Autor Wątek: Regeneracja skrzyni biegów, części  (Przeczytany 18301 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 03, 2018, 11:21:58 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Jeśli to OHV to szkoda zachodu, skrzyń w dobrym stanie pod dostatkiem.


A ja przy okazji, jako że minęło już trochę czasu to opiszę jak wrażenia po pierwszych 2tyś km po remoncie.

No więc wszystko chodzi jak trzeba, ale są pewne niedociągnięcia - lewarek wpada w wibracje na wysokich obrotach (6tyś.) na biegach 3, 4 i 5, wcześniej tego nie było. Druga sprawa - gdy skrzynia się rozgrzeje czasem przy wbijaniu 3ciego biegu występuje mały zgrzyt, ale też nie zawsze. Jeśli już się pojawi to w przedziale obrotów 2.5-3.5k powyżej już nie <co> Przy redukcji nawet na bardzo wysokich obrotach nic nie zgrzyta. Wybierak za mocno skręcony, czy może te nieszczęsne śrubki które zostawiłem (pokazana kilka postów niżej) psują robotę?

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 27, 2018, 16:08:58 pm »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Też niedługo czeka mnie temat wymiany synchronizatora na drugim biegu tylko na skrzyni od OHVki. Zastanawiam się nad tym trudno dostępnym łożyskiem igiełkowym F-52590. Znalazłem że niby odpowiednikiem tego jest CBK112. No tylko jest problem bo na stronie FŁT wymiary F-52590 to 19x25.3x19.8 a znalezione w necie wymiary do CBK112 ma albo 20x24.3x19.8 albo 20x26x20 i gdzieś jeszcze inne wymiary znalazłem. No i teraz jeśli to łożysko miałoby faktycznie 20x26x20 to dałoby się dopasować FAG'a bez większego problemu. Ktoś kombinował z tym żeby dopasować jakieś inne łożysko?

Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 03, 2018, 10:13:03 am »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Nie mogłem edytować postu.

Pisałem o to łożysko do FŁT. Nie osiągalne u nich. Jak zapytałem jaka by musiałaby być minimalna ilość zamówienia dla którego wznowili by produkcję to jedyne co powiedzieli, że od kilku do kilkunastu tys. sztuk co wydaje się zrozumiałe. W każdym razie raczej nie przejdzie taka inicjatywa jak z szybami atermicznymi, bo gdzie opchnąć kilka tysięcy sztuk łożyska, na które zapotrzebowanie mają zapewne tylko poloneziarze.

Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 03, 2018, 11:13:15 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Łożysko CBK112, między wałkami jest dostępne bez większych problemów.

Pierwszy link z googla: http://sklep.regmot.com.pl/lozysko-walka-sprzegla-igielkowe-cbk-112-fso-polo,3,13933,1452

A jak chcesz oryginał FŁT do wal na PW.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 03, 2018, 11:35:56 am »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
To że jest dostępne bez większych problemów to wiem, tylko że to jest zamiennik jakiś a nie FŁT faktycznie, a drążyłem temat, bo mam podejrzenie, że właśnie to albo to drugie na wałku sprzęgłowym mi ostro hałasuje a nie chce mi się 2 razy rozkładać skrzyni jak ten zamiennik okaże się badziewiem. Zamówiłem zamiennik i jak już go dostanę to zmierzę go dokładnie i sprawdzę jak bardzo odbiega od tego FAG'a o którym pisałem wcześniej. A oryginałem FŁT też nie pogardzę - no chyba że już ktoś znalazł jakąś lepszą alternatywę.

Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 03, 2018, 14:28:45 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
 większość łożysk pasuje od Łady. Posładałem ze 2 skrzynie na części łożysk z USSR, losu ich nie znam niestety.

Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 09, 2021, 08:44:24 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Załatwiłem kolejną skrzynię w roverku. Pomimo właściwego podparcia w silniku kolejny wałek sprzęgłowy zgubił jeden ząb - skrzynia jeszcze nie hałasowała. Poprzedni wałek po stracie 3 zębów dawał głośno o sobie znać. Znam jeszcze jeden przypadek z uszkodzonym wałkiem sprzęgłowym - wtedy znośnie jest tylko na IV biegu (właśnie na nim jest koło zębate IV biegu - stąd względna cisza)

Skrzynie złożyłem z zestawu OHV+rover, wymieniłem tylko wałek i dzwon, wytrzymala z 20kkm w 1.8 100kW. Nie pałowałem zbyt często powyżej 6k RPM Chyba złoże kolejną i czas pomyśleć o jakiejś alternatywie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2021, 08:47:32 am wysłana przez Ciastek »

Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 09, 2021, 08:55:02 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Bo obudowy skrzyń są osiowane pod łożyska jako komplet tak samo jak kartery w motocyklach,jak robicie takie remixy w obudowach typu dzwon inny a reszta skorupy jeszcze inna to nie dziwne że bebechy nie wytrzymują jak idą krzywo  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 09, 2021, 09:01:43 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Przynajmniej jest co robić po pracy. Przy kolejnej skrzyni wymienię łożyska, synchronizatory, sprężyny i przesuwki - zgodnie z tym co pisał diodalodz. Co z piastami przesuwek?

Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 09, 2021, 11:25:37 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
właśnie na nim jest koło zębate IV biegu - stąd względna cisza
IV bieg nie ma kola zebatego i cicha praca z wylamanymi zebami wlasnie na tym polega
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 24, 2021, 12:08:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ktoś wie o co chodzi z ilością kropek na kołach zębatych i przesuwkach?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 24, 2021, 18:09:35 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
To oznaczenie na części zamienne, rożne kropki w zależności od modułu czy jakoś tak.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 01, 2021, 21:41:44 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ktoś z was wie czy brak kropek za kołach zębatych jest równoznaczne tym, że jest to moduł z 3 kroplami? Nie mogę znaleźć nigdzie 3 biegu na 31 zębów bez kropek. Z dwiema czy 3 nie ma problemu. Patrząc na koło bez kropek i z 3 kropkami zbytnio różnic nie widać :(
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)