Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019  (Przeczytany 215526 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #900 dnia: Czerwiec 09, 2019, 22:46:59 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Mam zdjęcią bo będę dorabiał lakier  do pomalowania klapki od wlewu bo mam w innym kolorze niż auto ;)

Naklejka współczesna : http://fabryka-naklejek.com/pasy-blendy-na-szybe/574-pas-team-heko-polonez.html

Cytuj (zaznaczone)
Naklejka cięta po obrysie, przyklejana na zewnętrznej stronie szyby. Naklejka nie jest przezroczysta!

Takie pasy są paskudne, i nie mają nic wspólnego z pasami z epoki klejonymi od wewnątrz i przejrzystymi, nie mówiąc już o tym, że niszczą się podczas mycia i pod wpływem warunków atmosferycznych  <do bani> Ja będę naklejał pas Camel na szybę, ale od wewnątrz i przezroczysty.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #901 dnia: Czerwiec 10, 2019, 15:28:18 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Traf taki heko oryginalny życzę powodzenia raz tylko taki na aucie widziałem ...
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #902 dnia: Czerwiec 10, 2019, 18:53:16 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ja wiem, że jest o nie ciężko, mówię tylko, że ta naklejka będzie wyglądała paskudnie. Szkoda, że nikt nie chce się do tego przyłożyć i zrobić ich porządnie, nawet drożej, tylko wciskają ludziom taki bubel.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #903 dnia: Czerwiec 10, 2019, 19:38:44 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
nie mają nic wspólnego z pasami z epoki

Ja będę naklejał pas Camel na szybę

Też nie bardzo pasujący epokowo do Twojego sprzęta  ;p

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #904 dnia: Czerwiec 10, 2019, 19:45:00 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
O przepraszam, widziałem co najmniej kilka caro z takimi pasami za dzieciaka.  :d
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #905 dnia: Czerwiec 11, 2019, 09:17:32 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Wszystkie azotowania, utwardzania, nowe popychacze, olej 5w40 505.01 z dodatkiem Mos2 można sobie w 4 litery schować, skoro silnik po 40 tyś zaczął klepać pod deklem rozrządu.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #906 dnia: Czerwiec 11, 2019, 09:41:25 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Nie przypominam sobie żeby komuś udało się wyremontować silnik na hydro z niefabrycznymi szklankami lub wałkiem i to nie poszło się walić po niewielkim przebiegu.

Po prostu do tego silnika nie ma części o odpowiedniej budowie i jakości.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #907 dnia: Czerwiec 11, 2019, 09:57:28 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Dokładnie, jestem takiego samego zdania. Ohv to silnik w który nie warto w inwestować.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #908 dnia: Czerwiec 11, 2019, 10:29:30 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2231
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
A może po prostu wywalić hydro ? Swoją drogą, przy obecnej ilości fanów Poloneza i coraz większej liczbie osób ,,bawiących się" w OHV, może by zrobić jak z szybami, napisać do jakiegoś producenta, zapłacić sowicie i mieć części dobrej jakości ?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #909 dnia: Czerwiec 11, 2019, 11:16:17 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Dokładnie, jestem takiego samego zdania. Ohv to silnik w który nie warto w inwestować.

W ohv na klasycznych szklankach warto bo części są i to dobre jakościowo,tutaj mowa o ohv z plusa do którego niema wałków i hydropopychaczy ;)
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #910 dnia: Czerwiec 11, 2019, 13:01:54 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Kuuurdę... ja bardzo lubię tę jednostkę napędową, znam na wylot, tylko to utwardzenie wałka, zresztą jeszcze nie wiem, czy poleciał wałek... Azotowałem w Tarnowie, może przed zabiegiem trzeba zmatowić krzywki nowego wałka, może w firmie Platom spróbować... Albo u Świątka
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #911 dnia: Czerwiec 11, 2019, 13:50:54 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2077
światek na słowo GSI odkłada słuchawkę ;)
Szklanek do GSI nie ma, a przerobienie na wersję bez hydrauliki jest trudne, bo jest inna średnica gniazd.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #912 dnia: Czerwiec 11, 2019, 14:36:08 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Najlepszym rozwiązaniem jest dół na zwykłych szklankach i na to posadzona głowica gsi poskładana na sprężynach z silnika bez hydro.Innego zbyt racjonalnego wyjścia niema
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #913 dnia: Czerwiec 11, 2019, 16:37:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Dokładnie, jestem takiego samego zdania. Ohv to silnik w który nie warto w inwestować.
samochod to wydatek,a nie inwestycja,
jednak twoje biadolenie na OHV nie ma nic wspolnego z bledem jezykowym, a z tym, ze nie potrafisz ogarnac swojego silnika,
tylko to nie jest wina OHV i nie mam dobrych wiesci, bo skoro nie potrafisz ogarnac takiego silnika, to w bardziej zlozonym konstrukcyjnie bladzil jak dziecko we mgle,
chyba juz czas bys "zainwestowal" w K16 i wyrazil swoje zdanie na temat tego cuda techniki ;>

A może po prostu wywalić hydro ?
kto bogatemu zabroni ?? ;>


przerobienie na wersję bez hydrauliki jest trudne, bo jest inna średnica gniazd.
jezeli chcesz to zrobic wiertarka reczna to jest bardzo trudne,
ale tak w ogole to jest latwe, bo oddajesz blok do ślusarza i on na frezarce rozwierca gniazda z 20mm na 22mm i wykanczakiem nadaje wymiar z odpowiednim pasowaniem,
to nawet nie powinno zbyt drogo kosztowac,
caly ambaras polega na tym,ze w czasie remontu to nie stanowi problemu, a bez remontu trzeba rozebrac caly silnik
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #914 dnia: Czerwiec 11, 2019, 16:59:20 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zgodzę się z KGB. Takie gadanie, że nie warto robić OHV na podstawie własnego nieogarniętego egzemplarza, czy słynnej trwałości wałków GSI jest przesadą. Trzeba po prostu wiedzieć, co omijać w tych silnikach i mieć je w dobrej kondycji :P
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #915 dnia: Czerwiec 11, 2019, 18:31:56 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Mój "wydatek: przez ostatnie 2 lata przejechał pode mną 50 tyś, GSI jest ok, tylko wałki...  . Klepie któryś ssący, ale słabszy niby nie jest, nie strzela, na zimnym jest cichutki. Bez częściowej choćby rozbiórki silnika nic się nie stwierdzi. Może regulacja się odkontrowała, dźwigienka wyrabała... Zaraz wyślę kolejny wałek do azotowania, krzywki wypolerowałem papierkiem, może to coś da. Wałek jest nówka, nie nasycony żadnym olejem.
Jeszcze dziś oddałem do przespawania skraplacz do klimy, więc nie ma sensownej alternatywy dla GSI.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #916 dnia: Czerwiec 11, 2019, 18:55:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
klepiacy zawor to oznaka zlego dzialania popychacza, a nie wytartego walka,
skok krzywek mozna sprawdzic bez wyciagania walka, tylko przydaja sie dodatkowe rece do pomocy np. do krecenia walem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #917 dnia: Czerwiec 11, 2019, 19:11:42 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2077
Najlepszym rozwiązaniem jest dół na zwykłych szklankach i na to posadzona głowica gsi poskładana na sprężynach z silnika bez hydro.Innego zbyt racjonalnego wyjścia niema
Mam tak i silnik znacznie chętniej kręci się na obroty.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #918 dnia: Czerwiec 11, 2019, 19:23:27 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
klepiacy zawor to oznaka zlego dzialania popychacza, a nie wytartego walka,
skok krzywek mozna sprawdzic bez wyciagania walka, tylko przydaja sie dodatkowe rece do pomocy np. do krecenia walem

Generalnie tak, klepie wtedy, gdy już ubyło nawet popychacza, może w weekend zdejmnę pokrywę i pooglądam, czujnik zegarowy odnajdę..
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2019, 19:26:21 pm wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #919 dnia: Czerwiec 11, 2019, 20:21:07 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Zgodzę się z KGB. Takie gadanie, że nie warto robić OHV na podstawie własnego nieogarniętego egzemplarza, czy słynnej trwałości wałków GSI jest przesadą. Trzeba po prostu wiedzieć, co omijać w tych silnikach i mieć je w dobrej kondycji
Chyba m.in. o mnie Kolego mówisz więc sie wypowiem. Pare - paręnaście lat temu gdy Polonez 1.6GLE służył mi do jazdy na codzień podjąłem walkę aby doprowadzić ten silnik do jak najlepszego stanu. Wowczas silnik bardzo klepal zaworami, regulacja nie dawała kompletnie żadnych efektow. Do wymiany poszedl walek rozdzadu, nowe popychacze, sprawdzone laski i klawiatura, obrobiona głowica. Przy okazji zostały wymienione pierscienie i panewki na nominalne. Efekt byl dobry, a nawet bardzo dobry. Tyle tylko ze po ok 10tys silnik znow zaczął niemiłosiernie klepac zaworami i znow regulacja nic nie pomaga. Z tamtego czasu została mi jedynie fajna, dobra kompresja oraz dobre cisnienie oleju. Znow by trzeba ściągnąć głowicę, zobaczyc w jakim stanie jest walek, szklanki. Tyle tylko ze do znow pewnie starczyloby na 10tys.