Autor Wątek: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja  (Przeczytany 6417 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 21, 2018, 20:11:14 pm »
Jeśli to OHV bez hydro to zalej jakikolwiek 10w40. Silnik w Polonezie to nie jest żadna kosmiczna technologia. Do Plusa 5w40 jak najbardziej ze względu właśnie na hydro, ale do pozostałych nie widzę sensu.

Online daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1631
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 21, 2018, 20:13:09 pm »
Jeśli to OHV bez hydro to zalej jakikolwiek 10w40. Silnik w Polonezie to nie jest żadna kosmiczna technologia. Do Plusa 5w40 jak najbardziej ze względu właśnie na hydro, ale do pozostałych nie widzę sensu.

Bez sensu bo? Cena prawie taka sama.
Użytkownik pontonów KONGER

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 21, 2018, 20:17:04 pm »
Bo nie przyniesie żadnej wymiernej korzyści względem tańszego w tym przypadku. Ale każdy niech zalewa co tam chce. Ja jak jakiś czas temu napisałem, że do Boscha zalałem 5w40 to większość się dziwiła dlaczego tak.

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 195
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 21, 2018, 20:22:20 pm »
10w-40 to o ile się nie mylę w większości oleje półsyntetyczne? Lać półsyntetyk czy syntetyk?
Do seicento 900 leje ten:
http://allegro.pl/lotos-semisyntetic-10w40-4l-i7128375046.html
Wlać do do Poloneza czy coś lepszego?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2018, 20:25:36 pm wysłana przez Tales »

Online daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1631
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 21, 2018, 20:26:03 pm »
Bo nie przyniesie żadnej wymiernej korzyści względem tańszego w tym przypadku. Ale każdy niech zalewa co tam chce. Ja jak jakiś czas temu napisałem, że do Boscha zalałem 5w40 to większość się dziwiła dlaczego tak.

Różnice w cenie są naprawdę niewielkie, można wypić te dwa piwa mniej i kupić lepszy, auto zdrowsze, i my zdrowsi, bo mniejsza samara nam urośnie :). Autor pytał o radę, ja wolę jednak zalać olej o wyższym wskaźniku lepkości, stabilniejszy, nowocześniejszy i o mniejszej lepkości w niskich temperaturach.

Mnie też się dziwią, bo przecież "do 125p najlepszy jest selektol". Dziwili się też, że lałem do trabanta i wueski "malinkę" orlenu albo stihla, ale ja dziwnym trafem nie zatarłem wieśki, nawet jadąc na trasie Puławy - Kraków z bagażem w upalny, letni dzień , a fanatycy miksolu - cóż, paru się zdarzyło uśmiercić trampka/jawę/MZ itd... :P Na temat olejów w naszym społeczeństwie krąży masę mitów, ale po co je powielać na forum motoryzacyjnym.

Tales, 10W40 to zazwyczaj półsyntetyk, 5W40 to zazwyczaj na naszym rynku olej hydrokrakowalny, a więc nie "prawdziwy" syntetyk - możesz lać śmiało i 5W40 hydrokrak w cenie 50-70zł/4-5 litrów, i "prawdziwy" syntetyk w cenie powyżej 100zł/4-5L. Jeśli cena gra rolę, to brałbym np. to: http://allegro.pl/dobry-olej-mannol-extreme-5w40-api-sn-cf-5l-i7066365547.html, albo elfa 5w40, czy nawet 5W50,bo jest tani jak na tą lepkość.

A jak ma być z lotosa, to dokładasz dychę i masz, jak sprawdziłem dane katalogowe, to ten lotos ma nawet lepsze niż mannol z linku powyżej : http://allegro.pl/lotos-synthetic-plus-5w40-4l-5w-40-gratis-i5969973942.html
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2018, 20:34:43 pm wysłana przez daniel22 »
Użytkownik pontonów KONGER

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2073
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 21, 2018, 20:37:31 pm »
http://allegro.pl/lotos-semisyntetic-10w40-4l-i7128375046.html
Wlać do do Poloneza czy coś lepszego?
Jak to jest zwykły abisex to ten Ci spokojnie wystarczy. Uno 900 od nowości latało na tym wynalazku i szczęśliwie dokręciło 220k km bez większych oznak zużycia, gdyby nie to, że wymyśliłem sobie "remont" tego silnika to pewnie dalej tłukłby kilometry na oryginalnych częściach.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11431
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 21, 2018, 20:56:26 pm »
jak to jest,ze wlalem do boscha Lotosa 5W40 juz lata temu, nie pamietam 7 czy 8 lat minelo ,a niektorzy ciagle boja sie i pytaja o to czy im taki olej nie zaszkodzi,
to ciekawe zjawisko psychologiczne, bo w sumie nie  mozna udzielic jednoznacznej odpowiedzi czy watpiacym taki olej nie zaszkodzi,
pewne jest tylko to,ze nie zaszkodzi silnikom w ich samochodach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Online daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1631
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 21, 2018, 21:30:40 pm »
Ciekawe zjawisko psychologiczne to wiara, że gorszy technicznie olej pozwoli wydłużyć życie OHV czy jakiegokolwiek silnika, a w jakie forum o krajowych wyrobach samochodowych nie wdepniesz, najwięcej do powiedzenia mają ci, co wieżą w uzdrowicielską moc selektolu, czy lubro, chociaż to zjawisko jest znacznie mniejsze, niż parę lat temu... no, oprócz forum 125p :P. Chyba, że chodzi o oszczędność tych głupich 10zł, ale tego nigdy nie zrozumiem, ja dążę do jak najlepszego stanu technicznego mojego auta, nie potrafię myśleć kategoriami, czy jak wydam te parę złotych mniej na istotną część (jaką jednak jest olej w silniku, i to nieprawda, że OHV jest wszystko jedno, na czym jeździ, odwrotnie, przy tak grymaśnym silniku, z szybko niszczącymi się panewkami szczególną uwagę zwracałbym na jakość oleju i lepkość, żeby jak najszybciej po odpaleniu zimnego silnika smarował części), to będzie tak samo długo trzymał ciśnienie oleju i kompresję, czy nie.

Warto by było napisać obszerniejszy post na temat olejów, lepkości i ich właściwości i podpiąć go forum w dziale technicznym, bo temat przewija się już któryś raz w ciągu ostatnich kilku miesięcy, i kolejny raz powtarzane są te same mity.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2018, 21:48:08 pm wysłana przez daniel22 »
Użytkownik pontonów KONGER

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 621
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 21, 2018, 23:09:43 pm »
Lotos Synthetic 5W40 ma bardzo dobre parametry. Nie wiem jak było wcześniej z jego jakością, ale obecnie myślę,że przewyższa takie koncerny jak Mobil, Castrol itp. Problem w tym,że te oleje mają bardzo dobrą reklamę, dwa są bardzo popularne a co za tym idzie szczególnie na naszych rynkach wschodnich bardzo często padają ofiarą podrabiania. Sam wcześniej jeździłem na Mobilu S2000 10W40, teraz na S3000 5W40. Było i jest w porządku. W testach Lotos wypadł lepiej niż np. Motul X Cess, na którego miałem ochotę. Skończyło się tak, że teraz wybrałem Lotosa. Nawet nie patrzyłem zbytnio na cenę, ale jest prawie dwa razy tańszy niż Motul no i jest polski  :)

Po raz kolejny sprawdza się stwierdzenie, że cudze chwalicie, swego nie znacie. Społeczeństwo polskie jest bardzo charakterystyczne, wielu z nas ma nieuzasadnione kompleksy. Odnoszę wrażenie,że niektórzy wstydziliby się powiedzieć, że mają polski olej. Gdy zapytani w towarzystwie "Na czym jeździsz ? " Odpowiedzą " Na Mobilu" albo czymkolwiek innym, to już brzmi zupełnie inaczej, prawda.... ?
Wiadomo ,że nie można też popadać w skrajność i wybierać coś na siłę bo jest nasze, a jest wyraźnie gorsze.

Jesteśmy skrzywieni i często uważamy, że wszystko to co pochodzi z Zachodu, lub nawet nie z Zachodu,ale nie jest polskie jest automatycznie lepsze... Coś strasznego, nawet nie wiemy jaką krzywdę sobie robimy, ale to już jest ciekawe wypracowanie na inny temat  :-)

Puentując śmiało lejcie Lotosy, możecie jeździć również na Dębicach i Kormoranach , zbierają bardzo dobre opinie, wycieraczki oraz filtry również potrafimy robić  <cwaniak2> Chociaż teraz na spróbowanie wybrałem filtr oleju Knechta, a paliwa Manna, do tej pory były Filtrony  :-)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2018, 23:15:44 pm wysłana przez Bartek GSi »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 994
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 21, 2018, 23:30:04 pm »
Ja do swojego GSI też wlałem 5w40 z Orlenu przy przebiegu 190tys gdzie do tego przebiegu jeździł na mineralnym i nic złego się nie stało  <lol2>

A co do tematu poruszonego przez KGB. VW do silników z pompowtryskami  zaleca olej 5w30 ewentualnie 5w40 ale przedewszystkim z normą 505.01 i to jest bardzo ważne bo stosowanie oleju o zalecanej lepkości ale o innej normie prowadzi do wytarcia wałka i znam przypadki potwierdzające te zalecenie.
Pozdrawiam Dominik
https://m.facebook.com/Mechanika-Samochodowa-Dominik-Bryszewski-260824884461090/?ref=bookmarks
www.facebook.com/brysiek.zakierownica/
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2073
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 21, 2018, 23:51:35 pm »
5w40 z Orlenu
Żebyś się nie przeliczył, niestety Orlen robi lepsze paliwa niż oleje (zwłaszcza do 4'ro suwów), za to Lotos na odwrót, osobiście już raczej nigdy więcej nie odważę się używać oleju z Orlenu w jakimkolwiek samochodzie. Póki co zapewne zostanę przy Lotosie, bo jest to prawdopodobnie jeden z najlepszych wyborów jeśli chodzi o stosunek cena/jakość, przynajmniej wg testów jakie można znaleźć na YT i danych w notach katalogowych.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2018, 00:22:43 am wysłana przez Gomulsky »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3115
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 22, 2018, 01:25:44 am »
możecie jeździć również na Dębicach

Taa... made in Turkey. Ostatnio do jednego z dupowozów postanowiłem przy wymianie opon wesprzeć rodzimą firmę pod skrzydłami Goodyeara. No i przyszły oponki... made in turkey.

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 22, 2018, 01:42:21 am »
możecie jeździć również na Dębicach

Taa... made in Turkey. Ostatnio do jednego z dupowozów postanowiłem przy wymianie opon wesprzeć rodzimą firmę pod skrzydłami Goodyeara. No i przyszły oponki... made in turkey.
Nie do końca tak jest mają chyba klika fabryk bo półtora roku temu jak kupowałem letnie Dębice to przyszły made in Słowenia a ostatnio zakupiłem frigo i pisze made in Poland obydwa komplety były nowe wyprodukowane kilka miesięcy wcześniej.

Nie wiem czemu w pl jest taki mit zakorzeniony z tymi durnymi minerałami co uszczelniają i cudnie naprawiają  a syntetyki panie to tylko do nowej fury bo tak to się rozcieknie,wypuka nagar wybuchnie itp.Staram się walczyć z tym mitem na warsztacie z różnym skutkiem ostatnio przyjechała golfina 4 generacji na zmianę oleju w sumie stoi do dziś bo z oleju zrobiły się panewki bo jakiś jegomość zerwał gwint tym samym napychając opiłków do środka miski po czym zakleił śrubę spustową na klej  ;-| ale wracając do tematu pytam jegomościa czemu przeszedł z syntetyka na połówkę : a bo jak ostatnio zmieniałem olej to powiedzieli że taki będzie lepszy bo już ponad 250 tyś najechane. Ciągnę rozmowę dalej i pytam czy brał olej w jakim stanie motor pada odpowiedź w sumie to nigdy nie dolewałem bo nie było potrzeby silnik na tamtym pracował dobrze,radze wiec powrót na pełen ale klient oświadcza że ma już kupiony i żeby zalać po chwili mówi że się zastanowi i odjeżdża wraca po paru godzinach i opowiada że dzwonił do paru warsztatów i niektórzy się zemną zgadzają a inni stanowczo odradzają bo tu cytuje silnik ci się chłopie zatrze,rozcieknie się zostawić tak jak jest.
I tacy ludzie powodują rozkwit tego mitu i niszczenie aut wszelakiego rodzaju a do poloneza to wszyscy tylko minerał radzą bo panie to stare inaczej nie będzie
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2018, 01:45:40 am wysłana przez Marek94 »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1017
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 22, 2018, 02:23:33 am »
Mit syntetyka jest w głowach ludzi z lat 90. Nasze wspaniałe oleje jak selektor czy superol , zostawiały takie nagary w silniku, że po 100 tyś km trzeba było śrubokrętem wyskobywać całe głowice z twardych nagarów.
Kupiłem mój pierwszy samochód właśnie po takiej eksploatacji. Pierwsze co zrobiłem to wlałem Castrola 15W40 (rok 2002). Po 3 tyś km zapchał się smok i magistrala olejowa. Szczęśliwie w tym silniku forda dało się łatwo to odkręcić (zewnętrzna pompa oleju). W środku znalazłem beton z nagarów.
Po tej akcji, zmieniłem jeszcze raz olej po 2 tyś km i silnik się wypłukał i jakoś jeździł. Tak czy owak po 40 tyś km musiałem zrobić remont bo wypalił mi się zawór wydechowy na 3 cylindrze.
Starsi pamiętają, że w każdym warsztacie był głupek albo uczeń który cały dzień skrobał, wały, bloki i głowice. To było niewiarygodne jakie nagary były w silnikach.
Później już nie widywałem tak zabitych silników by znikały zarysy kanałów spływowych. W sumie do ery Common Rail, gdzie zjawisko występuje jak rozszczelni się wtrysk.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2018, 02:26:06 am wysłana przez diodalodz »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 22, 2018, 08:01:36 am »
Taa... made in Turkey. Ostatnio do jednego z dupowozów postanowiłem przy wymianie opon wesprzeć rodzimą firmę pod skrzydłami Goodyeara. No i przyszły oponki... made in turkey.

Kilka kompletów zamontowałem w tą zime i większośc była z PL. Dębica teraz bardzo popularna marka-zrobili się tak tani jak chińczycy, to wszyscy biorą.
Sobie kupiłem 2 lata temu dunlopy też z PL

Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline Michał M

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 22, 2018, 10:35:04 am »
Odnośnie olejów polecam forum oil-club.ru. Dużo informacji na temat olejów włącznie z testami w laboratorium.

Online daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1631
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 22, 2018, 10:43:58 am »
Pierwsze co zrobiłem to wlałem Castrola 15W40 (rok 2002). Po 3 tyś km zapchał się smok i magistrala olejowa.

O właśnie, to jeszcze zapomniałem dodać - współczesne 15W40 zawierają również dodatki myjące, i jeżeli silnik ma się nam "rozciec" od oleju, to i tak się rozcieknie.

Z mojego podwórka: ojciec jeżdżąc matizem do ok 100 tysięcy kilometrów lał oleje 5W40. Silnik zaczął cieknąć (uszczelka pokrywy zaworów) i pić olej (termostat prawie zawsze nie działał, a silnik w tym aucie nawet ze sprawnym jest niesamowicie niedogrzany). Mundry mechanik kazał mu lać olej mineralny na wycieki. W efekcie auto ma teraz jakieś 137 tysięcy i klepie panewami, ryczy, a olej trzeba lać litrami, aż rura wydechowa jest okopcona jak w wartburgu. <rotfl2>
Użytkownik pontonów KONGER

areworka

  • Gość
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 22, 2018, 13:22:46 pm »
Dzisiaj z dziadkiem wymiana olei a i w planie odkurzanie autka

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11431
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 22, 2018, 15:10:52 pm »
Dębice letnie juz dawno klepane sa poza fabryka ,wlasnie Slowenia ,tureckich jeszcze nie widzialem,
ale zimowe ciagle sa z Polski ,nawet Sava Eskimo jest klepanaw  Polsce (czyli w Dębicy)  i caloroczne tez sa z Polski (chociaz nie widzialem najnowszych rozcznikow,to moglo sie to zmienic),
wyglada na to,ze Dębica zostala z produkcja zimowek dla calej grupy Goodyear

co do znagarow pozostawionyc po Selektolu to nie sadze by byly wieksze niz po Castrolu,
widzialem sporo silnikow po castrolu i nie wierze,ze ten olej jest w stanie cokolwiek wyplukac, bo sam zostawia czarny syf ,zwlaszcza 15W40,
moja OHVka  byla zalewana Magnateciem 10W40 od nowosci u pierwszego wlasciciela (czyli do roku 2001) wiec rok po kupnie na nim jezdzilem (do 85kkm),
przy odpalaniu na zimnym (mocno zimnym) byl efekt starujacej turbiny, zawory klepaly ciagle ,a po zalaniu Lotosa 10W40 (gdyby nie cena Magnateca, to bym pewnie dalej go lal) efekt turbiny zniknal, na zawory troche pomoglo chyba docisniecie popychaczy ,wiec nie przypisuje efektu Lotosowi,
no i szybko olej mocno zbrazowial, bo wyplukal syf po casrolu - pozniej nastepne olej byly czystsze po 20kkm niz ten po 2kkm,
popychaczy nie przeplukalo do dzis (kolejne 110kkm) ,bo  to praktycznie niemozliwe, trzeba je rozebrac i przeczyscic ,a jakos nie mialem okazji sciagania glowicy,
wiec nawet mi ni mowcie o casrolu,

co do zalewania silnika z wiekszym przebiegiem olejem gorszym ,a wiec przede wszystkim tanszym, to jest to prawidlowe podejscie do wiekszosci egzemplarzy,
bo gdy silnik zaczyna wcinac olej ,to po co mu lac drogi olej ?  bez sensu
dlatego Caro+ zalewam 5W40, a Alfe 10W40 ,Lancia kiedys dostawala 5W40 ,ale z czasem przeszla na 10W40, Laguna 10W40,
trzeba byc idiota jak kumpel mojego brata, ktory kupil astreH 1.6 zżerajaca 1l na 1000km i na dolewke kupil na stacji 10W30 czy 5W30 za 60pln 1L ,bo taki zaleca producent,
odbil od tego dopiero, gdy zaczela zrec 1.5l na 1000km - zmienil na jakis nie tani 10W40 <lol> 
a gdy lykala 1l na 300km to oddal silnik do remontu,
wydarzylo sie to w ciagu 1.5 roku, wiec na oleje wydal pewnie z polowe tego co na remont (remont za 2500pln ;> )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1898
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 22, 2018, 15:47:00 pm »
Castrol Mobil i Platinum to najgorsze oleje na rynku ( nie wspominam nawet o jakiś marketowych no - name ) żadnego z nich nie Polecam. ,,Legendę" Castrola szerzą Ci sami którzy każą zmieniać olej na gęstszy i gorszy po większym przebiegu dla zasady.

Ciekawe zjawisko psychologiczne to wiara, że gorszy technicznie olej pozwoli wydłużyć życie OHV czy jakiegokolwiek silnika
Generalnie się z Tobą zgadzam, ale miałbym opory, żeby wlać 5W40 do Żukowskiego S-21  :P

W GLD nie chciałem zmieniać z 15W40 na 10W40, ale z perspektywy czasu chyba bym zaryzykował...

Zmieniłem w dupowozie z nieznanego 10W40 na Liqui Moly 5W40, auto zrobiło już 2.000, oleju nie bierze , za to chodzi jakby lżej, gładziej ( i to pomimo tego, że Rover jako zalecany podaje 10W40 , ale ja stwierdziłem, że wiem lepiej  :d )
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2018, 15:49:29 pm wysłana przez Dawid91 »