Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019  (Przeczytany 262433 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #600 dnia: Kwiecień 20, 2019, 11:35:13 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
gdy wal zlozy sie w tej samej pozycji czesci wzgledem siebie, to bedzie tak samo wywazony jak przed rozlozeniem,
krzyzaki, nawet marnej jakosci, sa wykonane symetrycznie,a sposob montazu wymusza samocentrowanie sie elementu,
problem moze wystapic, jezeli ktos zastosowalby roznej grubosci pierscienie (zegery) na przeciwleglych miseczkach, ale zeby tak zrobic, to trzeba byc kompletnym partaczem i ignorantem,
w kilku walach wymienialem krzyzaki i nie bylo bicia, jezeli ktos mial inaczej tzn. ze zle zlozyl wal - w nowszym typie walu latwo sie pomylic przy podporze, bo jest wielowypust z trojkatnym przekrojem, mozna przekrecic o maly kąt i myslec,ze zmontowalo sie tak samo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #601 dnia: Kwiecień 20, 2019, 14:09:43 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Podsufitka S-line

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #602 dnia: Kwiecień 20, 2019, 18:21:41 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
I słusznie, jak zamontuje się wszystko z głową to ma być cicho i nie trzeba wyważać. Z tego co dało się zauważyć to wina leży po stronie krzyżaków lub złego złożenia . Bo któregoś razu po zakupie zobaczyłem , że pierścienie zabezpieczające są o wiele cieńsze, a krzyżaki miały ten sam wymiar, po założeniu nowych krzyżaków i nowych zabezpieczeń , krzyżaki miały luz chyba osiowy, po zmianie na stare zabezpieczenia, brak luzu i żadnych wibracji.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #603 dnia: Kwiecień 22, 2019, 11:56:30 am »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Panowie dziś tak przegladałem oleje na allegro , tak zacząłem sie zastanawiać czy nie zmienić oleju z 10w40 motula na VALVOLINE VR1 RACING 5W50 . Cenowo wychodzi prawie tyle samo co przypadku motula .
Hydro popychacze pracują cicho ,  jakieś 20 tyś km zdejmowałem miskę oleju ale nie było żadnych śladów zużycia wałka , wyglądał jak nowy ...
Ktoś testował ten olej w ohv ?   
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2019, 12:01:17 pm wysłana przez OTRO »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #604 dnia: Kwiecień 22, 2019, 12:09:20 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Kolega ma wlany do abimexa z przebiegiem 100kkm bez remontu, deczko się podniosło ciśnienie oleju po wymianie z LM 10W40. Generalnie lałbym ten olej, jeśli jeździsz dużo po autostradzie, w korkach w upalne dni i kręcisz na wysokich obrotach  :]
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #605 dnia: Kwiecień 22, 2019, 12:34:58 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
To pewnie sie pokuszę się , bo do wymiany oleju dużo km nie mi nie pozostało bo jakieś 3-4tyś km ...
Moja ohv mam okolicach 100tyś przebiegu , jedynie co zauważyłem że delikatnie mi olej ubywa ale to jakieś nie duże ilości bo okolicach 100ml na 1tyś km ale może wzgledu na to że kręce ten silnik  tak do 4 tyś i użytkuje go czasami na krótkich dystansach po 5km . Zazwyczaj jak wyjadę na autostradę to nie schodzi mi z licznika 120-140km/h ale dość rzadko jeżdzę po autostradzie , chyba że jadę na jakiś zlot  ...
Wcześniej miałem zalany lotosa 10w40 ale po zmianie na motula 10w40 w gorące dni zauważyłem poprawę ciśnienia oleju . Nigdy na lotosie w gorące dni , na rozgrzanym nie gasła kontrolka ciśnienia oleju na rozruszniku ... 

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #606 dnia: Kwiecień 22, 2019, 13:19:05 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
U mnie przy silniku FIRE się stała dziwna rzecz, mianowicie jak przeszedłem z 10W40 (napierw był Mobil, później Selenia), na Lotosa 5W40, to z silnika przestał cieknąć olej. Przedtem dolewałem około pół litra na rok bo uciekał olej przy uszczelce pod głowicą (tylko na zewnątrz) i misce olejowej, teraz już ponad rok od zmiany i zero dolewek, więc wychodzi na to ze olej syntetyczny mi uszczelnił (!) silnik  <rotfl2>

W temacie Poloneza, to ogarniam rdzę w Plusie bo w końcu zaczeła wychodzić, głównie na drzwiach które były najbardziej zgnite w 2011 i spodziewałem się że ruda z zawiniętej blachy wyjdzie znowu.
W międzyczasie jeżdżąc na rowerze znalazłem niezły placyk z twardego szutru, z dala od domów i w odległości od ulicy, zasłonięty krzakami i targowiskiem, więc po założeniu szmateksów będzie gdzie potrenować. Znalazłem na nim nawet kilka niskoprofilowych Michelinów w dobrym stanie, szkoda że nie mam felg 15 bo byłoby na czym upalać  <lol2>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #607 dnia: Kwiecień 22, 2019, 15:36:12 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Może po prostu za mocno upalałeś, i półsyntetyk robił się bardziej wodnisty w wysokiej temperaturze, a "syntetyk" jest mimo wszystko trochę stabilniejszy w temp. ponad 100 stopni  <lol2> Fakt faktem, w 125p żarzyła się prawie zawsze na mineralu i półsyntetyku castrola kontrolka oleju po rozgrzaniu silnika. Odkąd jest zalany specol 5w40 - nic się nie świeci, ani nie żarzy.  :] Nic się w dodatku nie zatkało, mimo, że ten silnik był potwornie zasyfiały po selektolach, czy innych olejach typu "extra 10u" z lat `70. Jedynie UPG dała ostatnio o sobie znać, ale to raczej kwestia zgnicia fabrycznej uszczelki pod głowicą, po 43 latach. W sumie tym lepiej, bo zamiast badziewia z oringami zamontuję od razu głowicę z poloneza z uszczelniaczami i po portingu.

Co do kontrolera nieco go poprawiłem i korzystając z wolnego władowany w obudowę, daje prawidłowe odczyty na wolnych obrotach na każdym aucie  :] mieszanka oscyluje w okolicach 14,6-14,8 w polonezie i czerwonym trupie. Okazało się w tym drugim, że jakimś cudem sonda lambda działa, mimo przepalania ogromnych ilości oleju  <lol2> Po świętach pobawię się w ustawienie składu mieszanki w paru gaźnikowcach, ciekawe, jak wyszła regulacja na ucho :D

Całą tajemnicą uzyskania prawidłowego odczytu było dołączenie do rury sniffera nakręcanej karbowanej przedłużki z nierdzewki.




« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2019, 15:38:56 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #608 dnia: Kwiecień 22, 2019, 16:48:33 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
 daniel22 masz zdjecie jak wygladała pokrywa zaworów po tym selektolach ?   
Na moim silnik , poprzedni właściciel co jeździł nie dbał o wymiany oleju . To jak wymieniłem pierwszy raz olej to po 1tyś musiałem ponownie wymienić ...  przy drugiej wymianie to po 2tyś był czarny , dopiero po 3 trzeciej wymianie zalałem swój silnik motulem to olej dopiero ściemniał po 3,5tyś km .
Przepuszczam że okresie letnim jak mamy na zewnątrz +33 stopnie i złapie nas korek to ten olej spokojnie może złapać ponad 90 stopni .

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #609 dnia: Kwiecień 22, 2019, 18:12:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Daniel daj namiary na ten sterownik do afr. Też bym sobie sprawił...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #610 dnia: Kwiecień 22, 2019, 18:36:58 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Bocian, PW.

OTRO, temperatura oleju jest najczęściej wyższa, niż temperatura cieczy. Zdjęcia niestety nie mam, bo syf spod pokrywy wydłubywałem jakoś w okolicach 2007 roku.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #611 dnia: Kwiecień 22, 2019, 19:49:48 pm »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
złapie nas korek to ten olej spokojnie może złapać ponad 90 stopni .
W korku olej raczej Ci nie złapie wysokiej temperatury. Na wolnych obrotach to on w zasadzie chłodzi się.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #612 dnia: Kwiecień 22, 2019, 23:48:10 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Teraz tak z ciekawości wyszukałem sobie karty charakterystyki produktów i sobie zacząłem porównywać  produkty.
Głównie 2 dane lepkość kinetyczna w 40 stopniach , 100 stopniach
To motul 10w40 6100 : Lepkość w temperaturze 100°C ASTM D445 15,0 mm²/s  ,  Lepkość w temperaturze 40°C ASTM D445 102,5 mm²/s   
VALVOLINE VR1 RACING 5W50  : Lepkość w temperaturze 100°C ASTM D445 18,0 Lepkość w temperaturze 40°C ASTM D445 109 mm²/s   
Valvoline SynPower 5W40 Lepkość w temperaturze 100°C ASTM D445 13,9  mm²/s Lepkość w temperaturze 40°C ASTM D445 85 mm²/s   
To pomiędzy motulem 10w40 a olejem 5w50 nie mam aż takich wielkich różnic  <mysli> Chociaż nie dziwie się teraz czemu delikatnie wrosło ciśnienie oleju

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #613 dnia: Kwiecień 23, 2019, 12:45:05 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jest spora różnica, 15 a 18 mm²/s to jest dużo, porównaj sobie je teraz z olejami 5W30, 10W30. Z pamięci mogę ściągnąć jedynie lux10, (sae 30), którego lepkość w 100 stopniach oscylowała wokół 11-12 mm2/s (około, bo producent nie jest w stanie w stu procentach obiecać, że ten konkretny olej w jednej i drugiej butelce będzie miał tyle i tyle, najczęściej w rozbudowanych kartach charakterystyki sobie robi widełki, np. od 13,5 do 14,5). Stąd na testach laboratoryjnych wyniki czasem się trochę różnią od deklaracji producenta, ale nie należy się tym przejmować, dopóki z oleju xW40 nam nie wyjdzie xW30 :P
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #614 dnia: Kwiecień 23, 2019, 14:06:49 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Jest spora różnica, 15 a 18 mm²/s to jest dużo, porównaj sobie je teraz z olejami 5W30, 10W30. Z pamięci mogę ściągnąć jedynie lux10, (sae 30), którego lepkość w 100 stopniach oscylowała wokół 11-12 mm2/s (około, bo producent nie jest w stanie w stu procentach obiecać, że ten konkretny olej w jednej i drugiej butelce będzie miał tyle i tyle, najczęściej w rozbudowanych kartach charakterystyki sobie robi widełki, np. od 13,5 do 14,5). Stąd na testach laboratoryjnych wyniki czasem się trochę różnią od deklaracji producenta, ale nie należy się tym przejmować, dopóki z oleju xW40 nam nie wyjdzie xW30 :P
Na lotosie 10w40  to zauważyłem te widełki 13,5 – 16,3  mm²/s w 100 stopniach , jak znalazłem lotosa 5w40 to już 100 stopniach nie znalazłem danych ...  jedynie przy 40 stopniach miał chyba 85  mm²/s .
Jak porównywałem oleje to starałem się patrzeć żeby była taka sama norma przeprowadzania badań na oleju , żeby warunki były zbliżone . Wiadomo że każdy pomiar jest obciążony jest błędem pomiarowym ...
Tak zastanawiam się , dlaczego fabryka nie zdecydowała się nad zmianą oleju na 5w40 do silników OHV ? Na rynku takich olejów nie było czy były takie drogie ze nie było sensu ?
Chociaż jak porównywałem oleje to byłem zaskoczony że bo myślałem że taki olej 5w50 mam wiekszy zakres pracy niż 10w40 ale tak to nie działa ...
Chyba najlepszym rozwiązaniem to zalać do tego silnika 5w40 .

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #615 dnia: Kwiecień 23, 2019, 17:52:56 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Teoretycznie ( z tego co mówi internet ) oleje syntetyczne zagościły na rynku w latach 70' XX wieku. Śmiem twierdzić, że do nas, za żelazną kurtynę dotarły później ( lub były bardzo ciężko dostępne lub drogie, albo jedno i drugie ). Niemniej, mało kto się tym interesował, ludzie lali to co było na rynku, oraz to co łatwo było dostać na stacji czy w najbliższym sklepie. Po 1989 roku nasze granice otworzyły się na produkty z zachodu, w tym także i na oleje. Pojawiły się produkty lepszej jakości, a syntetyki spopularyzowały się, nawet rodzimej produkcji. Kto wiedział o co chodzi i chciał dbać o samochód, to dbał. Ale większość wychodziła z założenia, że skoro lata lali do silników OHV same mineralne oleje, to znaczy, że nie ma potrzeby lać nic lepszego. Do tego bajki o dobroczynnym działaniu nagaru dla uszczelniania silnika  <lol2> ;-| Natomiast jest ziarnko prawdy w ,,rozszczelnianiu" silnika przez syntetyk, ale dotyczyły to tylko początkowych olejów syntetycznych które nie były przystosowane do współpracy ze starego typu uszczelkami. Dziś i oleje są inne i uszczelki więc nie ma takiego ryzyka. Argumenty o cenie kompletnie do mnie nie trafiają. Różnica w cenie to jest, ale między najtańszym 15W40 jakiejś budżetowej marki, a 5W40 z górnej półki. Olej wymienia się cyklicznie, różnica w cenie między 15W40 a 5W40 tej samej marki to kilkanaście lub dwadzieścia parę złotych. Co to za oszczędność, skoro nawet najtańsze 5W40 znacznie wydłużą żywotność silnika niż 15W40 z górnej półki. nie mówiąc o budżetowych minerałach. Ale to tylko moje zdanie... W każdym razie zauważyłem wśród znajomych posiadających starsze auta, odchodzenie od olejów 15W40 na rzecz albo 5W40 albo 10W40 ( który jako nazwijmy to ,,półśrodek" i tak jest lepszy od minerała ) <spoko>
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2019, 18:49:37 pm wysłana przez Dawid91 »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #616 dnia: Kwiecień 23, 2019, 18:52:39 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Alternator wymontowany i ponownie zamontowany. W międzyczasie dolutowałem przewody do pierścienia.
Nadal jednak słabo jest... Po odpaleniu, kontrolki świecą, a po przygazówie co prawda gasną, ale ta z bateryjką nadal świeci (wcześniej, tzn. przy braku komunikacji pierścienia z uzwojeniem, świeciła również ta od hamulca). Miernikiem nie sprawdzałem, bo wolę już dla porządku najpierw wymienić ten zasrany szczotkotrzymacz - którego nie miałem dzisiaj czasu odebrać ze sklepu.
...a może coś innego popieprzyłem...
Jeżeli wymiana szczotkotrzymacza nie rozwiąże problemu, to już naprawdę nie wiem... <bezradny>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #617 dnia: Kwiecień 23, 2019, 19:15:01 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Ja dziś miałem cześć pierwszą porządkowania  garażu, ile gratów mam do poldka, głównie duperele, ale szkoda wyrzucić., Jutro druga część porządków.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #618 dnia: Kwiecień 23, 2019, 21:47:23 pm »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 930
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Wczoraj auto umytae i przejechane 80km. Dzisiaj przejechane 170 km a po drodze zaleciałem do kolegi z klubu MarCaro#1977 który użyczył mi dystanse i śruby na przymiarki.

Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka

Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #619 dnia: Kwiecień 23, 2019, 22:39:46 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Teoretycznie ( z tego co mówi internet ) oleje syntetyczne zagościły na rynku w latach 70' XX wieku. Śmiem twierdzić, że do nas, za żelazną kurtynę dotarły później ( lub były bardzo ciężko dostępne lub drogie, albo jedno i drugie ). Niemniej, mało kto się tym interesował, ludzie lali to co było na rynku, oraz to co łatwo było dostać na stacji czy w najbliższym sklepie. Po 1989 roku nasze granice otworzyły się na produkty z zachodu, w tym także i na oleje. Pojawiły się produkty lepszej jakości, a syntetyki spopularyzowały się, nawet rodzimej produkcji. Kto wiedział o co chodzi i chciał dbać o samochód, to dbał. Ale większość wychodziła z założenia, że skoro lata lali do silników OHV same mineralne oleje, to znaczy, że nie ma potrzeby lać nic lepszego. Do tego bajki o dobroczynnym działaniu nagaru dla uszczelniania silnika  <lol2> ;-| Natomiast jest ziarnko prawdy w ,,rozszczelnianiu" silnika przez syntetyk, ale dotyczyły to tylko początkowych olejów syntetycznych które nie były przystosowane do współpracy ze starego typu uszczelkami. Dziś i oleje są inne i uszczelki więc nie ma takiego ryzyka. Argumenty o cenie kompletnie do mnie nie trafiają. Różnica w cenie to jest, ale między najtańszym 15W40 jakiejś budżetowej marki, a 5W40 z górnej półki. Olej wymienia się cyklicznie, różnica w cenie między 15W40 a 5W40 tej samej marki to kilkanaście lub dwadzieścia parę złotych. Co to za oszczędność, skoro nawet najtańsze 5W40 znacznie wydłużą żywotność silnika niż 15W40 z górnej półki. nie mówiąc o budżetowych minerałach. Ale to tylko moje zdanie... W każdym razie zauważyłem wśród znajomych posiadających starsze auta, odchodzenie od olejów 15W40 na rzecz albo 5W40 albo 10W40 ( który jako nazwijmy to ,,półśrodek" i tak jest lepszy od minerała ) <spoko>
Do mnie na warsztat ostatnio przyjechał jakiś dziadek seicento 900 z nalotem 55 tys. km, wieloletni mechanicy zalecili mu do tego silnika 15W40 i to w dodatku Castrola. Tacy "fachowcy" mają osobne miejsce w piekle, gdzie do wymiany mają tylko olej, tylko w "starych trupach" i tylko na 5W40...