Autor Wątek: [GSI] stracił połowę mocy  (Przeczytany 10760 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 11, 2017, 16:38:41 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Jutro prawdopodobnie zajrzę do rozrządu i również sprawdzę czy jeździ lepiej bez kolektora wydechowego. Jeżeli to nie pomoże to faktycznie biorę się za rozbiórkę. Ps. czy można wyjąć wałek rozrządu mając silnik w aucie ? Na logikę chyba tak, ale wolę spytać.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 25, 2017, 08:27:42 am »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
Sądząc po bezsensownej robocie z wycinaniem katalizatora (zamiast uciąć zapieczone śruby) to może kup sobie endoskop pod usb za 50 zł i przez otwory świec obejrzyj zawory czy się prawidłowo otwierają.
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 05, 2017, 11:22:48 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Jednak moje ucho dobrze wyłapało, że grają mi panewki przy ok 2000 obr/min.

Wczoraj zrobiłem rozbiórkę silnika. Zaraz po zdjęciu miski olejowej znalazłem w niej pełno metalowych opiłków.

Będąc pewnym, że wałek rozrządu zawinił jak tutaj myśleliśmy zdjąłem go, natomiast był okej (miał niektóre krzywki powycierane, bardzo dużo wżerów na krzywkach (może dlatego, że silnik tak długo stał) ale nie było widać, aby te opiłki były z wałka).

Następnie zdjąłem wał korbowy. Panewki WSZYSTKIE (korbowodowe i wału) o dziwo były dobre (srebrne, w miarę równomiernie starte z lekkimi rysami) natomiast panewki na pierwszej podporze wału od strony rozrządu wyglądały tak jak na załączonych zdjęciach. Czego to może być wina ? Wada fabryczna czy zła eksploatacja ? Jakby silnik był źle eksploatowany to chyba wszystkie panewki (a w szczególności korbowodowe) by dostały w dupę, a nie tylko jedna, co nie ?

http://ifotos.pl/zobacz/IMG201711_qrqaawp.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/IMG201711_qrqaawn.jpg
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2017, 11:27:47 am wysłana przez Chińczyk »
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 06, 2017, 01:23:19 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
http://www.prsserwis.com.pl/serwis.php
wygląda na uszkodzenie kawitacyjne

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 06, 2017, 06:55:21 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Ciekawa lektura, choć szczerze przyznam, że słowo kawitacja aż do tego artykułu było mi nieznane.

Wygląda moja panewka bardzo podobnie jak ta z tego linku. Wygląda tak jakby stop łożyskowany oddzielił się od panewki (paznokciem mogę go podważyć).
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 06, 2017, 22:09:53 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
czasami może się to wydarzyć np od złej jakości oleju, albo od jego zestarzenia. Panewki z bimetu też nie są szczytem technologicznej dokładności i powtarzalności. Jeśli wał się zbytnio nie porysował i trzyma wymiar nominalny to zakładaj nowe i tyle.

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 07, 2017, 06:08:40 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Wał nie wygląda na mocno zrysowany. Kiedyś go oddam do szlifierza i zacznę składać całą OHV'kę, ale to w przyszłości.

Silnik stał parę miesięcy do pół roku i widać to po silniku. Mianowicie pompa oleju, panewki oporowe, klawiatura i reszta wewnętrzna osprzętu silnika ma wszędzie czarny nagar. To chyba świadczy o rzadkim zmienianiu oleju i jego staniu, co nie ? Dla przykładu druga OHV'ka, która mi wyrzuciła korbę bokiem w środku była tak czyściutka, ze można by było z pompy oleju jeść.

Czyli można powiedzieć, że temat do zamknięcia bo został rozwiązany, aczkolwiek chyba ciekawa dyskusja nam się wykluła na temat panewek Bimetowskich (tak, u mnie to są Bimetowskie).
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 07, 2017, 10:48:58 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
To czy jest ok czy nie weryfikuje się pomiarami, a nie tym czy silnik jest czysty.
Jeśli pompa niema luzu obudowa-ząb, nie ma luzu miedzy zębnego i nie ma luzu między płytą oporową, to jest wtedy ok.
Szlifierz zawsze ci powie, żeby wal szlifować, bo z tego żyje. Szkoda, że nikt potem nie rozbiera kanałów olejowych i nie czyści wału z korundu. Potem taki silnik morduje błyskawicznie panewki.

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 07, 2017, 12:07:41 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Co za olej miałeś tam wlany?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 08, 2017, 06:49:55 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Silnik kupiłem w połowie czerwca od gościa, co miał Kombi natomiast zrobił swapa na Rovera i stał ten silnik x czasu (od paru miesięcy do pół roku) w wilgotnym garażu przy blokach). Zrobiłem na tym silniku ja wiem... góra 5k km. Miałem zalany minerał 15w40. Natomiast myślę, że taki brudny nie był z mojego powodu, natomiast przez poprzedniego właściciela i efekt stania.

A czy szlifierz podejmie się czyszczenia kanałów olejowych i czyszczenia wału z korundu ? Może w przyszłości poskładam OHV'kę do porządku a jak już do tego dojdzie to chciałbym to zrobić porządnie, bez dziadowania. :)
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 08, 2017, 17:29:47 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
pewnie się podejmie o ile mu zamówisz nowe broki do wału.

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 08, 2017, 18:55:17 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A na przyszłość lej lepszy olej, bo ja nie panewki, to hydro zamęczysz przy częstym odpalaniu zimnego silnika.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 08, 2017, 19:53:52 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
to hydro zamęczysz przy częstym odpalaniu zimnego silnika.
A dlaczego zamęczy hydro ? Wałek czy szklanki ?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 08, 2017, 21:19:46 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wycierający się wałek nie będzie zadowolony z oleju, który z zimie zamienia się w glut, jak i cała reszta silnika, wrażenia akustyczne plusów, które słyszałem na oleju mineralnym też jakoś mnie nie przekonują do lania takiego badziewia do jakiegokolwiek auta :P. Myślę, że lepiej jednak szkoda męczyć silnik na siłę na mineralnym, skoro byle półsyntetyki są często już tańsze od dobrego mineralnego.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 09, 2017, 07:03:59 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Teraz (na trzecim silniku) mam zalany półsyntetyk Valvoline 10w40. Własnie ze względu na hydro go wybrałem, natomiast długo czytałem na forum i decyzja o wyborze oleju była trudna, bo przecież OHV'ka ma duże luzy montażowe i półsyntetyk może nie dawać tak grubego filmu smarnego jak minerał. Natomiast jeździ teraz i odpukać jestem na razie zadowolony. :)
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 09, 2017, 11:07:58 am »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Teraz (na trzecim silniku) mam zalany półsyntetyk Valvoline 10w40. Własnie ze względu na hydro go wybrałem, natomiast długo czytałem na forum i decyzja o wyborze oleju była trudna, bo przecież OHV'ka ma duże luzy montażowe i półsyntetyk może nie dawać tak grubego filmu smarnego jak minerał. Natomiast jeździ teraz i odpukać jestem na razie zadowolony. :)

Bleeeh znowu to samo.  ;p

olej 15W40 ma taką samą lepkość w temperaturze 90 stopni, jak 10W40.

Syntetyk 5W50 ma "grubszy film smarny" w wysokiej temperaturze jak mineralny 15W40 czy 20W40.

Pierwsza liczba lepkość zimowa, druga - lepkość w wysokiej temperaturze. Po zalaniu półsyntetyka silnik ma lżej w niskich temperaturach, a w wysokich jest smarowany tak samo, a nawet lepiej ze względu na wyższą jakość takiego oleju.

"Gęstość" mineralnego to mit pseudo-mechaników, owszem, jest gęsty, ale tylko wtedy, kiedy nie trzeba.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 09, 2017, 19:48:50 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
do OHV można nasypać nawet pyłu wulkanicznego i to nic nie pomoże. Jest źle zaprojektowany układ rozrządu i tyle. Wsadzili ciężkie szklanki, ciężkie laski. Aby silnik kręcił się powyżej  2 tyś obr wsadzili twarde sprężyny. Do tego nie zadbali o dobór twardości stopu na wałek do twardości szklanek i nie zadbali o właściwe smarowanie i podparcie wałka. Ta konstrukcja jest zła i olej jej nie pomoże. Agonię tego silnika zawsze wywołuje środkowa panewka wałka i wału. One dwie upuszczają większość ciśnienia i generują niszczące drgania.
A generalnie olej mineralny jest reliktem przeszłości i został zapomniany razem z urządzeniem o nazwie FAX.
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2017, 19:54:34 pm wysłana przez diodalodz »

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 09, 2017, 20:24:30 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Tak, ale jednak ten silnik potrafi wykręcić i 200 i 300 tysięcy, a to na jakim oleju będzie jeździł jednak sporo skróci lub wydłuży okres eksploatacji.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 10, 2017, 17:03:00 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Gość który wykręcił 400 tyś GSi jeździ na mineralnym https://www.youtube.com/watch?v=R6VqzElSdVk

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 10, 2017, 17:38:53 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Gość który wykręcił 400 tyś GSi jeździ na mineralnym https://www.youtube.com/watch?v=R6VqzElSdVk
Nie ma na to żadnego dowodu. Przebieg ani remonty nigdy nie były rejestrowane w sposób wiarygodny. Też mogę sobie przekręcić licznik dla szpanu.
Choć myślę, że trwałość plusów jest mocno zależna od poddostawców, którzy produkowali dla FSO. Samych szklanek hydraulicznych było 3.