Autor Wątek: Regeneracja skrzyni biegów, części  (Przeczytany 2862 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1612
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Regeneracja skrzyni biegów, części
« dnia: Grudzień 14, 2017, 11:06:45 am »
Pacjent: skrzynia od 1.4
Awaria: zgrzytająca 2jka

Tak jak wyżej, mam skrzynię wyjętą z mojego ATU, zgrzytał 2gi bieg przy redukcji już przy 30km/h i przy przepięciu 1 na 2 powyżej 6 tyś. Przy zastosowaniu podwójnego wysprzęglenia i między gazu redukcja 3 na 2 jak w masło. Wyj_bany synchronizator, mam zamiar sam się za to zabrać bo jak się okazuje większość warsztatów mówi nie jak tylko mówię że polonez - brak części zamiennych. Kupowanie drugiej skrzyni to loteria - kupiłem niby igłe za 400zł i okazała się być w stanie max. "średnim", na szczęście dogadałem się ze sprzedającym i oddał kasę. Teraz mam zamiar zrobić swoją.

Kompletuję części do naprawy:

http://allegro.pl/synchronizator-skrzyni-biegow-polonez-2430-i6928437983.html

http://sklep.regmot.com.pl/podkladka-sprezyny-synchronizatora-fso-polonez-f1,3,14454,1463
http://sklep.regmot.com.pl/sprezyna-synchronizatora-fso-polonez-f125-oe-41558,3,14269,1505
http://sklep.regmot.com.pl/zabezpieczenie-sprezyny-synchronizatora-fso-polon,3,14163,1546

Czy synchronizatory są takie same dla wszystkich skrzyń (od borka do plusa)?

Czy jest coś jeszcze co może być potrzebne? Coś co warto zrobić przy okazji? Na co się ew. przygotować.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2017, 11:25:44 am wysłana przez Maćko »
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 14, 2017, 12:55:44 pm »
Ja wymieniałem też łożyska, ale już 6 lat temu były z niektórymi problemy i wkładałem ruskie.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1148
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 14, 2017, 13:20:36 pm »
Synchronizatory i  cała reszta do nich są dla wszystkich biegów te same?

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 14, 2017, 14:33:59 pm »
dla biegow tak, dla skrzyn być może ,chociaz fizycznie powinny pasowac zamiennie,
jezeli chodzi tylko o sfatygowany synchronizator II biegu, to mozna go wymienic i nie ma potrzeby wymiany innych sprawnych czesci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Mat

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.9 GLD
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 14, 2017, 14:39:13 pm »
Rok temu kupiłem łożyska, jedno było czeskie, reszta FŁT, więc powinno jeszcze dać radę kupić.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 14, 2017, 14:50:01 pm »
z jednym lozyskiem moze byc problem nawet spory, z tym igielkowym miedzy walkami,
reszta lozysk powinna byc ogolnie dostepna
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 14, 2017, 19:10:28 pm »
a co do części to warto jeszcze kupić nowe przesuwki, bo czasami są wyjechane.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1612
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 14, 2017, 19:52:31 pm »
(...) 6 lat temu były z niektórymi problemy i wkładałem ruskie.
I jak wrażenie po 6 latach użytkowania?

Synchronizatory i  cała reszta do nich są dla wszystkich biegów te same?
dla biegow tak, dla skrzyn być może ,chociaz fizycznie powinny pasowac zamiennie,
Sprawdziłem sobie właśnie w elektronicznym katalogu i części dla wszystkich synchronizatorów są takie same, ale jest pewna nieścisłość z samymi synchronizatorami ;-| Synchronizatory 3,4 i 5tego biegu są wg. katalogu takie same i mają nr. 4158514, a synchronizator 1, 2 ma nr. 081111 <co> Mam wrażenie że to jakiś błąd, bo o ile po tym pierwszym numerze bez problemu wyszukuję w sieci synchronizator, to ten drugi jakby nie istniał.

Jeszcze zastanawia mnie kwestia oznaczeń kół zębatych, na allegro i w sklepach internetowych są oznaczone 1/2/3 kropki. Co te kropki oznaczają ? Być może, po rozebraniu skrzyni okaże się że są inne elementy który przy okazji wypadałoby wymienić, więc chciałbym wiedzieć czego szukać.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 14, 2017, 20:03:07 pm »
a te kola zebate z rozna liczba kropek sa tych samych rozmiarow ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3072
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 14, 2017, 20:12:56 pm »
Kiedyś taki jeden mechanik tłumaczył że w skrzyni nie wymienia się nic bo zacznie wyć jeszcze gorzej jak wyła.
Jak wyła to szrot i  drugą skrzynie  zawsze trafiałem na lepszą od swojej.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1612
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 14, 2017, 22:20:23 pm »
a te kola zebate z rozna liczba kropek sa tych samych rozmiarow ?
Dostępność części do skrzyni jest marna, na podstawie kilku aukcji ciężko stwierdzić. Na jednej napisane jest "nowy moduł, 3 kropki", w innym 2 kropki, gdzie indziej w ogóle o nich nie ma mowy jedynie podana jest ilość zębów.
Kiedyś taki jeden mechanik tłumaczył że w skrzyni nie wymienia się nic bo zacznie wyć jeszcze gorzej jak wyła.
Jak wyła to szrot i  drugą skrzynie  zawsze trafiałem na lepszą od swojej.
Ale mamy 2017, a nie 2007 rok. Do OHVki skrzynie w fajnym stanie idzie jeszcze dorwać, ale do rovera skrzyń zwyczajnie na szrotach już nie ma. Można trafić jedynie tutaj na forum/FB a takie zazwyczaj swoje już przeszły więc mogą być w podobnym stanie jak ta którą mam.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 14, 2017, 22:36:29 pm »
Dostępność części do skrzyni jest marna, na podstawie kilku aukcji ciężko stwierdzić. Na jednej napisane jest "nowy moduł, 3 kropki", w innym 2 kropki, gdzie indziej w ogóle o nich nie ma mowy jedynie podana jest ilość zębów.
bo tak sie zastanawiam,czy te kropki to nie beda numery biegow po prostu

Kiedyś taki jeden mechanik tłumaczył że w skrzyni nie wymienia się nic bo zacznie wyć jeszcze gorzej jak wyła.
Jak wyła to szrot i  drugą skrzynie  zawsze trafiałem na lepszą od swojej.
to musial byc mechanik rowerowy https://www.youtube.com/watch?v=nB_6JVaDlt8
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 14, 2017, 22:55:27 pm »
można zmieniać koła zębate, o ile zamontujesz taki sam moduł zęba, a choinka jest w dobrym stanie. Kropki właśnie oznaczają moduł zęba. Kombinowali z tym, by wyciszyć skrzynię i niewiele im z tego wyszło. W caro + było najwięcej zmian i skrzynie zazwyczaj są najgłośniejsze na wolnych obrotach.

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 15, 2017, 09:25:19 am »
Przerabiałem temat w zeszłym roku.
1) synchronizator z linku który podałeś nie jest do poloneza. Wygląda on tak https://www.google.pl/search?q=polonez+synchronizator&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=4wAF-5K8MSlEbM%253A%252CkNd9xviP9OfgeM%252C_&usg=__ozKelfa4BDfuQPrmKeNzZcyI-ck%3D&sa=X&ved=0ahUKEwizvMrDx4vYAhUnyoMKHcYdD2AQ9QEIKTAA#imgrc=4wAF-5K8MSlEbM:&spf=1513325159902

2) wszytskie sychnronizatory są takie same od 1 do 5. Tuleje przesuwne dla par 1-2 i 3-4 są takie same, do 5 biegu jest inna (jednostronna)
3) Ja wymieniłem tylko wspópracującą parę czyli synchronizator + tuleje przesuwną. To ta para odpowiada za synchronizację i jej zużycie powoduje problemy. Reszta zostaje.

Obecnie sam przeglądam allegro i w poszukiwaniu przesuwek i synchronizatorów i w chwili obecnej brak tych elementów - to co jest to albo 5 bieg albo błędnie opisane.
Kolejny temat - najprosciej przerobić skrzynie z ohv do rovera - wtedy sotosunkowo łatwo znaleść skrzynie w dobrym stanie. Z skrzyni dawcy potrzeba wałek sprzęgłowy i dzwon.
U siebie wymieniłem też łożyska, sądząc że po 200kkm mają już dość i to one odpowiadają za głośną pracę skrzyni - błąd, łożyska były w stanie dobrym, za hałas odpowiada dopasowanie zębów na wałkach. Łożyska są dostępne, ale szukaj po nr w sklepach specjalizujacych się w łożyskach - ja szukałem długo po necie bezskutecznie, a większość mieli własie w takiej hurtowni.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1148
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 15, 2017, 10:34:17 am »
a jak z dostępnością tych wałków?

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1612
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 15, 2017, 10:50:20 am »
Przerabiałem temat w zeszłym roku.
1) synchronizator z linku który podałeś nie jest do poloneza. Wygląda on tak https://www.google.pl/search?q=polonez+synchronizator&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=4wAF-5K8MSlEbM%253A%252CkNd9xviP9OfgeM%252C_&usg=__ozKelfa4BDfuQPrmKeNzZcyI-ck%3D&sa=X&ved=0ahUKEwizvMrDx4vYAhUnyoMKHcYdD2AQ9QEIKTAA#imgrc=4wAF-5K8MSlEbM:&spf=1513325159902
Dzięki za info, synchronizator z aukcji zamówiłem odruchowo wczoraj, ale skontaktowałem się już ze sprzedającym i jakoś to odkręcę.

Cytuj (zaznaczone)
Kolejny temat - najprosciej przerobić skrzynie z ohv do rovera - wtedy sotosunkowo łatwo znaleść skrzynie w dobrym stanie. Z skrzyni dawcy potrzeba wałek sprzęgłowy i dzwon.
Spotkałem się z opiniami że po takim swapie skrzynia zaczyna hałasować, a konkretnie zazębienie wałka sprzęgłowego z wałkiem pośrednim (choinką).

Cytuj (zaznaczone)
U siebie wymieniłem też łożyska, sądząc że po 200kkm mają już dość i to one odpowiadają za głośną pracę skrzyni - błąd, łożyska były w stanie dobrym, za hałas odpowiada dopasowanie zębów na wałkach. Łożyska są dostępne, ale szukaj po nr w sklepach specjalizujacych się w łożyskach - ja szukałem długo po necie bezskutecznie, a większość mieli własie w takiej hurtowni.
Z łożyskami wyjdzie w praniu, na pewno będę chciał wymienić łożysko wałka sprzęgłowego (to duże). Hurtownie mam 2 albo i 3 w Radomiu, myślę że coś dorwę.

Cytuj (zaznaczone)
a jak z dostępnością tych wałków?
Nowy wałek ktoś tu ostatnio sprzedawał na forum, nie wiem czy poszedł czy jeszcze jest.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 15, 2017, 12:11:35 pm »
Spotkałem się z opiniami że po takim swapie skrzynia zaczyna hałasować, a konkretnie zazębienie wałka sprzęgłowego z wałkiem pośrednim (choinką).
w koncu zestawiasz ze soba jedno kolo zebate,ktore wspolpracowalo juz z jakims i drugie kolo,ktore tez juz wspolpracowalo z innym, wiec cudow nie nalezy oczekiwac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 15, 2017, 12:31:27 pm »
Jak robisz skrzynie, to kup cokolwiek na szrocie i wymontuj przesuwkę 3i4 biegu i wsadź do swojej na 1 i 2. Inaczej efekt będzie słaby, a skrzynia zacznie zgrzytać dość szybko.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1612
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 18, 2017, 23:30:21 pm »
Rozebrałem dzisiaj skrzynie, na pierwszy rzut oka wygląda jakby ktoś ją już kiedyś rozkręcał (widoczne ślady odkręcania na śrubach mocujących wewnętrzne łożysko). Łożyska wyglądają ok, ale przejadę się do hurtowni i wybadam dostępność i ceny.

Synchronizator 2giego biegu mocno zajechany, tuleja przesuwna też. Zastanawiam się co do koła zębatego 2giego biegu - co myślicie? Też się kwalifikuje do wymiany?

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Regeneracja skrzyni biegów, części
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 19, 2017, 00:04:55 am »
ktos sie pastwil nad ta skrzynia, powierzchnia slizgowa synchronizatora wcale nie wyslizgana, a zęby w tulei przesuwnej i kole wyszczerbione,
wymiana samej tulei przesuwnej raczej nie zda egzaminu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.