będzie to zbyt dużo dodatkowej masy
bedzie duzo masy, wiec temat mozna zamknac
samochody typu targa o przeznaczeniu wyczynowym
(zwane sportowymi, tylko zastanawiam sie jaki sport mozna uprawiac w samochodzie
)
nie musza byc ciezkie, ale wymaga to projektowania ich od podstaw - niestety, ale auto z dachem (o samonosnym nadwoziu oczywiscie), po jego usunieciu traci bardzo wiele na sztywnosci,
czyli poprawianie osiagow i jednoczesne usuwanie dachu to rozbiezne drogi modyfikacji,
usztywnianie budy od dolu to dokladanie masy niewspolmiernej do uzyskanych efektow - masz szczescie, ze nie robisz cabrio tylko targe, bo mozna z tego wybrnac
Bliżej 100kg czy raczej tak jak w prawdziwych cabrio okaże się, że cabrio będzie ważyć300-400kg więcej od standardu?
az 300kg to raczej nie, w koncu cala buda wazy ~650kg,
ale szkoda dokladac nawet 100kg
Borewicz miał sztywność ok. 5500-6000Nm/stopień, ale miał belkę za kanapa i wyższy próg załadunkowy. W przypadku Caro ta liczba jest niższa. Wnioski wysnuwają się same.
chyba piszesz o sztywnosci skretnej, a
czaro przejmuje sie raczej odpornoscia na zginanie,
zeby podniesc odpornosc na skrecanie wypadaloby pozbyc sie skladanych oparc tylnej kanapy i wspawac zamiast nich wzmocnienie w postaci blachy, lub najepiej kratownicy,
oczywiscie fotele moga zostac,ale straca funkcionalnosc,
na poprawe sztywnosci gietej w przypadku targi proponuje polaczyc rame szyby przedniej z dachem w osi pojazdu,
sa takie nawozia fabryczne, dach dzieli sie na dwie czesci,
w sumie nawet latwiej je zapakowac do bagaznika