Autor Wątek: Remont OHV czy swap silnika - dyskusja?  (Przeczytany 3633 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remont OHV czy swap silnika - dyskusja?
« dnia: Styczeń 13, 2023, 05:56:59 am »

Offline Kmarco1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLE
Poszukuję dobrego i sprawdzonego warsztatu do kapitalnego remontu silnika w Polonezie 1,6 gle, Płock i okolice, może być również z kujawsko-pomorskiego.

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 14, 2023, 12:48:15 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4666
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Z perspektywy osoby która remontowała silnik, patrząc na dzisiejsze ceny, lepiej znaleźć dobry używany silnik i nawet kupić wysyłką kurierem na palecie, niż podejmować się remontu - wyjdzie ładnych kilka tysięcy, a nie masz pewności, czy nowe części będą jakości fabrycznych (głównie tłoki). W razie czego, mogę poszukać dobrego silnika u mnie na miejscu, na Śląsku.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 14, 2023, 15:27:33 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wiem, kto ma sprawny silnik 1.6 za niewielkie pieniądze do oddania. Z Płocka miałbyś ok 1.5h drogi
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 15, 2023, 11:46:10 am »

Offline Kmarco1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLE
Dziękuję za podpowiedzi ale wolałbym wyremontować swój. Kupując używany do Poloneza to wielka loteria.

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 15, 2023, 12:04:08 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
A nadwymiarowe tłoki są w ogóle dostępne ? Pamiętam że był olbrzymi problem z dostępnością niektórych części do remontu ohv, coś się zmieniło w tej materii ?

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 15, 2023, 12:17:33 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Tak zmieniło,na gorsze  <spoko> Chcesz remontować ohv to przygotuj się na szukanie części po stodołach/piwnicach/garażach
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 15, 2023, 12:27:27 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Z tego co widzę, to trzeba się zainteresować możliwościami dorobienia belek i stabilizatorów pod Rovera, bo wygląda że swap to jedyna sensowna opcja, a na to chyba napędy z Mazdy MX-5, bo skrzyń do Rovera też już brakuje.

Albo swapować motory Łady.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 15, 2023, 12:27:40 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Faktycznie. Przerzuciłem allegro i tylko 80.0 i 80.1 czyli nominał i 1 pół szlif . Ciężkie czasy idą. Dobrze, ze 5 lat temu zrobiłem zapasy...

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 15, 2023, 12:44:49 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Remontować OHV? Nie dziękuję. Dobre to jest dla ortodoksów. W caro nie ma to technicznego, ani ekonomicznego sensu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2023, 12:56:33 pm wysłana przez Tales »

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 15, 2023, 13:09:18 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Z tego co widzę, to trzeba się zainteresować możliwościami dorobienia belek i stabilizatorów pod Rovera
A jakby do tej z ohv dospawać tylko mocowania? Ona jest niby troszkę inaczej wygięta, ale chyba wykonalne? Zaczynam żałować, że nie brałem na złomie, jak miałem okazję, ale silnik jeszcze w aucie był itd.
Remontować OHV? Nie dziękuję. Dobre to jest dla ortodoksów. W caro nie ma to technicznego, ani ekonomicznego sensu.
Tu cię poprę. Chyba wypada podziękować fabryce za romans z roverem, bo dzięki temu, jest alternatywa w postaci silników innej pojemności, co zawsze jest jakimś łatwiejszym wyjściem. Jak zawsze mówiłem, w polonezie pilnować blachy, bo resztę się jakoś ogarnie.

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 15, 2023, 14:01:05 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Poza tym w zasadzie każdy inny współczesny silnik wymaga "zawieszenia" od Rovera, bo w OHV stab i belka są poprowadzone tak idiotycznie, praktycznie przez środek komory silnikowej, że poza OHV nic tam nie pasuje.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 15, 2023, 14:12:36 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 270
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
poza OHV nic tam nie pasuje.
A X20SED/X20XEV i pochodne to patyk od kaszanki?  ;-)

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 15, 2023, 14:17:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Z tego co widzę, to trzeba się zainteresować możliwościami dorobienia belek i stabilizatorów pod Rovera, bo wygląda że swap to jedyna sensowna opcja
to tylko jedna z prawd, a dokladnie to goowno prawda,
nie ta dekada kolezko, fabryka rovera jest bankrutem rownie dlugo jak FSO,
a na szrotach rover jest takim samym zjawiskiem jak Polonez, a i tak trafia tam najczesciej, bo sie silnik wysral,
ceny 1.8 sa horrendalne jak na swap do klasyka,
no tak, jeszcze kitajce klepia 1.8 i mozna kupic nowy, ale to niczego nie zmienia pod wzgledem oplacalnosci, bo za darmo nie rozdaja ani silnikow, ani czesci do niego

 
na to chyba napędy z Mazdy MX-5, bo skrzyń do Rovera też już brakuje.
wiesz,ze ta skrzynia nie pasuje ani do K16, ani do PN ! przystosowanie kosztuje grubo, podwaza to sen akurat tej skrzyni, bo rownie dobrze mozna sobie przebierac w bardzo latwo dostepnych skrzyniach RWD,
no moze teraz juz nie tak bardzo dostepnych z BMW, bo wypadaloby zeby byla z e30, z Omegi tez srednio,
ale jezeli zmienisz most napedowy to jest mnostwo nowszych BMW, ktore ciagle sie rozbijaja,

tylko stosujac skrzynie BMW po c.h.u.j brac silnik rovera,
za sam dzwon K16<->japonczyk zaplacisz wiecej niz za uturbienie OHV,
a OHVt rozwala kazdego podstawowego K16 i to taka w wersji lajt bez odprezania,
taka dopieszczona to juz z WC moze sie klepac jak rowny z rownym

Poza tym w zasadzie każdy inny współczesny silnik wymaga "zawieszenia" od Rovera, bo w OHV stab i belka są poprowadzone tak idiotycznie, praktycznie przez środek komory silnikowej, że poza OHV nic tam nie pasuje.
niz poza wiekszoscia silnikow wyprodukowanych prze PSA  <rotfl2>
sporo BMW, GM, jakies wieswageny sie znajda
sa wsrod nich nawet silniki montowne w poprzek  <lol2>
wez juz przestan sie blaznic, nie wypowiadaj sie na tematy mechaniczne, zajmij sie waleniem w klawisze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 15, 2023, 14:53:05 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym,  montażu innego silnika w Polonezie jest możliwość montażu owego silnika wzdłużnie.
Jeśli mówimy o silnikach z koncernu PSA to stary żeliwny kloc 2.0 RFV ma taką możliwość,  ale jego następca,  aluminiowy 2.0 RFN niekoniecznie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2023, 14:54:57 pm wysłana przez Tales »

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 15, 2023, 14:58:41 pm »

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 15, 2023, 15:18:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jeśli mówimy o silnikach z koncernu PSA to stary żeliwny kloc 2.0 RFV ma taką możliwość,  ale jego następca,  aluminiowy 2.0 RFN niekoniecznie.
co przeszkadza w EW10 ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 15, 2023, 18:49:11 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
A X20SED/X20XEV i pochodne to patyk od kaszanki? 

Pierwsze słyszę żeby do Poloneza dało się ot tak zamontować silnik do montażu poprzecznego. W ogóle nie słyszałem nigdy o Polonezie z silnikiem Daewoo.
a na szrotach rover jest takim samym zjawiskiem jak Polonez, a i tak trafia tam najczesciej, bo sie silnik wysral,

Przecież ja nie mówię o silniku, tylko o belce i stabie... żeby było więcej miejsca pod maską.

wiesz,ze ta skrzynia nie pasuje ani do K16, ani do PN !

Nie mówiłem o samej skrzyni. Miałem na myśli silnik ze skrzynią. Zresztą rzuciłem tylko pomysł.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2023, 18:56:53 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 15, 2023, 19:02:18 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Pierwsze słyszę żeby do Poloneza dało się ot tak zamontować silnik do montażu poprzecznego. W ogóle nie słyszałem nigdy o Polonezie z silnikiem Daewoo.

Ty nie słyszałeś, a OBR taki silnik zainstalował do Poloneza... ;) Nawet dokumentacja się zachowała.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 15, 2023, 19:26:36 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Z  nubiry

Odp: Re: Witam
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 15, 2023, 19:32:55 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Racja. Silnik Daewoo 3 cylindrowa kalekę z Matiza do Poloneza to na pewno nie. Natomiast coś z serii GM to co innego
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)