Autor Wątek: 1,6 (e) nie odpala  (Przeczytany 10053 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 19, 2017, 15:58:04 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG

Poza tym jeśli masz tam moduł to tylko ze świecą wetkniętą w przewód sprawdzaj gdyż wszelkie próby z iskrą mogą go załatwić.


:)

Nie wiem, jaki miałeś moduł, ale jeśli telpod, to ma swoje lata i miał prawo paść ze starości. Jest ich do wyboru, do koloru za grosze, zawsze trzeba mieć jakiś na podmianę... Może wcześniej jeszcze wytwarzał iskrę, ale już dogorywał.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 28, 2017, 19:23:57 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Czy poniższe moduły są całkowicie współzamienne?


Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 28, 2017, 21:44:29 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Tak. Można by się jeszcze pokusić o wersję APE 05S sport, żeby efektowniej jarał laka.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 31, 2017, 05:24:09 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Namierzyłem w jednym ze sklepów nowy moduł za 40 zł i już miałem kupić, ale nie, myślę, jeszcze raz sprawdzę.
Okazało się, iż jedna ze śrub mocujących moduł do budy jest luźna. Nie pamiętam, czy była przeze mnie w międzyczasie ruszana i nie wiem, czy moduł faktycznie nie miał przez to masy, ale po ponownym sprawdzeniu, czy iskra jest, błyskało aż miło.
No, to dawaj wkręcać świeczki z powrotem i znowu odpalać.
Niestety, tylko jakieś jakby postrzeliwania w tłumik słychać, a po wykręceniu świec elektrody są jak zwykle błyszczące, jakby pokryte oparem jakiegoś płynu, co świadczy o tym, że eksperymentowanie z plakiem jest bezzasadne.
Zapłon się przestawił, jak wcześniej sugerowałeś? To prawodobne w ogóle?
Rozrząd się przestawił?
Kurczę, ten złom powinien jeździć. Dlaczego on tego nie robi...  <bezradny>

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 31, 2017, 11:11:48 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Hehe, miałem kiedyś coś podobnego. Nagromadziło mi się kilka usterek na raz: kabelek, źle ustawiony gaz, niedokręcony mikser, rozklekotana kopułka aparatu, przestawiony zapłon...

Czemu po prostu nie pokręcisz aparatem? Zaznacz sobie dokładnie miejsce, w którym w tym momencie jest ustawiony, żeby w razie czego do niego wrócić i spróbuj przyspieszyć/opóźnić, niech ktoś Ci zakręci silnikiem, a Ty międzyczasie kręć aparatem o kilka stopni w lewo/prawo.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 08, 2017, 05:59:42 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Teraz znowu mi wyszło to, co na początku - kontrolka podpięta w miejsce cewki migoce podczas kręcenia. Czyli przewody albo cewka, tak jakby. Nie wiem tylko, jaki ta rozpiska ma sens, kiedy iskra na świecy jednak się pojawia. Może w obecnej sytuacji mogę się tą kartką co najwyżej podetrzeć, jeżeli dotyczy ona sytuacji, gdy nie ma iskry - a z treści wynika, że tak właśnie jest. Bo iskra jest, i to dosyć mocna.
Nie chcę ruszać aparatu, bo boję się, że naprawdę coś spieprzę, ale czuję, że w sumie muszę, bo może się zdarzyć, że to będzie najprostsza rzecz, jaką można jeszcze w tej sytuacji robić.
Wspomniałeś, że kopułka u Ciebie była rozklekotana. Jakie luzy i w którym kierunku można/należy uznać za nadmierne?
Czy przewody WN mogą być do wymiany, kiedy świece normalnie iskrzą?

...a oto, kogo spotkałem dzisiaj na jednym z osiedlowych trawników:

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2017, 06:12:46 am wysłana przez mp79 »

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 08, 2017, 08:23:02 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Powtórze - czy podmieniłeś już palec i kopułkę na sprawne?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 08, 2017, 11:35:40 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Kombinujesz jak koń pod górę z lampkami, schematami, zamiast skorzystać z rad w temacie... Przecież aktualne położenie aparatu zapłonowego możesz sobie oznaczyć i wrócić do niego. Cała operacja przestawienia zapłonu polega na poluzowaniu jednej śruby kluczem 17 i pokręceniem delikatnie w lewo lub w prawo podczas kręcenia silnikiem. I spróbuj tak jak pisze OLO podmienić palec i kopułkę.

Kiedyś też miałem przypadek, że pompa paliwa niby pompowała, ale ze zbyt niskim ciśnieniem i świece niby były mokre, ale ilość benzyny była zbyt mała i sprzęt pokasływał, ale nie chciał odpalić - spróbuj mu wlać tak z pół strzykawki 20ml benzyny prosto do gardzieli, zaszkodzić mu nie zaszkodzi.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2017, 11:45:50 am wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 08, 2017, 15:44:12 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Powtórze - czy podmieniłeś już palec i kopułkę na sprawne?
A po czym poznać, że są niesprawne, bo z tego co napisałeś wcześniej, wynika, że wystarczy je "odkurzyć"? Jest sens zakładać, że są do wymiany, jeśli nie widać jakichkolwiek śladów przyjarania?

Cała operacja przestawienia zapłonu polega na poluzowaniu jednej śruby kluczem 17 i pokręceniem delikatnie w lewo lub w prawo podczas kręcenia silnikiem.
O ja cięż pier..., a ja cały czas myślałem, że trzeba wyciągnąć całe ustrojstwo, by obrócić wałek o jeden ząbek <rotfl2>, a to przecież położenie palca względem kopułki jest decydujące. Dzięki za cierpliwość i łopatologiczne wyjaśnienie.  <piwo>
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2017, 15:47:33 pm wysłana przez mp79 »

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 08, 2017, 18:53:06 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No problemo. Kręć tą maszynę, może dowiemy się w końcu, czy to ją boli, czy jeszcze coś innego :P.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 08, 2017, 18:57:08 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
a to przecież położenie palca względem kopułki jest decydujące.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 12, 2017, 10:26:19 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
A po czym poznać, że są niesprawne, bo z tego co napisałeś wcześniej, wynika, że wystarczy je "odkurzyć"? Jest sens zakładać, że są do wymiany, jeśli nie widać jakichkolwiek śladów przyjarania?
Odkurzenie pomaga ZANIM wysokie napięcie przejara kurz na węgiel. Iskra jest cwańsza niż nam się wydaje. Nie masz kogoś w okolicy z FSO z gratami na podmiankę?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 12, 2017, 16:59:56 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Na moim osiedlu jest paru wariatów, jak się okazuje, więc chyba czas się do nich troszkę pouśmiechać, chociaż najpierw pewnie zrobię, jak radzi daniel22 - bo łatwiej.  ;p
No i nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie, lecz zanim silnik całkowicie odmówił podejmowania współpracy, jego kulturę pracy można było określić jako niską i pracę dało się podtrzymywać tylko na wolnych obrotach połączonych z męczeniem przepustnicy. Jechać się nie dało, ponieważ po wrzuceniu biegu obroty natychmiast spadały, dodawanie gazu nic nie dawało; przed zdechnięciem ratowało tylko ponowne wyrzucenie na luz (albo wciśnięcie sprzęgła) i przygazówa. Czyli tak jakby faktycznie nie na wszystkie cylindry zaczął pracować, a w końcu całkiem przestał, więc chyba jednak bardziej prawdopodobne, że to Ty masz rację. <mysli>
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 12, 2017, 17:04:28 pm wysłana przez mp79 »

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 13, 2017, 04:56:52 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Zgodnie z podejrzeniami - manipulacje przy ustawianiu zapłonu nic nie dały. Obdrapałem natomiast z nalotu piny w kopułce (czy jak one się tam nazywają) od spodu, bo były (są) miejscowo przyśniedziałe, oraz końcówkę palca. I tu ciekawa sprawa - po kilku obrotach zaczyna być słychać, jakby coś postukiwało w rurę wydechową od wewnątrz.

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 13, 2017, 12:30:51 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Bawiłeś się z podlewaniem gaźnika, czy dałeś sobie spokój?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 13, 2017, 17:16:15 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ty, no dałem sobie spokój. Jak w nubirze "jobła" mi pompa paliwa, silnik na starterze prawie że sam się uruchamiał. Oczywiście po kilku sekundach i tak zdychał, ale efekt był ewidentny. Nie widzę powodu, żeby w tym przypadku miało być inaczej, gdyby rzeczywiście była "ch*"nia z zasilaniem - a na plaku nawet nie pierdnie.

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 14, 2017, 06:02:48 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Kontaktowałem się wczoraj z jednym człowiekiem, ale stwierdził, że aktualnie składa fiata i aparat będziemy mogli sprawdzić dopiero w przyszłym tygodniu, jak coś. Mam jednak u siebie zdemontowany aparat stykowy i zamierzałem podmienić kopułkę, a tymczasem okazało się, że palec też jest taki sam. :) Podmienienie nic jednak nie pomogło, mimo iż na kontaktowe miejsca użyłem dodatkowo takiego wynalazku:

Słychać jednak było takie, wspomniane wcześniej, jakby kichanie silnika w rurę wydechową, więc może warto było sprawdzić, czy świece są zwilżone paliwem, bo zdaje się, że gdyby prawidłowo iskrzyły, przepalałyby ten towar na bieżąco, niezależnie od skoordynowania zapłonu z silnikiem, a po wkręceniu byłyby suche. Dobrze kombinuję? Zaczynam już myśleć, że może jednak ta iskra nie jest jednak aż tak mocna, jak mi się wydaje i może faktycznie trzeba zachachmęcić z modułem... <mysli>

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 14, 2017, 13:46:45 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Palec nie jest taki sam w zapłonie klasycznym (rozumiem, że pisząc stykowy taki miałeś na myśli) i elektronicznym. W klasycznym aparacie masz "oporowy" palec, w bezstykowym "bezoporowy".



Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 14, 2017, 14:31:40 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Jest tak, jak piszesz, lecz silnik reaguje jak reaguje, niezależnie od zestawu "palec + kopułka", który jest w danej chwili zamontowany. Czyli z palcem kombinować nie ma co - ale kopułkę, jak rozumiem, można podmieniać?

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 18, 2017, 05:32:46 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Siema. He, he... Temat, niestety, wciąż aktualny. Nie sprawdzałem wprawdzie, czy odpala, bo chcę najpierw zobaczyć, czy iskra pojawia się w odpowiednim momencie; a tu pupa - półtora obrotu wałem i żadna nawet nie mignęła. Podczas kręcenia rozrusznikiem jest natomiast "dyskoteka".
Pewnie w końcu sprzęt trafi na lawecie do mechaniora i okaże się, że cała rzecz była kwestią jakiejś pierdółki. No, ale na razie mam takie pytanko... Czy normalne, że jak kręcę rozrusznikiem, to świece iskrzą, a jak ręcznie, to nie?
Zawsze wydawało mi się, że przeskok powinien nastąpić niezależnie od tego, co i z jaką prędkością obraca wałem...