Dobrze że wypłynął ten temat, to nie będę zakładał podobnego, bo i mojego A+ X20SED (układ wtrysku praktycznie taki sam jak GSI, tylko o dwa elementy bogatszy, czyli czujnik spalania stukowego i sterowanie egr) dopadła wybiórcza chęć współpracy...
Objawy wyglądały na czujnik położenia wału korbowego, czyli coraz częściej jak ma ochotę to nie zapala. Podczas prób rozruchu wskazówka obrotomierza czasem na ułamek sekundy podskoczy na 1000obr/min, a czasem na ~300, a czasem nawet nie drgnie. Ale jak już zapali, to nie zgaśnie dopóki go nie wyłączę. Czasem po zgaszeniu zapali za drugim, trzecim razem użyciem rozrusznika, ale przeważnie za pierwszym. Ostatnio jednak zdechł na amen, ale na szczęście w miejscu garażowania i nie chciał zapalić. Kupiłem i wymieniłem czujnik. Po wymianie zapalił, ale tak bez przekonania. Jeździł bezawaryjnie trzy dni i zaczął swoje figle. Jak chce to zapali, jak nie to nie...
Jak dla mnie objawy braku pobudzenia obrotomierza, to brak sygnału z czujnika położenia wału korbowego, na podstawie tego tematu zaczynam podejrzewać zapłon, czyżby jednak uszkodzona cewka zapłonowa zakłócała pracę sterownika symulując uszkodzenie cpwk? Przecież cpwk, to podstawowy czujnik dla układu wtryskowego i jak nie "widzi" obrotów (widocznych na tarczy obrotomierza) to silnik nie będzie uruchomiony, bo według sterownika nie ma takiej potrzeby.
Tak więc przyczyny bardziej szukać w cewce, cpwk, czy może też w sterowniku?