Autor Wątek: 1,6 (e) nie odpala  (Przeczytany 8561 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1,6 (e) nie odpala
« dnia: Maj 16, 2017, 19:47:49 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Nie wiedziałem, w którym dziale założyć wątek, bo przypadek jest dość ciekawy.
Zasilanie jest - po wykręceniu świec, benzyną aż śmierdzi.
Iskra - jest. Świece są zresztą nowe.
I teraz tak.
Zastosowałem się do poniższego schematu:

Moja ścieżka na tym grafie była krótka - skrajna prawa; mianowicie wyszło mi, że cewka do wymiany. Już zaszedłem kupić nową, ale pan w sklepie nie miał. Może to i lepiej, bo z ciekawości sprawdził miernikiem tę moją i stwierdził, iż jego zdaniem cewka jest w porządku.

No i nie wiem w sumie - tak mnie teraz refleksja naszła - czy algorytm ten ma zastosowanie, kiedy iskra jest indukowana na świecy.

Aparat zapłonowy od czasu ostatniej jazdy nie był wyjmowany, więc kolejność zapłonu raczej jest OK.

Nie przypuszczałem, że z takim samochodem może być taki problem. Gdyby to jeszcze wyższą elektroniką wypchane było. Jakichkolwiek innych usterek bym się spodziewał po takim samochodzie, ale nie tego, że nie odpali bez powodu. Jest iskra, jest paliwo, jest odpowiednia kolejność zapłonu... Czegoś taki silnik potrzebuje jeszcze, by odpalić, a ja o tym nie wiem?  <mysli>


Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 16, 2017, 19:51:50 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4666
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Mocną masz tą iskrę? Próbowałeś odpalić na pych?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 16, 2017, 20:38:07 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ty, no chyba mocną. Wyraźną - że tak powiem. Na pych nie próbowałem. Iskrę radzą sprawdzać bez świec, samymi przewodami. Zbliżyć koniec przewodu do bloku silnika i sprawdzać, czy iskra przeskakuje na blok.
Jeśli tego nie robi, przewody nadają się jedynie do przysłowiowego wypchania tyłka?
No i jak takiego sprawdzenia dokonać, kiedy poprowadzenie przewodu od cewki do bloku wymaga niezłych akrobacji albo dłuższych przewodów. Czy np. na pas przedni z odpryśniętym miejscowo lakierem też powinna iskra bezpośrednio z przewodu przeskoczyć?

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 16, 2017, 23:37:05 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty

No i jak takiego sprawdzenia dokonać, kiedy poprowadzenie przewodu od cewki do bloku wymaga niezłych akrobacji albo dłuższych przewodów. Czy np. na pas przedni z odpryśniętym miejscowo lakierem też powinna iskra bezpośrednio z przewodu przeskoczyć?

Słucham?? Nie prościej do bloku (pokrywy zaworów) po prostu?
Poza tym jeśli masz tam moduł to tylko ze świecą wetkniętą w przewód sprawdzaj gdyż wszelkie próby z iskrą mogą go załatwić.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 17, 2017, 05:43:05 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
No pewnie, że prościej, ale czasami takie banalne sugestie też się przydają. :) Blok rozumiałem jako blok dosłownie.
Skoro o module mowa, czy sam fakt, że iskra powstaje, świadczy o sprawności modułu, czy niekoniecznie?

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 17, 2017, 12:36:33 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
No pewnie, że prościej, ale czasami takie banalne sugestie też się przydają. :) Blok rozumiałem jako blok dosłownie.
Skoro o module mowa, czy sam fakt, że iskra powstaje, świadczy o sprawności modułu, czy niekoniecznie?

Niekoniecznie. W komorze sprężania, pod ciśnieniem iskra przy trafionym module / cewce może nie powstać mimo że na zewnątrz jest
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 17, 2017, 16:55:57 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4666
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No pewnie, że prościej, ale czasami takie banalne sugestie też się przydają. :) Blok rozumiałem jako blok dosłownie.
Skoro o module mowa, czy sam fakt, że iskra powstaje, świadczy o sprawności modułu, czy niekoniecznie?

Nie. Mój moduł uszkodził się w ten sposób, że gubił iskrę w pewnym zakresie obrotów. Tak jak Tomek napisał, sprawdzaj iskrę ze świecą w przewodzie, przykładając jej elektrodę do pokrywy zaworów. Przerwa na świecach poprawna?

Iskra powinna być gruba, biało-niebieska. I spróbuj może go odpalić na pych, jak w wąskim caro straciłem kiedyś kompresję, miałem do tego rozwalony aparat zapłonowy i jeszcze rozrusznik miał przytarte tulejki (kręcił, ale nie tak szybko jak powinien), palił tylko i wyłącznie napędzany siłą mięśni. Przynajmniej jak odpali, zagrzejesz go to "usłyszysz" czy pracuje normalnie i czy masz dobrze ustawiony zapłon. Może nie ruszałeś, ale jak aparat jest rozklekotany i "swoje przeszedł" to aktualny kąt mu nie pasuje :P.
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2017, 16:57:42 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 17, 2017, 19:56:12 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Przerwa na pewno taka jak trzeba, bo i świece nowe. Iskry zresztą. Z poprzedniego zestawu dwie albo trzy dziwnie migotały albo w ogóle nie wykazywały jakiejkolwiek reakcji na kręcenie rozrusznikiem, co jest o tyle dziwne, że kilka kilometrów wcześniej samochód, co prawda niezbyt żwawo, ale jednak jeździł.
Jeszcze jedno... Przy którejś próbie (zdaje się, że właśnie bezpośrednio po wymianie świec) jedynym objawem zapłonu mieszanki był strzał w tłumik. Później już tylko kręcenie bez jakichkolwiek objawów.

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 17, 2017, 20:58:39 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4666
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Czyli tak jakby go przylewało lub przestawił się zapłon  <mysli>

Niedawno w abimexie miałem niezła zagwozdkę, miałem totalnie zabite mułem i wykończone świece, każda inna - auto jeździło na gazie. Po wymianie na nowe już tylko na benzynie, na gazie się dusiło, szarpało. Trzeba było instalację regulować od nowa  :]. Przejrzyj to, co opisałem. Świece były mokre, jak je wykręciłeś? Po długim kręceniu bez odpalenia powinno je chociaż ochlapać.

No i nie napisałeś, jaka jest iskra, jak jest niebieska, ale cienka, to może ją "zdmuchiwać" pod ciśnieniem.
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2017, 21:02:22 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 18, 2017, 05:11:38 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ten akurat jest niezagazowany. :)

Świece były mokre, jak je wykręciłeś? Po długim kręceniu bez odpalenia powinno je chociaż ochlapać.
Tak, na elektrodach osadza się coś płynnego, najprawdopodobniej paliwo, więc z zasilaniem raczej wszystko OK, zwłaszcza że na plak też nie trybi.

No i nie napisałeś, jaka jest iskra, jak jest niebieska, ale cienka, to może ją "zdmuchiwać" pod ciśnieniem.
Hmm, myślę, można ją właśnie tak określić. <mysli> Czyli co mówisz - moduł dupnięty? Wina przewodów nie wchodzi w grę?

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 18, 2017, 15:25:35 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4666
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Tego nie powiedziałem, ale podmienić zawsze można, chociaż jak iskra gruba biało-niebieska to wydawałoby się, że wszystko OK, ale zielony kabelek lubi robić "numery" ;). Zdejmij kopułkę, sprawdź,czy nie rozlazł się przy konektorkach. Jakby przewody były trzaśnięte to by chociaż odpalił na 3 cylindry, chyba, że wszystkie naraz padły.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 18, 2017, 17:38:40 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
To ja wam opowiem lepszy numer. Pojechałem na warsztat wąskim caro, gaźnik z modułem, i wyjąłem z niego silnik. Tego samego dnia, ten sam silnik włożyłem do borewicza, też gaźnik bez modułem, dokładnie ten sam, wyjęty z caro. Nawet nie pyrknął. Założyłem cały zestaw zapłonu bez modułu - chodzi do dzisiaj. Nadal nie wiem czemu.

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 18, 2017, 18:49:02 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Zdejmij kopułkę, sprawdź,czy nie rozlazł się przy konektorkach.
Sprawdzałem wcześniej. Podłączone wszystko pięknie i pod kopułką wygląda jak nowe.

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 18, 2017, 18:54:10 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Założyłem cały zestaw zapłonu bez modułu
Stykowy, powiadasz? Tak się składa, że mam taki aparat i cewkę do niego, ale nie chcę robić rewolucji, zwłaszcza że nawet nie wiem, czy sprawne. Borewicz mógł odpalić z sentymentu do takich rozwiązań. ;)

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 18, 2017, 21:08:56 pm »

Offline tomyverceti1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
Witam Panowie, przepraszam, że wchrzaniam się w temat, ale widzę, że ten wątek żyje a ja mam podobny problem więc poproszę o poradę.

Sprawa wygląda tak: mam Atu plusa z 1997 r. na monowtrysku Boscha. Przepalałem go raz w miesiącu bo czeka na „lepsze czasy” w suchym garażu. Do tej pory wszystko było ok, zakładałem kleme, załączał się immo który rozbraja się specjalnym przyciskiem i odpalałem. Do wczoraj.

Rozrusznik kręcił ale nie motor nie startował. Na placku odpalił i pracował ok ale zaraz zgasł, czyli iskra jest. Zacząłem wertować forum. Sprawdziłem bezpieczniki pod kierą, wszystkie ok, przekaźnik cyka, zamieniłem na wszelki wypadek na inny (zdaje się od wentylatora chłodnicy bo miał taki sam schemat) też cykał więc tu raczej wszystko w porządku.

Uwaga teraz jaja: jak odkręciłem pokrywę pompy oczom moim ukazał się widok jak na zdjęciu z linka. Jeden kabel jest do niczego nie przykręcony. Na stykach pompki po przekręceniu kluczyka pojawia się 8,1 volta, sprawdzałem też na żaróweczkę i ta się NIE zapala. Nie słychać również żeby pompka się załączała. Co ja mam teraz zrobić i do czego jest ten trzeci niepodłączony kabelek?

https://goo.gl/photos/YBSQvySnbvjixmr3A

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 18, 2017, 21:42:41 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
To nie jest dekiel pompy, tylko wskażnik poziomu paliwa. 3 kabel to jego masa, powinna być podpięta do budy.

pompa jest 20cm w prawo.

Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 18, 2017, 21:51:24 pm »

Offline tomyverceti1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
O fcuk, ale ze mnie łoś, dzięki. Jutro obadam.

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 19, 2017, 07:07:40 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
W swoim życiu miałem dwa razy przypadek że GLE nagle rzucił palenie. Wacha jest, iskra na świecy się pojawia. A nie odpala.
Powód był taki. Na zakurzonej kopułce lub palcu w pewnym momencie może przelecieć wyładowanie i spalić kurz na ścieżkę węglową. Wtedy iskra będzie wolała spierniczać na bok zamiast przeskakiwać w ciężkich warunkach w "sprężonym cylindrze". Proponuję bardzo dokładnie obejrzeć palec i kopułkę od środka, ew na szybko podmienić.
Miałem satysfakcję jak rozwiąząłem przez telefon taki problem naprawde doświaczonemu mechanikowi.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 19, 2017, 08:33:46 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 323
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
W swoim życiu miałem dwa razy przypadek że GLE nagle rzucił palenie. Wacha jest, iskra na świecy się pojawia. A nie odpala.
Powód był taki. Na zakurzonej kopułce lub palcu w pewnym momencie może przelecieć wyładowanie i spalić kurz na ścieżkę węglową. Wtedy iskra będzie wolała spierniczać na bok zamiast przeskakiwać w ciężkich warunkach w "sprężonym cylindrze". Proponuję bardzo dokładnie obejrzeć palec i kopułkę od środka, ew na szybko podmienić.
Miałem satysfakcję jak rozwiąząłem przez telefon taki problem naprawde doświaczonemu mechanikowi.

Zgadza się. Proponuję umyć wszystko w denaturacie (sam tak robię), ale jest jeszcze jeden mały myk. Chodzi o tą małą okrągłą cewkę w aparacie zapłonowym. Ona potrafi czasami wkurwić człowieka. proponuję ją wymienić, bądź podmienić na inną. Zakupiłem sobie taka na zapas w necie za ok 20 zł i wożę ze sobą na wszelki wypadek.....

Odp: 1,6 (e) nie odpala
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 19, 2017, 14:53:20 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Kurde, rano sprawdzałem i już nawet iskry na świecach nie uświadczono. Tym razem przykładałem je do pokrywy zaworów. Poprzednio - przez kabel rozruchowy bezpośrednio do minusa na akumulatorze, ale to raczej bez większego znaczenia.
Wg algorytmu z pierwszego postu wyszło mi, że tym razem moduł do wymiany, bo żarówka w ogóle nie chciała się zaświecić.
Ciekawe, co wyniknie po ewentualnej wymianie modułu, ale z tego co piszecie, mógł on właśnie paść z winy zasyfionego aparatu, choć ten akurat wygląda na czyściutki.