Autor Wątek: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?  (Przeczytany 1008 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marcinsz

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • nie mam xd
POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« dnia: Listopad 19, 2018, 21:10:42 pm »
cześć! szukam wszelkich informacji na temat swapa silnika m40b18 z bmw do poloneza caro. Czy wogóle ktoś to robił?

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 548
    • C+2050 + GT2871 + EMU
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 20, 2018, 12:17:07 pm »
Łapy są dostępne gotowe, zestaw do przeróbki sprzęgła na hydraulikę też. Reszta to standard jak w każdym innym swapie.
www.facebook.com/FSOTurboGarage
Spawanie TIG Aluminium, stal nierdzewna i czarna
Montaż i strojenie Ecumaster, Easyecu i inne
Strojenie z analizatorem Innovate LM-2
Custom doloty, intercoolery, kolektory N/A i turbo.

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2702
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 10, 2019, 23:02:31 pm »
Akurat M40 to najgorszy możliwy materiał na swap. Jak już musi być bmw to M42B18 lub M43B19. Trzeba programowo wyłączyć EWS  i ograniczenie obrotów związane z brakiem sygnału prędkości samochodu. Miska musi być z E30 z e36 nie pasuje
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 548
    • C+2050 + GT2871 + EMU
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 11, 2019, 01:15:48 am »
M43? Jaki sens się pchać w bocianka którejkolwiek generacji?
www.facebook.com/FSOTurboGarage
Spawanie TIG Aluminium, stal nierdzewna i czarna
Montaż i strojenie Ecumaster, Easyecu i inne
Strojenie z analizatorem Innovate LM-2
Custom doloty, intercoolery, kolektory N/A i turbo.

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 940
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 11, 2019, 13:45:01 pm »
Kojarzę swap M42 ze skrzynią. Most okazał sieza krotki. 160kmh i odcinka na V biegu. Można dać most PN diesla i skrzynie 6 biegów od BMW, ale generalnie jest krótko.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12043
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 11, 2019, 19:54:50 pm »
Kojarzę swap M42 ze skrzynią. Most okazał sieza krotki. 160kmh i odcinka na V biegu. Można dać most PN diesla i skrzynie 6 biegów od BMW, ale generalnie jest krótko.
to byla skrzynia z e36, gdzie V bieg jest bezposredni,
wystarczy zastosowac skrzynie z e30 ,ktora ma przelozenia zblizone do PN ,czyli IV ma bezposrednia ,a V  ~0.8  ,nawet glowne przelozenie e30  ma 4.1
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5123
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 11, 2019, 22:15:45 pm »
Przecież to kompletny nonsens. Ten silnik w najmocniejszej wersji ma jakieś 116KM, Rover 1.8 bez VVC go objedzie robiąc 3 razy mniej trudności przy swapie, a najsłabsza wersja VVC zeżre go na śniadanie, przed tym jak zabierze się do objeżdżania M42 z ISa.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 11, 2019, 22:24:33 pm »
Jeśli BMW to tylko IS jeśli chodzi o R4. Następnie to tylko R6 na podwójnym Vanosie. Najlepiej 2.8 inne silniki to tylko szkoda czasu i roboty nie wspomnę o kosztach. Lżej wpakować 1.8 T z rovera 75 puknac go do 190-200KM i mamy porządnego zapier...dalacza
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V

Szanownym wojskowym członkom i innym osobnikom z wszelakim wykształceniem - nie będę się poniżać do waszego poziomu. Wyrazy współczucia dla was

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5123
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 11, 2019, 23:09:42 pm »
R6 jest za długie do Poloneza, chyba że cofniesz silnik wycinając ścianę grodziową i tunel i budując je od nowa. A w przypadku motorów z E36, połowę R6 skopie VVC 160. Dla 180KM wolę dłubnąć głowicę i stroić niż rozwalać całe wnętrze i ciąć auto.

W każdym razie Rover który ma odpowiedni do nadwozia rozmiar i wagę oraz do którego są dostosowane części, a nie jakieś wynalazki zaprojektowane pod dużo dłuższą komorę silnika.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 11, 2019, 23:20:47 pm »
Popieram przedmowcow. Rover to najsensowniejsze rozwiazanie jeżeli chodzi o swap. Problem tylko ze z tago co zauważyłem zaczyna już brakowac części niezbędnych do swapa na rovera typu, belka czy kielich skrzyni. Albo już przetopione albo zeswapowane:-)

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 12, 2019, 00:15:57 am »
Dla 180KM wolę dłubnąć głowicę i stroić niż rozwalać całe wnętrze i ciąć auto
moc mocą ale moment obrotowy R6 to nie to samo co VVC ;) a przecież na momencie nam najbardziej zależy :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V

Szanownym wojskowym członkom i innym osobnikom z wszelakim wykształceniem - nie będę się poniżać do waszego poziomu. Wyrazy współczucia dla was

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 524
    • polonez 1500 88r.
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 12, 2019, 10:23:49 am »
hahahahahahahaha
Koleś pyta co i jak przy konkretnym problemie a Wy mu piszecie "zostaw to! Rób co innego!"

Sorry Marcin ale ja ci w tym temacie nie pomogę, bo zanim wsadziłem taki silnik do polda to sprzedałem dawcę za dobre pieniądze i ostatecznie wsadziłem silnik z audi.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5123
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 12, 2019, 12:00:01 pm »
a przecież na momencie nam najbardziej zależy :)

Moment jest wartością wtórną do mocy. Jeżeli przy danej mocy silnik ma mały moment, to znaczy że wyżej się kręci więc zwiększysz moment na kołach montując krótsze przełorzenie i konwertując nadmiarowe obroty na Nm.

a czy kielich skrzyni.

Zawsze można zdjąć wymiary z belki i ją skopiować. Większym problemem byłby stabilizator, gdyby nie to że na rynku ciągle są nowe.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 131
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + V6
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 13, 2019, 11:52:43 am »
Nawet dorobienie stabilizatora nie jest problemem.Ostatnio za dorobienie takiego na wzór rovera tylko z  grubszego materiału płaciłem niecałe 300

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3473
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 13, 2019, 12:43:24 pm »
W dzisiejszych czasach można prawie wszystko dorobić, a nawet to, czego pozornie nie można.Kwestia portfela.Tak samo, jak można zapakować do poloneza prawie każdy silnik, który tylko gabarytowo się zmieści.Największy problem, to oblachowanie, a ze wszystkim innym idzie sobie poradzić.Czasy ogólnej dostępności wszystkiego "na specjalne zamówienie".

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 13, 2019, 14:07:30 pm »
Gorzej jak silnik nie ma możliwości by zamontować go wzdłużne.

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 940
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 14, 2019, 11:22:45 am »
Tak sie spuszczacie nad VVC - to cały czas jest jak kubeczek jednorazowy. Lekkie, wydajne, ale wyjątkowo delikatne. Silniki z BMW są bardziej odporne na katowanie, przegrzanie i inne niespodzianki. Skoro jest pytanie o SWAP z BMW to pozostańmy przy temacie.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5123
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 15, 2019, 01:19:49 am »
Gorzej jak silnik nie ma możliwości by zamontować go wzdłużne.

Da się zamontować wzdłużnie silnik do montażu poprzecznego, pytanie tylko czy chcesz jeździć prototypem w którym ogromny zbiór części jest dorobionych specjalnie, a budowa zajęła tyle czasu że mógłbyś w tym czasie zarobić na pół roku życia w krajach cywilizowanych.
Jeżeli ktoś chce przebijać się przez ściany żeby zbudować auto które pewnie ma robić przebiegi rzędu 1-5 tys. km rocznie, chociaż są otwarte drzwi do delikatnego Rovera którego wypuszczono na rynek żeby robił 20 tys. rocznie +, to droga wolna.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2376
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 15, 2019, 09:19:23 am »
Jak ktoś chce swapować żelbetowego kloca to w czym problem? Jeśli ma tylko zaplecze, siły, chęci lub samą gotówkę to z pewnością znajdzie zakład, który się takiej rzeźby podejmie.
Mnie tylko zastanawia czemu wszyscy rzucają się na silniki BMW skoro tych tylnonapędowych samochodów mimo wszystko trochę jest.
Kiedyś na jakiejś grupie na fapbuczku widziałem, że ktoś wrzucił do PNa silnik od jakiejś kijanki. Nyssan też już został ogarnięty. Silniki z Opla, Forda, Fiata, VW i nie wiem z czego jeszcze też zagościły pod maską PNa.
Także jak widać możliwości jest sporo.

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2656
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & Volvo940
Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 15, 2019, 09:26:55 am »
Bo BMW jest bardzo dużo na rynku wtórnym a takich 20 letnich to naprawdę ogrom. Często też ludzie zmieniali silniki 4 cyl na 6 cyl bo jak beema to tylko 6 garów  :jezyk2: Niedawno widiwałem na fejbuczkach silniki 4 cyl do e36 za naprawdę groszę. O ich stanie się nie wypowiadam ale ilość upalaczy a co za tym idzie aut na części jest póki co bardzo dużo. A silnik ponoć z potencjałem, koledzy z podlasia ostro grzebali i coś wygrzebali - szczegółów nie znam.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .