Autor Wątek: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej  (Przeczytany 574 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« dnia: Wrzesień 23, 2018, 23:04:07 pm »
Witam.

W wątku http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=49057.msg771398#msg771398  przedstawiłem wstępne problemy ze swoim truckiem którego kupiłem w 2017 roku. Zrobiłem mu dość spory remont mechaniczny i w roku 2017 pojechał na Żłombol.

Niestety. Podczas jazdy okazało się że samochód nie ma mocy. Przed wyjazdem wydawało mi się że to tylko problem instalacji gazowej ale w trasie zaczął brać olej.

Pomimo to silnik pracował cicho, ładnie i przejechał z dolewkami ponad 1000 km.

Niestety w Paryżu zaliczył kraksę. Tu można zobaczyć zdjęcia: https://www.facebook.com/pg/zlombolmkzibi/posts/?ref=page_internal

Aktualnie poldek jest spawany ale do tematu brania oleju i mocy muszę wrócić. Aktualnie odpalam go co jakiś czas. Nie ma problemu z odpalaniem ale z rury idzie dużo wody.

Kilka podstawowych informacji:

Witam.

1. Pacjent - polonez truck 1997 Gli wtrysk Bosch z gazem (sterownik LandiRenzo).

2. Dane wejściowe
- filtry powymieniane
- oleje powymieniane
- filtr gazu wyczyszczony
- silnik ok. 115 tyś przebiegu
- po podłączeniu sterownika wtrysku na komputerze co jakiś czas pojawiają się błędy z sondą lambda (zwarta do masy ) i problemem ze zubożoną mieszanka.

3. Objawy
- Po kasacji błędów samochód pracuje poprawnie. Silnik chodzi cicho i ładnie.
- Zaczynając jazdę na benzynie jest wszystko ok.
- Po przełączeniu po jakimś czasie na gaz również jedzie dość dobrze.
- Po jakimś czasie samochód zaczyna słabnąć. Widać to zwłaszcza przy jeździe pod górę. Nie reaguje na gaz. Wciskanie gazu nic nie daje samochód "zdycha" pod górki nawet mniejsze.
- Jak się rozbuja na równym to idzie normalnie ale nie reaguje na gaz. Można wcisnąć do podłogi i brak reakcji wręcz jak się nogę zdejmie to jak by odżywa.
- Im dłuższa jazda tym gorzej ciągnie i jak by głośniej pracuje.
- PRZY TAKIEJ JEŹDZIE BIERZE OLEJ !!!! Widać to po ok. 200 - 300 km. Ubywa ok 1/4 poziomu pomiędzy min - max.

Czy ktoś może coś poradzić?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2018, 23:06:19 pm wysłana przez mkzibi »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11573
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 23, 2018, 23:28:24 pm »
bledy zwarcia do masy spowodowane sa sterownikiem gazu, ale to nie istotne dla zachowan, ktore opisujesz,
masz do sprawdzenia silnik, pomiar kompresji, sprawdzenie uszczelki pod glowica testerem, albo przez ocene stanu oleju i ubytki plynu chlodniczego,
znalezienie przyczyny slabniecia silnika to pomiar jakosci mieszanki podczas jazdy, glownie gdy wystepuja te anomalie - mozliwe, ze mieszanka mocno ubozeje, bo parownik jest uszkodzony, albo slabo ogrzewany i marznie (to akurat latwo sprawdzic dotykajac go) ,
widze na zdjeciach,ze masz Lovato rge90, to sa dobre parowniki, ale jak kazdy musi miec cieplo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 31, 2018, 12:15:45 pm »
Wracam do wątku. Sprawdziłem ciśnienie w cylindrach i mam niestety słabe wyniki. Patrząc od przodu samochodu po kolei cylindry:
8,5 - 5,8 - 5,2 - 7,5.

Po wykręceniu świec wyglądają kiepsko. Całe czarne i zakopcone. Tylko jedna miał dobry wygląd co dziwne ta o najsłabszym ciśnieniu. W załączeniu fotki z pomiarów.

Pytanie powstaje. Czy pozostaje tylko remont silnika? Ogólnie silnik pracuje ładnie, nie grzechocze, chodzi równo ale jak pisałem już w tym wątku silnik bierze olej i nie ma mocy. A może to kwestia uszczelki pod głowicą?

Co zalecacie?

Zastanawiam się tez nad podmianką silnika na disla. Co sadzicie?

Poniżej fotki z pomiarów:

https://drive.google.com/drive/folders/1_QzN8Y86JL4Df4gB05YYZaSf4hAeEqNx?usp=sharing

Filmik pracy silnika:

https://drive.google.com/drive/folders/1kqNd2aUNvFyfjzqPNKBOjt_JQFZXrJMP?usp=sharing

Fotki postępu  prac blacharskich po stłuczce. Już ie długo będzie spawanie.

https://drive.google.com/drive/folders/1naeGtK5MAwpQG9SR32wpQnwTdWWL3hT9?usp=sharing
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2018, 12:27:36 pm wysłana przez mkzibi »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 31, 2018, 12:32:27 pm »
Jak dla mnie to klepie ten silnik-regulowałeś zawory?Co prawda jest hydraulika, ale ona też podlega regulacji.

Robiłeś próbę olejową podczas pomiaru kompresji?Być może "tylko" głowica jest do remontu?


Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 31, 2018, 13:01:10 pm »
Zawory były regulowane ale już jakiś czas temu. Zrobię to jeszcze raz. Nie ma hydrauliki. Próbę jeszcze zrobię bo mi aku siadło.

Rozumiem że jeśli po próbie wyjdzie że ciśnienie wzrasta to pierścienie. Jeśli nie to głowica do roboty?

Zastanawiam się czy remontować czy szukać całego silnika.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 31, 2018, 13:07:19 pm »
Aha, rozumiem że wrzucony wałek ze "starego" silnika z regulacją?Czy to fabryczny Bosch bez hydrauliki? (o ile coś takiego było)

Tak, próba olejowa uszczelnia pierścienie i ewentualny wzrost kompresji oznacza ich koniec.

Akurat silniki z Bosch-em są chyba najtańsze, jeśli gdzieś trafisz to czemu nie, ale taki używany silnik na pewno będzie wymagał chociażby uszczelnienia.

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 31, 2018, 13:11:28 pm »
Tak. Ten truck to kombinacja alpejska. Jest w nim mieszanka wszystkiego co się w magazynach zostało. Nie ma hydrauliki jest na Boschu. Nie ma wspomagania, hamulce jakies kombinowane że nigdy nie pasuje nic jak coś kupię.

Tak też myślę ze jak kupię jakiś silnik to i tak bez regulacji, uszczelnienia się nie obejdzie wiec może ten rozebrać i zrobić bo przynjamniej wiem że mimo wsyzstko latał i kilka tyśięcy przejechał wiec nie jest źle nawet w takim stanie.

Czy jest sens wrzucać mu wałek z hydrauliką?

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 31, 2018, 13:13:26 pm »
Nie ma sensu wg mnie.

Sprawdź stan pierścieni to pomyślimy, co dalej zrobić :)

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 31, 2018, 13:20:40 pm »
OK. Dzięki. Może jutro uda się... <lol>

Offline fenek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6GSI
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 31, 2018, 13:28:44 pm »
oblukaj wałek rozrządu. na moje to on nie ma już krzywek.

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2607
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & Volvo940
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 01, 2019, 21:47:44 pm »
Kompleksowy remont wyjdzie drożej niż zakup 1.9 ze skrzynią - wiadomo, zależy jak się trafi z ofertą.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 01, 2019, 23:46:55 pm »
1.9 ze skrzynia ale i wal i most też do wymiany bo z tego co wiem są inne.

Online Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 252
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 02, 2019, 00:01:26 am »
1.9 ze skrzynia ale i wal i most też do wymiany bo z tego co wiem są inne.

Inne ? Most jak i wał są chyba zamienne. Przecież most różni się tylko przełożeniem. No, chyba, że coś przespałem.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 02, 2019, 00:04:40 am »
No właśnie chodzi o to że przełożenia są inne a wiec dodatkowe koszty i robota. Jeśli tylko silnik i skrzynia to wął i most z tego co wiem nie wytrzyma,.

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2607
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & Volvo940
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 02, 2019, 00:07:54 am »
Jeśli tylko silnik i skrzynia to wął i most z tego co wiem nie wytrzyma,.

Błądzisz....

Most z benzyny w dieslu daje fajne dynamikę w jeździe miejskiej, wiadomo że w trasie będzie mniej kolorowo.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2209
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 02, 2019, 00:12:52 am »
wął i most z tego co wiem nie wytrzyma,
Skąd Ty wytrzasnąłeś taką teorię... Długość wału zależała od wersji nadwozia, a nie od silnika. Most wytrzyma, problem jest taki, że spadłaby Ci prędkość maksymalna, trucki EJ miały przełożenie 4.1, a CB i CE 4.55.

Jak chodzi o przekłamanie licznika to u mnie zmiana przełożenia z 4.3 na 4.1 spowodowała zmianę wskazań prędkościomierza o -2 km/h w porównywaniu do stanu wyjściowego, większy rozjazd jest z licznikiem kilometrów tutaj na 100 km przebytej drogi gubi jakieś 6 km.

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 02, 2019, 00:13:08 am »
Kompleksowy remont wyjdzie drożej niż zakup 1.9 ze skrzynią - wiadomo, zależy jak się trafi z ofertą.

Jeszcze nie zrobiłem próby olejowej ale zacząłem przeglądać ceny elementów do remontu silnika. Jeśli chodzi o kompresję to mimo wszystko jest niska i teraz pytanie czy to od tłoków i pierścieni czy problem leży w : wałek, zawory, regulacja zaworów. Jeśli tak to patrząc na ceny nie jest tak strasznie. mogło by się skończyć na:
1. Zdjęciu głowicy
2. Wymianie wałka - tu patrząc na ceny okazuje sie że popychacze hydrauliczne dostanę taniej niż oryginalne bez hydrauliki więc raczej wymienię
3. Ewentualnie wymiana zaworów.
4. nie wiem czy głowica będzie ok. Może gniazda zaworów.
 
Przy okazji wymiana wszystkich uszczelniaczy itp. Może na tym się skończy.

Jeśli kompresja się poprawi to ok. Jeśli nie to pozostanie wyciągać silnik. Czy pierścienie wymienię bez wyciągania silnika?

Co do mostów pewnie macie racje. Jeśli wytrzymałość nie jest problemem to ok. Przy podmianie silnika dużo robótki jest ? Na co zwrócić uwagę?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2019, 00:15:17 am wysłana przez mkzibi »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 02, 2019, 18:05:40 pm »
W sprawie remontu zapoluj na użytkownika "daniel22", On chyba robił remont kapitalny (kapitalny, tzn zajął się wałem, tłokami etc.) niedawno, na pewno Ci doradzi.

Z wałkami i popychaczami hydraulicznymi jest drażliwy temat, też musisz się zagłębić w inne tematy przed podjęciem decyzji.Chyba altowiolista jakoś się uporał z tematem.

Pierścienie można wymienić bez wyciągania silnika, trzeba "tylko" opuścić zawieszenie, żeby wytargać miskę olejową :) Czyli teoretycznie można, w praktyce nie ma to żadnego sensu, wyciągaj silnik i nie kombinuj.

Weź też pod uwagę, że pewnie przydałby się szlif cylindrów dla nowych pierścieni.Czyli nie ma co chyba kombinować.

Zrób tą próbę olejową i dopiero podejmuj decyzje, może tylko głowica do remontu, może również dół.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1745
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 02, 2019, 18:55:23 pm »
Pierścienie można wymienić bez wyciągania silnika, trzeba "tylko" opuścić zawieszenie, żeby wytargać miskę olejową
Ty chyba masz na myśli panewki; też jest sporo roboty, bo trzeba włazić od spodu i rozbierać środek przedniego zawieszenia i podwieszać silnik. Tutaj - filmik z takiej akcji:
https://www.youtube.com/watch?v=-4v8ZT-J360
Niemniej jednak, trzeba to zrobić, jeśli chcemy się dobrać do tłoków bez wyjmowania silnika. Mało tego - trzeba zrzucić również głowicę albo zdemontować wał korbowy, bo inaczej nie wyjmiemy tłoków, a przynajmniej tak mi się wydaje z punktu widzenia teoretyka.
Ja też będę musiał to zrobić i nie chce mi się wyciągać całego silnika, ale ciągle nie wiem, co gorsze z dwojga złego...

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 02, 2019, 19:00:49 pm »
Pierścienie, nie panewki mam na myśli :) Oczywiście trzeba do tego zdjąć głowicę i wyciągnąć tłoki od góry.