Autor Wątek: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej  (Przeczytany 14638 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 11, 2019, 08:39:05 am »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Rozumiem że mp79 proponujesz jednak remont?

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 11, 2019, 10:05:51 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Podziwiam zapał, wyłożyć 800-1000 zł + trochę czasu w zabawę z wymianami wiązek i podpinaniem po to aby nadal mieć 85-konne OHV.
Jakieś lepsze pomysły? Tułać się po Polsce w poszukiwaniu idealnego OHV? Już na paliwo więcej wyda (o zmarnowanym czasie nie wspomnę), a choćby w najdoskonalszym polonezowskim silniku w stanie "do jazdy" i tak zawsze będzie coś do zrobienia.

Dlatego najsensowniejsza opcja jaką widzę, to odwiedzić okoliczne szroty, i zostawić wizytówkę z adnotacją "Polonez kupię", wtedy jak coś się im trafi i zadzwonią będzie można przetestować silnik zanim rozbiorą auto, tyle tylko że oczekiwanie na silnik w obecnych warunkach może w ten sposób zająć ponad rok.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 11, 2019, 11:09:02 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jakieś lepsze pomysły?
Sławek odniosl sie do wymiany GLI na GSI, czyli wiekszych kosztow zakupu (bo potrzebny jest szereg roznych czesci) i poswieconego czasu, zeby finalnie otrzymac niewiele wiecej niz GLI,
nie ma to sensu, zwlaszcza w trucku uzytkowym,
sens jest tylko wtedy, gdy ktos koniecznie chce miec Trucka MPI, tak jak powstaly jezdzace Trucki 1.4 16v - czyli fanaberia

co do slupka GSI, to nie ma problemu, by przerobic go na GLI, wiec mozesz szukac GSI,
glowice da sie nawiercici i nagwintowac pod szpilki do kolektora GLI - nawet mam tak przerobiona glowice i szpilki wypadaja tuz nad kanalami wtryskiwaczy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 11, 2019, 21:25:11 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Rozumiem że mp79 proponujesz jednak remont?
Tak. Rzeczywiście niezbyt uważnie przeczytałem odpowiedź, do której się odniosłem. Przeróbka silnika to też nie moje klimaty, ale jeżeli chodzi o remont, jak najbardziej jestem na "tak". Gorzej, kiedy wszystko w silniku jest do roboty. Wtedy lepiej przekalkulować na chłodno, bo może się okazać, że za połowę tej ceny możesz dostać gotowy silnik, który wystarczy tylko zamontować pod maskę. Osobiście przekonania do używek jednak nie mam.

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 12, 2019, 12:42:48 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Rozumiem że mp79 proponujesz jednak remont?
Tak.
Ostatnio na PTKu czytałem, że jeden kolega robił remont 1.6 i napotkał liczne kłopoty, wypowiedzi w innych wątkach i forach również nei są optymistyczne, bo za bardzo nie ma tłoków, nie ma dobrych panewek, nie ma dobrych wałków (hydro), nie ma hydropopychaczy, nie ma uszczelek pod głowicę, nawet uszczelki miski są słabe, nowe pompy wody ciekną...
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 12, 2019, 13:33:43 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
największy problem na ten moment to hydraulika. Totalny brak szklanek dobrej jakości.
Pompy oleju są już nie produkowane i lecimy na zapasach
Tłoki robi złotecki więc jest luz.
Panewki Bimet i MV są dostępne
Panewki wałka - nikt aktualnie nie produkuje lecimy na zapasach
Wał - tak samo, tylko zapasy i szlify
Zawory robi AMP ale są z plasteliny. Trafia się czasami oryginał (głównie od GSI), ale są równie miękkie.
Za jakiś czas problemem będą dźwigienki zaworowe bo też się kończą.
Słabo z pierścieniami oporowymi wału
Słabo z pompą wody, bo Statim jest tragicznie wykonany, a oryginał ciężki do kupienia.

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 12, 2019, 13:59:22 pm »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 322
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
@diodalodz- no to nie pocieszyłeś. Trzeb się trzymać tego co się ma i pilnować swoich zapasów. No i ograniczyć jeszcze przebiegi bo się auta normalnie pokończą i będą stać tylko na wystawie w garażu za oknem.... <do bani> <do bani> <do bani>

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 12, 2019, 14:31:56 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
jeden kolega robił remont 1.6 i napotkał liczne kłopoty
Tak właśnie było, ale co innego, jeśli nie zakup używki, która może okazać się jeszcze gorszą padliną? Jeszcze pół biedy, jeżeli obejdzie się bez szlifów.
W obliczu braku dostępności metalowych części wykonanych z dużą dokładnością, problem uszczelek jeszcze można przeskoczyć.

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 12, 2019, 15:27:57 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Właśnie z takiego powodu biję sie z myślami czy brać sie za przywrócenie ohv do dobrego stanu czy swapowac na rovera. Części do rovera chyba nie brakuje?

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 12, 2019, 16:06:23 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Właśnie z takiego powodu biję sie z myślami czy brać sie za przywrócenie ohv do dobrego stanu czy swapowac na rovera. Części do rovera chyba nie brakuje?
Zgłoś d

Tylko że ty masz zdrowe OHV przypuszczalnie z jakąś pierdołą elektryczną którą przeciętny starogwardzista by w 15 minut przy piwku rozwiązał.

Do Rovera części nie brakuje bo raz że rynek mieli szerszy niż FSO, dwa że istnieli dłużej, trzy że Lotusy chodziły długo na K16, cztery że przypuszczalnie jakieś sporo części powinno pasować z Kavachi engine, bo to K16 zmodzone przez Ricardo i nadal produkowane w Chinach, zresztą lepszej jakości niż angielskie K16.

Staba możesz kupić nowego, problemem jest belka zawieszenia i wiązka elektryczna, ale tę ostatnią ostatecznie można dorobić wg. schematu i przy okazji nie mieć problemów z parciejącą izolacją na starych wiązkach wyciąganych z wraków, belkę też można wyspawać sobie nową, tylko trzeba skołować oryginał na wzór.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 12, 2019, 23:14:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Właśnie z takiego powodu biję sie z myślami czy brać sie za przywrócenie ohv do dobrego stanu czy swapowac na rovera. Części do rovera chyba nie brakuje?
najwiekszy problem to hydro rozrzad, a w twoim silniku go nie ma,
drugi problem jest taki, ze twoj silnik prawdopodobnie nie potrzebuje remontu,
trzeci problem to twoj stojak na silniki - kupiles go i teraz na sile chcesz powiesic na nim silnik i go rozebrac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 13, 2019, 00:03:45 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
trzeci problem to twoj stojak na silniki - kupiles go i teraz na sile chcesz powiesic na nim silnik i go rozebrac

Mam nadzieję że tego nie zrobi, bo jak by już się uparł wyciągać silnik, to chciałbym go kupić zanim ktoś zacznie przy nim majstrować.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 15, 2019, 18:17:31 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
trzeci problem to twoj stojak na silniki - kupiles go i teraz na sile chcesz powiesic na nim silnik i go rozebrac

Mam nadzieję że tego nie zrobi, bo jak by już się uparł wyciągać silnik, to chciałbym go kupić zanim ktoś zacznie przy nim majstrować.
Niedawno były 2 szt. za 400 zł na OLX i dosyć długo wisiały.

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 12, 2020, 09:27:48 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Rozbierz silnik, zrób głowicę, na pewno wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów, a je same na pewno wypadałoby chociażby dotrzeć pastą porządnie, a dół - wyjmij tłoki, uważnie zdejmij pierścienie, jak nie będą miały patologicznych luzów, to dokładnie wyczyść rowki w tłokach, same pierścienie i załóż je z powrotem, zalej w silnik jakiś prosty syntetyk 5W40, a silnik przestanie żreć olej. O ile oczywiście same tłoki nie będą już przytarte a cylindry nie wjechane. No i co najmniej simmeringi wału, przedni, tylny do wymiany i uszczelka pod głowicą i pod miską. Układ przewietrzania do sprawdzenia i ewentualnego przywrócenia poprawności działania.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 28, 2021, 21:44:28 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Rozbierz silnik, zrób głowicę, na pewno wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów, a je same na pewno wypadałoby chociażby dotrzeć pastą porządnie, a dół - wyjmij tłoki, uważnie zdejmij pierścienie, jak nie będą miały patologicznych luzów, to dokładnie wyczyść rowki w tłokach, same pierścienie i załóż je z powrotem, zalej w silnik jakiś prosty syntetyk 5W40, a silnik przestanie żreć olej. O ile oczywiście same tłoki nie będą już przytarte a cylindry nie wjechane. No i co najmniej simmeringi wału, przedni, tylny do wymiany i uszczelka pod głowicą i pod miską. Układ przewietrzania do sprawdzenia i ewentualnego przywrócenia poprawności działania.

Witam.

Wracam do tematu. Zrobiłem na cacy głowicę.
Czyszczenie, sprawdzenie szczlności, naprawa jednego zaworu, planowanie, obróbka gniazd zaworowych oraz zaworów, montaż zaworów i uszczelniaczy zaworowych.

Bedę teraz to montował.

Coś możecie jeszcze podpowiedzieć na co zwrócić uwagę?

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 28, 2021, 21:52:23 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Z drobiazgów mogę polecić uszczelniacze od golfa 2 (elring), są zrobione z porządnego materiału (FPM/viton), a kosztują grosze.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 28, 2021, 23:03:11 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Jak już masz zdjętą głowicę to zrób test jak szczelne masz pierścionki. Ustaw wszystkie tłoki w jednej pozycji wlej do każdego cylindra taką samą objętość benzyny / nafty i patrz z jak szybko ciecz ci ucieknie do miski olejowej, tylko po takim doświadczeniu nie zapomnij wymienić oleju w silniku. Powinno zająć to dosyć długi fragment czasu, podobnie na wszystkich cylindrach. Jeśli zaraz ci płyn spieprzy na jakim kolejek cylindrze to znak.že warto rozważyć remont, albo przynajmniej sprawdzenie kompresji. 
Co do uszczelniaczy dobre są też zielone Victor Reinz. Tak jak pisał Daniel pasują od swetra 2 i 3 z silnika 1.6 jak mnie pamięć nie myli.
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2021, 23:06:37 pm wysłana przez lukasz190 »

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 28, 2021, 23:23:45 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ciekawe, jaki jest materiał tych zielonych. Bardziej, niż na firmę, zwracam uwagę na materiał, z jakiego są wykonane. Z tego, co czytałem, najlepszy na takie okazje jest FPM, viton, ze względu na bardzo wysoką odporność temperaturową i trwałość. Swoją drogą, ciekawe, z czego były fabryczne uszczelniacze. Często wyglądały tragicznie, były plastikowe i popękane - jakby dawali najgorsze jakościowo NBR lub podobne. Z kolei ostatnio wyciągałem fabryczne uszczelniacze z pokrywy rozrządu (wałek rozrządu+wał), i tam zastosowano fajne jakościowo silikonowe MQV.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 28, 2021, 23:42:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
technologia materialow "gumowych" troche jednak rozwija sie, wiec fabryczne na poczatku lat 90' mogly byc bardzo dobre jak na tamte czasy, ale niekoniecznie sa w stanie dorownoc nowym produktom
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Truck 1,6 GLI brak mocy bierze olej
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 29, 2021, 08:35:44 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Uszczelniacze zaworowe generalnie są uniwersalne, wystarczy powiedzieć w hurtowni że chcecie w rozmiarze 8/14 i to wystarczy. Standardowy rozmiar dla większości samochodów które jeżdżą po naszych drogach  <spoko>
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2021, 08:40:23 am wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali