Autor Wątek: Swap... nadwozia  (Przeczytany 8503 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Swap... nadwozia
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 10, 2022, 20:00:08 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
A ja odgrzeje temat . Wiem dostanę złotą łopatę odkopu ale znalazłem stary temat gdzie gość robił swapa do Kanta na silnik 2.3 z merca i pożenił całe podwozie z Mercedesa C208 do Kredesna a wiadomo że to praktycznie to samo podwozie co w Poldonie . Niestety z tego co widzę to trzeba by zrobić jakoś poszerzenia błotników żeby się to zgrało . Więc nie mówcie że to jest nie do zrobienia jest to wykonalne tylko niestety to bardzo droga sprawa żeby to miało ręce i nogi i nie jest to koszt 1-2 tys tylko grubiej . Tu trzeba wszystko przerobić wał , układ wydechowy , wnętrze jakoś ze sobą spasować . Wzmocnić całą karoserię . Oglądam często dużo zagranicznych kanałów na YT i trafiłem na Kanał B is for Build gdzie goście obcięli podwozie z mechaniką z rozbitego GTRa i nałożyli na to karoserię od Skyline R34 (bo w USA auta poniżej któregoś tam roku są nie legalne i auta trafiają jak ktoś cię dojedzie do zgniatary) . Tak że pomysł nie jest głupi i jest wykonalny tylko trzeba mieć dużo wiedzy ,dużo umiejętności manualnych i technicznych oraz dużo samozaparcia i pieniędzy a nie gadać jak w większości w Polsce nie bo się nie da  nie bo nie i uj  . Cytując kulową już w niektórych kręgach komedię polską Poranek kojota  "Jeżeli czegoś nie da się zrobić potrzebny jest ktoś, kto o tym nie wie przyjdzie i to zrobi."

Tu ożeniony kredens z podwoziem merca C208.















« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2022, 20:04:09 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Swap... nadwozia
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 10, 2022, 21:12:36 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Można prościej. Wystarczy znaleźć przednionapędowe auto którego układ podłużnic da się ożenić z polonezem. Nakryć to maską, błotnikami z poloneza i już.🙂

Odp: Swap... nadwozia
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 10, 2022, 21:29:37 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Ja się zastanawiam, czy takie przeróbki są dzisiaj jeszcze legalne? Przecież  jak by nie patrzeć, bo wszystko odcięte i potem spawane. No i dół z całkiem innego auta. Ale z drugiej strony, nasi magicy nie takie rzeczy robili, nie wspominając o sąsiadach ze wschodu.

Odp: Swap... nadwozia
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 10, 2022, 23:29:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Tak że pomysł nie jest głupi i jest wykonalny tylko trzeba mieć dużo wiedzy ,dużo umiejętności manualnych i technicznych oraz dużo samozaparcia i pieniędzy a nie gadać jak w większości w Polsce nie bo się nie da  nie bo nie i uj  .
juz sie tak nie podniecaj, bo ta przerobka, ktora pokazujesz to bezsensowne druciarstwo - porozcinane elementy nosne i spawane na przypal do wezszej karoserii,
a bez sensu, bo nie widze powodu do wymiany calej podlogi, zeby uzyskac szersza komore silnika,
dodatkowo, zeby to zalegalizowac potrzeba walizki pieniedzy - oczywiscie pod warunkiem,ze nie zlamie sie, wiec zapewne nie bedzie dopuszczone do ruchu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Swap... nadwozia
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 10, 2022, 23:35:32 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
dodatkowo, zeby to zalegalizowac potrzeba walizki pieniedzy - oczywiscie pod warunkiem,ze nie zlamie sie, wiec zapewne nie bedzie dopuszczone do ruchu
To nie autobus tylko zwykłe M1 więc sztywność karoserii nie podlega badaniu.

Odp: Swap... nadwozia
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 10, 2022, 23:45:14 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Można prościej. Wystarczy znaleźć przednionapędowe auto którego układ podłużnic da się ożenić z polonezem. Nakryć to maską, błotnikami z poloneza i już.🙂

Aż mi się przypomniało  <lol>


Wszystko można, tylko to już temat dla bardzo upartych którzy koniecznie chcą mieć inne auto w przebraniu 125p/poloneza. Co do legalizacji, o ile byłoby to zrobione z głową, to pewnie dałoby się normalnie zarejestrować jako sam-a w Czechach albo gdzieś.

Odp: Swap... nadwozia
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 11, 2022, 00:32:21 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Pomijając że dalej nie widać sensu takiej przeróbki; do Poloneza można wsadzić nawet R6, a zawieszenie ma swoje wady ale da się mocno zneutralizować nastawami i poprawkami, to widzę jeden poważny problem:

Zwróćcie uwagę że ten Mercedes nie ma podłużnic idących wzdłuż tunelu środkowego.
W DFie i Polonezie są potężne podłużnice, z bardzo grubej blachy. Praktycznie jakby miał ramę podwoziową, tylko że nie siedzącą jak rama, a zespawaną z podłogą i progami.
Wygląda na to, że Mercedes tego nie ma, bo trzyma się bardziej dachem. W DFie, a nawet w Polonezie słupki i dach są cieniutkie i pewnie seryjna podłoga robi stosunkowo większą robotę w utrzymaniu całości w kupie
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Swap... nadwozia
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 11, 2022, 01:00:59 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dodatkowo, zeby to zalegalizowac potrzeba walizki pieniedzy - oczywiscie pod warunkiem,ze nie zlamie sie, wiec zapewne nie bedzie dopuszczone do ruchu
To nie autobus tylko zwykłe M1 więc sztywność karoserii nie podlega badaniu.
a to rzeczoznawca musi mierzyc sztywnosc przy takiej rzezbie, zeby miec watpliwosc co do takiej konstrukcji ?
przeciez wystarczy obejrzec podloge, zeby stwierdzic, ze jest problem - kto sie pod tym podpisze bez szczegolowe analizy, ktora i tak skonczy sie pomiarem sztywnosci w jakiejs formie,
to nie jest kwestia tylko zmiany napedu lub zmiany zawieszenia i punktow mocowania zawieszenia do karoserii - to jest zmiana calej konstrukcji nosnej miedzy osiami

Co do legalizacji, o ile byłoby to zrobione z głową, to pewnie dałoby się normalnie zarejestrować jako sam-a w Czechach albo gdzieś.
z racji, ze ta buda nie jest juz ani merolem ani DFem, a jedynie ulepem z czesci blacharskich tych aut, to rejestracja jako SAM wydaje sie jedyna wlasciwa opcja
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Swap... nadwozia
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 12, 2022, 09:08:26 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Pomijając że dalej nie widać sensu takiej przeróbki
I kolejny z podejściem  nie bo nie ... Chyba w mentalności polskiej nigdy się nic nie zmieni ... Mówi co coś Retro fit ? Przystosowywanie aut pod nowsze technologie włącznie z wymianą właśnie podwozia ? Aż żal że w u nas wszyscy tacy oporni wystarczy popatrzyć na rynienek gdzie da sie odetchnąć anie do każdej pierdoły trzeba papier w USA jest dużo takich projektów . Nowe podwozia i wnętrza mustangów postawione na budzie z 68 ,przeróbki aut z wersji FWD na 4x4 i nikt nie płacze a u nas dalej zaścianek pokomunistyczny nie ruszaj dobre jest po co w tym grzebać po co ulepszać . Ehh jak ja bym chciał tak jak akurat w USA do starego samochodu z lat 70 kupisz wszystkie nowe elementy w zamiennikach włącznie z kompletnym wnętrzem . Chcesz nowsze technologie w aucie proszę bardzo od liczników elektronicznych , po klimatyzacje, wiązki elektryczne do nowszych silników na zasadzie P&P , mocowania , belki wszystko nowe bez spawania w 99% odkręć i przykręć nowe  do  tego kity do podwozia , heble i innych  elementów  i tam nikt nie płacze że nie widzi sensu takiej przeróbki ma takie widzimisię kładzie pieniądze i ma ...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2022, 09:14:01 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Swap... nadwozia
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 12, 2022, 10:32:31 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To nie jest tylko polska mentalność, a ogólna tendencja w Europie. W Niemczech nie możesz założyć innego rozmiaru opony niż te, na których auto homologował producent. O tym, że każdy element montowany do auta musi mieć TUV nie wspominając. Więc u nas nie jest jeszcze tak źle.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Swap... nadwozia
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 12, 2022, 11:06:18 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No i jeszcze jedno. W USA większość aut jest na ramie. Europa i Azja to nadwozia samonośne. Sam przyznasz że zmiana ramy to nie to samo co prucie konstrukcji nośnej auta ..
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Swap... nadwozia
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 12, 2022, 20:55:44 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Przystosowywanie aut pod nowsze technologie

Tylko po co przystosowywać potencjalnie niszcząc samochód, jak bez takiej rzeźby można wstawić praktycznie wszystko poza V8?

papier w USA jest dużo takich projektów

Amerykanie to jeden z najdurniejszych narodów na świecie, i znaczna część ich motoryzacji jest właśnie tego przykładem.

Chcesz nowsze technologie w aucie proszę bardzo od liczników elektronicznych , po klimatyzacje, wiązki elektryczne do nowszych silników na zasadzie P&P

Jak potrzebujesz mieć P&P takie pierdoły to po prostu kup sobie Mercedesa, bo najwyraźniej nie masz ochoty jeździć Polonezem.

Do Poloneza jest rozpracowana cała gama silników, skrzyń i innych elementów które można zamontować bez niszczenia nadwozia i bez łamania prawa, więc jeżeli koniecznie chcesz mieć podwozie innego samochodu, to znaczy że albo powinieneś sobie po prostu kupić inny samochód, albo chcesz wyważać otwarte drzwi. Lubisz rzeźby w temacie sztuki nowoczesnej, jak ta rzeźba z treblinek do kombajnu, to proszę bardzo, nikt Ci nie zabrania rzeźbić. Ale wmawiaj innym że kosztowna, trudna, nielegalna i prawdopodobnie nietrwała oraz niebezpieczna przeróbka ma sens, kiedy bez niej do Polda można wsadzić kilkanaście różnych silników. A jeżeli już ktoś musi koniecznie mieć niezależne zawieszenie z tyłu, bo jest mistrzem jak Vatanen i chce urwać 1,5 sekundy na kilometrze :], to wystarczy przerobić tylną część płyty podłogowej, bez rozwalania całego auta i robienia czegoś co może się złożyć jak domek z kart albo pękać bo nie ma podłużnic idących przez środek nadwozia i dach jest przeciążony jako element nośny.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Swap... nadwozia
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 13, 2022, 01:30:42 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
U nas swego czasu jeździła łada na podwoziu E30,gość wziął wydachowane BMW i na to nałożył błotniki,dach i klapy z 2107. W Staffie wstawili mu do tego klatkę z zastrzałami do kielichów I normalnie tym jeździł w rajdach,zarejestrowane to też miał z tego co pamiętam jako BMW bo płyta podłogowa z grodzią i nadkolami była z E30  <spoko> Takie wydumki na mój głupi rozum niczym nie odbiegają od składanych z trzech i klepanych paseratti które są w pełni dopuszczone i swego czasu modne w naszym chorym kraju  <lol2>
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2022, 01:36:36 am wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Swap... nadwozia
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 13, 2022, 04:53:50 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
No różni się tym, że w strzelonych Passerati przynajmniej podłużnice są tam gdzie producent przewidział.

A że jeździł to nic dziwnego skoro miał klatkę do kielichów. Dobra klatka jest sporo mocniejsza niż dach i słupki seryjnego auta, zwłaszcza tak starego, więc to mogło się trzymać. W MX-5 przecież w ogóle nie ma dachu i same klatki w motorsporcie dają sobie radę ze srogim dachowaniem. Dobrze tylko jest mieć na klatce siatki rozpięte, żeby ręka nie poleciała poza auto jak plastikowy hardtop urwie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E