Autor Wątek: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki  (Przeczytany 7932 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« dnia: Lipiec 05, 2020, 23:51:15 pm »

Offline sunset

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi, Polonez Caro Plus, Mercedes W124
Hej, bawiąc się trochę przy zawieszeniu, zwróciłem uwagę iż klocek dociska tarczę hamulcową małą częścią swojej powierzchni. Identyczna sytuacja jest po obu stronach auta. Co może być przyczyną i co ewentualnie we własnym zakresie mogę z tym zrobić? Szczegóły na zdjęciach. Zasadniczo nie narzekałem nigdy na siłę hamowania w tym aucie, ale wychodzi na to, że mojego Poldka powinno być stać na więcej. :)

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 06, 2020, 07:25:48 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ta tarcza hamulcowa kwalifikuje sie do natychmiastowej wymiany.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 06, 2020, 08:33:00 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Ta tarcza hamulcowa kwalifikuje sie do natychmiastowej wymiany.
Wg zasad sztuki niewątpliwie... .
Takie mam tarcze w Karusiu i hamują super, w Atusiu tarcze są jak nowe i rehabilituję kolano na siłowni - za ten efekt odpowiadają klocki hamulcowe Kraft, podczas gdy do optycznie kiepskich tarcz z premedytacją założyłem Tomex'y.
Tarcze przetoczyć, koszt przetoczenia powinien wynosić 1/2 nowej, jak tokarz ogarnięty, to i przetoczy płaszczyznę przylegania piasty do tarczy również.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 06, 2020, 12:37:39 pm »

Offline sunset

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi, Polonez Caro Plus, Mercedes W124
Wymieniam na razie elementy zawiasu, a że hamulce mocno dają radę, to się jeszcze za nie nie brałem. Niewątpliwie jednak tarcze i klocki prewencyjnie za jakiś czas wymienię również. Zastanawiam się tylko dlaczego klocek dolega do tarczy tak małą powierzchnią - zaciski do regeneracji? Coś z prowadnicami? Nie chciałbym, żeby po wymianie problem dalej występował, a że mechanikiem nie jestem, to wolę nieco podpytać co i jak. :)

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 06, 2020, 12:52:19 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Patrzac na zdjecie to grubosc tejze tarczy pozostawia wiele do zyczenia. Mysle, ze gillette mach 3 nie pogardziloby tak ostrymi zyletkami tak te tarcze
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 06, 2020, 13:31:12 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 275
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Wymieniam na razie elementy zawiasu, a że hamulce mocno dają radę, to się jeszcze za nie nie brałem. Niewątpliwie jednak tarcze i klocki prewencyjnie za jakiś czas wymienię również. Zastanawiam się tylko dlaczego klocek dolega do tarczy tak małą powierzchnią - zaciski do regeneracji? Coś z prowadnicami? Nie chciałbym, żeby po wymianie problem dalej występował, a że mechanikiem nie jestem, to wolę nieco podpytać co i jak. :)
Nie prewencyjnie. To co pokazałeś to śmietnik niezależnie od oceny skuteczności hamowania, kazania proboszcza i preferencji użytkownika

[...] zaciski do regeneracji? Coś z prowadnicami? [...]
Sam piszesz, że klocki równo biorą - zacisk jest sprawny  <ok> Problem to stan tarcz.

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 06, 2020, 15:15:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dobra, dosc tego smecenia (ze tak delikatnie sie wyraze ;] )
nic ciekawego sie nie dzieje, w regularnie jezdzonych autach tez czesto taki slad wspolpracy klocka z tarcza wyrabia sie,
czym to jest spowodowane, trudno powiedziec - mozliwe,ze jakis nieplanowany ruch klockow w jarzmie, bo zaciski sa zazwyczaj tak spartolone, ze tloczek jest odsuniety na zewnatrz tarczy i naciska brzeg klocka (mocniej naciska),
to moze powodowac jakis efekt niekorzystny dla okladziny (zespol efektow), a pozniej ulozenie stabilizuje sie i brakuje tego brzegu we wspolpracy,

moja rada : jezdzic, obserwowac i dojezdzic do konca klockow, jezeli nic zlego nie bedzie sie dzialo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 06, 2020, 16:55:15 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Widzę, że niektórzy na podstawie dwóch ogólnych zdjęć dokonali fachowego pomiaru grubości tarczy.  <wysmiewacz>
Może niech najpierw zmierzy tę grubość i porówna z minimalną, jaka ma być. <mysli>
klocek dociska tarczę hamulcową małą częścią swojej powierzchni
Trudno mi domyślić się szczegółów, ale u mnie podobną bruzdę wyryło w tarczy płytką nośną (w innym samochodzie, bo polonezem oczywiście nie jeżdżę) po tym, jak klocek się przekrzywił. Przyczyną były wystające bolce, prawdopodobnie technologiczne, w zamiennikach, które zamontowałem. Nie chciało mi się ich zeszlifować przed zamontowaniem, i jednym takim bolcu (a może dwóch; nie pamiętam już) robiło wagę podczas hamowania, a może nie tylko. Skutkiem było zarówno gwałtowne zużycie się tego klocka, jak i wspomniane wyżłobienie w tarczy. Osobiście już kilka lat z tym jeżdżę. Przynajmniej raz w roku rozbieram i składam hamulce, kontrolując również stan feralnej tarczy. I powiem tak: nie szukałbym tu na siłę powodów do niepokoju, tylko radzę podmieniać klocki, bo okładzina cierna klocka zużywa się jednak znacznie szybciej niż tarcza i zagłębia się w tym wyżłobieniu, a tym samym je również pogłębia. Mnie zależało na jego niwelowaniu w czasie jazdy, więc klocek z "garbem" uformowanym przez bruzdę w tarczy podczas hamowania, zeszlifowuję na gładko i wkładam gdzie indziej, a w to miejsce wkładam inny gładki klocek, z  grubszą okładziną. Dzięki temu klocki w obrębie osi równomiernie mi się zużywają, a bruzda w tarczy jest coraz płytsza. <ok>

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 06, 2020, 18:14:26 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Mp79, po przetoczeniu tych tarcz napewno nie bedzie minimalnej grubości, a po drugie gdybys mial zdecydowanie wieksze doswiadczenie w mechanice, więcej tego typu tarcz by przeszlo przez Twoje ręce to wiedzialbys ze tarcza ze zdjecia nadaje sie tylko abys sie mogl nia ogolic.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 06, 2020, 21:45:30 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
dobra, dosc tego smecenia (ze tak delikatnie sie wyraze ;] )
nic ciekawego sie nie dzieje, w regularnie jezdzonych autach tez czesto taki slad wspolpracy klocka z tarcza wyrabia sie,
moja rada : jezdzic, obserwowac i dojezdzic do konca klockow, jezeli nic zlego nie bedzie sie dzialo
Wreszcie ktoś po  człowieczemu sie odezwał :) ...
Jeżeli hamuje, nie ściąga, nie blokuje, to po co się bawić w wymiany? Chyba że dla komfortu użytkownika, ew. tarcze widać przez alusy i jakiś pajac bedzie szukac okazji przyczepienia się, skądinąd kompletnie bez sensu
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 07, 2020, 07:17:13 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Ale chyba z praw logiki i fizyki wynika, że jak jest mniejsza powierzchnia tarcia to i mniejsza siła hamowania. I stawiam, że jakby się trafiło na upierdliwego policjanta to mógłby i dowód zatrzymać za nieprawne hamulce, jakby zobaczył takie tarcze.

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 07, 2020, 07:41:57 am »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 524
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Na pewno tam zajrzy  ;p Chyba, że od zewnątrz to samo i przez alusy rzuci mu się w oczy.

Chociaż u mnie podobnie są zjechane od środka (tzn też tak nierówno), mają mały przebieg, a na przeglądzie gość stwierdził różnicę hamowania bliską nowego auta (a i niektóre prawie nowe mają większą).

Proponuję autorowi ewentualnie zmierzyć grubość tarczy i przejrzeć stan zacisków, jak bez zarzutów to ok, jeździć i tyle.

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 07, 2020, 09:32:40 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Ale chyba z praw logiki i fizyki wynika, że jak jest mniejsza powierzchnia tarcia to i mniejsza siła hamowania. I stawiam, że jakby się trafiło na upierdliwego policjanta to mógłby i dowód zatrzymać za nieprawne hamulce, jakby zobaczył takie tarcze.
No chyba niekoniecznie, skoro jesteśmy w stanie ślizgać się na mokrej podłodze na butach, spróbujmy dokonać podobnej sztuki na szpilkach - tutaj moja logika i obserwacje mówią, że się nie da... Chyba że na kolanach lub innej części ciała, a to znowu większa powierzchnia.

O sprawności hamulców świadczą siły występujące w trakcie hamowania, nieblokowanie, odporność na przegrzewanie i równomierność sił na kołach jednej osi, dodajcie coś jeszcze jeśli pominąłem. Wygląd to kwestia drugiej kategorii. Niestety dla większości społeczeństwa niekoniecznie
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2020, 10:16:19 am wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 07, 2020, 10:10:29 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ale chyba z praw logiki i fizyki wynika, że jak jest mniejsza powierzchnia tarcia to i mniejsza siła hamowania.
z praw fizyki wynika,ze sila hamowania nie zalezy od powierzchni tarcia, co bylo juz walkowane nie jeden raz (glownie przeze mnie)
logika amerykanska, czyli : jakosc zalezy od wielkosci ; nie ma tu zastosowania ;] 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 07, 2020, 10:16:25 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Czyli, ze jak zalozymy klocek hamulcowy wielkosci obcasa od szpilek na tarcze 324mm średnicy uzywajac  zacisku jedno tloczkowego bedziemy miec lepsze hamulce niz 4 tloczkowe rozgrzane ceramiczne brembo?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 07, 2020, 10:51:30 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Przecinak tokarski powinien być jeszcze lepszy
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 07, 2020, 10:59:55 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Spoko. Lece montowac
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 07, 2020, 11:01:52 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to zalezy jaka jest srednica tych tloczkow hamulcowych, bo jeden tloczek moze miec wieksza powierzchnie niz dwa z zacisku brembo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 07, 2020, 11:13:40 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Zgadza sie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Caro Plus - tarcze + klocki
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 07, 2020, 11:57:37 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
skoro jesteśmy w stanie ślizgać się na mokrej podłodze na butach, spróbujmy dokonać podobnej sztuki na szpilkach

Ale modyfikując ten przykład do tafli lodu i porównanie butów i łyżew ...
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .