Autor Wątek: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej  (Przeczytany 8102 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« dnia: Lipiec 26, 2020, 09:36:30 am »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Witam, drodzy koledzy, byłem u gazownika z Polonezem, który posiada fabryczną instalację gazową (sterownik Elpi Leonardo) ponieważ z trudnością przełączał się na gaz. Wymontowali oni silniczek krokowy Landirenzo 7217R008 i wsadzili tam trójnik z śrubą regulacyjną. Ustawili jego położenie na podstawie podłączenia miernika do sondy lambda. Ze sterownikiem nie mogli się podłączyć bo są jakieś problemy. Parownik jest nowy.

Pytanie czy to co zrobili gazownicy jest prawidłowe? Czy może wymienić sondę lambda / wsadzić nową w dystans i ponownie wsadzić krokowy? A może zmiana sterownika na inny?

Nie chcę aby silnik się uszkodził. Chociaż nie ukrywam, obecnie przełącza się normalnie.

EDIT: Z ciekawości, 1.6 GSI miały Boscha czy Abimexa?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2020, 09:53:42 am wysłana przez Rumcajs »
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 26, 2020, 09:54:25 am »

Online AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 404
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Optymalnie dla składu mieszanki byłby działający krokowiec i sterownik.

Ustawienie na wskazanie sondy powinno być OK - oczywiście, jeżeli zrobionie prawidłowo. Do tego to powinno być zgrane z odpowiednią srednicą miksera (polecam "poemat o lpg").

We Favoricie (instalacja I gen) miałem na stałe podłączony woltomierz (o szybkim próbkowaniu) do sondy (notabene sodna 1p. z Poldka) i dzięki temu miałem stały podgląd na skład mieszanki (polecam takie rozwiazanie).

W Poldasie zrobiłem to samo - woltomierz pod sondę i widzę, co się dzieje po wskazaaniach (instalacja II gen.).

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 26, 2020, 10:05:38 am »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Reduktor był wymieniany jeszcze przez poprzednika, ale obecni gazownicy powiedzieli, że jest OK. Wsadzili śrubę zamiast krokowca ze względu na sondę. Dlatego nie wiem czy zmienić sondę i do tego tulejka czy zostawić jak jest. Auto posiada klimatyzację i nie chciałbym aby padł silnik przez gaz.
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 26, 2020, 10:13:59 am »

Online AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 404
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Wspomniałeś, że nie ma połączenia ze sterownikiem.
Skoro ustawiali na napięcie, to sonda musiała działać (no chyba, że jednak nie).
Sondę możesz sam łatwo sprawdzić podpinając się woltomierzem i odczytać wskazania (zakres 0-1v).

Tego fabrycznego sterownika nie znam, on ma w sobie wbudowany emulator wtrysków czy masz do tego osobny modul?

Tak jak pisałem, najlepiej przywrócić do życia II gen. Jest jeszcze opcja ze sekwencją jakby co :)
Aczkolwiek dobrze ustawiona I gen. nie rozwali silnika.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 26, 2020, 10:40:21 am »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Mówili, że jakiś osobny interfejs jest do tego - niestety dalej nie zrozumiałem. Do obudowy filtra powietrza przymocowany jest AEB 163 Dual Bank Injector Emulator.

Sekwencja niestety to duże koszty, bardzo duże. Jutro sprawdzę sondę - jednoprzewodowa - raz mówili, że jest uwalona, a raz na nią ustawiali.

Chciałbym aby gaz był zrobiony dobrze :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2020, 10:43:15 am wysłana przez Rumcajs »
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 26, 2020, 13:59:21 pm »

Online AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 404
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
raz mówili, że jest uwalona, a raz na nią ustawiali

No widzisz, to się nie trzyma kupy.
A na benie wszystko OK? Nie wywala check engine?

Co do sekwencji - cóż, jakiś koszt to jest; kwestia, czy robisz samemu czy zlecasz. Same części drogie nie są, często idzie dobrą używkę trafić (reduktor + sterownik), bo do GSI wtryski muszą być szybkie, żeby to działało.

Generalnie, gdybyś musiał wynieniać sterownik II gen., to np. KME Bingo dobrze się sprawuje i bez problemu idzie to samemu założyć i ustawić.

Jaki masz model reduktora?

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 26, 2020, 14:05:34 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nie jest prawidłowe, jest to typowe polskie dziadostwo - nie umiemy czegoś ustawić/nie mamy kabelka/nie działa sonda, to robimy druciarstwo :) Żeby nie psuć sobie nerwów i głowicy jazdą na śrubie, najprościej uruchomić to co masz, bo to na tyle proste komputery, że jak wiązka nie jest zniszczona przez czyjeś druciarstwo, to będzie działać. Lub wymienić na bingo jak kolega wyżej wspomniał. Ale najpierw spróbowałbym uruchomić starą instalację.

Skoro z trudnością przełączał na gaz (późno?), to pytanie, czy silnik trzyma odpowiednią temperaturę podczas jazdy (jaką?), i czy, jeśli sterownik posiada przełączanie po temperaturze (po screenach z youtube widzę, że posiada)- czujnik temp. w reduktorze jest sprawny.

Sprawdź,czy sonda lambda działa prawidłowo na benzynie, czyli po rozgrzaniu auta na wolnych obrotach masz falowanie napięcia 0-0,8V.

Interfejs kupujesz taki, do niego trzeba dobrać przejściówkę według poniższego drugiego linku i listy:

https://allegro.pl/oferta/interfejs-lpg-stag-qbox-kme-landi-compact-aeb-king-6890257519

https://allegro.pl/oferta/adapter-do-interfejsu-lpg-bluetooth-ze-zlacza-7-6291918601

A dalej to już kwestia pobrania programu na komputer i ustawień, jakbyś miał problem to wrzucaj screeny/nagrania z ekranu na forum. Z tego co widzę na linku poniżej, to program chyba normalnie uruchamia się na XP w oknie, nie w DOS, pewnie to jest program podobny do AL-700, także wystarczy dorwać jakiegoś starego laptopa i działać.

https://www.youtube.com/watch?v=ZRIGEjYdT2Y

BTW w innym temacie na forum miałeś jakieś problemy z elektryką zegarów... upewnij się, czy do sterownika LPG dochodzi zasilanie - może ktoś dłubał w wiązce i po prostu nie ma na nim napięcia, albo jest złamany przewód i raz jest, raz nie.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2020, 14:12:36 pm wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 26, 2020, 14:31:09 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Koledzy, bardzo Wam dziękuję za cenne rady. Reduktor posiadam Tomasetto AT07 100HP.

Myślałem aby przejść na STAG-100, ale proponujecie bardziej KME Bingo? W sumie to musiałbym niezależnie czy STAG czy Bingo, z obecnej wiązki polutować kable do nowej centralki, tylko wskaźnik/przełącznik gazu puścić nowy?

Czy zatem posiadacie instrukcję, który kabel jest który w instalacji Elpi? Bo inaczej trzeba wszystko ciągnąć na nowo.

O tym STAG-u mówię:
https://jacus.pl/uklad-sterujacy-ac-stag-100-p-1264.html

EDIT: To dopiero jutro sprawdzę, ale jeśli się przełącza na gaz przy śrubie to chyba jest napięcie? :)
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 26, 2020, 14:57:47 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No to wcześniej nie przełączał, a teraz przełącza bez problemów, jak tylko zmienili śrubę na krokowca? Co tam w końcu pozmieniali, skład mieszanki nie powinien mieć żadnego wpływu na przełączanie, ten program zapewne jak większość przełącza tylko po obrotach i temperaturze .

Zarówno stag jak i bingo to dobre sterowniki, no i programy idą na windowsie 7 i wyższych - to jest zaleta, bo nie trzeba szukać starych laptopów z windowsem XP lub bawić się z emulatorami. Ale jak masz taki pod ręką, to proponowałbym podłączyć tego lapka z kablem i sprawdzić, czy program pracuje, i jak pracuje - jak miałeś wymieniany parownik bez przeregulowania komputera lub regulacji na parowniku podglądając program, to nie miało prawa działać poprawnie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 26, 2020, 15:04:52 pm »

Online AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 404
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
podłączyć tego lapka z kablem i sprawdzić, czy program pracuje, i jak pracuje

W rzeczy samej.
Warto mieć interfejs i samemu posprawdzać, co i jak; zamiast za każdym razem jeździć do gazowników. Te instalki naprawdę nie są skomplikowane w ustawieniu.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 26, 2020, 15:05:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
o co chodzi z tym problemem ze stulejka ?? <lol2>

z leonardo da sie polaczyc, ale trzeba to robic pod dosem i z natywnym COM, co dzisiaj nie jest takie proste, jak mogloby sie wydawac,
do tego dochodzi zaawansowany wiek sterownika, a wiec potencjalne niesprawnosci i dodatkowo juz zajumali krokowca i wstawili srube,

wiec najlatwiej zalozyc nowy sterownik np. stag100 lub bingooM za ~200pln i miec sprzet z dosc latwym laczeniem sie i przyzwoitymi mozliwosciami regulacji,
moze byc tez tanszy stag50, bo wtrysk w gsi i tak musi byc odcicnany emulatorem na 4cyl
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 26, 2020, 15:07:44 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Też posiadam ten reduktor i auto działa na gazie ok. Jeśli teraz auto na gazie jeździ ok to ja bym nic nie zmieniał, czasem prowizorki są najlepsze. Jak już chcesz zmian to do gsi pasowała by sekwencja np KME Nevo.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 26, 2020, 15:15:06 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Już nie przesadzajcie z tym proponowaniem zostawiania druciarstwa na forum... Jeździ jak, byle jak. Byle jak będzie jeździć, ale autor chyba chce to zrobić zgodnie ze sztuką.

Sekwencja byłaby najwłaściwsza i to jest dobry kierunek, ale pewnie autor nie będzie chciał tyle w to inwestować. KGB - na pewno program trzeba odpalać aż pod DOSem? Na elektrodzie gdzieś znalazłem informację, że to program podobny do AL-700. Jeśli to coś opartego na LES98, to faktycznie kicha, i szedłbym w zmianę sterownika.

Można jeszcze kupić nowe wiązki do bingo i używane sterowniki, jak koszty grają rolę. Może nawet krokowiec od leonardo zadziała z KME - mi działają silniki krokowe różnych firm. Albo i szarpnąć się na ten wydatek i wydać te 200zł na nową instalację i mieć spokój na lata ;)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 26, 2020, 15:20:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: lukasz190
Jak już chcesz zmian to do gsi pasowała by sekwencja np KME Nevo.
przezwoicie dzialajacej IIgen nie warto zmieniac na IV gen pod zadnym wzgledem,
po ostatnich przebojach z IV i V gen nie zaloze sekwencji nigdzie tam, gdzie doskonale poradzi sobie II gen,
mialem do boscha zalozyc IVgen w celach pokazowych, ale odechcialo mi sie, szkoda czasu i nerwow

KGB - na pewno program trzeba odpalać aż pod DOSem?
nie wiem, czy na pewno pod czystym DOSem, bo jest nowszy od Voili, ale stawiam na to, ze przez emulowanego COMa nie pojdzie, a problem sprzetowy jest wtedy nie do przeskoczenia programowo
Może nawet krokowiec od leonardo zadziała z KME - mi działają silniki krokowe różnych firm
silniki krokowe AEB dzialaja z stag/bingo/autronic i odwrotnie, ale ciekawe, czy tutaj silnik ciagle jest w posiadaniu Rumcajsa, skoro dostal wypasiona srube na waz
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2020, 15:28:02 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 26, 2020, 15:24:27 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
 Daniel sęk w tym że nie wiesz jak jeździ, podajesz tylko domysły że jeździ kijowo. To tak samo jakby twierdzić że czerwone jabłko jest słodsze od zielonego tylko na podstawie koloru. Niech autor poda odczucia jak samochód jeździ na LPG w stosunku do benzyny i będziemy wiedzieć co ta "naprawa instalacji" jest warta.
KGB nie mam tyle doświadczenia z LPG co ty więc pewnie masz rację, jednak KME Nevo mam w swojej omedze i jedyne co padło przez 3 lata użytkowania to czujnik temperatury, dlatego poleciłem ten właśnie model sterownika.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 26, 2020, 15:25:06 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
IV montowałem do V6 Mazdy Xedos 9 :)

Panowie, 200zł na nowy sterownik z nowym krokowcem z możliwością bawienia się na Windows 7 i wyższych to żaden pieniądz, nie zamierzam aż tak oszczędzać na Polonezie, zwłaszcza że na nowe oleje, filtry, nagłośnienie itp. dałem już naprawdę duuuże pieniądze...

Pytanie tylko jak w prosty sposób założyć nowy sterownik, mechanicznie zrobię przy aucie wszystko, ale elektryki trochę się boję, chociaż lutuję pierwsza klasa ;)

EDIT: Wszystkie moje auta były w LPG i wszystkie to był sekwencje. A praca na benzynie, a na gazie. Obecnie jest bardzo dobrze, zmieniono filtry i ten trójnik zamontowano.

A chciałbym się łatwo podłączyć i widzieć jaka jest temperatura ustawiona, jakie obroty, do tego mieć normalny wskaźnik/przełącznik LPG.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2020, 15:27:15 pm wysłana przez Rumcajs »
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 26, 2020, 15:29:23 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Przecież jeździłem z wami i za wami na spotach, i mówiłem co myślę o dynamice i kulturze pracy tego auta na śrubie. Ale po co mamy prowadzić kolejną bezsensowną wojenkę na forum jak o oleje, kiedy...

Fakt faktem autor może z taką instalacją nie przejść przeglądu, bo śruba w wielopunktowym wtrysku paliwa, jak i w jednopunktowym z sondą lambda jest instalacją, zgodnie z którą auto nie powinno przeglądu przejść. Jak trafi na ogarniętego diagnostę, to ten mu auta nie przepuści - i choćby z tego względu nie powinniśmy takiego dziadowania na forum popierać, jak pogorszenie dynamiki i ogólna kiepska kultura pracy nie wystarcza :P.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2020, 15:31:01 pm wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 26, 2020, 15:30:58 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Auto przeszło przegląd 3 dni temu :D
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 26, 2020, 15:31:51 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jak jest w Polsce z przeglądami to każdy wie - jedno z moich aut mając urwaną podłużnicę też przeszło nie tak dawno przegląd, ale nie ma się czym chwalić :P Ale jak kiedyś trafisz na kogoś kto się zna, może za to dać negatywny wynik, i ma prawo.

Do bingo i staga są tak czytelne i proste schematy, że na pewno dasz sobie radę - poszukaj w internecie, to parę kabli oznaczonych kolorami. Kompletnie nie ogarniając instalacji gazowych jakieś 2-3 lata temu spędziłem przy tym parę godzin i wszystko działało bez problemów, więcej czasu spędzałem przy kręceniu śrubą na parowniku i odczytywaniu danych z komputera, niż przy montażu :P
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2020, 15:36:36 pm wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Regulacja fabrycznej instalacji gazowej
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 26, 2020, 15:32:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w IIgen jest kilka przewodow na krzyz, nie wszystkie musisz podlaczyc, bo mozna np. pominac TPS (chociaz w leonardo pewnie jest podlaczony, wiec dojdziesz po nitce do klebka),
jest dolaczony schemat, a przewody kolorowe, wiec jezeli montowales jakiekolwiek wyposazenie elektryczne, to spokojnie sobie poradzisz ze sterownikiem IIgen
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.