Autor Wątek: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie  (Przeczytany 13269 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« dnia: Sierpień 12, 2018, 13:10:52 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Silnik jeszcze nie dotarty do końca, a ja już mam w głowie kolejny pomysł na niedaleką przyszłość.  <lol2>



Kiedyś już prowadziłem dyskusję na ten temat na PW, ale w końcu nie doszedłem do żadnych wniosków. Sprawa wygląda tak: chcę zamontować TAP-01 (lub inny pasujący model) do abimexa. Teoretycznie STAG zapewnia, że wariator pasuje do mojego silnika i z indukcyjnym czujnikiem położenia wału będzie pracował, ale wiem, że w tym wypadku problemem może być z nietypowym sygnałem, jaki jest wysyłany w OHV - tak kiedyś zasugerował mi KGB . Pytam pewnie na próżno, bo jako jeden z niewielu brnę w ulepszanie OHVki, ale może podobny świr kiedyś bawił się w coś podobnego, pytanie więc brzmi: czy ktoś montował do abimexa którykolwiek z wariatorów TAP staga, i czy pracowały poprawnie z wtryskiem abimex?

Korzyści wiadomo jakie są z takiej zabawki - można opracować własną mapę zapłonu i dowolnie go przyśpieszyć pod LPG, jako, że paliwo to ma wyższą liczbę oktanową, co powinno skutkować lepszym przyśpieszeniem w średnim zakresie obrotów (czyli najczęściej używanym), niższym spalaniem i poprawą kultury pracy silnika. Przynajmniej w teorii. Komputer w abimexie i mapy zapłonu były opracowane pod paliwo PB91, więc różnice na plus powinny być zauważalne.




Wiem, że można to zrobić prościej i władować aparat z GLE, ale nie chcę wracać do prymitywniejszego i bardziej obsługowego typu zapłonu.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2018, 13:59:19 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 12, 2018, 15:47:18 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
Jeśli zamierzasz kupić to od razu staga tap 3/x. O ile uda się go uruchomić, to nie spodziewaj się wielkich korzyści na LPG, chyba że zamierzasz montować instalacje CNG.
Jeśli cię stać to polecam, ale nie jest to niezbędne wyposażenie samochodu. Lepiej wytłumaczy ci to KGB, a może wie coś o wariatorach od firmy Acon.

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 12, 2018, 16:12:33 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Co da mi TAP-03 w porównaniu do 01? Wiem, że on podobno może rozpoznawać automatycznie sygnał z czujnika, ale w tej sprawie musiałbym raczej uderzać do biura projektowego STAG, bo sprzedawcy twierdzą, że TAP-01 ma działać w abimexie, przy czym słyszałem, że niekoniecznie.

O wariatorach Acon pierwsze słyszę - nawet nie widzę ich w handlu, wszędzie tylko jest dostępny stag.

Wiem, że nie będzie jakiegoś wciśnięcia w fotel, ale myślę, że po modzeniu silnika jakie wykonałem warto by było wycisnąć jeszcze trochę dodatkowej mocy, tym bardziej, że można, bo poniżej 3000 zapłon na lpg jest już sporo opóźniony.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 12, 2018, 20:49:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
rodzaj czujnika ma drugorzedne znaczenie,
 TAP 03 osobiscie nie mialem, ale utrzymywalem kontakt z kims, kto trzymal reke na pulsie, gdy mialo to wejsc do produkcji i sprzedazy,
mial byc cud miód i orzeszki, bo mial sam rozpoznawac sygnal i nawet sie go uczyc, obslugiwac wszystkie czujniki,
a wyszlo jak zawsze, gdy zobaczylem, ze sa dwie wersje 03/1 i 03/2 ,czyli podzial jak dotychczas w zaleznosci od rodzaju czujnika, to wiedzialem, ze bedzie lipa,
znajomy dostal przedsprzedazowa wersje na testy  i potwierdzil, ze nie ma funkcji uczenia i doszlismy do wniosku, ze pewnie nie bedzie,
funkcja rozpoznawania sygnalow byla i dzialala, ale tylko sygnalow wprowadzonych, czyli de facto automatycznie rozpoznawal jedynie kola,
nowy program, podobno lepsze dzialanie,
ani mi, ani znajomemu nic to nie dawalo ponad poprzednie wersje TAPa, wiec przestalismy sie interesowac,
minelo kilka lat, moze cos nowszego wprowadzili, ale jak znam produkty AC Białystok, to watpie

kola i sygnalu abimexa nie bylo, pytaj u producenta o obsluge nie czujnika, tylko sygnalu multeca ,nawet nie pamietam czy na tym kole jest 5+1 czy 6+1,
masz 98% na to, ze zadna wersja TAPa do dzis tego sygnalu nie obsluguje

co do Acon'a to nie widzialem w sprzedazy wariatorow,
w ogole trudno Agisa kupic, wlasciwie tylko megapol ma w stalej ofercie,
nie wiem,czy oni maja czas zajac sie dystrybucja nowej elektroniki, bo juz kolejny rok walcza z homologacja na VIgen - podobno tylko z homologacja, ta ich Insignia to juz pewnie dziesiatki kkm przejechala na gazie w ramach testu przez te  4 lata
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 12, 2018, 21:10:21 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wariatory Acon może jakoś dałoby się załatwić, producent ma je w ofercie na stronie: https://www.acon.com.pl/pl/produkty/13-elektronika/85-wariator-var01 , jest też dokumentacja do pobrania i wglądu. Może ich zapytam, jakie sygnały obsługuje ich wariator.

Czyli oba TAPy mogę sobie odpuścić, szkoda, producent chyba sam nie wie, czy obsługują sygnał multeca. A więc w wypadku poloneza jest to wina koła pasowego, że sygnał jest taki "dziwny"? W jakiś innym aucie z systemem multeca TAP będzie działał poprawnie?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 12, 2018, 22:13:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
W jakiś innym aucie z systemem multeca TAP będzie działał poprawnie?
daleko nie szukajac, to w GSI
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 12, 2018, 23:31:38 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Więc w GSi też może występować problem z działaniem TAPa?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 13, 2018, 00:02:12 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wiem jak w GSi (jakis kadet czy astra ?) ,ale wyraznie napisalem, ze w GSI bedzie dzialal dobrze, Polonezie GSI rzecz jasna,
poznasz to po tym, ze na twoje pytanie odpowiedzialem twierdzaco,
oj Daniel, chyba masz ostatnio jakies gorsze dni
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 13, 2018, 00:15:14 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Gorsze nie gorsze, może powinienem iść spać a nie zajmować się wyciskaniem maksimum elastyczności z silnika opracowanego w latach 50  ]:-> Dostaję sprzeczne informacje, widzę, że temat TAP będę musiał w tym aucie odpuścić, bo spece z działu handlowego staga nie odpisali mi zupełnie nic mądrego, nie rozumiejąc raczej o co chodzi z sygnałem, pisząc jedynie, że jak mam auto z czujnikiem indukcyjnym TAP-01 musi działać i wuj. Jak mówisz, że sprawdzałeś i TAP nie ma wgranego na pewno sygnału abimexa, to nie ma to prawa działać i widocznie sami nie wiedzą, co tam w magazynie im leży. Nie mam ochoty topić kasy i użerać się potem z reklamacjami, jeśli nie będzie miało to prawa pracować :P
« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2018, 00:20:05 am wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 13, 2018, 01:14:54 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w instrukcji masz podane przebiegi jakie obsluguja TAPy i najmniejsza liczba wyzwolen to 12+1 dla hondy w TAP02,
np. TAP01 obsluguje kolo boscha 60-2 i renault 60-2 ktore roznia sie rrodzajem naciecia,
takie kolo mial ten znajomy w Lagunie 2.0 i TAP gubil sie jakos powyzej 3000rpm - nie bardzo udalo im sie to naprawic, co chyba wynikalo ze zbyt wolnego probkowania i przerwa na kole zanikala na wykresie,
wystarczy spojrzec na przebieg, zeby zauwazyc,ze o to nie trudno,
bosch ma inny przebieg, gdzie przerwa jest wyrazna - nie mialem problemu na boschu, krecilem ponad 6000rpm
TAP03 mial rozwiazac problem z Laguna, bo mial miec szybszy procesor, ale jakos nie bardzo to wyszlo,

generalnie nie ma problemu, zeby TAP01 obsluzyl abimexa, na pewno nie pogubilby sie z czestotliwoscia, bo znakow jest malo, a sygnal wyrazny,
problem stanowi brak wprowadzonego do pamieci sygnalu dla takiego kola i juz go nie wprowadza, bo zapotrzebowanie jest zerowe

jednoczesnie na OHVke sa inne sposoby w postaci rozdzielacza bezstykowego, mozna splanowac glowice o 1mm co zwiekszy stopien sprezania (nie wiem dlaczego tego nie zrobiles przed zlozeniem silnika) ,lub tez przesuniecie czujnika,
w abimexie moze byc problem z przesunieciem czujnika, bo moze gubic sygnal, ale w boschu kilka lat jezdzilem ze stalym przesunieciem o ~4* i w sumie jezdzil na tym bardzo dobrze,
a pozniej zachcialo mi sie TAPa i mozliwosci staly sie duzo wieksze, ale jakos efekty wcale nie lepsze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 13, 2018, 11:35:19 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Przecież napisałem wyżej, że nie chcę wracać do starego typu zapłonu, aktualny jest według mnie jedną z najlepszych rzeczy w abimexie... tyle, że nieregulowalną. Co do głowicy, ona była tyle razy planowana, że podobno nie ma z niej już co zbierać - nie chciałem mocniej jej orać.

Przeszukałem instrukcję do TAP-01 i 03. W 01 są podane wszystkie rodzaje sygnałów, jakie TAP obsługuje, w 03 nie ma ich podanych. Może więc coś jednak udoskonalili... jedyny sposób, żeby się dowiedzieć - spytam się na ich forum i podrzucę linka do tematu, wygląda na to, że tam ktoś bardziej ogarnięty technicznie odpisuje, zobaczymy, co powiedzą.

Przejrzałem natomiast instrukcję obsługi do Acona - i... ostatnia strona:

https://www.acon.com.pl/downloadable/Wariator%20Dokumentacja%201.53.pdf

Wygląda na to, że miałbym rozwiązanie - pytanie, czy producentowi będzie się chciało robić sygnał do abimexa i wysyłać, skoro wcale nie dbają o marketing i nigdzie nie widzę tych wariatorów w sprzedaży.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 13, 2018, 18:50:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Acon to Acon, jezeli w ogole kupisz ten wariator to moze zrobia to co deklaruja w instrukcji, trudno powiedziec.

O wariator z AC pytaj w AC, ja tam nie widzialem odpowiednich funkcji i na pewno nie kupie TAP03, zeby to sprawdzic - chcesz to kup i sprawdz.
Chcialem wyprobowac TAP01 to wyciagnalem dwie stowy i kupilem, zamontowalem, sprawdzilem. Nikt ci nie kaze wstawiac rozdzielacza, ale nikt ci tez nie kaze regulowac zaplonu - taka jest jedna z mozliwosci, prosta i skuteczna, druga to wymiana abimexa na gsi i wtedy TAP bedzie dzialal.

Swoja droga dziwne, ze abimexowcy tak sie wzbraniaja przed zalozeniem rozdzielacza - czy to dla uzyskania wiekszych mozliwosci, czy w celach diagnostycznych panuje jakas awersja do zastapienia najgorszego ukladu zaplonowego wystepujacego w PN lepszym ukladem.
Tylko jeden kumpel mnie posluchal, ale to ze skapstwa, bo gdy padl mu modul, ktory kiedys kosztowal 200-250pln uzywany, to za moja rada zalozyl caly uklad zaplonowy GLE pozyskany na szrocie za 50pln.
Bardziej zwawym abimexem jeszcze nie jezdzilem.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2018, 18:51:49 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 14, 2018, 10:59:11 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Tak właśnie zrobię :). Zamiast kupować wolę się dowiedzieć, czy to zadziała, bo robiąc próby wyrzucę na to 200zł i zostanę z TAPem, którego będę musiał sprzedać za połowę ceny zakupu - AC pewnie nie przyjmie reklamacji.

Dostałem odpowiedź z firmy Acon - VAR01 kosztuje 95zł, obsługuje koła o ilości zębów 60-2.

Co w tym dziwnego, że się wzbraniają? Co jest takiego złego w zapłonie abimexa? Nie ma ciężarków, zacierającego się aparatu wymagającego okresowego smarowania, cholernie wrażliwego na wilgoć, zielony kabelek nie ma jak się urwać, co w aparacie jest nagminne, nie ma potrzeby pieprzenia się z rzemieślniczymi kopułkami i palcami które nie pasują, jest więc bezobsługowy, mi się nie psuje szczęśliwie póki co. Miałem 3 polonezy na aparacie i tylko w aktualnym nie musiałem dłubać przy zapłonie od kupna. Poza tym, zobacz ile kosztuje teraz nowy aparat bezstykowy - używane to loteria, musiałem przebrać ich kilka, żeby zamontować do fiata 1300 jakiś w fajnym stanie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 14, 2018, 12:01:17 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to tylko stowe kosztuje ? super ,ale nigdzie nie da sie kupic, jak bede kiedys w sledziowie to zajade i zapytam,czy maja na miejscu w fabryce ;>

ja tam nie mialem problemow z bezstykowcem,  wilgoc mu nie straszna byla, o zielonym kabelku sie dowiedzialem z forum, ze jest taki straszny - az poszedlem zobaczyc jakiego koloru jest u mnie, skoro sie nie urywa ;]
za to padajace moduly abimexa, trafialy sie nagminnie, nawet cewka uszkodzona sie trafila,
trzeba to sobie samemu przerobic na jakies megatranzystory, zeby przestalo sie palic,

TAPa kupilem i uzywam, problemow nie mam, ale jezeli mialbym okreslic jego oplacalnosc, to do nastepnej OHVki wlozylbym po prostu bezstykowca,
chociaz od dzisiaj jednak kusi ten VAR za stowke,
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 14, 2018, 12:38:35 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zamówić możesz u nich bezpośrednio, podobnie jak w APE, 95 + koszt wysyłki :P. Jak dojdę do ładu z nimi, to pewnie w niedługim czasie zamówię to ustrojstwo, ale na razie usiłuję w korespondencji mailowej dojść, czy ten sprzęt obsłuży sygnał abimexa, a jeśli nie, to czy mogę na nich liczyć i faktycznie da się ten sygnał zgrać, wysłać im i wgrać do urządzenia - wrzuciłbym go wtedy na forum i wszyscy mogliby korzystać i brać te wariatory, jak się komuś zamarzy.

Głupie pytanie, co oznaczają te ilości zębów 60-2? 60 zębów kola i dwie przerwy? Jak to liczyć? Mowa oczywiście o kołach rozrządu, bo tam jest czytany sygnał? Niezbyt rozumiem o co chodzi w typie sygnału 5+1, 6+1 - możesz wytłumaczyć?

No widzisz, co auto to inny przypadek, mój ma na oryginalnym module zrobione prawie 100kkm, a nie sądzę, żeby coś z nim się działo, pracuje fajnie, teraz się dopiero pojawił problem z nierówną pracą silnika, ale nie sądzę, żeby to była wina zapłonu. Natomiast z kopułkowcem był cyrk: po kilku dniach opadów chodził na 3 gary dopóki się nie zagrzał, rzemieślnicze palce waliły o rzemieślnicze kopułki i ryły w nich styki, truckerowi aparat się zatarł w trasie, wyciągają się sprężynki... nie chce mi się w to bawić znowu, chyba, że aktualny zapłon mi dopiecze. Ale wystarczy OT.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2018, 12:42:17 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 14, 2018, 13:02:21 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Głupie pytanie, co oznaczają te ilości zębów 60-2? 60 zębów kola i dwie przerwy? Jak to liczyć? Mowa oczywiście o kołach rozrządu, bo tam jest czytany sygnał? Niezbyt rozumiem o co chodzi w typie sygnału 5+1, 6+1 - możesz wytłumaczyć?

Liczyć na palcach najlepiej :P
W polonezie są to koła pasowe wału korbowego. Wystarczy na nie popatrzeć i będzie wszystko jasne :) Są tylko dwa abimex i bosch/GSI (no i rover ale olać)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 14, 2018, 13:11:44 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
U siebie mam kola z plusa, ale zakładam, że nie różnią się ilością zębów w stosunku do zwykłych. Policzyłem zęby - 38 duże koło, 19 małe.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 14, 2018, 13:17:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
U siebie mam kola z plusa, ale zakładam, że nie różnią się ilością zębów w stosunku do zwykłych. Policzyłem zęby - 38 duże koło, 19 małe.


kół sygnalu sa dwa rodzaje : bosch/gsi 60-2 ,czyli 60 zaglebien w tym jedno pelne jako odnosnik dla GMP  i abimex kilka naciec (doslownie) + 1 w nieregularnej odleglosci dla okreslenia GMP
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2018, 13:20:39 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 14, 2018, 13:39:48 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
To już wszystko jasne - od Acon`a dostałem informację, żeby policzyć zęby na kolach rozrządu, stąd cały czas myślałem, że o nie chodzi.  Dopiero wziąłem książkę z garażu i sobie przypomniałem, jak działa ten czujnik, zadzwonilem do firmy - głos zabrał przedstawiciel producenta wariatora - wszystko jest już jasne. Mam zatargać do garażu oscyloskop i wpiąć się do obwodu czujnika, wymienić informacjami i dojdziemy do tego, czy ten wariator będzie miał szansę zadziałać, oraz czy będzie im się chciało zmodyfikować program pod abimexa, czy nie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 14, 2018, 13:48:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli on obsluguje tylko 60-2 to znaczy dokladnie tyle, ze jest fazie Beta i po prostu sie nim nie zajmuja, bo o wprowadzeniu wariatora do oferty slyszalem juz kilka lat temu,
dlatego tez jest taki tani, kazdy klient uczestniczy w testach, wiec poki sie nie zorientuja, ze przez wprowadzenie sygnalu abimexa sprzedadza cale 3szt VARa ;] to masz szanse, ze sie tym zajma ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.