Autor Wątek: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut  (Przeczytany 10903 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 26, 2020, 20:12:47 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
A po co wywalać resory, a może by tak 2 w 1  <lol> ? https://youtu.be/1wofLLaJY40?t=673 . Tak jak Morfina prawi na sztywnym moście różnica resor/sprężyna będzie niezauważalna, już lepiej domontować stabilizator i drążek panharda do tego co jest, mniej roboty a efekt większy.

Też bym szedł w tym kierunku jakbym używał Poloneza do wożenia kartofli. Stabilizator dobra rzecz, ale do driftu, bo z dobrego źródła wiemy, że do kręcenia czasów się nie nadaje.

Alergia na resory nie jest niczym specjalnie uzasadniona. Zyski wynikające z ich pozbycia się, są niewspółmiernie małe do problemów technicznych i prawnych jakie się z tym wiążą. Dużo lepiej inwestować w dobre części, kombinowanie ze sprężynami, długością piór, amortyzatorami i zmianą kinematyki zawieszenia przedniego jeżeli ktoś koniecznie chce zmienić charakterystykę jazdy.
Tak naprawdę przy zawieszeniu Poloneza trzeba tylko pamiętać że przy najechaniu tyłu na nierówność poprzeczną i dodaniu gazu, wyrzuci tył i to nie ze względu na resory, a na sztywny most. Więc trzeba w takiej sytuajcji albo zdjąć nogę z gazu, albo chcieć zarzucenia tyłu. Tyle. My chyba nie jesteśmy Łukaszkiem świeżo po zdaniu prawa jazdy, żeby przejmować się takimi rzeczami.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 26, 2020, 20:17:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Ok, a zamontował to ktoś z sukcesem?
Przegląd to może być spore wezwanie ale jak juz by się udało zrobić pieczątkę to co ma kontrola policyjna do tego? Nie sądzę aby ktoś zaglądał pod samochód na drodze żeby zobaczyć czy tam jest oryginalne zawieszenie.
Co ma powiedzieć właściciel prototypowego Atu gdy ktoś będzie mu wciskał że w polonezie to resory muszą być?

Nie wiemy na jakich papierach ten samochod był dopuszczony do ruchu. Poza tym, w czasach kiedy ten prototyp miał już w podłodze dziury wielkości pięści, przegląd jako samochód przeszedłby nawet wyklepany na kształt auta przystanek autobusowy posadzony na ramie drewnianej fury.
No i można było względnie łatwo rejestrować SAMy.

Korzyść ze sprężyn zamiast resorów? Niższa masa nieresorowalna i łatwiejsze i tańsze kombinowanie np. ze sprężynami progresywnymi.
Drążek Panharda niby stabilizuje ruch boczny ale przestawia most, całe szczęście że Polonez nie miał silnika mocnego jak Mustang, bo by walił w latarnie jak ten drugi.
Może ukręciłby pół sekundy na okrążeniu na Torze Poznań w stosunku do zwykłego Poldka. Gra niewara świeczki, raczej tylko pod stworzenie repliki prototypu do muzeum.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2020, 20:21:09 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 26, 2020, 20:59:05 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Przerabianie zawieszenia z resorów na sprężyny to gra nie warta świeczki bo zabawy trochę jest a efekt końcowy dupy nie urywa.Upierdolisz się,stracisz czasu a dalej masz sztywny most wątpliwej jakości. Lepiej wjechać z tyłu całym wózkiem z E30/E36 compakt i masz święty spokój przy szerokim wyborze dyfrów w różnych przełożeniach.U mnie już od dłuższego czasu czeka taki zestaw na moment aż umrze Ori most

I samochód który nie przejdzie nigdzie przeglądu, a jak u Mietka co sprawdza same dowody przejdzie, to pierwsza grubsza kontrola policyjna i nie odzyskasz dowodu.
Tak samo może nie przejść jak ten który ma dorabiane flansze hamulców pod inne zaciski,skracane kolumienki resorów,poszerzone fabryczne felgi czy tak lubiane w Polsce zmieniane podłużnice i inne elementy nośne  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 26, 2020, 21:55:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ok, a zamontował to ktoś z sukcesem?
tak, widzialem takie auto, tylko ze bylo wybebeszone w srodku,
problem jest taki, ze trzeba konkretnie rzezbic w podlodze, zeby posadzic kompletny zawias z e30/e36k/Z3 ,a jednoczesnie ani ten zawias, ani z e36 po blizszym przyjzeniu sie nie wydaje sie jakis secjalnie fajny,
gdybym mial montowac niezalezne zawieszenie tylne, to gruche moze wzialbym z BMW, ale zawieszenie raczej zrobilbym sam wzorujac sie na wielowahaczu z Kappy/Alfy156 i wykorzystujac fabryczne mocowania pod resory 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 27, 2020, 14:23:08 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Przypomniałem sobie. Nagrzewnicę z calsonica bardzo dobrze zastępuje się grzejnikiem z tavrii lub golfa 1.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 27, 2020, 20:14:58 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Wracając jeszcze do modyfikacji tylnego zawieszenia to na zdjęciach prototypowego Atu na które kiedyś się natknąłem coś mi się nie zgadza. Albo nie są to zdjecia z jednego auta.
Z prawej strony amortyzator jest mocowany do mostu coś na wzór produkcyjnego mocowania w Atu albo nawet może jest to tak samo jak w rozważaniu wdrożonym do produkcji. Natomiast z lewej (zdjecie w przybliżeniu jest niewyraźne) widać jakby amoryzator byl mocowany do wahacza. Wygląda to jakby były zdjęciach z dwóch aut. Nie widac dokładnie jak mocowany jest drążek panharda do nadwozia ale jeżeli most jest taki sam jak w plusach (mówię o mocowaniu pod skosne amory) to modyfikacja nadwozia pod te rozwiązanie polegałaby jedynie na przyspawaniu "talerzyków" do podłużnic oraz mocowanie wspornika drążka panharda.

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 27, 2020, 20:40:20 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Przypuszczam, ze z jakiegos powodu z lewej strony amor jest inaczej zamocowany ale tak z grubsza wypada w tym samym miejscu jak z prawej. Rownie dobrze moze to byc tak zrobione bo tak sie komus podobalo
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 27, 2020, 20:46:10 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Ale żeś się uczepił tych sprężyn...
Zapewne testowali rożne rozwiązania (w końcu prototyp) dlatego z jednej strony amortyzator mocowany jest do wahacza, a z drugiej do mostu. Ale jakoś to mocowanie do wahacza nie podoba mi się - przy ruchach wahacza w górę i w dół, tulejki dolnego mocowania amortyzatora zapewne nie są zadowolone z takiego wykręcania.

to modyfikacja nadwozia pod te rozwiązanie polegałaby jedynie na przyspawaniu "talerzyków" do podłużnic oraz mocowanie wspornika drążka panharda.
Niby tak, ale nie do końca. Niby w tym prototypie sprężyna wypadała w miejscu gdzie w autach przed plusami był amortyzator, ale raz że sprężyna ma większą średnicę niż amortyzator, a zaraz obok podłużnica idzie ostro w dół przechodząc w podłużnicę łukową więc trzeba by to trochę przemodelować, dwa ogólnie trzeba by to miejsce trochę powzmacniać bo raczej nie jest ono wstanie zapewnić odpowiedniej sztywności w seryjnej formie.

Edit: ogólnie porównując pierwsze zdjęcie prototypu z tym poniżej widać, że ta podłużnica była poważniej pomodzona niż tylko na zasadzie "dospawania talerzyka".

« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2020, 20:52:21 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 28, 2020, 11:04:38 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Znalazłam jeszcze coś takiego.

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 28, 2020, 12:20:49 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
To nadal bedzie sztywny most. Ja bym jednak wolal zrobic niezależne zawieszenie, jezdzilem takim i roznica w prowadzeniu jest spora
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 28, 2020, 13:25:21 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Ad 1. Zestaw pasuje także z Fiata Marea Weekend.
Przewody hamulcowe elastyczne najlepiej dorobić nowe, w oplocie z końcówkami jakie są potrzebne i dłuższe o 2cm.
Te "od lucasa" przy maksymalnym skręcie naginają się i naciągają przy końcówce po stronie zacisku.

Zestaw 240 daje tyle, że przy intensywnym korzystaniu z hamulca ciepło odprowadzi deczko szybciej.

Ad.4 Prowadnice z Reną Master są podobne.
A najlepsze są z napędami linkowymi, są zdecydowanie szybsze niż śrubowe.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 28, 2020, 23:12:12 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Znalazłam jeszcze coś takiego.

To popatrz teraz chwilę dłużej. Wystarczy że posadzi auto na ziemi i już sprężyna się zacznie wyginać o ten tunel który wyrzeźbił. Przy dobiciu jest możliwe że mu się ten amortyzator nawet złamie, a już na pewno będą tam obciążenia któych być nie powinno i mocno zaburzona praca sprężyny.

Poza tym wyciął kawałek podłużnicy żeby to (źle) wpasować. Trzeba by się mocno nakombinować żeby to g... się nie rozpadło podczas jazdy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 31, 2020, 10:03:10 am »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Ad. 2 - czy tylne tarcze hamulcowe fi251mm z Fiata Stilo pasują bez żadnych przeróbek ?

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 31, 2020, 10:06:58 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Pasują przy założeniach które opisałem w punkcie 2.

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 31, 2020, 10:10:03 am »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Pytam o same tarcze. Dzięki za info.

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 04, 2021, 08:41:16 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Jeśli ktoś chciałby wrzucić na seryjne zawieszenie do minusa amortyzatory gazowe, z dostępnością przodu raczej nie ma problemów (są PLUSy), w przeciwieństwie do tylnych. Te z kolei pasują od Opla Astry (F albo G) kayaby excel-G czy jakoś tak

EDIT

trzeba dorobić śruby (szpilki) albo rozwiercić tuleje (w amorach od Astry jest o 2mm większy otwór w dolnym uchu)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2021, 08:43:21 am wysłana przez Ciastek »

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 04, 2021, 09:42:51 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Ale namieszałeś  :P Amory na tył z astry g pasują do polonezów ze skośnymi amorami bo z obu stron jest mocowanie na tulejkę czyli atu, wszystkie plusy i kombi i to pod warunkiem że masz obniżone zawieszenie bo amor z astry jest trochę krótszy.Do wcześniejszych czyli pionowych montuje się amory z E30 (tuleja na dole u góry szpilka) ale to też pod warunkiem że jest poniżony biorca  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 04, 2021, 10:13:31 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Montowałem niedawno do minusa amortyzatory tylne monroe z astry F kombi, gazowe. Musiałem rozwiercić dolną tulejkę z 10->12mm oraz tuleję w poduszcze z 10->11mm. Dołożyłem ze starych polonezowskich amorów podkładki między tuleją a poduszką. Jakoś to jeździ, dużo nie testowałem. Na pewno mają krótszy skok, żeby to założyć musiałem podlewarować most do góry aby złapać poduszkę i gwint.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 04, 2021, 19:09:50 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dużo lepsze rozwiązanie w minusach to E30 niż kombinowanie z amorem z Astry, bo pasują bez żadnej rzeźby. Odkręć i przykręć.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 04, 2021, 22:51:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Amory na tył z astry g pasują do polonezów ze skośnymi amorami bo z obu stron jest mocowanie na tulejkę czyli atu
sprawdzal ktos wymiary i skok ? kupilem podobne z jakiegos opla, zafira czy cos i tak srednio jest pod tym wzgledem, trzeba zwrocic uwage na ucho gorne, bo musi miec okreslona szerokosc, zeby wejsc w belke plusa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.