Nie jest prawidłowe, jest to typowe polskie dziadostwo - nie umiemy czegoś ustawić/nie mamy kabelka/nie działa sonda, to robimy druciarstwo
Żeby nie psuć sobie nerwów i głowicy jazdą na śrubie, najprościej uruchomić to co masz, bo to na tyle proste komputery, że jak wiązka nie jest zniszczona przez czyjeś druciarstwo, to będzie działać. Lub wymienić na bingo jak kolega wyżej wspomniał. Ale najpierw spróbowałbym uruchomić starą instalację.
Skoro z trudnością przełączał na gaz (późno?), to pytanie, czy silnik trzyma odpowiednią temperaturę podczas jazdy (jaką?), i czy, jeśli sterownik posiada przełączanie po temperaturze (po screenach z youtube widzę, że posiada)- czujnik temp. w reduktorze jest sprawny.
Sprawdź,czy sonda lambda działa prawidłowo na benzynie, czyli po rozgrzaniu auta na wolnych obrotach masz falowanie napięcia 0-0,8V.
Interfejs kupujesz taki, do niego trzeba dobrać przejściówkę według poniższego drugiego linku i listy:
https://allegro.pl/oferta/interfejs-lpg-stag-qbox-kme-landi-compact-aeb-king-6890257519https://allegro.pl/oferta/adapter-do-interfejsu-lpg-bluetooth-ze-zlacza-7-6291918601A dalej to już kwestia pobrania programu na komputer i ustawień, jakbyś miał problem to wrzucaj screeny/nagrania z ekranu na forum. Z tego co widzę na linku poniżej, to program chyba normalnie uruchamia się na XP w oknie, nie w DOS, pewnie to jest program podobny do AL-700, także wystarczy dorwać jakiegoś starego laptopa i działać.
https://www.youtube.com/watch?v=ZRIGEjYdT2YBTW w innym temacie na forum miałeś jakieś problemy z elektryką zegarów... upewnij się, czy do sterownika LPG dochodzi zasilanie - może ktoś dłubał w wiązce i po prostu nie ma na nim napięcia, albo jest złamany przewód i raz jest, raz nie.