Autor Wątek: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej  (Przeczytany 11814 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 29, 2021, 08:51:57 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Jak masz złożoną głowice to zalej ją ON i poczekaj czy wszystkie cylindry równo trzymają. Jeśli z któregoś zaworu będzie lecieć mocniej to musisz go poprawic. Ideał to utrzymanie pow 2h. Ale 10-15 min to też jest ok.
Głowica do góry nogami i zalewasz na równo z powierzchnią.

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 29, 2021, 10:37:09 am »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Jak masz złożoną głowice to zalej ją ON i poczekaj czy wszystkie cylindry równo trzymają. Jeśli z któregoś zaworu będzie lecieć mocniej to musisz go poprawic. Ideał to utrzymanie pow 2h. Ale 10-15 min to też jest ok.
Głowica do góry nogami i zalewasz na równo z powierzchnią.


Głowicę mam sprawdzona pod kątem szczelności i zawory również wiec tu nie ma co sprawdzać. Uszczelniacze również.

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 06, 2021, 18:28:19 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Jak już masz zdjętą głowicę to zrób test jak szczelne masz pierścionki. Ustaw wszystkie tłoki w jednej pozycji wlej do każdego cylindra taką samą objętość benzyny / nafty i patrz z jak szybko ciecz ci ucieknie do miski olejowej, tylko po takim doświadczeniu nie zapomnij wymienić oleju w silniku. Powinno zająć to dosyć długi fragment czasu, podobnie na wszystkich cylindrach. Jeśli zaraz ci płyn spieprzy na jakim kolejek cylindrze to znak.že warto rozważyć remont, albo przynajmniej sprawdzenie kompresji. 
Co do uszczelniaczy dobre są też zielone Victor Reinz. Tak jak pisał Daniel pasują od swetra 2 i 3 z silnika 1.6 jak mnie pamięć nie myli.

Zrobiłem test jak napisałeś.
Wlałem do każdego cylindra trochę benzyny. Efekt jak na fotce. Po 10 min. z dwóch cylindrów benzyna wyciekła. Dwa trzymają. Co waszym zdaniem robić. Zakładać głowice czy nie ma sensu i tłoki pierścienie są zużyte.

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 07, 2021, 11:49:12 am »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Ja bym na starą uszczelkę przykręcił głowicę i zrobił pomiar kompresji. Głowicy nic nie powinno być, bo silnik nie odpalony i głowica się nie wykrzywi. Miałbyś wtedy pewność jak wyglàda kompresja na każdym cylindrze, a w szczególności na tych podejrzanych.

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 07, 2021, 12:00:02 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Tylko poco to zbędne gdybanie i tracenie czasu na zastanawianie się? Tłoki do góry,nowe pierścienie o ile tuleje są ładne,zawory dotrzeć i jeździć dalej. Operacja zamknie się w 250 zł i jednym dniu roboczym  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 07, 2021, 12:05:27 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Jak już masz zdjętą głowicę to zrób test jak szczelne masz pierścionki. Ustaw wszystkie tłoki w jednej pozycji wlej do każdego cylindra taką samą objętość benzyny / nafty i patrz z jak szybko ciecz ci ucieknie do miski olejowej, tylko po takim doświadczeniu nie zapomnij wymienić oleju w silniku. Powinno zająć to dosyć długi fragment czasu, podobnie na wszystkich cylindrach. Jeśli zaraz ci płyn spieprzy na jakim kolejek cylindrze to znak.že warto rozważyć remont, albo przynajmniej sprawdzenie kompresji. 
Co do uszczelniaczy dobre są też zielone Victor Reinz. Tak jak pisał Daniel pasują od swetra 2 i 3 z silnika 1.6 jak mnie pamięć nie myli.

Zrobiłem test jak napisałeś.
Wlałem do każdego cylindra trochę benzyny. Efekt jak na fotce. Po 10 min. z dwóch cylindrów benzyna wyciekła. Dwa trzymają. Co waszym zdaniem robić. Zakładać głowice czy nie ma sensu i tłoki pierścienie są zużyte.

U mnie było podobnie, po wyjęciu tłoków i zmierzeniu luz na zamkach pierścieni był ponad 1.5 milimetra :P wyciagaj tłoki :) ale podejrzewam że nie wystarczy założyć tylko samych pierścieni i będzie ok bo tuleja pewnie też wyrobiona będzie (na nowych pierścieniach u mnie luz na zamku wynosił 0,6-0,7 a silnik niby 120tys przebiegu)
to ja, byly Marcin#839

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 07, 2021, 22:41:50 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Jak już masz zdjętą głowicę to zrób test jak szczelne masz pierścionki. Ustaw wszystkie tłoki w jednej pozycji wlej do każdego cylindra taką samą objętość benzyny / nafty i patrz z jak szybko ciecz ci ucieknie do miski olejowej, tylko po takim doświadczeniu nie zapomnij wymienić oleju w silniku. Powinno zająć to dosyć długi fragment czasu, podobnie na wszystkich cylindrach. Jeśli zaraz ci płyn spieprzy na jakim kolejek cylindrze to znak.že warto rozważyć remont, albo przynajmniej sprawdzenie kompresji. 
Co do uszczelniaczy dobre są też zielone Victor Reinz. Tak jak pisał Daniel pasują od swetra 2 i 3 z silnika 1.6 jak mnie pamięć nie myli.

Zrobiłem test jak napisałeś.
Wlałem do każdego cylindra trochę benzyny. Efekt jak na fotce. Po 10 min. z dwóch cylindrów benzyna wyciekła. Dwa trzymają. Co waszym zdaniem robić. Zakładać głowice czy nie ma sensu i tłoki pierścienie są zużyte.

U mnie było podobnie, po wyjęciu tłoków i zmierzeniu luz na zamkach pierścieni był ponad 1.5 milimetra :P wyciagaj tłoki :) ale podejrzewam że nie wystarczy założyć tylko samych pierścieni i będzie ok bo tuleja pewnie też wyrobiona będzie (na nowych pierścieniach u mnie luz na zamku wynosił 0,6-0,7 a silnik niby 120tys przebiegu)


I co zrobiłeś? Pozostaje silnik wymienić ale na jaki?

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 07, 2021, 23:00:37 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Kup komplet pierścieni na 1 cylinder, bo nie wiem czy da się kupić pojedynczy pierścień. Opuść tłoki na każdym cylindrze do DMP i sprawdź jakie masz luz na pierścionkach. Po kolei na każdym cylindrze. Jak taki który mieści się jeszcze w jako takiej tolerancji, domów resztę pierścieni i zmień. Jak jest grubo źle z luzem na zamkach, to szlif na nadwymiar i nowe tłoki. Lub tulejowanie i tłoki nominał. Tylko co tańsze i łatwiej dostępne jest obecnie?

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 08, 2021, 14:38:57 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Jak już masz zdjętą głowicę to zrób test jak szczelne masz pierścionki. Ustaw wszystkie tłoki w jednej pozycji wlej do każdego cylindra taką samą objętość benzyny / nafty i patrz z jak szybko ciecz ci ucieknie do miski olejowej, tylko po takim doświadczeniu nie zapomnij wymienić oleju w silniku. Powinno zająć to dosyć długi fragment czasu, podobnie na wszystkich cylindrach. Jeśli zaraz ci płyn spieprzy na jakim kolejek cylindrze to znak.že warto rozważyć remont, albo przynajmniej sprawdzenie kompresji. 
Co do uszczelniaczy dobre są też zielone Victor Reinz. Tak jak pisał Daniel pasują od swetra 2 i 3 z silnika 1.6 jak mnie pamięć nie myli.

Zrobiłem test jak napisałeś.
Wlałem do każdego cylindra trochę benzyny. Efekt jak na fotce. Po 10 min. z dwóch cylindrów benzyna wyciekła. Dwa trzymają. Co waszym zdaniem robić. Zakładać głowice czy nie ma sensu i tłoki pierścienie są zużyte.

U mnie było podobnie, po wyjęciu tłoków i zmierzeniu luz na zamkach pierścieni był ponad 1.5 milimetra :P wyciagaj tłoki :) ale podejrzewam że nie wystarczy założyć tylko samych pierścieni i będzie ok bo tuleja pewnie też wyrobiona będzie (na nowych pierścieniach u mnie luz na zamku wynosił 0,6-0,7 a silnik niby 120tys przebiegu)


I co zrobiłeś? Pozostaje silnik wymienić ale na jaki?
Miałem tulejowac blok, bo w dodatku u mnie były pęknięte tuleje, ale udało mi się kupić przypadkiem sam blok w dobrym stanie za 150zl :)
Jest jeszcze jedna metoda, jak jest duży luz na zamku, trochę druciarska, ale sam ją rozważałem, zwłaszcza że to miała być szybka naprawa tylko, gdyby nie pęknięte tuleje właśnie, a mianowicie kupić pierścienie nadwymiar i spiłować zamek żeby wlazły do nominalnego cylindra. Chociaż jak cylinder bardzo wyrobiony to można by go pewnie nie piłować nawet, tylko zmierzyć czy na całej wysokości jest luz na zamku, żeby się nie zaklinował podczas pracy :P żałuję że u mnie nie mogłem tego zrobić, bo lubię takie eksperymenty :D wszystko zależy od tego, czy chcesz jeździć, czy pojezdzic (chwilę) na tym silniku
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2021, 14:46:45 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 08, 2021, 15:49:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Lub tulejowanie i tłoki nominał.
1.6 to mozna tulejowac, ale co najwyzej na 1.5 ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 12, 2021, 23:26:32 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Postanowiłem ze złoże głowice i zobaczę jak silnik chodzi. Jeśli będzie kiepsko to będę próbował coś z Polonez plusa wyrwać w dobrym stanie. remont jak patrzę ile przy tym roboty to raczej nie uśmiecha mi się. koszty też dość znaczne.