Autor Wątek: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi  (Przeczytany 3862 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« dnia: Kwiecień 13, 2020, 21:54:22 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Witam.
W tym wątku :
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=50843.0

opisałem problemy ze swoim polonezem. Stał dość długo bo nie było możliwości się nim zająć a teraz wracam do tematu.

W powyższym poście podałem objawy i ciśnienie na cylindrach. Ogólnie pluje woda z rury i słaba moc.

Z racji jednak ze do pełnego remontu jakoś nie jestem przekonany i raczej w ostateczności pójdę w kierunku przekładki silnika to jednak przed tym chcę zrobić:
1. Wymianę uszczelki pod głowicą. Poprzednio już pisałem że silnik pluje z rury wodą, płynem chłodniczym. Widać że płyn ubywa. Cyz słaba kompresja i słaba moc może być spowodowana problemem z uszczelka?
2. Zrobię jeszcze raz szczegółowo regulacje zaworów.

Po tych operacjach zobaczę co będzie.

Może jakieś sugestie?

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 04, 2021, 19:00:29 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Podłącze się. Zdejmuje głowice (zawory prawdopodobnie wypalone) i po odkręceniu pierwszej szpilki kolektora wydechowego od głowicy wyleciał płyn chlodniczy. Ten otwór na szpilkę ma połączenie z kanałami wodnymi? (Czy pęknięta głowica (wczesniej nic nie ciekło tamtędy). Jeszcze nie zdjalem jej więc pytam bo mnie strasznie to ciekawi :P
to ja, byly Marcin#839

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 04, 2021, 19:21:47 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Podłącze się. Zdejmuje głowice (zawory prawdopodobnie wypalone) i po odkręceniu pierwszej szpilki kolektora wydechowego od głowicy wyleciał płyn chlodniczy. Ten otwór na szpilkę ma połączenie z kanałami wodnymi? (Czy pęknięta głowica (wczesniej nic nie ciekło tamtędy). Jeszcze nie zdjalem jej więc pytam bo mnie strasznie to ciekawi :P
Ma, nie on jeden.

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 04, 2021, 21:43:08 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Co nie zmienia faktu, że po wykreceniu szpilki płyn uciekać tamtędy nie powinien
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 05, 2021, 10:10:24 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
No właśnie też mi się tak wydaje...
to ja, byly Marcin#839

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 05, 2021, 14:52:27 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Dobra już wiem czemu chodził nierówno i brak mocy. Wypaliło uszczelkę między 3 i 4 cylindrem, i 1 i 2. Kompresję miał po 8 barów, zawory szczelne. Więc chyba jeszcze wyciągam tłoki i wymienię pierścienie :/ przebieg niby 120000 ale w środku wszystko zawalone olejem.
Montował ktoś pierścienie goetze? Bo widzę że są. W sensie czy pasują (wiem że sama firma jest jedna z lepszych) bo niby napisane że do 1.6 ale uj ich tam wie, bo jeszcze do innych motorów pasują z tego co widzę(Fiat Lancia itd)
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2021, 15:20:08 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 05, 2021, 15:35:07 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Wypaliło uszczelkę między 3 i 4 cylindrem, i 1 i 2.

Ale kombo :D
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 05, 2021, 15:50:16 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
ja montowałem i są spoko

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 05, 2021, 16:18:29 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Diodalodz, pamiętasz numer? Może 0820310000?
to ja, byly Marcin#839

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 05, 2021, 17:12:27 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
https://allegro.pl/oferta/08-203100-00-goetze-engine-10417030515 poskładałem na nich kilka silników i jest git  <spoko> Na Twoim miejscu dobrze bym się przyjrzał przylgni bloku bo widzę uszczelka świeża a padła,po kilku km może być to samo jeśli blok jest zgnity/wyciągnięty przy śrubach ;)
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 05, 2021, 17:31:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Kompresję miał po 8 barów, zawory szczelne. Więc chyba jeszcze wyciągam tłoki i wymienię pierścieni
skad wiesz w jakim stanie sa pierscienie, skoro miales przedmuchy na wszystkich cylindrach ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 05, 2021, 18:30:04 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Bo waliło chmura dymu po dodaniu gazu 😋 (,płynu nie ubywało) Jak już ściągnąłem głowice to wyjęcie silnika to była chwila (od razu go uszczelnie bo olej cieknie uszczelniaczem na wale z tylu), Korciło mnie żeby nie ruszać pierścieni ale nie chce mi się znowu ściągać głowice albo potem sobie pluc w twarz że szkoda że jednak nie zmieniłem pierscieni bo ujowo dalej chodzi, a stoi już kilka miesięcy bo strach nim jechać dalej niż 10km
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2021, 18:36:07 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 05, 2021, 18:33:46 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Morfina, właśnie chciałem te pierścienie kupić. A blok chyba muszę oddać do planowania, bo możliwe że uszczelka padła bo...silnik był zamarznięty bo debil właściciel lał wodę i nie zmienił na zimę. Ale co ciekawe nic nie pękło w bloku :P (stan wiedzy na teraz, później go będę rozbierał to się okaże czy tak jest napewno)
to ja, byly Marcin#839

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 05, 2021, 18:51:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Bo waliło chmura dymu po dodaniu gazu
nawet jesli to wina pierscieni olejowych (a niekoniecznie), to nie wiesz nic o pierscieniach kompresji, poniewaz nie zmierzyles cis. sprezania - tzn. zmierzyles i bylo zanizone, ale kazdy cylinder puszczal cis. uszczelka, wiec to nic nie wnosi,
obejrzyj cylindry, jezeli nie sa zuzyte, to i pierscienie nie beda,
wymiana samych pierscieni to nie remont i pomaga na krotka mete,
jeszcze wymiana samych olejowych w japonczykach to w sumie jest niezbedna razem z tarczami hamulcowymi  ;>, ale zgarniajacy i sprezajacy w zuzytym cylindrze nie za bardzo ma jak sie ulozyc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 05, 2021, 19:13:24 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
To nie ma być remont :P to ma chwilę (dłuższą) podziałać bo muszę pojeździć w parę miejsc tym truckiem. A na wiosnę wleci inny silnik (przez zimę nie będzie jezdzony)
to ja, byly Marcin#839

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 05, 2021, 20:43:17 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
To przynajmniej zrób jako takie honowanie bo sama wymiana pierścieni i wyczyszczenie rowków w tlokach to zmarnowany czas
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 05, 2021, 23:18:19 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Nie no honowanie będę robił, mam taką na wiertarke honownicae isię sprawdza, bo już nie jeden silnik tak robiłem, głównie w hondach .
Ogólnie ten silnik jest zjebany na maksa, tarcza sprzęgła normalnie popękana, tak że zaraz będzie się kruszyć, a wał ma luz wzdłużny na oko tak na 1.5mm
to ja, byly Marcin#839

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 06, 2021, 02:19:55 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Blok sobie możesz zmierzyć sam.
Wyczyść, potem długa linijka, szczelinomierz i sprawdzasz między cylindrami. 0.05 w górę lepiej splanować.
Pomiar musisz zrobić w 3 płaszczyznach, dwie przekątne i środek.
Wyczyść też tłoki i zobacz czy mają wybite 80.0 STD i sprawdź czy grupy selekcyjne na bloku zgadzają się z tłokami.
Grupy są wybite na bloku obok uszczelki miski.

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 20, 2021, 18:18:18 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Dobra chyba silnik na śmietnik, bo okazało się że mam tuleje cylindra peknieta, a co dziwne efektów w postaci znikania płynu albo pompowania ciśnienia do układu nie było.
I teraz tak. Czy w takim przypadku można go zatulejowac czy nie? Nakupowalem już gratów do niego, a kupować drugi w nieznanym stanie to taki średni pomysł, zwłaszcza że dużo ich nie ma. I czy ktoś wie jaki jest koszt tulejowania teraz?
to ja, byly Marcin#839

Odp: Uszczelka pod głowicą czy cos jeszcze? Truck GLi
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 20, 2021, 18:56:31 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Jak już masz nakupowane tajle do remontu, to na twoim miejscu szukałbym samego bloku, może ktoś będzie rozbierał jakieś padło ohv i by ci sprzedał blok, i tak przecież zamierzałeś robić szlify itp. Wg mnie nie ma sensu pchać się w tulejowanie pękniętego bloku.