Autor Wątek: Regeneracja skrzyni biegów, części  (Przeczytany 2605 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 03, 2018, 11:21:58 am »
Jeśli to OHV to szkoda zachodu, skrzyń w dobrym stanie pod dostatkiem.


A ja przy okazji, jako że minęło już trochę czasu to opiszę jak wrażenia po pierwszych 2tyś km po remoncie.

No więc wszystko chodzi jak trzeba, ale są pewne niedociągnięcia - lewarek wpada w wibracje na wysokich obrotach (6tyś.) na biegach 3, 4 i 5, wcześniej tego nie było. Druga sprawa - gdy skrzynia się rozgrzeje czasem przy wbijaniu 3ciego biegu występuje mały zgrzyt, ale też nie zawsze. Jeśli już się pojawi to w przedziale obrotów 2.5-3.5k powyżej już nie <co> Przy redukcji nawet na bardzo wysokich obrotach nic nie zgrzyta. Wybierak za mocno skręcony, czy może te nieszczęsne śrubki które zostawiłem (pokazana kilka postów niżej) psują robotę?

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 172
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 27, 2018, 16:08:58 pm »
Też niedługo czeka mnie temat wymiany synchronizatora na drugim biegu tylko na skrzyni od OHVki. Zastanawiam się nad tym trudno dostępnym łożyskiem igiełkowym F-52590. Znalazłem że niby odpowiednikiem tego jest CBK112. No tylko jest problem bo na stronie FŁT wymiary F-52590 to 19x25.3x19.8 a znalezione w necie wymiary do CBK112 ma albo 20x24.3x19.8 albo 20x26x20 i gdzieś jeszcze inne wymiary znalazłem. No i teraz jeśli to łożysko miałoby faktycznie 20x26x20 to dałoby się dopasować FAG'a bez większego problemu. Ktoś kombinował z tym żeby dopasować jakieś inne łożysko?

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 172
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 03, 2018, 10:13:03 am »
Nie mogłem edytować postu.

Pisałem o to łożysko do FŁT. Nie osiągalne u nich. Jak zapytałem jaka by musiałaby być minimalna ilość zamówienia dla którego wznowili by produkcję to jedyne co powiedzieli, że od kilku do kilkunastu tys. sztuk co wydaje się zrozumiałe. W każdym razie raczej nie przejdzie taka inicjatywa jak z szybami atermicznymi, bo gdzie opchnąć kilka tysięcy sztuk łożyska, na które zapotrzebowanie mają zapewne tylko poloneziarze.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 03, 2018, 11:13:15 am »
Łożysko CBK112, między wałkami jest dostępne bez większych problemów.

Pierwszy link z googla: http://sklep.regmot.com.pl/lozysko-walka-sprzegla-igielkowe-cbk-112-fso-polo,3,13933,1452

A jak chcesz oryginał FŁT do wal na PW.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 172
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 03, 2018, 11:35:56 am »
To że jest dostępne bez większych problemów to wiem, tylko że to jest zamiennik jakiś a nie FŁT faktycznie, a drążyłem temat, bo mam podejrzenie, że właśnie to albo to drugie na wałku sprzęgłowym mi ostro hałasuje a nie chce mi się 2 razy rozkładać skrzyni jak ten zamiennik okaże się badziewiem. Zamówiłem zamiennik i jak już go dostanę to zmierzę go dokładnie i sprawdzę jak bardzo odbiega od tego FAG'a o którym pisałem wcześniej. A oryginałem FŁT też nie pogardzę - no chyba że już ktoś znalazł jakąś lepszą alternatywę.

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 980
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 03, 2018, 14:28:45 pm »
 większość łożysk pasuje od Łady. Posładałem ze 2 skrzynie na części łożysk z USSR, losu ich nie znam niestety.