Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----  (Przeczytany 108890 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 08, 2021, 23:44:54 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 878
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
W końcu ktoś to ustosunkował i skończą się odwieczne spory na imprezach o proporcję coli do wódy, skończy się marnowanie alkoholu przez robienie z niego tych śmiesznych drinków  <spoko>
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2021, 23:47:29 pm wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 08, 2021, 23:53:04 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Calsonic?Na szczęście u mnie to wspomnienie  :d W podciśnieniowej bardziej dmucha na część szyby przed kierowcą, ale trudno się o to czepiać ;)

Dziś w sumie tylko (albo aż) zatankowałeł LPG do polda i tyle  <spoko>

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 09, 2021, 00:08:58 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2861
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ja bym rzekl, ze OC stanialo. Dzięki Mubi.pl zaplacilem za Accorda 2.0 2003r 950zl w dwoch ratach a za 2.4 2005r ciut mniej. Za Poloneza place 838zl.w dwoch ratach
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 09, 2021, 00:41:39 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Dziś po raz kolejny zadajemy sobie pytanie, jacy idioci siedzieli w biurach konstrukcyjnych FSO, że potrafili spierdolić tak błahą rzecz jak zespół nagrzewnicy/ calsonica... Chyba, że robili to z myślą o anglikach, wtedy to co innego. Ale przecież to jest jakaś porażka, że strona pasażera odparowała w 5 min. a strona kierowcy dopiero po 15... Nie wiem, testy grzania i odparowywania szyb robili w czerwcu i nie połapali się, że od kierowcy będzie dmuchało ledwo letnim powietrzem i to przy raptem -2⁰C?

Z dobrych wieści przyszło mi dziś od do Atu. Dwie raty i ochrona zniżki 503 zł, czyli jednorazowo uda się w końcu wrócić do poziomu składki sprzed 7 lat - poniżej 500 zł.

Może wsadzili co było dostępne najtaniej?
Ja w ogóle nie za bardzo wiem co to jest Calsonic bo w moim Plusie był inny system, a w żadnym innym Polonezie Calsonica nie widziałem. Gdyby nie wzmianki na forum, nie wiedziałbym że ten system istnieje.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 09, 2021, 00:51:11 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Calsonic to nagrzewnica polmo Kalisz, to jest tak jakby unowocześniona nagrzewnica minusowa ze sterowaniem na pokrętła, trucki to miały i losowo osobowe plusy po 2000 roki

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 09, 2021, 06:23:27 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Z calsoniciem chodziło głównie chyba o to żeby było kompatybilne z nadwoziem. Układ podciśnieniowy wymusił zmianę belki i deski. Do tego zapewne był droższy. Być może   naprodukowali trochę tych calsoniców i wsadzali je do "tańszych" i mniej wymagających trucków... a na koniec produkcji jak to w fso. Brali co było w magazynie.

Swego czasu pisałem o modach calsonica aby nieco wyrównać grzanie w aucie. Niemniej jednak najlepiej byłoby wsadzić wentylator ze skody czy forda taki podwójny kosztem obiegu wewnętrznego. Byłby równy huragan w całym aucie. Do tego wykorzystać nadlwe ma dole do zrobienia nadmuchu na nogi z tyłu, grzejnik z tavrii czy golfa 1 (są większe od oryginału) i mamy ogrzewanie prawie idealne.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 09, 2021, 07:04:18 am »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Ja bym rzekl, ze OC stanialo.
Na to wychodzi. Niedawno przyszła mi kontynuacja za przyczepę - 49zł (rok temu 50zł  :) )

Ale nie mogę się cieszyć z tych oszczędności, bo na wiosnę czeka mnie wymiana dachu w garażu.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 09, 2021, 11:24:25 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Z calsoniciem chodziło głównie chyba o to żeby było kompatybilne z nadwoziem. Układ podciśnieniowy wymusił zmianę belki i deski. Do tego zapewne był droższy. Być może   naprodukowali trochę tych calsoniców i wsadzali je do "tańszych" i mniej wymagających trucków... a na koniec produkcji jak to w fso. Brali co było w magazynie.

Swego czasu pisałem o modach calsonica aby nieco wyrównać grzanie w aucie. Niemniej jednak najlepiej byłoby wsadzić wentylator ze skody czy forda taki podwójny kosztem obiegu wewnętrznego. Byłby równy huragan w całym aucie. Do tego wykorzystać nadlwe ma dole do zrobienia nadmuchu na nogi z tyłu, grzejnik z tavrii czy golfa 1 (są większe od oryginału) i mamy ogrzewanie prawie idealne.
Kolejnym plusem calsonica jest to, że prawie nie zajmuje miejsca pod deską. W aucie do sportu bardzo na +, a do tego nie koliduje z klatką. I wychodzi ~10 razy taniej niż kombinacja ze sportową nagrzewnicą, dorabianiem panelu sterowania, klapek itp.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 09, 2021, 16:12:44 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Panowie jest sens naprawiać pompę wody (łożyska się chyba kończą, wyć zaczęła), czy to trudniejsza robota i lepiej nówkę kupić?A może używanej poszukać?Nie rozbierałem tego, nie wiem, co może przy okazji wyjść oprócz łożysk.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 09, 2021, 16:49:16 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4631
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ja kupiłem nową (denckermann oczywiście chiński), i póki co nie ma z nią problemów (40 tyś km.) Ale to żaden przebieg do ocen, fabryczne wytrzymywały i po 150 tysięcy. Wiadomo, najlepiej szukać nowego oryginału, choć uszczelniacze w "nowych" pompach z epoki są coraz starsze...  Naprawy oryginalnej nikt nie chce się podejmować, przynajmniej w moich okolicach.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 09, 2021, 16:53:12 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Żadnym prywatnym autem 40 tysi nie zrobiłem  :P Więc jest zapas ;) I tak chce to sprzedać (może się uda za jakieś "normalne" pieniądze) więc nie będę się szarpał o nie wiadomo jakie części, z drugiej strony żeby nie kupić czegoś fabrycznie uszkodzonego :) W sumie najpierw może się dowiem w sklepie, co mają i za ile.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 09, 2021, 17:03:09 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
uszczelnienie się raczej nie starzeje ;) W pompach wody działa to nieco inaczej.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 09, 2021, 17:50:02 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 878
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
W robocie pompy wody z wózków które teoretycznie są nie naprawialne zawozimy do firmy w Bielsku Białej która je regeneruje i o dziwo wytrzymują więcej niż fabrycznie nowe  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 10, 2021, 00:12:59 am »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
W robocie pompy wody z wózków które teoretycznie są nie naprawialne zawozimy do firmy w Bielsku Białej która je regeneruje i o dziwo wytrzymują więcej niż fabrycznie nowe  <spoko>
Szkoda, że tylko się chwalisz i celowo nie podajesz namiarów do firmy  <co>

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 10, 2021, 06:21:31 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 878
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Bo sam niewiem dokładnie,potwora ohv już nie mam jakiś czas więc nie mam potrzeby tak kombinować.W poniedziałek będę w robocie to zapytam kierownika  aż mi da namiar gdzie to dokładnie wozi <spoko>
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2021, 07:06:43 am wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 11, 2021, 16:28:25 pm »

Offline wlodar123

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU+ GSI '98@ 1.6 16V
Dzisiaj bawiąc się trochę z pewnymi niedomaganiami dolotu i następnie podregulowanie Blosa po wprowadzonych zmianach... Przez przypadek i głupią myśl na zastosowanie dosłownie "na pałę" jednej zmiany "na sztywno" wpisując w ustawieniach adaptacji dawkowania paliwa i koniec końców wyszło tak, że moje 1.6 odzyskało i jednocześnie jeszcze nabrało dodatkowego wigoru na benzynie, jakiego jeszcze chyba nie miało.  :-) https://youtu.be/ZfL3dsUStoA
I to wszystko z wtryskami 250ccm i filtrze paliwa z 98r.  <lol2>  Przeciąg w baku delikatny występuje przy gazie do dechy, ale jak na bujanie się z przełożeniem 3,9 i jeszcze rozjechaną geometrią z przodu. To miło zaskakuje tym, że ciągle ma jakieś niewykorzystane pokłady mocy i co jakiś czas udaje się po troszku je uaktywniać..  <okok> No i to zauważalne (szczególnie przy drugim biegu) zwiększenie przyśpieszania obrotomierza przekraczając 5k rpm i tak do ok 6-6,5k. Identyczne występuje na PB, jak i  LPG.

https://youtu.be/owR8HMCzfU4 To było prywatne nagranie dla kogoś, ale podzielę się nim tutaj publicznie dla wglądu na to co się dzieje podczas jazdy.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2021, 16:37:39 pm wysłana przez wlodar123 »

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 11, 2021, 21:26:04 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
I tak się żyje na tej wsi.
Dziś przegoniłem kombi do roboty. 21 km, a wnętrze ledwo zdążyło się się nagrzać. Mając już samochód ze sobą zamówiłem sobie nowe czujniki temperatury płynu chłodzącego 2x do wskazań na liczniku (drugi do Uno, jest taki sam jak w PN i też pokazuje kijowo), i 1x do kompa GSi, gdyż ponieważ kombi ma problem z odpalaniem, ale tylko przy dodatnich temperaturach, przy ujemnych praktycznie pali od strzała, także moim pierwszy typ to właśnie ten czujnik. W drodze powrotnej już obserwowałem wzorowe wskazania temperatury, wskazówka idealnie na swoją grubość przed 90⁰C. Także stahler pomimo upływu czasu trzyma się dobrze <ok> natomiast grzanie w kabinie nadal było takie sobie, więc chyba nie ominie płukanie nagrzewnicy. Dziś w kombi stukneło 122kkm, więc już najwyższy czas pomyśleć o nowym oleju.
Poza tym wszystkie wozy zatankowałem. Sprawdziłem poziom oleju w Uno, po 3k km stan praktycznie się nie ruszył, natomiast widać że Lotos ruszył cały syf w silniku gdyż barwa oleju wskazywała by na 2x większy przebieg.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 11, 2021, 21:32:24 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
A u mnie kolejna zima i znowu problem z nagrzaniem silnika w roverze przy włączonym ogrzewaniu choćby na 1 biegu dmuchawy, po 15 km jest ledwo ponad 70 stopni, no ale w kabinie ciepło już po 3-4 km i wszystko odmarznięte. Jak dojdzie do 90 to już gorąc leci ze wszystkich kratek, oprócz nóg.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 12, 2021, 20:11:08 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Eh, delikatnie przypruszyło śniegiem i od razu podróż, która zwykle zajmnowała ok. 50min. wydłużyła się do 1godz 10 min.
Poza miastem nawierzchnia mokra, czarna, ale nie śliska - to niektórzy wleką się 50-60km/h.
Żadnej przyjemności z jazdy, tylko wkurzanie się, gdy się utknie za taką zawalidrogą.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 12, 2021, 20:15:02 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Wolisz jeździć po breji solno-snieżno-piaskowej?
Ja teraz uwielbiam jeździć bocznymi drogami tam gdzie nie zapuszczają się w pierwszej kolejności piaskarko-solarki.
Doprawdy nie rozumiem po co spać drogi zimą. Czy na prawdę większość kierowców nie ogarnia tego że można bezpiecznie jeździć po śniegu?  <co>