części. Osobiście jeżdżąc swoim Caro, praktycznie codziennie mam pytanie: "panie, na sprzedanie?" Także wszystko idzie w dobrym kierunku.
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2017, 09:43:52 am wysłana przez Varisella »
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 30, 2017, 09:50:07 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Z uszczelkami też do rovera nie jest różowo. Nie jest tak, że leżą w każdym sklepie, ale oczywiście da się wszystko kupić

Nie leżą, ale jak kilka lat temu kupowałem to wiele hurtowni oferowało kilku różnych producentów.
Oczywiście Rover jako marka również lokalna i upadła, też będzie wymierać w częściach.
No chyba że Roewe jeszcze klepie serię N, to powinno wiele rzeczy z Chin do K16 pasować.

Do łady jest szpera, bo jest ona dedykowana do nivy. Rosjanie zrobili sobie autko terenowe to i szperę potrzebowali. Po co u nas szpera do poloneza?

A po co do Moskwicza Aleko? A jest, owszem. Po prostu w Rosji są firmy które produkują takie rzeczy. Na Węgrzech także.

"?", zrobiłem ostatnio 200km po okolicy i napotkałem 3 Polonezy, jednego Fiata ME, do tego trzy Trucki.
To nie ma przełożenia na części- oryginalny bak zmieniłem po 18 latach eksploatacji, tak samo kołnierz itd. Jak to ma schodzić skoro bardzo wielu części pojedynczy samochód potrzebuje raz na kilkanaście lat?
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2017, 09:52:24 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 30, 2017, 10:28:23 am »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
No więc widzisz, w ciągu 3 godzin spotkałeś 7 pojazdów z FSO. Powiedz mi ile w tym samym czasie minąłeś Roverów, Calibr, Kadettów, Golfów II? Czyżby ani jednego? <cwaniak2>
Dążę do tego, że FSO jeszcze jest na drodze, wcale nie tak mało. A skoro są w eksploatacji to i zapotrzebowanie na części też musi być.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 30, 2017, 12:44:06 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Części do Łady owszem są dostępne, ale już ponad 10 lat temu ich jakość... tzn sorki co ja piszę one nie miały żadnej jakości...  <lol> Cylinderki hamulcowe wytrzymywały trzy miesiące, sworzeń zwrotnicy - miesiąc, moduły zapłonowe woziłem ze sobą co najmniej 2 zapasowe, pompy paliwa w ogóle nie udało mi się działającej kupić i w końcu auto dostało od 126p.  <lol2>
A do Poloneza mam całe pomieszczenie w piwnicy części, kupuję je okazyjnie na Allegro i chomikuję na później. Poza tym jestem szczęściarzem - w najbliższej okolicy mam 3 sklepy, które nadal mają Poldka w ofercie. :) Jest też paru prywatnych sprzedawców. Jak ktoś z okolic Legionowa to polecam.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 30, 2017, 15:58:45 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Roverów, Calibr, Kadettów, Golfów II?

Spotkałem nawet SD1, Kadett to prawie Nexia, a Calibra ma sporo części zunifikowanych z innymi modelami. Golfy też się widuje. Rzecz w tym, że te inne wozy mogą być równie rzadkie, ale spotyka się je w całej Europie, a nawet globalnie, a FSO to marka ograniczona głównie do Polski, zwłaszcza Polonez.
Eksportowano tylko do ograniczonej ilości krajów, i zdecydowana większość tego co wyeksportowano, już dawno trafiła na złom bo nawet w latach 80tych pierwszy właściciel musiał długo czekać na nabywcę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Sytuacja z dostępem do części
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 30, 2017, 17:11:12 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Doszło do takiej sytuacji że już nie rarytasy ale podstawowe części do Polonezów stają się trudno dostępne.
Dawno gromadzę części, na zasadzie "może się przyda" i często się przydaje. Kiedyś kupowało się części bo nie wiadomo kiedy będą, dzisiaj kupuje się bo już nie ma. Ale są wyjątki - kilka dni temu w jednym ze sklepów motoryzacyjnych w Polsce kupiłem 50 % nowych gratów do Orciari w jakiś śmiesznych cenach oraz nową sprężarkę klimy do minusa także w cenie złomu :)
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16