Jak już masz zdjętą głowicę to zrób test jak szczelne masz pierścionki. Ustaw wszystkie tłoki w jednej pozycji wlej do każdego cylindra taką samą objętość benzyny / nafty i patrz z jak szybko ciecz ci ucieknie do miski olejowej, tylko po takim doświadczeniu nie zapomnij wymienić oleju w silniku. Powinno zająć to dosyć długi fragment czasu, podobnie na wszystkich cylindrach. Jeśli zaraz ci płyn spieprzy na jakim kolejek cylindrze to znak.že warto rozważyć remont, albo przynajmniej sprawdzenie kompresji.
Co do uszczelniaczy dobre są też zielone Victor Reinz. Tak jak pisał Daniel pasują od swetra 2 i 3 z silnika 1.6 jak mnie pamięć nie myli.
Zrobiłem test jak napisałeś.
Wlałem do każdego cylindra trochę benzyny. Efekt jak na fotce. Po 10 min. z dwóch cylindrów benzyna wyciekła. Dwa trzymają. Co waszym zdaniem robić. Zakładać głowice czy nie ma sensu i tłoki pierścienie są zużyte.
U mnie było podobnie, po wyjęciu tłoków i zmierzeniu luz na zamkach pierścieni był ponad 1.5 milimetra wyciagaj tłoki ale podejrzewam że nie wystarczy założyć tylko samych pierścieni i będzie ok bo tuleja pewnie też wyrobiona będzie (na nowych pierścieniach u mnie luz na zamku wynosił 0,6-0,7 a silnik niby 120tys przebiegu)
I co zrobiłeś? Pozostaje silnik wymienić ale na jaki?
Miałem tulejowac blok, bo w dodatku u mnie były pęknięte tuleje, ale udało mi się kupić przypadkiem sam blok w dobrym stanie za 150zl
Jest jeszcze jedna metoda, jak jest duży luz na zamku, trochę druciarska, ale sam ją rozważałem, zwłaszcza że to miała być szybka naprawa tylko, gdyby nie pęknięte tuleje właśnie, a mianowicie kupić pierścienie nadwymiar i spiłować zamek żeby wlazły do nominalnego cylindra. Chociaż jak cylinder bardzo wyrobiony to można by go pewnie nie piłować nawet, tylko zmierzyć czy na całej wysokości jest luz na zamku, żeby się nie zaklinował podczas pracy
żałuję że u mnie nie mogłem tego zrobić, bo lubię takie eksperymenty :D wszystko zależy od tego, czy chcesz jeździć, czy pojezdzic (chwilę) na tym silniku