Autor Wątek: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie  (Przeczytany 23414 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #80 dnia: Wrzesień 30, 2023, 22:38:53 pm »

Offline macq

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1,6 GSI+ LPG 99'
Tak, firma produkuje wałki rozrządu do Ursusów, do niedawna także korbowody, które dawniej szły na pierwszy montaż, ale częsci z Indii powoli wypierają rodzimą produkcję.
Do Andorii się nie pisze na FB, tylko się dzwoni. W ogóle brand Andoria został sprzedany z tego co wiem, więc znaczek na części nie znaczy nic.
Edit: wałka do Poloneza nikt nie wyprodukuje, nie ma szans, zamówienie musiałoby być 1000+ szt. Z hartowaniem myślę, że ktoś się podejmie
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2023, 22:44:17 pm wysłana przez macq »

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #81 dnia: Wrzesień 30, 2023, 22:54:59 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
firma produkuje wałki rozrządu do Ursusów, do niedawna także korbowody, które dawniej szły na pierwszy montaż, ale częsci z Indii powoli wypierają rodzimą produkcję.
No, ten import, to faktycznie spory problem. Tylko to też ludzie się trochę boją, że kupując coś niby naszego "firmowego" kupują de facto import, ale "obrandowany" naszym logo, bo i takie przypadki bywaja. Ten gość na jutubie udowadniał to np. w odniesieniu do kompletów naprawczych silnika, że trzy różne firmy, mają tłoki i tuleje tego samego producenta. Takie teraz dzikie czasy. Andorii też się oberwało, że w najlepszym przypadku, to oni tylko obrabiają "surówkę" wyprodukowaną np w indiach.
wałka do Poloneza nikt nie wyprodukuje, nie ma szans, zamówienie musiałoby być 1000+ szt
No to ciekawe, czy zebrało by się tylu chętnych, czy może już wszyscy pozmieniali GSI na rovery? Ja nie chcę prorokować, ale za chwilę będzie z tym problem, o ile już go nie ma. Większość polonezów poszła już na wsad do pieca, to samo z silnikami, a nowych części nie ma, więc ja tu nie widzę zbytnio lepszych rozwiązań, tylko problem w tym, że całe nasze środowisko, nie potrafi się dogadać, bo wszystko rozbija się wiecznie o koszty, które faktycznie są spore, przy małoseryjnej produkcji. Takie 1000+ szt, to pewnie już by się kosztowo rozbiło znacznie przyjemniej. Jak tu kiedyś pisał zdaje się daniel, nikomu nie opłaca się produkować lepszej jakości części do naszych gratów, bo nikt nie chce ich kupować "bo drogo" i koło się zamyka.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #82 dnia: Wrzesień 30, 2023, 23:02:10 pm »

Offline macq

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1,6 GSI+ LPG 99'
Obrandowany import z Indii to pewnie ok 80 procent rynku, nawet sobie ludzie nie zdają z tego sprawy :) Ale to nie rozmowa na forum, zwłaszcza Poloneza. Przepraszam za OT, już nie będę.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #83 dnia: Wrzesień 30, 2023, 23:17:04 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Przepraszam za OT, już nie będę.
Pisz pisz. Im więcej wiedzy tym lepiej.
Ja mogę zainwestować w partię wałków do GSI ale muszę mieć pewność co do jakości i tego że da się złożyć z tego zestaw ze szklankami.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 01, 2023, 14:38:28 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Tak, firma produkuje wałki rozrządu do Ursusów
POM Tyczyn?

Problem polega na tym, że trzeba by ustalić parametry hartowania,
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: hartowanie vs azotowanie, które lepsze? Rewar do swoich wałków zaleca azotowanie w jakieś firmie w Tarnowie, trochę ludzi z racingforum robiło u niego wałki (nie tylko do FSO) i jakoś nikt nie wspominał aby po tym się wycierały.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 01, 2023, 16:17:53 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Jakiś czas temu oglądałem na yt jak facet reanimuje silnik od trucka, właśnie wytarł się wałek rozrządu. Kupił nowy to poleciłem mu oddać go do azotowania, posłuchał i wygląda na to że zrobiła to ta polecana przez rewar firma. https://youtu.be/hGyYKozmSg8?feature=shared&t=271

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 01, 2023, 21:46:40 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Jakiś czas temu oglądałem na yt jak facet reanimuje silnik od trucka, właśnie wytarł się wałek rozrządu. Kupił nowy to poleciłem mu oddać go do azotowania, posłuchał i wygląda na to że zrobiła to ta polecana przez rewar firma. https://youtu.be/hGyYKozmSg8?feature=shared&t=271
I też się wycierają :(
Robiłem. Na krzywce po 30 tyś pojawiają się ubytki punktowe chociażby
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 01, 2023, 21:51:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: hartowanie vs azotowanie, które lepsze?
poleciłem mu oddać go do azotowania
azotowanie, naweglanie, wegloazotowanie - to sa metody wzbogacania warstwy wierzchniej stalowego przedmiotu w dane pierwiastki,
same w sobie nic nie zmieniaja w kwestii twardosci powierzchni, sa wstepem do dalszej obrobki cieplnej w postaci hartowania,
czyli po azotowaniu nalezy zahartowac, a samo nasycenie metalu pozwala uzyskac powierzchnie znacznie twardsza niz uzyskano by na "czystej" stali,

dlatego trudno uwierzyc, ze fabrycznie nie przeprowadzono procesu tak, by uzyskac najlepsze rezultaty i samodzielna poprawka przynosi wzrost twardosci,
a moze jednak proces fabryczny jest optymalny, a dalsze zwiekszanie twardosci grozi zluszczeniem sie materialu - materialy twarde maja tendencje do pekania
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 01, 2023, 22:24:52 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
same w sobie nic nie zmieniaja w kwestii twardosci powierzchni, sa wstepem do dalszej obrobki cieplnej w postaci hartowania,
czyli po azotowaniu nalezy zahartowac, a samo nasycenie metalu pozwala uzyskac powierzchnie znacznie twardsza niz uzyskano by na "czystej" stali,
Hehehe, ciekawe bo wychodzi, że wszyscy na forum żyli w przekonaniu, że po azotowaniu sprawa załatwiona. A widać, że to dopiero połowa drogi.
A jak wygląda to w sytuacji kiedy azotujemy już element który był wcześniej poddawany hartowaniu?

a dalsze zwiekszanie twardosci grozi zluszczeniem sie materialu
Właśnie jak byłem w Rewarze, wziąłem ze sobą kilka wałków aby zrobić weryfikację i podpytać na co zwracać uwagę. Jeden z wałków wyeliminowaliśmy przez to, że właśnie miał złuszczenia, wg Halczyńskiego spowodowane zbyt mocnym zahartowaniem materiału. Wałek był rzemieślniczy do silnika AB.

Ja mogę zainwestować w partię wałków do GSI ale muszę mieć pewność co do jakości i tego że da się złożyć z tego zestaw ze szklankami.
Do testów też miałbym kilka wałków. W sumie na próby chyba mogłyby być też wałki uszkodzone?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 01, 2023, 23:40:48 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Dla mnie jest to niepojęte, aby nie dało się kupić dobrego wałka do auta kolekcjonerskiego występującego w takiej ilości na rynku.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #90 dnia: Październik 02, 2023, 08:52:33 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Bo autem kolekcjonerskim się nie jeździ bo szkoda tylko okazyjnie przepala  <lol2> Tak na poważnie to zasadniczym problemem jest to że większość użytkowników tych aut to jebane cebulaki którzy kierują się przede wszystkim ceną,ma być tanio i to wszystko. W robocie jakiej pół roku temu mieliśmy zamówienie z Niemiec na 2 tyś sztuk wałków do starego mercedesa (dla odlewni przynajmniej tej w której pracuję minimum to 1200-1300 sztuk). Więc teraz zostaje kwestia znalezienia tylu chętnych albo ewentualne zamrożenie przez jednego frajera który popchnie temat pieniędzy na czas bliżej nie określony i słuchanie co jakiś czas że zarabia na pasjonatach  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #91 dnia: Październik 02, 2023, 18:34:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A jak wygląda to w sytuacji kiedy azotujemy już element który był wcześniej poddawany hartowaniu?
doczytalem (wczesniej pisalem z pamieci), ze azotuje sie po hartowaniu i odpuszcza, ale cos mi tu nie pasuje, bo azotuje sie w temp. powyzej 500*C, a w takiej to stal weglowa odpusci sie permamentnie (czyli rozhartuje),
tak wiec azotowanie nadaje sie tylko do stali stopowych podwyzszonej jakosci,
kluczowa sprawa jest wiec to, z jakiego materialu jest wykonany walek (zwlaszcza zamienniki), bo azotowanie moze go po prostu rozhartowac,
z kolei hartowanie powierzchni azotowanych grozi peknieciami,

wiki jest w kwestii tych procesow bardzo chaotyczna, zeby zglebic sie w nie, trzeba by siegnac do literatury fachowej, a zaklady zajmujace sie nimi maja jeszcze dodatkowo wypracowane swoje procedury,
trzeba sie dowiadywac u zrodla
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #92 dnia: Październik 02, 2023, 19:54:32 pm »

Offline macq

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1,6 GSI+ LPG 99'
dalsze zwiekszanie twardosci grozi zluszczeniem sie materialu - materialy twarde maja tendencje do pekania
Dokładnie tak. Zauważ, że niektóre wałki FSO właśnie tak się zużywały.
POM Tyczyn
Tak
dlatego trudno uwierzyc, ze fabrycznie nie przeprowadzono procesu tak, by uzyskac najlepsze rezultaty
Być może jakość gotowego wyrobu mocno "pływała" ze względu na choćby skład materiału.

Jak ktoś ma jakiś wałek, którego mu nie szkoda, można zrobić testy, ale tak jak mówiłem, żadnej gwarancji nikt nie da. Może nawet udałoby się dać wałek do azotowania.
Żeby nie obciązać niczyjego budżetu, może mi ktoś sprzedać wałek, ja coś z nim spróbuję zrobić i najwyżej jak wyjdzie- sprzedam :)
Edit: Jeszcze jedna rzecz, mierzyłem też czopy wałka, były znacznie twardsze od krzywek i kolor na części niepracującej mógłby sugerować, że czopy były zahartowane już fabrycznie
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2023, 20:05:14 pm wysłana przez macq »

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #93 dnia: Październik 20, 2023, 23:02:46 pm »

Offline macq

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1,6 GSI+ LPG 99'
Wiem, że post pod postem, ale jak przychodzi do konkretów, to nikt się nie odzywa. Szkoda.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #94 dnia: Październik 21, 2023, 19:21:44 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Wiem, że post pod postem, ale jak przychodzi do konkretów, to nikt się nie odzywa. Szkoda.
Ale konkretnie co proponujesz? Jaki wałek chcesz??
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #95 dnia: Październik 22, 2023, 14:48:16 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Kolega z tego forum dal  wałek rzemieślniczy hydro do utwardzenia azotowaniem. Spytajcie OTRO jak  mu to wyszło i jak jeździł swoim ohv

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #96 dnia: Październik 29, 2023, 21:24:02 pm »

Offline Niedzzwiedz90

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 4
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu
Temat wałków co raz gorętszy, ale dziś na allegro znalazłem wałek sportowy świątka za 1200 i do tego popychacze sztywne w rozmiarze hydro za 1400. Trochę drogo 2600 wysypać. Ale ktoś to musi przetestować.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #97 dnia: Październik 29, 2023, 22:28:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
otwiersza konkurs pod tytulem : jak najbardziej ujowo wydac kilka tys. pln ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #98 dnia: Październik 29, 2023, 22:54:46 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Też jak dla mnie przepłacanie za markę Świątka jest bez sensu. U Rewara zrobią wałek za połowę tej kwoty w specyfikacji jakiej sobie zażyczysz. A blok można rozwiercić pod zwykłe szklanki i zostanie jeszcze dużo funduszy ciekawsze rzeczy.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #99 dnia: Październik 30, 2023, 12:56:31 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ciekawe, czy za tą cenę dostanie się turbo-niezniszczalny wałek, który oby szklanki wytrzymały.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...