Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020  (Przeczytany 168523 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #380 dnia: Kwiecień 07, 2020, 01:42:05 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Przy okazji zastosowałem inny sposób montażu tarcz kotwicznych i dzwigni zwrotnicy do zwrotnicy. Zamiast fabrycznych śrub z łbem szesciokatnym zeszlifowanym z jednej strony i blaszek które trzeba zakrzywiac zastosowałem sruby z obniżonym łbem walcowym i podkładki sprezynujace.
nie zdziwilo cie, ze te leniwe patalachy w fabryce nie wpadly na ten pomysl przed Tobia ? przeciez zmienili sruby mocujace polosie na imbusowe,
a sruby przednich piast/zwrotnic pozostawili takie same przechodzac na Lucasa - a sorki, przepraszam, przeciez te sruby nie sa takie same, bo maja rozne dlugosci,
takie same zostaly lby srub i zabezpieczenia nakretek  <mysli>
dlaczego nie wsadzili tam imbusow i podkladek sprezystych ;>, tylko ciagle bawili sie w scinanie lbow i klepanie tych smiesznych blaszek,
kiedy w sklepie czekaly gotowe sruby i podkladki sprezyste  :d

moze dlatego, ze starego rozwiazania nie wolno zamieniac chalupniczym druciarstwem, bo te sruby trzymaja hamulce i kierownice (zwrotnice) !!
rozumiem, ze nie kazdy jest konstruktorem, lub jakimkolwiek inzynierem mechanikiem, ale zawsze mozna zapytac na czym polega dana konstrukcja,

bo pal licho imbusy, da sie zabezpieczyc taka srube przed obracaniem, ale z tymi podkladkami sprezystymi to zjebales - blaszki sa najlepszym rozwiazaniem, od biedy mozna zastosowac sruby z plastikiem, ale podkladka sprezysta nie nadaje sie sie w tym miejscu (nawet zwykla plaska bylaby lepsza),
popraw to przed montazem


Przy okazji chciałbym zapytać  jak to jest z maksymalnym skretem kół. Wiem że koło roku 95 przenieśli zaciski przed oś i niby to umożliwiło większy skręt kół. Teraz też będę miał zaciski przed osią  więc co trzeba przerobić aby uzyskać większy skręt?
zakladasz zwrotnice od Lucasa, wiec jeszcze przekladnia musi mocniej wychylic was,
trudno powiedziec jak to bylo z tym skretem, czy to szerokie Caro z zaciskiem od srodka bylo ulomne i dostalo ograniczniki skretu, czy mieszali pozniej przy wasach,
trzeba by bylo porownac elementy z roznych aut i to takie nie zmieniane, bo np. wspornik drazka jest niesymetryczny i w zaleznosci od montazu, os wystepuje w innym miejscu
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2020, 01:43:59 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #381 dnia: Kwiecień 07, 2020, 02:18:33 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
To co opisałeś to może też być rozwalone łożysko półosi. Ale w PNie wyjęcie z mostu mechanizmu różnicowego to nie jest znów taki problem, więc na wszelki wypadek radziłbym Ci to zrobić, bo to że czegoś na pierwszy rzut oka nie widać, nie znaczy że nie jest uszkodzone.

Raczej już nie mam na to czasu ani siły. Wyjmę tylko półoś, zmienię simering wałka atakującego żeby się nie czepiali na przeglądzie i oby to wystarczyło, a jak nie to przejedzie może tys. kilkaset km do awarii, potem kto inny będzie dochodził co się stało.

Dzisiaj trochę odnowiłem dwie felgi, oczyściłem dekiel tylnego mostu i polakierowałem.

A ja odktyłem cudowny sposób na ciche mosty w polonezie. Wystarczy jeździć na jedynce. Most który wsadziłem okazał się niemiłosiernym wyjcem. Pewnie to zasługa blaszek. Bez nich miał spory luz a z nimi mimo że był wyczuwalny to pewnie za mały. Trzeba wskoczyć pod auto i wyrwać te blaszki.

Tak czy inaczej na jedynce cichy do odcinki. Wystarczy wbić 2kę i jęczy w niebogłosy...

Hehe, u mnie takim sposobem była jazda powyżej 140km/h.
Korci mnie żeby przy okazji mając zdjęty dekiel, dać do środka trochę smaru litowego, i zagęścić tak olej.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #382 dnia: Kwiecień 07, 2020, 02:26:28 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
moze dlatego, ze starego rozwiazania nie wolno zamieniac chalupniczym druciarstwem, bo te sruby trzymaja hamulce i kierownice (zwrotnice)
rozumiem, ze nie kazdy jest konstruktorem, lub jakimkolwiek inzynierem mechanikiem, ale zawsze mozna zapytac na czym polega dana konstrukcja,

bo pal licho imbusy, da sie zabezpieczyc taka srube przed obracaniem, ale z tymi podkladkami sprezystymi to zjebales - blaszki sa najlepszym rozwiazaniem, od biedy mozna zastosowac sruby z plastikiem, ale podkladka sprezysta nie nadaje sie sie w tym miejscu (nawet zwykla plaska bylaby lepsza),
popraw to przed montazem

To że ktoś kto się na tym nie zna popełnia taki błąd jeszcze mnie specjalnie nie dziwi.
Natomiast oglądałem sobie dzisiaj, tj. właściwie wczoraj, film bodaj ze Scottish Rally 1982 i tam coś mocno zespół wybitnych mechaników z zespołu fabrycznego z*ebał, bo na pierwszym odcinku rozłączył się drążek kierowniczy prawego przedniego koła w aucie Mikkoli.

Z niedowierzaniem też patrzę na powody wycofań w zespole FSO. Rozumiem że pójdzie uszczelka pod głowicą, ukręci się półoś albo coś takiego, ale w połowie lat 80 tych to jakaś masakra. Co drugi rajd nieukończony z powodu urwania przewodu olejowego. Chyba w ramach oszczędności montowali rzemiosło polskiej produkcji.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #383 dnia: Kwiecień 07, 2020, 09:19:15 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
bo pal licho imbusy, da sie zabezpieczyc taka srube przed obracaniem, ale z tymi podkladkami sprezystymi to zjebales - blaszki sa najlepszym rozwiazaniem, od biedy mozna zastosowac sruby z plastikiem, ale podkladka sprezysta nie nadaje sie sie w tym miejscu (nawet zwykla plaska bylaby lepsza),
popraw to przed montazem
Właśnie rozwazalem nakrętki z wkładką obawiałem się że od temperatury wkładką może sie wtopic. Chociaż w sumie niewiele dalej jest sworznie zwrotnicy i one są mocowane za pomocą nakrętek z wkladkami, mimo że oryginalnie była chyba nakrętka koronowa i zawleczka, i nity.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #384 dnia: Kwiecień 07, 2020, 12:03:15 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Niewiem co byś z tym autem musiał robić i z jakiej przepaści hamować by temperatura z hamulca zaszła tak daleko i to do tego stopnia że by wkładkę teflonową rozpuściła  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #385 dnia: Kwiecień 07, 2020, 14:06:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Właśnie rozwazalem nakrętki z wkładką obawiałem się że od temperatury wkładką może sie wtopic. Chociaż w sumie niewiele dalej jest sworznie zwrotnicy i one są mocowane za pomocą nakrętek z wkladkami, mimo że oryginalnie była chyba nakrętka koronowa i zawleczka, i nity.
te czesci sa produkowane od ponad pol wieku, a wtedy nie bylo nakretek z plastikiem,
gdy takowe rozpowszechnily sie, to i FSO zaczelo je stosowac - w Plusach fabryka stosowala nakretki z plastikiem na wszystkich przegubach kulistych, podejrzewam, ze w szerokich minusach tez byly od poczatku, co da sie jeszcze sprawdzic na konkretnych egzemplarzach,

nie nalezy obawiac sie o wytopienie plastiku, bo tam nie ma tak mocnych zrodel ciepla,
inna sprawa, ze nakretkom na przegubach raczej odkrecenie sie za bardzo nie grozi,

sruby mocujace zwrotnice fabrycznie maja drobny gwint, a o takie nakretki z plastikiem znacznie trudniej (teraz moze juz nie az tak i mozna znalezc),
przy zwyklym gwincie wszystko jest gorsze, ale czasami nie ma wyboru - sam musialem wstawic srube z normalnym gwintem, bo w fabrycznej zerwalem gwint,
pal licho te dwie sruby trzymajace tarcze kotwiczna, one pracuje wlasciwie tylko na scinanie, wiec  tam moga zostac te podkladki sprezyste (chociaz te sruby tez powinny byc naciagniete, zeby tarcza kotwiczna pracowala tarciem o piaste),
jednak zwrotnica musi byc przykrecona pewnie i solidnie, a podkladki sprezyste nie nadaja sie pod naciaganie srub i jednak zagniatane blaszki sa najpewniejsza metoda
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #386 dnia: Kwiecień 07, 2020, 15:17:48 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
podejrzewam, ze w szerokich minusach tez byly od poczatku, co da sie jeszcze sprawdzic na konkretnych egzemplarzach,
Moje szerokie Caro oryginalnie nie miało chyba żadnej nakrętki z wkładką, tylko nakrętki koronowe i zawleczki.
sruby mocujace zwrotnice fabrycznie maja drobny gwint,
Aż sprawdzę. Wydaje mi się że tam jest śruba M10 ze standardowym skokiem czyli 1,5mm.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #387 dnia: Kwiecień 07, 2020, 17:40:59 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
U mnie były na zawleczkach.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #388 dnia: Kwiecień 07, 2020, 21:10:35 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Dziś w kombi przeprowadzałem ozonowanie, gdy niespodziewanie w ostatniej chwili ze sprężarki zaskoczył pasek klinowy. I tak się zastanawiam, czy to pasek się aż tak naciągnął, czy sprężarka się zaczęła zacierać. Niby dało się nią obracać po zatrzymaniu silnika, ale nutka niepewności pozostaje... Dlatego na wszelki wypadek zamówiłem komplet uszczelnień do sprężarki, którą swego czasu nabyłem na złomie.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #389 dnia: Kwiecień 07, 2020, 22:25:01 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Dlatego na wszelki wypadek zamówiłem komplet uszczelnień do sprężarki, którą swego czasu nabyłem na złomie.
Gdzie można takie uszczelnienia zdobyć?
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #390 dnia: Kwiecień 08, 2020, 08:57:00 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #391 dnia: Kwiecień 08, 2020, 09:17:05 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Gomulsky thx!
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #392 dnia: Kwiecień 08, 2020, 11:40:27 am »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #393 dnia: Kwiecień 09, 2020, 23:02:12 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ogarnąłem w końcu favoritkę. Wymieniłem ten badziewny pająk - podmieniłem wąsy od powrotu kierunkowskazów w tym nowym przełączniku z allegro, ale dalej nie odbijają. Kij z nimi. Grunt, że długie się nie zapalają przy skręcie w prawo, a klakson nie trąbi przy skręcie w lewo. No i manetka jest cała, śrubokręt precz :) Udało się też naprawić światła przeciwgielne.

A powodem cyrku w elektryce - losowego wyłączania świateł/kierunkowskazów była taka oto Czechosłowacka jakość lutów - na zdjęciu tylko część. Musiałem przelutować wszystkie kostki, bo pozostałe też już zaczynały się ruszać na ścieżkach.



Wszystko poprawiłem, zalałem grubą warstwą cyny i działa jak marzenie. Wymieniłem też cieknącą nagrzewnicę. Jakość tych części woła o pomstę do nieba - nagrzewnica jest... delikatnie za długa względem starej.  ;-| Ale udało się to poskładać.

Nie udało mi się naprawić programatora pracy wycieraczki, bo jak się okazało, próbując wsadzić na miejsce "brakujący" przekaźnik, wyszło, że... styki nie są do niczego podłączone - mój egzemplarz w wersji "bieda" jest pozbawiony programatora i ma pustą pozycję na manetce  <lol2>
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2020, 23:08:00 pm wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #394 dnia: Kwiecień 10, 2020, 09:44:56 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wyjąłem blaszki z pod koła tależowego z mostu. Przy okazji zlewania oleju wypłynęły kawałki zębów trochę grubsze od szpilki. Wzrokowa ocena stanu zębów nie ujawniła miejsca wystąpienia ubytków.

Po poskładaniu wszystkiego jazda próbna. Prz prędkościach miejskich jest nieco ciszej. 80-120 wyje tak samo.

Jednak przesadziłem z tymi pdkładkami. Trzeba zrobić sekcję zdjętego mostu i może z nim coś podziałać...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #395 dnia: Kwiecień 10, 2020, 20:54:07 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Skończyłem montaż hamulców z Palio. Mam plan po pandemi jechac na rolki i sprawdzić skuteczność, a nastepnie montaż serwa i pompy Lucas i ponownie sprawdzić na rolkach.
https://m.fotosik.pl/zdjecie/eeb34898934b7d24

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #396 dnia: Kwiecień 10, 2020, 21:42:28 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ciekaw jestem skuteczności tego układu hamulcowego. Daj znać, jak to będzie pracować.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #397 dnia: Kwiecień 10, 2020, 21:57:24 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Szukaj od razu pompy z Terrano/mavericka .Przy zaciskach z Palio i ori pompie lucasa pedał strasznie nisko schodzi  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #398 dnia: Kwiecień 10, 2020, 22:03:57 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
To akurat słyszałem o polaczeniu pompa bendix, zaciski palio.
W sumie to logiczne że pedał schodzi niżej no więcej płynu idzie pod tloczek w zacisku.
Moze się mylę ale zmieniając pompę trzeba zwrócić uwagę na średnicę tloczkow w niej bo pompa-zaciski to przekladnia hydrauliczna i może się okazac że to co zyskamy na większych tloczkach w zaciskach stracimy montujac pompę z większymi tloczkami.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2020
« Odpowiedź #399 dnia: Kwiecień 10, 2020, 23:37:10 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Wczoraj po pracy z pomocą znajomego założyłem wał do ATU które stało 1.5 miesiąca na kobyłkach . Okazało się że najciemniej pod latarnią i wał który wyglądał jak śmieć w gratach ze złomu u mnie okazał się idealny 130 zero bicia nawet krzyżak nie stuka przy ruszaniu . Do tego wymieniłem na nowe opony tylne w kaszlaku oraz założyłem mu włoskie lampy z wbudowanym wstekiem  . Teraz to w nocy jest bajka oświetla jak szalone ;)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "