Autor Wątek: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona  (Przeczytany 9790 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« dnia: Styczeń 15, 2019, 23:37:47 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Ktoś już ten silnika brał pod lupę ? Szukajka milczy. Pytanie bardziej z czystej ciekawości niż z chęci swapu.

Mam takiego Chryslera-padlinę. Fajnie się odpycha ta 2 litrówka, która podobno ma 150 km. Byłaby to chyba lepsza alternatywa niż prawie niedostępne i drogie DOHC z Fiata.  ;>

Pytanie czy da się zamontować silnik poprzeczny wzdłużnie. Nie wiem, nie znam się. W komplecie swapów i mechaniki jestem zielony jak szczypiorek na wiosne.  :P
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 15, 2019, 23:44:38 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Rzuciłem pytaniem bardziej z ciekawości. No oczywiście, że reszty nie mogę zostawić z Ohłapa.  ;p

Ostatnio szukałem w wujku Google i nic o takim silniku nie znalazłem, dlatego zapytałem. Ot taka wieczorna zagwozdka na zasadzie co by było gdyby. :)
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 15, 2019, 23:53:37 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
A masz coś godnego polecenia, że tak namawiasz ?  <lol2>

Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 15, 2019, 23:58:44 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
włącz już lepiej pornosa
Czyli KGB miał racje twierdząc, że szkolnictwo wyższe w ten kraj upada, skoro doktorzy w takim humorze gustują...

Już pierwsze grafiki z googla mówią mi, że posadzenie 2,0 z neona w polonezie byłoby ciężkie, ze względu na aluminiową miskę oleju kolidującą z belką i podstawę filtra oleju, która bardzo utrudnia montaż łapy silnika.
Jak dla mnie zespołu napędowego trzeba szukać po jakiś azjatyckich tworach, Toyota/Mistsubishi/KIA wydaje się tutaj dobrym kierunkiem, mają skrzynie do RWD/AWD (z czego reduktor zazwyczaj jest mechanizmem zewnętrznym). Do tego dochodzą dość niezawodne i małych gabarytów silniki o różnych pojemnościach.
Pozostaje kwestia typu "siąść i zrobić" :)
Ciekawym pomysłem byłby swap takiego egzotyka jak 4A-GE, ciekawe jakby to odpychało budę PNa <lol>
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2019, 00:33:37 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 16, 2019, 00:32:14 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
ooooo nie zrozumiałeś ani KGBa
Doktorku, ja doskonale rozumiem o co mu chodziło, bo sam doszedłem do wniosku, że w obecnych czasach "nie matura a chęć szczera zrobi z ciebie inżyniera". I coś w tym jest, uwzględniając same przedmioty zawodowe to w technikum mój plan zajęć był tylko nieco luźniejszy jak na studiach...
Co nie oznacza, że czasami nie trzeba było się napocić, aby uzyskać tą upragnioną 3 na zaliczeniu.
skoro zawaliłeś początek edukacji, to jak możesz czuć mieć luz i dystans
W sumie to czas moich największych "osiągnięć", jeśli chodzi o edukację przypadał właśnie na jej początek :P Więc nie wiem skąd wytrzasnąłeś to stwierdzenie. Ba, w jaki sposób w ogóle wyciągnąłeś taki wniosek. I skąd wyciągnąłeś wniosek, że to było stwierdzenie w 100% serio  ;>

idż się pomodlić...
Co zrobić ?? !!  ]:-> Chociaż w sumie: https://www.youtube.com/watch?v=CzpgK-XMCS4
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2019, 00:35:24 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 16, 2019, 00:55:06 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Czyli KGB miał racje twierdząc, że szkolnictwo wyższe w ten kraj upada, skoro doktorzy w takim humorze gustują...
cos nie zatrybilo, skoro powiazales moje twierdzenie o upadku szkolnictwa z różnorakością poczucia humoru - to sa kwestie niepowiązane ze soba, poczucie humoru jest tu nieistotne,
kwestia pornografii rowniez nie koliduje, to sa zupelnie inne formy pierdolenia

co do swapa, to na sile da sie wstawic pod maske Poloneza prawie kazdy silnik R4, tylko malo ktory oplaca sie (ze wzgledow obiektywnych) tam umieszczac ,
moja intuicja sugeruje mi,ze ten silnik nalezy do tej licznej grupy - ilosc przerobek skutecznie odstrasza od tego wynalazku,
nawiasem mowiac to wyjatkowo mocna jednostka jak na amerykanska dwulitrowke
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 16, 2019, 12:04:04 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Zaspokoiłem już swoją ciekawość.  <lol2>

Tak jak KGB mówi - fajny silnik i ogólnie samochód fajnie wyposażony (podobno standardowo klima, el. szyby i lusterka) a w dodatku pali podobnie do mojego GSI, albo nawet troszkę mniej. Swoją drogą jak ktoś mówi, że PN ma duży promień skrętu to niech się przejedzie Neonem.  ]:->
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 18, 2019, 12:34:34 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Średnica zawracania PNa w wersji z zaciskami zamontowanymi od przodu koła, t 9,5 metra.
Fiat Panda 2 ma 9.8.

PNa ograniczają jedynie zwisy którymi można o coś zawadzić, bo same koła skręcają się mocno.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 18, 2019, 19:49:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To może rover 2.0 16v turbo z rovera 220 w wersji na Japonię. Coś koło 220KM w serii. N/A całkiem spoko siadło do df-a. Do tego kolektor ssący z discovery z tym silnikiem (podobny do poldorocerowego więc odpada cięcie i spawanie). Skrzynia mt75 z forda z flanszą z kawałka płaskiej blachy...

elektryka jak w roverze a przy mems 1,6 nawet jak w poldoroverze rozbudowana o 2-3 wtyczki...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2019, 19:52:00 pm wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 18, 2019, 21:37:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kompletny 2.0t to egzotyczny towar, skrzynie trzeba dopasowac, wiec roboty praktycznie tyle samo, co przy innych w miare pasujacych silnikach, a kolektor wylotowy i tak pewnie nie podejdzie,
wiec po co sie pchac w silnik z turbosprezarka, ktorej nie ma gdzie umiescic ,
skoro i tak trzeba rzezbic, to mozna wybrac cos latwo dostepnego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 18, 2019, 23:26:39 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
i tak trzeba rzezbic, to mozna wybrac cos latwo dostepnego

VW/Audi 1.8T?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 20, 2019, 08:30:10 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
"Ale to już było..."
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 20, 2019, 15:26:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bylo ,ale jest lepsze do adaptacji, bo kolektory ma po prawidlowej stronie i bylo montowane wzdluznie, wiec jest szansa na dobor miski,
w T16 w sumie miska nie jest problemem, ale gdy chcesz pakowac wersje turbo, to juz pewnie skrzyni od Poloneza nie zastosujesz, bo zamach z wiekszym sprzeglem sie nie zmiesci, wiec rzzbisz jak z kazdym innym silnikiem - podobno tam latwo zrobic flansze pod skrzynie,bo fabrycznie jest dokrecana flansza, ale to nie jest jakies spektakularne ulatwienie, 15mm dystansu to kwestia doboru skrzyni z odpowiednim dzwonem,

wiecej sensu ma wolnossace T16, bo jest chyba tansze niz K16 1.8, niewiele wiecej roboty z adaptacja, mocy ma wiecej i blok zeliwny, wiec sie nie rozpada jak ta aluminiowa puszka
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 20, 2019, 21:52:30 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Sensu ma od cholery... Stary, moc jak na 2.0 to raczej bez rewelacji. Bez turbo sens jest zerowy. Blok żeliwny w wolnossaku zaletą? Dokładanie 70kg (względem serii K) na przednią oś to strzał w kolano.
Co Ci się tam rozpada? Powiedz mi, jestem ciekaw. Może zaprowadź na naprawę do kogoś kompetentnego to przestanie. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 20, 2019, 23:59:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Sensu ma od cholery... Stary, moc jak na 2.0 to raczej bez rewelacji. Bez turbo sens jest zerowy. Blok żeliwny w wolnossaku zaletą? Dokładanie 70kg (względem serii K) na przednią oś to strzał w kolano.
nie wiem ile wazy T16, 70kg wiecej niz alupuszka czyniloby go chyba najciezszym 2.0 R4, ale HGW,
moc 140KM jest calkiem przyzwoita, wiecej niz podstawowy GM 2.0 , wiecej niz K16 1.8 bez wariatorow, a nie drozszy, albo i tanszy,
blok zeliwny jest zaleta w kazdym silniku, ktorego koszty naprawy maja byc znosne, a ewentualny remont generalny sensowny,
sam tego pod maske nie wloze, bo mam innych faworytow, ale dla kogos zakochanego w roverkach to ciekawa opcja

Powiedz mi, jestem ciekaw.
sam powiedz, jakie jest prawdopodobienstwo, ze w silniku nie ruszanym od wyjazdu z fabryki, z przebiegiem 115kkm puscila tuleja cylindryczna i wali plynem do oleju ?
bo mam dylemat czy UPG moze tak specyficznie puscic, ze uklad chlodzenia sie zapowietrza, plyn idzie do oleju, a swiec zaplonowych nie zalewa, bo pracuje normalnie na wszystkich garach,
takie dylematy tylko w K16


Może zaprowadź na naprawę do kogoś kompetentnego to przestanie. :)
nie badz bezczelny !!
bo za cienki jestes na dyskusje, gdybym chcial adekwatnie odpowiedziec

Co Ci się tam rozpada?
i nie rznij glupa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 29, 2019, 22:43:33 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
2.0 i 2.4   chryslera przy potrzebie dorobienia flanszy pod skrzynie rwd, modyfikacji miski, chyba z tego co pamiętam podstawy filtra oleju oraz dolotu  i wydechu pomimo ze są po dobrych stronach oraz elektryki to typowy strzał w kolano. Przy takim zakresie pracy to small blocka magnum 318/360 lub slant six tez by upchnął  :]. Generalnie silnik fajny ale niestety nie do Fso
Najciezsze R4 w historii to 2.0 pinto, no moze lima 2.3 jest ciezsza bo waga jest około 20kg mniejsza niz  2.9 V6.
Naprawde na dziś dzień to w silnikach można wybierać jak w ulęgałkach i są naprawdę  łatwiejsze motory na swap. Jak już masz zamiar robić swap to zawsze mówię ze szukaj V6 bo zakres pracy podobny a róznica V6 a r4 to jak niebo a ziemia. Są fajne aluminiowe V6  z japoni czy chocby z  alfy.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 30, 2019, 00:03:00 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 03, 2019, 23:57:51 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
wiecej niz K16 1.8 bez wariatorow, a nie drozszy, albo i tanszy,
blok zeliwny jest zaleta w kazdym silniku, ktorego koszty naprawy maja byc znosne, a ewentualny remont generalny sensowny,

Byłeś u szlifierza kiedyś ? W K16 wkładasz nowe tuleje cylindrowe i po sprawie, w T16 po szlifie życzę powodzenia w szukaniu tłoków nadwymiarowych albo ew tulejowania bloku ;)

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 04, 2019, 00:07:18 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Byłeś u szlifierza kiedyś ?
Ja bylem, ale czy Ty byles ? bo zabrzmialo to tak, jakby szlifierze wygineli, a to nie sa mamuty
W K16 wkładasz nowe tuleje cylindrowe i po sprawie, w T16 po szlifie życzę powodzenia w szukaniu tłoków nadwymiarowych albo ew tulejowania bloku ;)
to wsadz sobie te nowe tuleje, gdy stare wystukaja sobie wieksze miejsce w bloku i glowicy,
a nawet jezeli to nie nastapi, to w zeliwie mozesz jakos wybrnac z sytuacji kiepskiej dostepnosci czesci, a w aluminium co zrobisz ? wyciagniesz tuleje i je bedziesz szlifowal, gdy bedzie problem ze zdobyciem nowych ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 04, 2019, 23:04:41 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
to wsadz sobie te nowe tuleje, gdy stare wystukaja sobie wieksze miejsce w bloku i glowicy
Bajki opowiadasz ;)
Do K16 póki co można kupić wszystko, a nawet jak będzie problem za 10 czy 15 lat to toczysz nową tuleję na wymiar nominalny i jazda dalej, w dalszym ciągu łatwiejsze(i tańsze) niż tulejowanie żeliwniaka.

Wyremontuj sobie kiedyś K16, zobaczysz jakie to proste w porównaniu do OHV czy T16, Chociaż jak na Twoje możliwości i wiedzę to radzę wyremontować silnik z malucha, zasada taka sama- kupujesz czesci i składasz. Pytałem czy byłes kiedyś u szlifierza bo nie wiem czy zdajesz sobie sprawę i kosztują szlify przy generalce. Teraz już wiem że nie masz pojęcia jaki to rząd wielkości kosztów.

Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 04, 2019, 23:44:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Chociaż jak na Twoje możliwości i wiedzę to radzę wyremontować silnik z malucha, zasada taka sama- kupujesz czesci i składasz.
witamy nastepnego trolka-lolka na forum, ktory w dupie byl, gowno widzial, ale na wszelki wypadek polizal, zeby sie upewnic w smaku
Pytałem czy byłes kiedyś u szlifierza bo nie wiem czy zdajesz sobie sprawę i kosztują szlify przy generalce.
300-400 złotych mlody czlowieku

Teraz już wiem że nie masz pojęcia jaki to rząd wielkości kosztów.
wiesz dokladnie tyle, co przed pytaniem, czyli jak smakuje gowno - gdy kiedys bede chcial posiasc taka wiedze to zapytam ciebie zamiast probowac,
a poki co za wysokie progi kolezko - wracaj do remontow malucha i K16 i oby tuleje w nich nie plywaly - to zaoszczedzi ci zmartwien,
mi niestety nie bylo to dane i widzialem egzemplarz K16, gdzie tuleje poszerzyly miejsce swojej egzystencji w kazdym kierunku

P.S.
a nie sorka, dowiedziales sie jednak czegos - tego ile kosztuje szlif cylindrow ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.