Autor Wątek: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie  (Przeczytany 31733 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 22, 2023, 16:35:51 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Dobra ogarnąłem i się nie dusi przy wciskaniu do dechy z wolnych obrotów.

Ale mam inny problem. Ustawie sobie gaz, że ładnie się wkręca i jałowe też ok. Po zgaszeniu i odpaleniu np po kilkunastu minutach przez chwile chodzi dobrze, wkręca się bez problemu, ale po chwili po wciśnięciu gazu dusi sie powyzej 1000. Wolne obroty takie sobie ale chodzi jakoś i nie gaśnie. Po podłączeniu komp pokazuje że napięcie na sondzie 5v i spada. Jak spadnie po jakimś czasie poniżej 1V wtedy albo zaskakuje albo muszę mu pomóc kręcąc śrubą trochę na reduktorze. Sonda do wymiany? Połączenia raczej dobre bo na złączkach superseal i lutowalem wszystkie kable do pinów w dodatku. Masa kompa dobra, sonda do Aku podłączona. Podgrzewanie też ma. W zeszłym roku parownik czyściłem i wymieniałem membrany więc w zasadzie nowy w środku.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2023, 16:46:07 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 22, 2023, 18:28:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
5v na sondzie? co to za sonda ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 22, 2023, 18:51:26 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
1 voltowa  😆 4 przewodowa, golden lodge czyli Magneti marelli zdaje się. A może stag zepsuty.. :/
to ja, byly Marcin#839

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 22, 2023, 19:30:30 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Dobra chyba wiem co. Przekaźnik elmotowski się zepsuł, cykal ale nie było napięcia na wyjściu i nie było podgrzewania. Wymieniłem przekaźnik, odpaliłem na zimnym i chyba ok. Zobaczę czy jutro też tak będzie :D
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2023, 19:44:54 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 22, 2023, 19:50:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
skoro 1voltowa ,to skad 5v sie wzielo?
stag lapie 5v na przewodach pomiarowych, gdy nie sa podlaczone, a sonda nawet zimna powinna zbic to napiecie, bo jest przewodnikiem,
zimna to nawet do 0v tym bardziej powinna zbic i taki sygnal na starcie winny pokazywac stag
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 22, 2023, 19:52:15 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Nie wiem  <co> też mnie to zdziwiło, ale tak pokazywał program
to ja, byly Marcin#839

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpień 23, 2023, 12:41:12 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Dziś na włączonym zapłonie sonda już nie pokazywala 5v. (Było 0.4 i spadało). Ale odpalił w miarę ok i przygazowki nie powodowały dławienia. Jedyne co to na zimnym słabe wolne obroty ma i nie da się tego wyregulować srubą na parowniku, bo jak wykręcam śrubę to komp pokazuje za bogato i błąd sondy, a jak przykręcam to gaśnie.
to ja, byly Marcin#839

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 23, 2023, 13:20:59 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
bo jak wykręcam śrubę to komp pokazuje za bogato i błąd sondy
Ustaw to tak,żeby chodził dobrze, a sondą się tak nie przejmuj, ona ma oscylować tylko pod obciążeniem, w czasie jazdy. Zresztą, mieszanką stechiometryczną to bym się martwił w aucie z katalizatorem, tak jak u Ciebie jest zwykły wydech to można to wykorzystać tylko do tego, żeby nie było za ubogo i tyle.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 28, 2023, 14:36:44 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Przejechałem się z laptopem i tak to wygląda przy prędkości 50-60km/h. Odpalanie na zimnym muszę robić z wciśniętym gazem bo nie trzyma obrotów. Nie gaśnie ale ma mega niskie. Kręciłem srubka na przepustnicy ale wtedy na ciepłym mam za wysokie... Jak reguluje śruba na parowniku to jak pojawiają się lepsze wolne obroty ( cały czas na zimnym) to wtedy przy dodawaniu gazu przerywa (zalewa go chyba). Jak kręcę żeby zubożyć to gaśnie...
Na ciepłym obroty w miare ok, aczkolwiek zdarza się że przy wciśnięciu sprzęgła i zwalnianiu do 0 chce zgasnąć (wolne obroty mam ustawione na ciepłym na około 900-1000)

« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2023, 14:41:23 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpień 29, 2023, 12:27:28 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Pozycja około 125-130, a przy pełnym wciśnięciu gazu ok.90? Nagraj film, np. programem bandicam, z jazdy.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 16, 2023, 17:10:12 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Pozycja około 125-130, a przy pełnym wciśnięciu gazu ok.90? Nagraj film, np. programem bandicam, z jazdy.
Teraz będę nagrywał bo zrobiłem sobie zwężki na 22mm na pierwszy przelot, bo nie jeździłem prawie polonezem przez to że gaśnie czasem na wolnych jak wrzucę na luz.
Nie miałem podkładki 22 więc zaprojektowałem i wydrukowałem sobie trąbki, czyli bellmouth  ]:-> <cwaniak2> Na drugim przelocie jest 25, czyli tyle ile ma mikser i trąbka jest większa ogólnie. Na razie dla testów wkleiłem na Dirko, a jak będzie ok to zaprojektuje taką podstawkę pod uszczelkę z dwoma trąbkami. Dodatkowo druga trąbka będzie jeszcze wyższa , bo jest na to miejsce.
(Kojarzy ktoś kiedy dokładnie otwiera się drugi przelot przy sterowaniu mechanicznym?)


« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2023, 18:03:01 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 16, 2023, 21:59:01 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Co dają te trąbki na Pb

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #72 dnia: Wrzesień 16, 2023, 22:20:30 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Zwiększa prędkość przepływu powietrza. W teorii.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Velocity_stack_detail.svg
to ja, byly Marcin#839

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #73 dnia: Wrzesień 17, 2023, 01:11:45 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No ciekaw jestem co Ci wyjdzie teraz przy zastosowaniu tych trąbek, nagraj, nagraj, chętnie zobaczę film z pracy. A co do przygasania przy dojeździe do świateł: w PN nie mam potrzeby tak robić, ale w moskwiczu, jak miałem za duży mikser, i dodatkowo brak jest czujnika prędkości w skrzyni biegów (podnoszącego obroty przy wrzuceniu na luz i dojeżdżaniu do świateł - w moskwiczu wstawiłem abimexa z poloneza, ale czujnika już nie chciało mi się montować), duży efekt dało wywinięcie rury powietrza na bok.

A same trąbki są fajnym pomysłem - puszka filtra w FSO jest tak zaprojektowana, że mamy w niej tą podstawę, która dość mocno przesłania przelot. Za komuny były dostępne (a przynajmniej są pokazane na rysunku w "Usprawnieniach Poloneza") takie rzemieślnicze wkłady do filtra powietrza, które kierowały powietrze bliżej gardzieli. Chyba nawet były pokazane tutaj na forum). Nie jest to głupie, bo przy dużym pędzie powietrza takie coś ma sens - wystarczy spojrzeć, jakie różnice robią opory powietrza np. pomiędzy "cegłą" 125p a bardziej opływowym polonezem, stąd też wspominałem w poradniku o usunięciu wkładu termostatu filtra powietrza w fabrycznej puszce - niby nic, a po wyrzuceniu auto chętniej przyśpiesza ;)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 17, 2023, 09:40:35 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
No z tym wywinięciem rury powietrza w bok to może być to. Bo mam zaciąganie powietrza zza grilla :D
to ja, byly Marcin#839

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #75 dnia: Wrzesień 17, 2023, 13:04:33 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Dobra. Albo zmiana pozycji zasysania powietrza albo trąbko-zwężka zadziałały, bo nie gaśnie już przy wrzucaniu na luz :D
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2023, 13:11:14 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #76 dnia: Wrzesień 17, 2023, 20:21:42 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Rób trabki i kupujemy !

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #77 dnia: Wrzesień 17, 2023, 20:39:51 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Dobra :P
to ja, byly Marcin#839

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #78 dnia: Wrzesień 17, 2023, 20:52:34 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Mam znajomka który ponad 10 lat temu do swojego sportowego Poloneza sam robił takie lejki

https://zapodaj.net/plik-1rhXyOSDnN
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2023, 20:54:16 pm wysłana przez lampart125p »

Odp: * Poradnik* Instalacja LPG drugiej generacji w gaźnikowym polonezie
« Odpowiedź #79 dnia: Wrzesień 17, 2023, 20:55:38 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Imho trochę źle zrobione. Przede wszystkim że są na styku z drugim lejkiem ścięte i nie ma pełnej trąbki
to ja, byly Marcin#839