Autor Wątek: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?  (Przeczytany 6685 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 13, 2021, 11:43:03 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4661
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
170zł za chamsko pomaziany farbą olejną na czarno razem z krzyżakami stary parch... i nazywanie tego "renowacją" I na pewno nie bije, pewnie wyjeżdżał autem specjalnie na ekspresówkę, żeby to sprawdzić przed demontażem, a krzyżaki się zatarły w transporcie, bo kurier rzucał. Ludzie, zastanówcie się dwa razy, zanim coś kupicie...

Może wystaw sprzedawcy odpowiednią opinię, do tego najlepiej radziłbym otworzyć dyskusję i odesłać bubel - coraz więcej takich cwaniaków na allegro się pojawia.

Podpora została wymieniona go guma była sparciała i łatwo wychodziła z tej całej obejmy. Odnośnie krzyżaków to były wyrobione / zatarte.

Jednak pojawił się nowy problem jakim jest wibrowanie powyżej danych prędkości. Wiadomo - wyważyć, ale w okolicy firma która to robi mówi, że nie wyważy wału od poloneza.

Po rozbiórce wału i złożeniu na nowych częściach bez wyważenia nigdy nie zdarzyło mi się, żeby wał nie bił. A i po wyważeniu może być delikatne bicie, choć znacznie mniejsze, niż bez wyważenia i akceptowalne. Całkowicie bez wyważania zazwyczaj miałem horror i bicie powyżej 60km/h do 110-120km/h.

(takie mam w 125p na podporze z łady, nowych krzyżakach i wyważony w Bielsku - niestety nie wymieniłem kamienia na skrzyni, a sama skrzynia ma przebieg grubo ponad 200 kkm w tym momencie. Bicie pojawia się tylko przy 80km/h i jest niewielkie, powyżej tej prędkości i poniżej całkowicie zanika).

Jedyny wał jaki mi w polonezie w ogóle nie bił, to fabryczny w moim caro, jeszcze nigdy nie rozbierany (120kkm przebiegu). Kupowanie takiego wału, który już na bank był rozbierany i naprawiany, na częściach o nieokreślonym przebiegu i pochodzeniu to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2021, 11:54:06 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 13, 2021, 12:09:07 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
za chamsko pomaziany farbą olejną na czarno razem z krzyżakami stary parch... i nazywanie tego "renowacją"
Klamoty od tego sprzedawcy już kilkukrotnie były opisywane; tu na forum, jak i w necie, można spotkać negatywne opinie o częściach od tej osoby/firmy. Mimo upływu lat nadal części uwalone farbą (znak rozpoznawczy) są w obiegu.

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 13, 2021, 12:56:31 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5091
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Co Wy macie z tymi wałami? Składa się na znaki i jeśli nic nigdzie nie jest pokrzywione, to powinno grać. Wymieniałem krzyżaki w dwóch wałach, łożysko w podporze też, dodajmy, nieoryginalne, bo nieco węższe, bo innego nie mieli i nic mi nie bije. A skoro piszecie, że będzie walić już od 60-do 110, czyli mniej więcej w przedziale, w którym najczęściej jeżdżę, to chyba bym poczuł?
Mało tego, w żuku mam skrzynię pięciobiegową z lublina, co wymusiło skrócenie wału o 10 cm. Zrobiłem to u znajomego na tokarce i przez przyspawaniem końcówki na nowo, ustawiliśmy tylko równiutko wał względem noża na maksymalnym biegu i pospawaliśmy na trupa. Również nic nie wyważałem i auto chodzi po dziś dzień. Nie raz się nim bujnąłem ile fabryka dała, na pusto, oczywiście i też nie czułem, żeby budą trzepało. Już nie pamiętam, jak to podają w księgach od poldka, ale w tej żukowej wyraźnie pisze, że po wymianie krzyżaków nic się nie wyważa, jeśli ustawiliśmy wszystko prawidłowo, na znakach.Jeśli jednak po złożeniu nagle traci wyważenie, to może przyczyną są wadliwie wykonane krzyżaki? Ja takiego przypadku nie miałem, może miałem szczęście.

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 13, 2021, 14:04:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Mocowanie do skrzyni ma inny rozstaw śrub, a do tego u mnie są śruby 12, w kupionym 10. Podpora jako punkt stały - mocowanie do mostu widać że jest dłuższe.
gdyby nie byl krotszy, to bylby to wal starszego typu taki jak w DFach do ktorego potrzebne jest inne sprzeglo podatne,
ale to co pokazales na zdjeciu to raczej nie jest FSO, nie wiem, moze Lada
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 13, 2021, 14:34:41 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Zrobienie wału na nowych gratach to koszt maks w najgorszym wypadku 7 stówek na gotowo z gwarancją. Serio komuś się chce bawić w używki wątpliwej jakości jeśli chcemy autem jeździć dłużej?
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 13, 2021, 15:04:59 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Nie chodzi tutaj, że używka lepsza niż regeneracja. Raczej o to, że mechanik wymienił podporę i krzyżaki, ale on nie wyważa bo nie ma jak. Dwie firmy najbliższe mnie (Wrocław) nie chcą podjąć się wyważenia bo to wał od Poloneza... A jeśli firmy nie chcą wyważać to weszła w grę używka i tak obie firmy powiedziały - używka lepiej
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2021, 15:06:36 pm wysłana przez Rumcajs »
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 13, 2021, 15:07:42 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
To nie wiem z czym mają problem skoro wał jest wałem. Zawsze wożę wały do Figury w Bielsku i nie robią nigdy problemu czy fso,BMW albo inna marka nawet jak trzeba skracać i cudować przy swapie  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 13, 2021, 15:12:40 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Bo jak wał FSO to automatycznie muszą być luzy i nie da się wyważyć... Bez oględzin rzecz jasna tak stwierdzono :)
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 13, 2021, 15:59:42 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
By nie było, zawiozłem wał na upartego. Walczyli 2.5h a komputer ciągle dołóż odważnik... Mojego wału nie udało się wyważyć.

Co robić koledzy? Wsadziłem sporo pieniędzy w niego, a wyważyć się nie da :)

Próbować gdzie indziej, używka czy inny pomysł?
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 13, 2021, 16:15:00 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5091
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Współczuję, naprawdę. Jesteś niejako w sytuacji bez wyjścia, bo z jednej strony, jak piszesz, włożyłeś sporo pieniędzy, a z drugiej, wału niby nie da się wyważyć, a wał jest Ci potrzebny. To albo oni mają "za dokładną" tą maszynę, albo ten wał jest naprawdę totalnym szrotem.

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 13, 2021, 16:26:13 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4661
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Bo jak wał FSO to automatycznie muszą być luzy i nie da się wyważyć... Bez oględzin rzecz jasna tak stwierdzono :)

Jak tak gadają na wstępie... Wsiadać w auto i uciekać od takich fachowców!  :d Ale może i wał masz tak zmasakrowany, że faktycznie się nie da. Jedynie poszukać innego.

Co Wy macie z tymi wałami? Składa się na znaki i jeśli nic nigdzie nie jest pokrzywione, to powinno grać.

Może po prostu nie zwracasz uwagi, bo coś innego wibruje, lub wibruje lekko? Albo masz wał, którym nikt wcześniej żaden macher nie rozbierał przy pomocy siły, młotka, przecinaka i wódki. Mnie każde wibracje wkurzają. Auto ma jechać bez żadnych irytujących drgań, bo na trasie 600km bym oszalał.

jeśli nic nigdzie nie jest pokrzywione, to powinno grać. Wymieniałem krzyżaki w dwóch wałach, łożysko w podporze też, dodajmy, nieoryginalne, bo nieco węższe, bo innego nie mieli i nic mi nie bije. A skoro piszecie, że będzie walić już od 60-do 110, czyli mniej więcej w przedziale, w którym najczęściej jeżdżę, to chyba bym poczuł?

Miałem wałów kilka, i jeździłem autami ze znajomymi, którzy sami sobie poskładali wały, na znaki. Każdy wibrował, nie było wyjątków. Mniej, bardziej, ale było to czuć. 80 km/h i masz delikatny masaż pleców. To jednak dość długi kawał grubego metalu, który wiruje z dużą prędkością. Drobne różnice w krzyżakach (w zakładzie, gdzie wyważają wały często dobierają grubość segerów), i już wał będzie wibrował, zmieni się wyważenie. Dodaj do tego fakt, że kupując wał na allegro może mieć nabite 250 tysięcy i był 4 razy w tym czasie rozbierany młotkiem - raz po 100 tysiącach, kiedy fabryczne krzyżaki siadły, potem parę razy wymieniając co chwilę dziadowskie rzemiosło. Walczyłem z tym kiedyś w zielonym polonezie i dopiero wyważenie załatwiło problem.

Cytuj (zaznaczone)
Już nie pamiętam, jak to podają w księgach od poldka, ale w tej żukowej wyraźnie pisze, że po wymianie krzyżaków nic się nie wyważa, jeśli ustawiliśmy wszystko prawidłowo, na znakach

Nie wiem, w której, czy Morawskim, czy Trzeciaku, wyraźnie jest napisane, że wał należy wyważyć po każdej naprawie. Jak masz farta i trafisz, że będzie małe bicie, no to się udało i trzeba się cieszyć. Mi się nie chce zrzucać i zakładać wału co chwilę i jak cokolwiek mam przy nim robić daję/zlecam dać do wyważenia.

By nie było, zawiozłem wał na upartego. Walczyli 2.5h a komputer ciągle dołóż odważnik... Mojego wału nie udało się wyważyć.

Co robić koledzy? Wsadziłem sporo pieniędzy w niego, a wyważyć się nie da :)

Próbować gdzie indziej, używka czy inny pomysł?

Który wał zawiozłeś? Masz w tej chwili dwa. Jednego i drugiego nie dało się wyważyć?
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2021, 16:32:35 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 13, 2021, 17:16:03 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Jeśli chodzi o wyważenie wału to mogę polecić firmę http://www.trans-wal.pl/ w Daszewicach pod Poznaniem. 4 lata temu robiłem wał i nie było problemów.

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 13, 2021, 18:51:55 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Jeśli chodzi o wyważenie wału to mogę polecić firmę http://www.trans-wal.pl/ w Daszewicach pod Poznaniem. 4 lata temu robiłem wał i nie było problemów.


W Łomiankach był gość po 60 co ogarniał temat stroboskopem ( wyważał na samochodzie bez demontażu) i podspawał kawałek blaszki.

Po tym zabiegu Argenta koleżki odżyła.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 13, 2021, 19:08:00 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Zawiozłem oryginalny, że tak powiem, po co zawozić wał, który to jest zbyt długi i do tego z zatartymi krzyżakami?

PS: Zanim kupiłem drugi wał to dzwoniłem do firmy i facet powiedział otwarcie, że wał jest po regeneracji, ma wymienioną podporę, został wypiaskowany i zabezpieczony antykorozyjnie.
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 13, 2021, 19:11:50 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Wiesz takie rzeczy to wymienia się samemu. Nie problem jest mieć kondoniasty wał i strzelić go całego z pynzla czarnym unikorem i powiedzieć że jest po regeneracji.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 13, 2021, 19:30:44 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5091
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Może po prostu nie zwracasz uwagi, bo coś innego wibruje, lub wibruje lekko? Albo masz wał, którym nikt wcześniej żaden macher nie rozbierał przy pomocy siły, młotka, przecinaka i wódki. Mnie każde wibracje wkurzają. Auto ma jechać bez żadnych irytujących drgań, bo na trasie 600km bym oszalał.
Albo rzeczywiście mam szczęście i wszystko się udało złożyć tak, że nie trzeba wyważać, albo po tylu latach masażu pleców w C-360, po prostu straciłem już całkowicie jakiekolwiek czucie. Wolę jednak myśleć, że się udało i jest ok.

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 13, 2021, 19:33:32 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Czasami w zestawie z krzyżakami są za cienkie zabezpieczenia, i jak się włoży je to wał nie ustawi się idealnie w lini i będzie drgał. Osobiście właśnie miałem taki przypadek, że tak właśnie było, po pomiarze wielkości krzyżaków wyszło, że są takie same, ale zabezpieczenia są cieńsze. Założenie starych, grubszych poprawiło , i znikły wibracje.

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 13, 2021, 20:23:17 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4661
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Czasami w zestawie z krzyżakami są za cienkie zabezpieczenia, i jak się włoży je to wał nie ustawi się idealnie w lini i będzie drgał. Osobiście właśnie miałem taki przypadek, że tak właśnie było, po pomiarze wielkości krzyżaków wyszło, że są takie same, ale zabezpieczenia są cieńsze. Założenie starych, grubszych poprawiło , i znikły wibracje.

Faktycznie, jak pisałem posta nie wyświetliło mi się zdjęcie, oglądałem tylko to z aukcji.

Jak wał jest za długi, to tylko odesłać, i odebrać swoje pieniądze, kupić kolejny wał, i mieć nadzieję, że nie był maltretowany. Z jakiego regionu kraju jesteś?

W warsztatach mają zabezpieczenia różnej grubości (przynajmniej w warsztacie w Gdańsku na pewno właściciel o tym wspominał) i zakłada grubsze zabezpieczenia, dobiera takie, żeby krzyżaki nie "wędrowały" w wale.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 13, 2021, 20:29:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Miałem wałów kilka, i jeździłem autami ze znajomymi, którzy sami sobie poskładali wały, na znaki. Każdy wibrował, nie było wyjątków. Mniej, bardziej, ale było to czuć. 80 km/h i masz delikatny masaż pleców.
zaden z walow, w ktorych zmienialem krzyzaki nie wibrowal,
baa, nawet zlozylem wal z dwoch innych do srebrnego C+ i tez nie wibruje przy 80km/h - mam drgania przy 120km/h i przy 170km/h, ale to bardziej alusy, bo na zimowkach przy 120 drgania sa znacznie mniejsze,
ale to sa waly z dwoch roznych kompletow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Grzechotanie brzęczenie napędu - przyczyna?
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 14, 2021, 11:54:40 am »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Co nie zmienia faktu, że jestem w żopie. Co będzie dla mnie najlepszym rozwiązaniem?
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.