Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018  (Przeczytany 242436 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1800 dnia: Wrzesień 24, 2018, 22:33:42 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Ale wy macie z tymi olejami, ja nie moge  :P

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1801 dnia: Wrzesień 25, 2018, 20:22:15 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Dzisiaj już chyba czwarty raz zholowywałem mastera lublinem.
Zaczęliśmy myśleć o sprzedaniu lublina, ale aż strach pozbywać się "polskiego złomu", zwłaszcza na rzecz kolejnego "zachodniego cacka"...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1802 dnia: Wrzesień 26, 2018, 07:03:17 am »

Offline martinez#1970

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 308
Odebrałem Poloneza po inspekcji hamulców, powód: notorycznie zapowietrzający się układ. Inspekcja wykazała niedokręcone przewody przy pompie; dokręcono, odpowietrzony przód i tył. Mam nadzieję, że problem nie powróci <mysli>

Po raz pierwszy odkąd mam Poloneza (parę lat już będzie <cwaniak2>), zmieniłem markę oleju silnikowego. Był: całe życie Mobil Super S, Super 2000 (10W40), obecnie również 10W40 LiquiMoly MoS2 Luftwaffe-cośtam. Zmiana została spowodowana szyderą na tym forum z "marketowych" produktów Mobil, Castrol.

Nowy olej był dużo droższy... auto jedzie jak jechało.
Cytat: Macki
Nieuchronnie nadchodzą czasy, kiedy to Poldasy bardziej spawać niźli ciąć opłacać będzie się... :]

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1803 dnia: Wrzesień 26, 2018, 14:43:56 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
nie martw się będzie czyściej polecam też oleje Penrite
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2018, 14:45:45 pm wysłana przez Mariusz# »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1804 dnia: Wrzesień 26, 2018, 15:18:49 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bardzo slabe to czytanie, bo wyraznie polecane byly 5W40 ,najlepiej Lotos lub ELF, ktore kosztuja 80pln za 4L
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1805 dnia: Wrzesień 26, 2018, 15:22:55 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
wymieniłem olej i płyn chłodzący w 1.8.

10w40 Liqui Moy MoS2 :)

Drugi z rzędu termostat waxstat 88oC który trzyma powyżej 90oC, auto się grzeje póki co.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1806 dnia: Wrzesień 26, 2018, 19:26:26 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
bardzo slabe to czytanie, bo wyraznie polecane byly 5W40 ,najlepiej Lotos lub ELF, ktore kosztuja 80pln za 4L

Eee tam, Luftwaffe powinno być dobre.
Ciekaw jestem jak ten dwusiarczek molibdenu rzeczywiście dogaduje z silnikiem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1807 dnia: Wrzesień 26, 2018, 19:53:57 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Eee tam, Luftwaffe powinno być dobre.
w GLD <mysli>
a widziales Messerschmitt'a na gnojowke  <co>
;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1808 dnia: Wrzesień 26, 2018, 20:02:06 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Drugi z rzędu termostat waxstat 88oC który trzyma powyżej 90oC, auto się grzeje póki co.
W poldzie powinien być 82 *C. Jak masz fabryczny układ to 88*C jeszcze jako tako działa (silnik się nie przegrzewa), natomiast gdy do małego obiegu dochodzi reduktor zwłaszcza mały, czyli taki jak pod IV gen, to silnik zaczyna się przegrzewać. Maćko linkował kiedyś termostaty do poldorovera, kup, załóż i ciesz się normalną temperaturą <ok>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1809 dnia: Wrzesień 26, 2018, 20:17:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
w GLD <mysli>
a widziales Messerschmitt'a na gnojowke  <co>
;>

Nie, ale zdaje się że Sowieci eksperymentowali z zastosowaniem silników wysokoprężnych do napędu bombowców.
W poldzie powinien być 82 *C. Jak masz fabryczny układ to 88*C jeszcze jako tako działa (silnik się nie przegrzewa), natomiast gdy do małego obiegu dochodzi reduktor zwłaszcza mały, czyli taki jak pod IV gen, to silnik zaczyna się przegrzewać. Maćko linkował kiedyś termostaty do poldorovera, kup, załóż i ciesz się normalną temperaturą

Ja mam na 88 i silnik jest raczej niedogrzany niż przegrzany.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1810 dnia: Wrzesień 26, 2018, 20:26:32 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
tego który polecał Maćko już nie ma w ofercie sprzedającego, waxstat 88 o dziwo wypada dużo gorzej niż MERA 88...i po oraz kolejny okazało się, że lepsze wrogiem dobrego.

Ja mam na 88 i silnik jest raczej niedogrzany niż przegrzany.

masz LPG?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1811 dnia: Wrzesień 26, 2018, 20:38:35 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Termostat od poldorovera był taki sam jak w jakimś Volvo, także poszukaj po tym tropie :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1812 dnia: Wrzesień 26, 2018, 20:40:23 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
co ma parownik w malym ukladzie do przegrzewania silnika ? latem z cieplym nawiewem jezdzicie, zeby silnik schlodzic ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1813 dnia: Wrzesień 26, 2018, 20:42:08 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
tego który polecał Maćko już nie ma w ofercie sprzedającego, waxstat 88 o dziwo wypada dużo gorzej niż MERA 88...i po oraz kolejny okazało się, że lepsze wrogiem dobrego.

To jest dokładnie to samo,tylko było wsadzone w pudełko polcaru ;)  https://allegro.pl/termostat-fiat-croma-ducato-lancia-nissan-sunny-i7097782336.html
https://motoplatforma.com/p8197,termostat-stahlter-24200-82-alfa-romeo-aston-martin-audi-austin-beford-fiat-fso-isuzu-lancia-land.html

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1814 dnia: Wrzesień 26, 2018, 20:42:46 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Postanowiłem sobie wymienić termostat i prawem Murphy'ego co miało pójść źle to poszło.Najpierw urwała się jedna śruba przy obudowie termostatu.Spoko mam nową to od razu założę ale przy odkręcaniu starej od głowicy urwała się kolejna śruba.Aktualnie samochód stoi unieruchomiony a ja po kilkugodzinnej walce mam ochotę wsadzić szmatę do baku i go podpalić.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1815 dnia: Wrzesień 26, 2018, 20:43:18 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Nie wiem, choć się domyślam. W każdym razie fakt jest taki, że u mnie póki był "duży" parownik pod gaz na śrubę temperatura była równo na 90 *C, po założeniu TURa  silnik był notorycznie przegrzany, nieznacznie bo nieznacznie, ale jednak.

tylko było wsadzone w pudełko polcaru  
I jest: https://allegro.pl/termostat-volvo-c30-s40-ii-v50-1-6-16v-i6903947481.html :P

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1816 dnia: Wrzesień 26, 2018, 20:49:31 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Postanowiłem sobie wymienić termostat i prawem Murphy'ego co miało pójść źle to poszło.Najpierw urwała się jedna śruba przy obudowie termostatu.Spoko mam nową to od razu założę ale przy odkręcaniu starej od głowicy urwała się kolejna śruba.Aktualnie samochód stoi unieruchomiony a ja po kilkugodzinnej walce mam ochotę wsadzić szmatę do baku i go podpalić.
znam to uczucie, mialem zalozyc glowice w Alfi i zaczac skrecac do kupy,a okazalos ie,ze musze jeszcze sporo rozkrecic, zeby wyjac kolektor dolotowy,bo glowica nie wejdzie - sciagalem ja łomem ;> wiec kolektor zdjac jej nie przeszkadzal,

w OHVce te sruby pourywales ?

Nie wiem, choć się domyślam. W każdym razie fakt jest taki, że u mnie póki był "duży" parownik pod gaz na śrubę temperatura była równo na 90 *C, po założeniu TURa  silnik był notorycznie przegrzany, nieznacznie bo nieznacznie, ale jednak.
TUR ma najluzniejszy przelot wody ze znanych mi parownikow, wiec ten "duzy" do IIgen prawdopodobnie stwarza wieksze opory przeplywu (jezeli to lovato rge90 to na pewno),
tylko nadal nie ma to znaczenia dla silnika, bo maly obieg mozna nawet zatkac, a silnik ma pracowac prawidlowo na duzym
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1817 dnia: Wrzesień 26, 2018, 21:01:07 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
w OHVce te sruby pourywales ?
Tak obie dolne śruby od pokrywy termostatu i od obudowy.Wykrętak też nie dał rady tzn wytrzymał ale śruba nie drgnęła.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1818 dnia: Wrzesień 26, 2018, 21:17:47 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w OHVce te sruby pourywales ?
Tak obie dolne śruby od pokrywy termostatu i od obudowy.Wykrętak też nie dał rady tzn wytrzymał ale śruba nie drgnęła.
troche dziwne, wykrecalem ibudowy z takich starych zastanych truposzczy i zadna sruba sie nigdy nie urwala, mimo ze wygladaly jakby mialy sie rozpasc od samego patrzenia,
zachecony takimi doswiadczeniami zabralem sie za  dajhajsu - obie suby sie urwaly, a nie robilem tego w domu, wiec mialem nauczke
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1819 dnia: Wrzesień 26, 2018, 21:20:00 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Postanowiłem sobie wymienić termostat i prawem Murphy'ego co miało pójść źle to poszło.Najpierw urwała się jedna śruba przy obudowie termostatu.Spoko mam nową to od razu założę ale przy odkręcaniu starej od głowicy urwała się kolejna śruba.Aktualnie samochód stoi unieruchomiony a ja po kilkugodzinnej walce mam ochotę wsadzić szmatę do baku i go podpalić.
Myślałem że tylko ja jestem takim pechowcem  <lol2> ,w roverze wymieniałem termostat w poniedziałek i auto unieruchomione od 12 do 22 mimo,że było bardzo pilnie potrzebne po południu. Poskładałem wszystko w pół godziny i okazało się że oring od obudowy termostatu stracił szczelność i piątka płynu poszła w piach,potem zaczął się problem z dokupieniem takiego oringu,co udało się jakiś dopasować,to był za mały albo za duży,żeby zmieścić się w pompie wody,do tego obrobiła się śruba i gwint od obudowy termostatu. Również miałem myśl o efektownej metodzie podpalenia
tylko było wsadzone w pudełko polcaru 
I jest: https://allegro.pl/termostat-volvo-c30-s40-ii-v50-1-6-16v-i6903947481.html :P
To już nie jest to samo,co w tamtej usuniętej aukcji ;) chociaż nie neguje tego że może pasować do rovera