Autor Wątek: Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag  (Przeczytany 7665 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag
« dnia: Grudzień 04, 2018, 19:34:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Sytuacja wygląda następująco:

Motor ładnie pracuje, hydro trochę poklepuje ale cicho i głównie jak jest zimno, motor bardzo elastyczny, ciągnie z samego dołu, jednak przyspieszenie jest słabsze niż powinno być, a auto nie jest się w stanie rozpędzić powyżej 160km/h i to pomimo tego że koła są nieco mniejsze od nominalnych, więc prędkościomierz powinien zawyżać (175/65R14)

Poza tym przy wysokiej prędkości auto lekko szarpie, mniej więcej co pół sekundy raptownie przyspiesza i zwalnia. Problemem jest też wysokie zużycie paliwa, nie da się zejść poniżej 8 litrów, a sięga i 10.

Przy wstępnych pomiarach MEMS Diag, lambda na wolnych wskazywała mV 90 - 600, jak się mu depnęło podczas jazdy to rosło do 800, 900, po zdjęciu nogi z gazu (przy hamowaniu silnikiem) spadało na 0.

ECU wyrzucił następujące błędy:

Na Signal 1

Bit 0 Error
Engine coolant sensor failure (żeby było zabawniej, MEMS pokazywał z komputera odczyt temp. wody zgodny z tym co pokazywał wskaźnik na desce)
Bit 1 Error
IAT failure

Signal 2
Bit 5 Error
Unknown Error

Co dalej?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 04, 2018, 20:36:38 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Standardowo - zrzuty ekranu z aplikacji, zakładka gridview. Najpierw na włączonym zapłonie, potem odpalony silnik jak jest zimny a potem jak osiągnie nominalną temperaturę pracy.

Błędy wykasuj i zobacz czy nie wróciły. Najczęstszą przyczyną ich pojawienia się to odpięcie kostki od któregoś z czujników gdy włączony jest zapłon.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 05, 2018, 10:30:54 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Jaka pojemność i na jakim kompie to pracuje?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 05, 2018, 15:27:48 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
1.4 fabrycznie wsadzony do Plusa, komputer 103610
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 05, 2018, 20:33:32 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Poza tym, dzisiaj nie udało mi się nawiązać połączenia z ECU. Zawsze wyświetla albo Cold Start, time elapsed 5000, albo Warm Start, time elapsed 5000, naprzemiennie.
Zastanawiam się, czy to wersja Lite MEMSa nie chce się łączyć, czy to jakaś awaria u mnie w aucie?  <co>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 05, 2018, 21:53:45 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Do tych kompow najlepszy jest tester dedykowany do Rovera. Ale dobra. Układ wydechowy Napewno drozny? Jakie wartości pokazuje TPS przy max zamkniętej przepustnicy? Więcej niż 0.52v? Pompa paliwa sprawna?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 06, 2018, 17:28:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jaki przebieg silnika i osprzętu? Może wtryskiwacze leją za dużo albo regulator paliwa za bardzo podnosi ciśnienie w listwie. Jaki kolor świec.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 06, 2018, 19:34:11 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Układ wydechowy Napewno drozny? Jakie wartości pokazuje TPS przy max zamkniętej przepustnicy? Więcej niż 0.52v? Pompa paliwa sprawna?

Układ wydechowy na bank drożny, bo sam niedawno cały zmieniałem, TPS nie schodzi poniżej 0.62, pompa paliwa niby sprawna ale diabli wiedzą co ona podaje bo rzekomo niemiecki chińczyk z allegro.
Po wykasowaniu błędów, ECU nie wykazał ich ponownie, po odczytach wygląda że IAT też działa prawidłowo.
Widzę natomiast że altek nie daje napięcia, bo jest tylko 12.80 na zgaszonych światłach.

Jaki przebieg silnika i osprzętu?

156 tys. km, świece sprawdzę jutro.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2018, 19:35:55 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 06, 2018, 19:55:11 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Tps do regulacji. Na zamkniętej ma być max 0.52v. Nie ma czegoś takiego jak "niemiecki chińczyk" zdajesz sobie sprawę że skrzyżowania Merkel i skosnookiego? :D katastrofa :p powrócę do TPS. A ile pokazuje przy max otwartej? Masz ogranicznik na przepustnicy? Ladowanie fakt słabe. Polecam montaż altka od rovera. Podchodzi bez problemu pod warunkiem że mamy łapę od niego od wersji bez klimy wraz z napinaczem. Aczkolwiek 1.4 czym mniejszy prąd tym lepiej chodzi ;) spraktykowane :D
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2018, 19:57:17 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 06, 2018, 20:03:35 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Aczkolwiek 1.4 czym mniejszy prąd tym lepiej chodzi  spraktykowane :D
rozwiń proszę...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 06, 2018, 20:39:27 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Nie ma czegoś takiego jak "niemiecki chińczyk" zdajesz sobie sprawę że skrzyżowania Merkel i skosnookiego? :D katastrofa

Napisałem "rzekomo niemiecki" bo chodziło mi o rzekomo niemiecki badziew który do Niemiec to co najwyżej jest importowany z Chin, "SKV Germany" jeśli pamiętam
Skrzyżowania Merkel wolę sobie nie wyobrażać, ale ładną Chinką bym nie pogardził, choć najładniejsze to są Koreanki.   ;p

To że z przepustnicą jest problem to wiem, na wolnych obroty wg. MEMS Diaga chodzą 852-900, imo tam jest wyrobiona sprężyna, syf i jeszcze ta gooowniana linka gazu z Linexu, czasami to na postoju muszę otwierać maskę i dociskać palcem żeby się zamknęła, bo wolne zostają na 1200 a komp próbując temu zaradzić tak zwija krokowca że po dociśnięciu palcem motor gaśnie.
Ogranicznika niestety nie mam, ani na przepustnicy ani na pedale, człowiek był młody, głupi i niedouczony to psuł auto.

rozwiń proszę...
Pewnie o to żeby altek mniejszy opór dawał. Człowiek od turbodoładowanego pomarańczowego Poloneza 2.0 nawet koła podmieniał żeby zmniejszyć obroty alternatora i zwiększyć moc kosztem produkcji prądu.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2018, 20:43:02 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 06, 2018, 21:04:48 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Tps do regulacji. Na zamkniętej ma być max 0.52v
A skąd takie informacje, masz jakieś źródło?

Moje ex 1.4 miało na zimnym 0.72V i na ciepłym 0.58V. Chodził idealnie, kilka roverków już podłączałem pod mems diaga i na żadnym nie widziałem wskazań poniżej 0.58V na TPSie.

Widzę natomiast że altek nie daje napięcia, bo jest tylko 12.80 na zgaszonych światłach.
Na kompie zawsze odczyt jest mniejszy ze względu na wspaniałą instalację elektryczną poloneza... U mnie było zawsze o około 1V mniej niż bezpośrednio na akumulatorze. Na pompie pewnie jest już w okolicach 11V.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2018, 21:09:23 pm wysłana przez Maćko »
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 07, 2018, 08:17:32 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
A skąd takie informacje, masz jakieś źródło?
tak. Doświadczenie i kilka różnych samochodów z takim napięciem na TPS
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 07, 2018, 08:25:45 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: śledzik w Wczoraj o 19:55:11
Aczkolwiek 1.4 czym mniejszy prąd tym lepiej chodzi  spraktykowane :D
rozwiń proszę
W pierwszym swoim 1.4 miałem problemy z ladowaniem. Oscylowalo w granicach 13V na aku bez obciążenia i gdy podczas jazdy altek zdechł do tego stopnia że jechałem prawie że bez świateł to jakby ktoś że 40 koni dorzucił ;) kilka innych osób w kilku innych PN'ach 1.4 też mieli podobne odczucia przy zdechnietych altkach. Co dokładnie wtedy działało na to że był mocniejszy to nie wiem, czy był to brak oporu altka czy być może słabsze napięcie lepsze dla tych komputerów, nie wiem.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 07, 2018, 08:54:47 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Hamownia może zweryfikować Wasze teorię, jak będzie chętny to zapraszam. Zdejmiemy pasek i zobaczymy.

Ja bym zerknął jakie jest ciśnienie paliwa, bo przyspieszanie i zwalnianie auta przy stałej prędkości to jeden z objawów słabej pompy.

Wasze różnice w pomiarach mogą też być spowodowane pomiarem z multimetru i z memsdiaga. Błąd pomiarowy występuje sporawy, szczególnie w tanich multimetrach.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 07, 2018, 10:12:42 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Nie mam jak tego sprawdzić, co kupić, zamontować? Nie pogardziłbym wskaźnikiem ciśnienia paliwa, czy to elektrycznym na desce czy czymś z zegarem pod maską.
W ogóle mnie dziwi jak tam może być jakieś ciśnienie skoro akumulator ciśnienia, czy jak to się nazywa, wczodzi na rurkę kołnierza lekko, na moje wyczucie pompa powinna przez te uszczelki wywalać paliwo z powrotem do baku, ale odpalał i jeździł więc nie wnikałem.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2018, 10:14:15 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - słabe osiągi a odczyty z MEMS diag
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 07, 2018, 18:10:03 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Multec mierzylem to nie jednym multimetrem. Mems diag nigdy nie podlaczalem więc porównania nie mam. Banned odpal silnik i zobacz czy paliwo leci powrotem. Jeśli nie to wiesz gdzie szukać przyczyny
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)