Autor Wątek: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej  (Przeczytany 6224 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 26, 2020, 15:33:31 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Pytanie tylko jak w prosty sposób założyć nowy sterownik, mechanicznie zrobię przy aucie wszystko, ale elektryki trochę się boję, chociaż lutuję pierwsza klasa

Najlepiej wywalić starą wiązkę od lpg i dać wszystko nowe - no poza przewodem do WZ i wskaźnika w butli, jeżeli z nim wszystko OK.

Do kabiny przejdziesz gumową przelotką przy oryginalnej wiązce; w pasującym miejscu umieścisz kontrolkę / przełącznik a cała reszta pod maską, pewnie gdzieś po lewej stronie.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 26, 2020, 15:43:55 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
WZ? Patrzę na schemat i trochę mnie to przeraża. Jedynie montowałem centralny zamek :) A potem i tak do gazownika bym musiał jechać na ustawienie mapy. Do tego czujnik rezerwy, podłączenie emulatora, podłączenie do cewki...

Jaki byłby przybliżony koszt montażu tego przez gazownika (innego niż tego co miałem)?
Zestaw 200zł, a robocizna?
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 26, 2020, 15:48:59 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
WZ - wielozawór na butli. Tam jest elektrozawór, który musi mieć zasilanie.
Najczęściej wzdłuż miedzi / faro idącej ze zbiornika do przodu auta biegnie też przewód (min. 2 żyły - wielozawór i czujnik).

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 26, 2020, 15:53:17 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Tam nie masz map, tylko prosty wskaźnik pozycji sondy lambda i silnika krokowego. TPS nie ustawiasz, tylko go podłączasz. Jedyną informację, jaką odczytujesz, jest pozycja krokowca i to, czy pasek od sondy lambda lata lewo-prawo, czy stoi w jednym miejscu. Jeśli przysiądziesz przy aucie na spokojnie na godzinkę, to bez problemu wszystko rozgryziesz i podłączysz poprawnie.

Gazownik nie powinien za to wziąć więcej, jak kilkaset złotych (założenie całej kompletnej instalacji na bingo razem z butlą itd, czyli de facto instalacja od zera kompletnie) na Śląsku kosztuje 1700zł). Jeśli stwierdzisz, że jednak to Cię przerasta, napisz zlecenie wymiany instalacji na lpg-forum.pl - znajdzie się pewnie ktoś z okolicy, kto Ci pomoże. :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 26, 2020, 16:02:44 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Trochę mnie przeraża te podłączanie... Może nie ma się czego bać, ale jakoś podłączanie pod emulator i w ogóle... Popatrzę potem pod maskę, jak nie to... Sterownik z 200zł, myślę że drugie tyle będzie uczciwe za montaż czy nie?
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 26, 2020, 16:06:32 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
W dzisiejszych czasach niekoniecznie, szybciej podłączyć kabelek i zrobić kółko wokół warsztatu albo pokręcić śrubką i skasować za to tyle samo. Tych gazowników, którym się "chce" można policzyć na palcach jednej ręki. Ale próbować możesz. Mi za 50zł tutaj nawet nie chcieli nawet pociągnąć wajchy i dźwignąć maski - dlatego nauczyłem się robić to sam.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 26, 2020, 16:07:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wiem jak ceny w warsztatach, roznia sie same w sobie, dochodzi tez roznica miedzy vatowcami i nie - moge stwierdzic, ze ja bym wzial za podlaczenie stowe, a za ustawienie w pakiecie dwie dychy,
akurat w PN jest to robota malo problemowa, ale to zalezy pewnie od tego, jak ktos zna Poloneza ;>

majac jednak juz podlaczony inny sterownik, to na prawde jest do ogarniecia prawie przez kazdego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 26, 2020, 16:18:36 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Wiem, znam ten ból kiedy wołali mi za naprawę Mazdy Xedos 9 naprawdę grube tysiące. Jeden samochód, drugi, trzeci i powiedziałem dość, Mazda miała zrobione dwie głowice przez warsztat i od tego momentu powiedziałem, że to co mogę zrobić sam to zrobię. I od tego czasu zawieszenie, rozbieranie silnika i tak dalej robię z zamkniętymi oczyma i nie tylko Mazdy, ale w sumie to potężny silnik pod maską i cokolwiek tam zrobić trzeba się trochę bawić, a mechanicy jak widzieli te auto to pytali czy to jakiś amerykaniec czy co to jest :) Do tego detailing i mam mały warsztat, tyle że to nie mój zawód, a szkoda trochę :)

A Polonez niby taki prosty a jednak troszkę mnie zaskakuje. Co do rodzaju wtrysku, to nie mam ani Boscha ani Amibexu, tylko Delphi, tak? A Delphi to hydraulika?
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 26, 2020, 16:27:07 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Emulator - skoro masz zewnętrzny - jeżeli jest sprawny, to zostawiasz i tyle. Nie trzeba będzie grzebać przy wtyczkach wtryskiwaczy. Zasilasz to razem z  EZ (elektrozawór) przy reduktorze i wielozaworze.

Na spokojnie rozłożysz sobie wiązkę od nowego i po kolei będziesz odłączać stare przewody i instalujesz nowe - dużo tego nie ma: masa, plus z aku; sygnał z cewki, plus po stacyjce, tps, lambda, czujnik poziomu i elektrozawory (reduktor, butla, ew. przy osobnym filtrze, ale tego w tym Tomasetto chyba nie ma).. No i emulator do kompletu.


Co do kompa, to w GSI siedzi jak dobrze pamiętam MULTEC XM.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 26, 2020, 16:40:54 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
No to doszliśmy do wniosku jak to zrobić. Druga para kaloszy - czy warto zmienić Leonardo na Staga, czy w praktyce będzie pozytywna różnica? Czy się po prostu to opłaca podsumowując cały wątek?
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 26, 2020, 19:05:51 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Chodzi mi czy oprócz możliwości podłączenia TPS i podpięcia się będzie auto inaczej reagować na gaz? Czy dzięki STAG'owi będzie widać ciśnienie reduktora?
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 26, 2020, 19:28:07 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
II gen. nie ma czujnika ciśnienia gazu.

Widzę, że zrobiłeś też rekonesans na lpg-forum :)

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 26, 2020, 19:40:30 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Na LPG-Forum zrobiłem sobie konto RumcajsFSO i jutro skontaktuję się z warsztatem w Jaworze w tej sprawie. Wiem tyle, że II generacja nie pozwala na jakąkolwiek regulację bo wszystko działa na zasadzie odczytu z sondy lambda. Odbiera sygnał i zwiększa dawkę gazu, potem zuboża i tak aby była dana wartość - tak w skrócie :)

Z tego co wyczytałem na temat STAG-100, bo sobie zobaczyłem program to jedynie będę miał TPS, czyli na postoju dawkę gazu inną niż w czasie jazdy (tak to zrozumiałem), oraz podgląd danych sondy lambda co w sumie mam i tak przy mierniku, lecz dochodzi ustawienie obrotów na przełączenie i ustawienie temperatury.

Dodatkowo normalny przełącznik pB/LPG. Jakieś inne korzyści? Tyle wyczytałem w manualu STAG'a i po screenach programu :)

Po oględzinach obecnej instalacji to zrobiłbym zmianę sterownika samemu :)

EDIT: Przy okazji poprosiłem braciszka aby z innego IP napisał w sprawie zmiany Leonardo na STAG'a, bo nie chciałbym aby IP (komputer szpitalny... Jestem medykiem) z pracy zostało zbanowane. Niestety styl pisania i składnia odbiega od moich standardów. Do tego i tak nie dowiem się niczego nowego bo nic innego dowiedzieć się nie można. PS: Dopiero teraz się dowiedziałem kim (czym) jest hitman  <rotfl2> Daleki jestem od gier komputerowych.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2020, 19:48:52 pm wysłana przez Rumcajs »
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 26, 2020, 19:50:38 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Jak chcesz dla porównania zerknij do instrukcji do Bingo:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjBzKOAvOvqAhWFURUIHaMpDG0QFjAAegQIARAB&url=http%3A%2F%2Fwww.autogaz.lv%2Fdownloads%2Fbingo%2FInstrukcjaBingoS-pl-1-4__A4_new_for_autogaz.lv.pdf&usg=AOvVaw0avTaD03PfT8ZC5b6jlwCH

Żeby nie było, nie mam żadnych koneksji z KME :) Po prostu w Poldasie mam Bingo. W innym aucie za to siedzi Stag300 ISA2 :)

Generalnie z ustawień to zakres pracy krokowca; obroty przełączenia (jak dobry reduktor to nie ma sensu temp. dorzucać).
Oczywiście podstawowa konf. 4 cyl, typ sondy itp.

Po wszystkim o gazie przypominasz sobie jedynie na stacji, jak z uśniechem na twarzy tankujesz litr z ~1/2 ceny benzyny :)

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 26, 2020, 19:57:19 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Tyle samo zobaczyłem w instrukcji STAG'a. Myślę, że zmienię sterownik dla swojego wewnętrznego spokoju. Przy okazji czegoś się nauczę i będę miał możliwość ustawiać obroty, temperaturę itp., a obecnie nie wiem jak jest tam to zaprojektowane.
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 27, 2020, 08:05:27 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Wiem tyle, że II generacja nie pozwala na jakąkolwiek regulację bo wszystko działa na zasadzie odczytu z sondy lambda. Odbiera sygnał i zwiększa dawkę gazu, potem zuboża i tak aby była dana wartość - tak w skrócie

I na tym właśnie polega podręcznikowa regulacja :P Osobiście poleciłbym wymienić sterownik. Jak masz schemat do tego leonardo i staga/bingo to po kolorach sobie wydedukujesz co jest czym i ładnie polutujesz :) 
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 27, 2020, 18:41:11 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Na LPG-Forum zrobiłem sobie konto RumcajsFSO i jutro skontaktuję się z warsztatem w Jaworze w tej sprawie.
I zacząłem się zastanawiać, i jaki Jawor chodzi... :) W Wchu jestem, też w pewnym sensie medyk, ale jutro na urlop, bo wnet zacznę ubliżać pacjentom :P
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 28, 2020, 10:06:33 am »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Na LPG-Forum zrobiłem sobie konto RumcajsFSO i jutro skontaktuję się z warsztatem w Jaworze w tej sprawie.
I zacząłem się zastanawiać, i jaki Jawor chodzi... :) W Wchu jestem, też w pewnym sensie medyk, ale jutro na urlop, bo wnet zacznę ubliżać pacjentom :P


Ciekawe, napisałem do Wałbrzyszanina na PW :)

Pozostałym też dziękuję jeszcze raz za pomoc. Nie ukrywam, forum Poloneza jest na zupełnie innym poziomie niż fora innych marek które mam / miałem :)
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 30, 2020, 21:27:05 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Koledzy, może ktoś coś podpowie, ale do rzeczy. Otóż mój GSI już parę razy, chyba 6 razy, zrobił takie coś, że coś mu odwala i ciężko wchodzi na obroty, strzela w tłumik, i to jest i na PB i LPG II, z tym , że jak się przytrzyma na LPG to łatwiej wraca do życie, i można już spokojnie jechać. Po klikaniu błędów wybłyskuje 12, wiadomo CPWK, dalej 13- sonda, dalej 17- wtrysk, wtryskiwacze. I dało się zauważyć, że to zdarzyło się przeważnie jak go zgasiłem po przejechaniu 100-200 metrów i próbie ponownego rozruchu. Wszystko przejrzane i nie ma czego się czepić, przewody, świece roczne. Sonda chyba sprawna, bo jak się podłączy multimetr lub wskaznik do sondy to widać, że napięcie faluje, wtryskiwacze też pewnie sprawne, bo jak  wszystko powróci do normy, czyli praca silnika, to ładnie pracuje, pięknie wchodzi na obroty, no i ma moc. Proszę o sugestie.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 02, 2020, 07:36:43 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pewnie gaz zebrany w kolektorze daje za bogatą mieszankę. Zobzcz czy te 100-200 m jak przejedziesz na benzynie czy będzie ten sam efekt. Kiedyś przy 4tej generacji jak parownik się rozszczelnił i popuszczał gaz po zgaszeniu to rano nie szło odpalić auta a gazu w powuetrzu czuć nie było. Pomagał gaz w podłodze i wietrzenie kolektora ssącego rozrusznikiem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.