Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019  (Przeczytany 202397 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1020 dnia: Czerwiec 22, 2019, 18:56:57 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Jakoś zwykły płasko-oczkowy 38 pasuje
Wiesz, nie pamiętam. Może faktycznie wyolbrzymiłem problem, bo nie chciało mi się inwestować w jednozadaniowe narzędzie, używane raz na kilka lat. Jedyny substytut, jakim dysponuję, to nastawny irwinowski, ale nie dało się dobrze chwycić, no i był za krótki. Nie wiem, czy w przypadku standardowego płasko-oczkowego też długość nie była jakąś tam barierą. W każdym bądź razie, ten drutowany od mechanika oparł się aż o podłużnicę. <ok>
Pod wspornikiem sprężarki oczywiście wyciek chłodziwa, kolektor wydechowy lekko nadpęknięty na spawie, ale nie ma śladu okopcenia. Da się to pospawać migomatem w osłonie CO2?
Nie bardzo, bo to żeliwo.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1021 dnia: Czerwiec 22, 2019, 22:10:13 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Pod wspornikiem sprężarki oczywiście wyciek chłodziwa, kolektor wydechowy lekko nadpęknięty na spawie, ale nie ma śladu okopcenia. Da się to pospawać migomatem w osłonie CO2?
Nie bardzo, bo to żeliwo.
Stal nierdzewna - kolektor rurowy GSI
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1022 dnia: Czerwiec 22, 2019, 22:29:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakas stopowa tak, ale do nierdzewnej to jej troche brakuje ;p

dzis strzelalem z rozrusznika, pierwszy klucz sie polamal, drugi wytrzymal i za piatym strzalem sruba sie odkrecila,
kleju na gwincie nie ma

Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1023 dnia: Czerwiec 23, 2019, 10:15:48 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
jakas stopowa tak, ale do nierdzewnej to jej troche brakuje ;p

W porównaniu z pozostałościami peloponeza - nierdzewna :P
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1024 dnia: Czerwiec 23, 2019, 14:31:35 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
jakas stopowa tak, ale do nierdzewnej to jej troche brakuje ;p

W porównaniu z pozostałościami peloponeza - nierdzewna :P
On rdzewieje , najbardziej przy łączeniu do reszty układu wydechowego ale trudno taki znaleźć    <lol2>
Orientuje się ktoś jaki klucz dynamometryczny polecacie do złożenia ohv ?  przeglądam allegro ale nie wiadomo co wybrać ... 

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1025 dnia: Czerwiec 23, 2019, 19:25:55 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Orientuje się ktoś jaki klucz dynamometryczny polecacie do złożenia ohv ?  przeglądam allegro ale nie wiadomo co wybrać ...
Z moich obserwacji wynika, że klucz "ze wskazówką" ma najlepszy stosunek ceny do dokładności wskazań :) Tylko wymaga pewnej wprawy jeśli idzie o dokręcanie bo w przeciwieństwie do tego nastawnego nie "kliknie". Inną sprawą jest to, że przy niskich momentach dokręcania kluczem nastawnym też czasem ciężko wyczuć to "kliknięcie".

W temacie, wymieniłem filtry od gazu w Atu. Muszę przyznać, że lokalni gaziarze mają zajebiste ceny tj. 20 zł za filtr fazy lotnej i 6 zł za fazę ciekłą  (bez oringów) :/ Jak to ładnie ujął kolega z pracy, "tu jest miasto, tu musi być drogo"...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1026 dnia: Czerwiec 23, 2019, 21:32:19 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Ja mam klucz Yato (Yato z dobrych czasów) 19-110Nm i w większości przypadków jest dla mnie wystarczajacy. Fakt że z kalibracja może juz byc na bakier. Jakbym teraz mial kupowac to wzialbym King Tony lub Jonnesway.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1027 dnia: Czerwiec 23, 2019, 21:51:43 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Parę lat temu kupiłem jonneswaya do ohv 40-210. Użyłem pare razy, potem skladalem jeszcze rovera ze dwa razy tym i innym mniejszym jonneswayem. Po tym wszystkim miałem okazje sprawdzić klucze w izbie pomiarowej i bdb trzymają parametry więc polecam
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2019, 21:53:28 pm wysłana przez Ciastek »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1028 dnia: Czerwiec 23, 2019, 22:00:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Orientuje się ktoś jaki klucz dynamometryczny polecacie do złożenia ohv ?
nie orientuję się co polecamy  ;-|
mam dwa klucze do duzych momentow, KRAFT&DELE i HONITON,
pierwszy ma podana tolerancje chyba +/-4Nm , drugi ma swiadectwo kalibracji z podanymi wartosciami dla nastawow i podpisem pracownika, ktory to sprawdzal,
pierwszy kosztowal stówę , drugi kosztował trzy stówy - HONITON ma ladniej wykonana rękojeść i wygodniej jest w nim nastawiac wartosc,
sprawdzalem oba wzgledem siebie na kilku momentach (na śrubach) i w praktyce dokrecaja na te same wartosci - KRAFT w zupelnosci wystarczy i sprawdzi sie przy skladaniu silnika,

kiedys mialem wychylny TOPEX za 20pln i byl dobry, mam do dzis,ale tarcza ze skala odpadla od drgan,
musze kupic taki sam, bo klucz wychylny ma sporo zalet i daje swietna imersje, chociaz jest mniej wygodny przy dokrecaniu momentem ~100Nm i wiekszymi,
do jednorazowego zlozenia silnika sprawdzi sie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1029 dnia: Czerwiec 23, 2019, 22:53:57 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Nie chce jakiegoś mega drogiego kupować bo po prostu to będzie leżeć x czasu . Teraz mi jest potrzebny złożyć jeden silnik i może drugi w wolnej chwili bo lezy 115C do złożenia ... 
Raz pożyczyłem od znajomego , miał jakiś z tych tańszych kluczy ale teraz jak padła UPG to dziwnie mi się głowica odkręcała . Jedna śruba lżej druga nie ...   A pamiętam że ustawiłem na kluczu 100Nm .
Zastanawiałem się czy nie kupić kluczu w zakresie 20-110 Nm do złożenia silnika tylko nie wiem czy on wytrzyma , bo będzie pracował na maks wartościach ? 
Planowałem tak wydać z 150zł  :-)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1030 dnia: Czerwiec 23, 2019, 23:26:06 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Wymieniłem 3 filtr paliwa filtrona który się rozwalił w środku na Championa mam nadzieje że wytrzyma więcej niż 200 KM tak jak ostatni filtron do tego wsadziłem kolejny komplet sprawnych wtrysków póki co auto odżyło na benzynie jak dalej będzie zobaczymy.
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1031 dnia: Czerwiec 24, 2019, 02:37:14 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Zastanawiałem się czy nie kupić kluczu w zakresie 20-110 Nm
dziwny zakres, moje maja 20-210Nm i 20-200Nm - takie zakresy sa najpopularniejsze, nie ma co sie rozdrabniac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1032 dnia: Czerwiec 24, 2019, 15:40:12 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
dziwny zakres, moje maja 20-210Nm i 20-200Nm - takie zakresy sa najpopularniejsze, nie ma co sie rozdrabniac
Większość markowych kluczy maja zakresy takie że maksymalny równa się minimalny razy 5. Klucze z takim zakresem nie maja problemów z kalibracja. Wiele kluczy o zakresach np takich jak podales nie daje sie skalibrowac. Nie bez przyczyny markowe klucze maja zakresy: 5-25; 20-110; 40-200; 70-350 itp.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1033 dnia: Czerwiec 24, 2019, 19:58:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dziwny zakres, moje maja 20-210Nm i 20-200Nm - takie zakresy sa najpopularniejsze, nie ma co sie rozdrabniac
Większość markowych kluczy maja zakresy takie że maksymalny równa się minimalny razy 5. Klucze z takim zakresem nie maja problemów z kalibracja. Wiele kluczy o zakresach np takich jak podales nie daje sie skalibrowac. Nie bez przyczyny markowe klucze maja zakresy: 5-25; 20-110; 40-200; 70-350 itp.
nie wiem, czy moj HONITON jest markowy, nie chce mi sie sprawdzac, czy sprzedawca na alledrogo ma na imie Marek ;]
zakres dzialania nie zalezy od zalozonej teoretycznej liczby 5 ,tylko od budowy mechanizmu,
moj klucz ma deklaracje kalibracji przy 40Nm, 120Nm i 200Nm ,najgorszy z serii pomiarow nie dobija roznica do 3%  (dla 200Nm rozrzut od 0.7% do 3%) , najlepsze wyniki od 0% do 0.7% dla 120Nm , od 1% do 1.7 % dla 40Nm ,wiec nie ma z czego zdejmowac - jezeli wierzysz ,ze jakis dwa razy drozszy klucz (czyli taki za 600pln) bedzie dokladniejszy, to jestes czlowiekiem glebokiej wiary,
klucz "klikacz" nie jest i nigdy nie bedzie wzorcem, co wynika ze sposobu jego uzycia,
a waskie zakresy sa na reke producentowi, bo wtedy moze sprzedac wieksza liczbe swoich produktow,

kupowanie klucza z zakresem do 110Nm nie ma sensu, jezeli ktos chce go uzywac do naprawy auta, bo czesto potrzebne sa wieksze wartosci,
trzeba brac cos w okolicach 200Nm ,a czy bedzie sie zaczynalo od 20, 40 czy 28 to malo istotne (chociaz lepiej gdy jest dwójka z przodu, to mozna sobie bezstresowo swiece wkrecic lub zaczac przed katowym skrecaniem)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1034 dnia: Czerwiec 24, 2019, 22:08:48 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
To jak jutro dokręcę miskę, przesmaruję rozrusznik i silnik osadzę na poduszkach, to i klawiaturę dokręcę  momentem 20Nm moim 40letnim kluczem ze wskazówką  <jupi> Ha, niemal rówieśnik <uoee>
Kolejny utwardzony wałek mam w domu, wałek po 30 tyś wygląda dobrze z tego com widział... Popychacz się rozklepał
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1035 dnia: Czerwiec 25, 2019, 18:44:56 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=51395.msg804985#new

Znowu strajkuje, coś temperatura mu nie służy :P

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1036 dnia: Czerwiec 25, 2019, 20:13:07 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Wczoraj przepatrzyłem przednie heble w Atówce, pojawiły się pierwsze pęknięcia w osłonkach tłoczków co oznacza, że powoli trzeba będzie pomyśleć o swapie hamulców na te wzmocnione :)

Dziś podrychtowałem Uno do przeglądu tj. wymieniłem pękniętą osłonę przegubu i zużyte poduszki tylnych amortyzatorów. Przy okazji powalczyłem z problemem nieprawidłowej kolejności blokowania się kół, jest lepiej ale do tego co ma być wciąż trochę brakuje.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1037 dnia: Czerwiec 25, 2019, 21:54:35 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
U mnie w Uno podłoga poleciała, mam dylemat, czy naprawiać, czy złom, auto zupełnie bez zarzutu śmiga  <mysli>

U Ciebie jak blacharsko?

I co tam masz z hamulcami?Ja z przodu wrzuciłem z Palio i są normalne, bo ten system oryginalny to szkoda gadać.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1038 dnia: Czerwiec 25, 2019, 23:58:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakie macie hamulce w tych uniaczach, takie jak bendix z jednym slizgiem i prowadnica ze sruba z drugiej strony ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1039 dnia: Czerwiec 26, 2019, 09:55:52 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
U Ciebie jak blacharsko?
Nie jest dobrze, co prawda nie jest też dobrze ogólnie można powiedzieć, że jest średnio. Auto parę lat temu przeszło w miarę gruntowną blachareke, wiadomo nie jakieś cuda, ale o tyle o ile jest połatane, a że od tego czasu zrobiło ~14 kkm to jeszcze nie zdążyli dobrze zgnić. Największym jego mankamentem jest to, że ma dwa kolory, ale gdzieś mam trochę lakieru z remontu Peugeota więc może prysne go na sztukę, żeby tak nie straszył ;)

jakie macie hamulce w tych uniaczach, takie jak bendix z jednym slizgiem i prowadnica ze sruba z drugiej strony ?

Niestety nie coś a'la 125p z nieco innym jarzmem. Z resztą wujek Google najlepiej wyjaśni co i jak :p