Każdy z doświadczenia powie, że ciemniejsze szyby to mniejsze nagrzewanie wnętrza przez słońce. Bez sensu próbujesz udowodnić, że jest inaczej.
bez sensu jest mi sugerowac cos, czego nie robie,
napisalem wyraznie o co mi chodzi, nie polegam na czyims doswiadczeniu, bo zdobylem swoje majac jednoczesnie na podworku rozne auta :
z szybami bialymi, z szybami atermicznymi lekka zieleń/błękit, z szybami mocniejsza zieleń i mocny błękit, z szybami mocniejsza zieleń i tył oklejony niebieską folią tak mocną, że wydaje się być czarna, czyli nie mniej niż przyciemnienie 80%
No to ze 3/4 roboty to lakier.
moze nie 3/4 ,ale roznica jest zasadnicza,
wystarczy zmierzyć temp. lakieru ciemnego i jasnego, by zdac sobie sprawe, ktory izoluje od nagrzewania, aktory izoluje od wychladzania sie wnetrza,
srebrny wyeksonowany na slonce da sie dotknac reka, granataowy ... kazdy moze sam sprobowac
Atermiki 91,8% seryjne 93,8%
bardzo mala roznica, na zdjeciach wydawalo sie, ze te szyby maja jakis kolor,
przy takiej roznicy w przepuszczalnosci to efekt grzania przez IR bedzie praktycznie taki sam, czyli tak jak pisalem na poczatku
Nie wyobrażam sobie nie mieć w aucie szyb atermicznych + przyciemnienie wszystkiego co tylko da się, zgodnie z prawem. Ktoś kto twierdzi że nie ma różnicy, nie użytkuje chyba auta w słoneczne dni.
a brak klimy sobie wyobrazasz ? Bez klimy to otwierasz sobie szybe w drzwiach i juz cale spektrum promieniowania wpada do srodka,
najskuteczniejszy jest krem z filtrem UV - dziala nawet gdy wysiadziesz z auta