Autor Wątek: Spawanie reperaturek w praktyce  (Przeczytany 9191 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Spawanie reperaturek w praktyce
« dnia: Kwiecień 04, 2019, 17:50:42 pm »

Offline maciejb609

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro plus 1.6 k 1997r
Witajcie. Jako że jestem bardziej mechanik niż blacharz mam pytanie zakupiłem reperaturki blotnika tyl czy ktoś spawal już te cudo? I jak się do tego zabrać żeby wyglądało to sensownie <co>

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 04, 2019, 18:07:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli potrzebujesz kawalka do listwy to spoko,bo da sie spasowac, mimo ze reperaturki slabo ksztalt trzymaja,
gorzej jk muszisz cos zgrac nad listwa, bo wtedy jest slabo,
troche sie z tym nameczylem, a i tak nie wyglada tak jakbym chcial, ale tez nie lubie blacharki - moze ktos z zacieciem do rzezbienia uzykalby efekt idealny,
dodatkowo nieprzyjemnie sie to spawa przez warstwe ocynku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 04, 2019, 18:15:11 pm »

Offline maciejb609

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro plus 1.6 k 1997r
Nie no będę odcinke robił pod listwa żeby to zgubić..  fakt jakoś nie jest idealna ale od czegoś trzeba zacząć chociaż zastanawiam się czy nie kupić cietego z dobrego poloneza.. A masz kolego jakieś foto z tej pracy?

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 04, 2019, 18:30:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
fotek nie mam, zreszta jeszcze nie skonczone, w samym podkladzie stoi i poprawiam laczenie nad listwa,
jezeli wymieniasz sam sierp pod listwa to reperaturka sie nadaje i wycinanie sierpa ze szrotu nie ma sensu - pomijajac fakt, ze bedzie co najmniej dwudziestoletnia, to jeszcze sie potrojnie narobisz przy przygotowaniu starej do montazu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 04, 2019, 18:48:43 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Wszystko zależy od lakiernika który będzie to potem "obrabiał". Robiłem 6 lat temu sam z kolegą który miał trochę doświadczenia w blacharce przy starych autach.

Pierwszy efekt był taki:


Potem tematem zajął się lakiernik i wyprowadził to bardzo ładnie. Dopiero po otwarciu drzwi widać, że coś było robione bo nie ma przejścia miedzy siekierką a końcówką progu, wszystko jest na gładko.



Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 04, 2019, 19:01:10 pm »

Offline maciejb609

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro plus 1.6 k 1997r
Bardzo ładnie zrobione  <ok>
Teraz widzę o co kaman chodziło mi o te przejście o czym kolega pisze że po otwarciu drzwi dopiero widać ale wydaje mi się że będzie siiii  <jupi> A słuchajcie mam narożnik dachu do roboty jako że z blachy rzeźba jak smok zamówiłem u ziomka rant dachu i planuje wstawać tak jak zaznaczyłem. jakieś porady.?

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 04, 2019, 21:46:06 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Otwieraj tą zgniliznę, najistotniejsza jest rama dachu, wymiana samego poszycia nie jest jakoś mega trudna.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 04, 2019, 21:49:22 pm »

Offline maciejb609

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro plus 1.6 k 1997r
Nie no wiadomo ze rdza wyjedzie poprzedni właściciel kawałki silikonu i szpachli ale bardziej mi chodzi czy mogę na żywca ciąć mniej więcej jak na obrazku łącznie z rynienka i ze slupkiem bo same poszycie będzie trudne to ogarnięcia

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 04, 2019, 21:53:44 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Wszystko z wyczuciem, wyciąć więcej zawsze zdążysz  :P Na rynience i pod uszczelką rozwiercić/zeszlifować zgrzewy, resztę delikatnie przeciąć aby za bardzo nie pokaleczyć ramy dachu.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 04, 2019, 22:02:03 pm »

Offline maciejb609

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro plus 1.6 k 1997r
Olaboga :) przeraża mnie to trochę ale myślę że dam radę w sobotę będę działać.. wrzucę foty z naprawy :P

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 05, 2019, 08:16:53 am »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
U mnie były naprawiane w zasadzie wszystkie typowe miejsca korozji Poloneza. Co prawda sam tego nie robiłem, a przy blacharce były w większości wykorzystane fabryczne blachy (oprócz progów) ale i tak blacharze łatwego zadania nie mieli. Tutaj kilka zdjęć z samej blacharki budy jeśli Ci to w czymś pomoże: https://drive.google.com/drive/folders/1q-tFyMgMfbi6BrKinxz83lbvPAhCyoPF?usp=sharing
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2019, 08:19:14 am wysłana przez fripin »

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 05, 2019, 10:24:29 am »

Offline maciejb609

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro plus 1.6 k 1997r
O kurczę fajnie to wygląda <spoko> z tym dachem dużo mi pomogłes teraz wiem o co kaman  <ok>

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 06, 2019, 19:49:01 pm »

Offline maciejb609

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro plus 1.6 k 1997r
No i jestem po transfuzji rantu dachu ... nie było lekko  ale jakoś dałem radę nie do końca skończone bo gaz mi się skończył ale teraz już z górki wyrobienie tego.  Nie wiem czemu na foto jakieś górki wyszły ale real jest prosto

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 06, 2019, 21:50:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zbyt szybko to zrobiles, ta rdze trzeba bylo zetrzec ile sie da, a pozniej potraktowac fosforanem, ktory po dobie nalezy zmyc woda,
potem zamalowac, zeby odciac dostep powietrza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 06, 2019, 21:59:04 pm »

Offline maciejb609

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro plus 1.6 k 1997r
Tzn rdza zdarta ile sie dało zabezpieczone antykorozjia A o tym specyfiku nie słyszałem.  Coś już za późno dziura zamknięta  <mysli>

Ale tak myślę że po dobie zmyć itd ale smsie stanie jak będzie tydzień? Niestety jestem zawodowym i tylko w week mogę się bawić w garażu
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2019, 22:01:55 pm wysłana przez maciejb609 »

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 06, 2019, 23:39:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mozna zmyc po tygodniu, czy nawet dwoch, tylko zeby blacha stala w suchym miejscu, czyli np. w garazu, a nie na podworku,
Cortanin F ma przyzwoita cene i powinien byc latwo dostepny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 07, 2019, 00:42:32 am »

Offline zimnylech

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 00' Subru OUT H4
Wioskę obok mnie facet robi takie rzeczy
https://www.youtube.com/watch?v=Xh19L_w2k2c


Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 07, 2019, 08:31:23 am »

Offline maciejb609

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro plus 1.6 k 1997r
No u mnie stoi w garażu poldek ok teraz już za późno ale farbę zjade z dachu i te miejsce chociaż zaleje ..
A co do gościa z yt widziałem tam to już czarna magia  :P

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 07, 2019, 09:40:51 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Ja polecam środek z app r stop.Setka kosztuje coś koło 15 zł ale nakładasz i nie trzeba się potem bawić w żadne zmywanie itp tylko normalnie ładujesz na to podkład  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Spawanie reperaturek w praktyce
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 07, 2019, 17:33:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
R-stop wysycha na warstwe wierzchnia z zywicy epoksydowej, Polrust na podklad akrylowy - tez mozna malowac bezposrednio,
tylko gdy musisz pozniej blisko spawac, to zywica i akryl raczej sie wytopia/wypala,
a Cortanin po zmyciu woda pozwala zweryfikowac reakcje, ewentualnie potraktowac papierem sciernym i powtorzyc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.