Autor Wątek: Czujnik położenia wału - GSI  (Przeczytany 2080 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czujnik położenia wału - GSI
« dnia: Marzec 09, 2021, 13:53:04 pm »

Offline Bastek772

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSI
Cześć,

Mam problem ze swoim GSI, jak jest rozgrzany to często po zgaszeniu nie chce odpalić przez kilka minut. Po chwili jak przestygnie pali od razu. Na gazie i na benzynie jest taka sama sytuacja.
Jeden mechanik mi mówił, że prawdopodobnie jest to wina czujnika położenia wału korbowego, że jak jest stary to po rozgrzaniu zmienia mu się rezystancja i przez to auto nie pali.
Możecie potwierdzić diagnozę?
Oryginalny czujnik jest na allegro za 130zł, nie chcę w ciemno kupować, a innego pomysłu nie mam co to może być.
https://allegro.pl/oferta/czujnik-polozenia-walu-polonez-plus-1-6-gsi-nowy-9871278738

Odp: Czujnik położenia wału - GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2021, 17:02:23 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Jest to jakiś trop.

W GLI sprawdzałem czujnik multimetrem (czy tam miernikiem elektrycznym), poszperaj w necie jak to zrobić (ja już nie pamiętam pożądanych   wartości) i będzie wiadomo.

Odp: Czujnik położenia wału - GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2021, 18:25:04 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
odłącz wąż od LPG do wtrysków/mieszalnika i polataj na benzynie. Wtedy się upewnisz czy to nie jest wina zalania gazem np z nieszczelnego wtrysku.

Odp: Czujnik położenia wału - GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 09, 2021, 21:01:04 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A może trzeba przewody zapłonowe obejrzeć, a może przerwę na świecach wyregulować. Bo chyba GSI jest wyczulone na wady w przewodach i świecach.

Odp: Czujnik położenia wału - GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 09, 2021, 21:10:46 pm »

Offline Bastek772

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSI
Świece i przewody zmieniałem. Poza tym przypadkiem kiedy jest dobrze rozgrzany odpala elegancko.
Ostatnio też u gazownika byłem, cały przegląd z regulacją instalacji był i raczej jest ok.


Odp: Czujnik położenia wału - GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 10, 2021, 00:48:03 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
Gazownik może ci sprawdzić jedynie wydajność wtrysków , ale w polonezie jest full grup więc to znacznie utrudnia diagnozę.
Szczelności nikt nie sprawdza bo nikomu się nie chce. Równie dobrze winny może być też parownik który przepuszcza gaz przez przewód podciśnienia . Jedyna sprawdzona metoda to zakręcić butlę, wypalić gaz z rurek i polatać na paliwie 2-3 dni. Jeśli problem ustąpi to trzeba szukać problemów w LPG.

Odp: Czujnik położenia wału - GSI
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 10, 2021, 07:45:19 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
ale w polonezie jest full grup więc to znacznie utrudnia diagnozę.

a GSI to nie półsekwencja ?
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Czujnik położenia wału - GSI
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 10, 2021, 09:31:55 am »

Offline Gordo#1806

  • Administrator
  • Wiadomości: 177
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6 GLI 96r.
Ja taki przypadek ogarniałem w GSI i finalnie okazało się, że walnięta była cewka zapłonowa. Fartem udało się namierzyć, bo podczas gdy nie mógł odpalić udało się zweryfikować brak iskry. Na pierwszy ogień poszedł czujnik położenia wału ale usterka występowała nadal. Po wymianie cewki ustąpiło. Dużo później dotknął mnie ten sam problem w lanosie (te cewki są podobne albo takie same) i też wymiana pomogła.
Pozdrawiam
Gordo#1806

Odp: Czujnik położenia wału - GSI
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 10, 2021, 20:51:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale w polonezie jest full grup więc to znacznie utrudnia diagnozę.

a GSI to nie półsekwencja ?
jest polsekwencja

Dużo później dotknął mnie ten sam problem w lanosie (te cewki są podobne albo takie same) i też wymiana pomogła.
w 2.0 na pewno jest taka sama, ale gdy szukalem na alledrogo cewki to przewijaly mi sie aukcje cewek do latynosa z gniazdem 3pin, czyli pasywne,
troche dziwne, ze w 2.0 bylaby aktywna, a w mniejszych silnikach pasywne, ale moze zmienili od ktoregos roku,
albo sprzedawcy na alledrogo namieszali z nowszymi modelami np. lacetti,
w sumie nie zwrocilem uwagi jaka mam w evandzie, az sprawdze z ciekawosci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Czujnik położenia wału - GSI
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 10, 2021, 21:23:00 pm »

Offline Gordo#1806

  • Administrator
  • Wiadomości: 177
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6 GLI 96r.
troche dziwne, ze w 2.0 bylaby aktywna, a w mniejszych silnikach pasywne
Z moich ustaleń wynikało, że 4 piny były w 1.6 16v i 2.0 16v, a 3 piny w 1.4 8v, 1.5 8v, i 1.5 16v, może to zależało od zastosowanego ECU
Pozdrawiam
Gordo#1806

Odp: Czujnik położenia wału - GSI
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 10, 2021, 21:33:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to by wyjasnialo sprawe, oprocz tego 1.5 16v ;>
na pewno zalezy to od ECU, bo sterowanie cewka jest inne,
szczerze mowiac wole sterowanie pasywne, zwlaszcza przy DISie - cewka w boschu jakas taka solidniejsza, no i w Ferrari wystepowala  :d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Czujnik położenia wału - GSI
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 24, 2021, 16:30:12 pm »

Offline Bastek772

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSI
Wracam do tematu.
Czujnik położenia wału wymieniony i dalej to samo.
Ostatnio zmieniłem cewkę i dalej bez zmian. Cewkę kupiłem na allegro i padła po 300km jazdy - akurat na autostradzie pod Gdańskiem 😠 starą miałem przy sobie i udało się ruszyć dalej.
Co do cewki to czemu mogła tak szybko paść? Będę chciał to reklamować.

A co do nieodpalania na ciepłym to zostaje tylko zalewanie gazem?
Jak gaz się skonczył to problem dalej był ten sam.  Butli nie zakręcałem, bo mam średnie dojście do zaworu, a nie chcę grzebać na czuja bo się na tym nie znam.