Autor Wątek: Jak wyregulować hydrauliczne zawory w plusie?  (Przeczytany 1283 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak wyregulować hydrauliczne zawory w plusie?
« dnia: Maj 03, 2023, 22:00:30 pm »

Offline Marfi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 gli bosch
Cześć mam pytanie w jaki sposób wyregulować hydrauliczne zawory w plusie? Bo moje klepią jak najman mate.

Odp: Jak wyregulować hydrauliczne zawory w plusie?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 03, 2023, 22:28:58 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Może krzywki wałka poszły się jechać, bo hydrauliczne zawory w zasadzie się reguluje tylko podczas wymiany uszczelki pod głowicą.

Odp: Jak wyregulować hydrauliczne zawory w plusie?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 03, 2023, 22:31:52 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
dokładnie. Trzeba zmierzyć wznios krzywek np po laskach.
A ustawia sie jak zwykłe zawory tylko przy pierwszym oporze trzeba obrócić o 2.5 obrotu.
Nie można od razu odpalić takiego silnika tylko trzeba co 2-3 godziny przesuwać silnik by opróżnić szklanki z nadmiaru oleju.

Odp: Jak wyregulować hydrauliczne zawory w plusie?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 03, 2023, 22:36:36 pm »

Offline Marfi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 gli bosch
Czyli regulacja polega na odpuszczeniu śruby regulacji całkowicie, dokreceniu jej aby dotykała łaski, i dokreceniu jej 2.5 obrotu i skontrowaniu?
Regulacje przeprowadza się na zimnym czy cieplym silniku?

Odp: Jak wyregulować hydrauliczne zawory w plusie?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 03, 2023, 23:01:06 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
A ustawia sie jak zwykłe zawory tylko przy pierwszym oporze trzeba obrócić o 2.5 obrotu.
Nie można od razu odpalić takiego silnika tylko trzeba co 2-3 godziny przesuwać silnik by opróżnić szklanki z nadmiaru oleju.
Czy lepszym rozwiązaniem nie byłoby opróżnienie szklanek i nieruszanie koników? Tak sobie gdybam, że jeżeli ktoś tam już grzebał to może zabraknąć regulacji i zawory podparte w pakiecie.

hydrauliczne zawory w zasadzie się reguluje tylko podczas wymiany uszczelki pod głowicą.
Tego też nie rozumiem. Mamy silnik gdzie robimy UPG, szklanki są w jakimś stopniu napełnione (zapewne nie na maksa), pytanie więc po co to ruszać? Planowanie obniży nam głowicę o 0,1-0,2 mm, a tyle hydropopychacze powinny osiąść dość szybko. Pytanie czy procedura 2,5 obrotu nie dotyczy przypadkiem nowych popychaczy napełnionych w 100% olejem?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Jak wyregulować hydrauliczne zawory w plusie?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 03, 2023, 23:15:54 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 269
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Zaworów "hydrauliczych" bez potrzeby się nie reguluje. A potrzeba wynika tylko i wyłącznie z faktu wymiany popychaczy hydraulicznych na nowe. tako rzecze serwisówka, janusze wiedzą swoje...
 

Odp: Jak wyregulować hydrauliczne zawory w plusie?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 03, 2023, 23:19:59 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5091
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Hmm, to jak to jest w końcu? Mój silnik stoi na garażu nie ruszany, nie kręcony już ponad pół roku i trzeba by wreszcie odkręcić mu głowicę, zabielić i zmienić uszczelkę. No i teraz, jak to w końcu z tymi zaworami jest? Skręcić wszystko do kupy i nic nie ruszać? Silnik jest fabrycznie złożony, nikt tam nic nigdy nie grzebał, więc mam pewność, że nic nie jest rozregulowane. To co teraz? Nie ruszać nic i skręcić wszystko jak jest? Do tej pory, to olej pewnie spłynął ze szklanek, wiec nie powinno być chyba problemu?

Odp: Jak wyregulować hydrauliczne zawory w plusie?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 03, 2023, 23:28:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Czy lepszym rozwiązaniem nie byłoby opróżnienie szklanek i nieruszanie koników? Tak sobie gdybam, że jeżeli ktoś tam już grzebał to może zabraknąć regulacji i zawory podparte w pakiecie.
jezeli ktos grzebal, to tym bardziej trzeba to ustawic na nowo,
oproznianie szklanek nie ma sensu, bo i tak napelnia sie olejem, a sama procedura bylaby dziwna i upierdliwa (zeby wjac szklanki, trzeba zdjac glowice)

Mamy silnik gdzie robimy UPG, szklanki są w jakimś stopniu napełnione (zapewne nie na maksa), pytanie więc po co to ruszać? Planowanie obniży nam głowicę o 0,1-0,2 mm, a tyle hydropopychacze powinny osiąść dość szybko. Pytanie czy procedura 2,5 obrotu nie dotyczy przypadkiem nowych popychaczy napełnionych w 100% olejem?
teoretycznie nie trzeba ustawiac, jezeli zaklada sie glowice,
ale skad pewnosc jak bylo to wczesniej ustawione - elementy wycieraja sie, wiec luz rosnie, najmlodsze auto ma 21lat, wiec ktos mogl juz tam grzebac,
moze bedzie za luzno, a moze wyjdzie podparcie, bo glowica siadla nizej, laski zostaly pomieszane (sa wykonane z dokladnosnia mniej niz 1mm, ale ziarnko do ziarnka),
a gdy ustawiasz w polowie zakresu pracy, to wiesz, ze ustawiles dobrze,
gdy robisz to sam w swoim aucie po raz kolejny np. po roku lub dwoch sciagasz glowice, a za pierwszym razem ustawiales, to nie musisz tego znowu robic, bo faktycznie nie wyjdziesz poza zakres regulacji

P.S.
szklanki maja w srodku sprezyne, ktora wypchnie tloczek na maksa, wiec nie ma co sie martwic o jego polozenie - dlatego ta metoda jest pewna i prosta w realizacji,
chyba ze szklanka jest uszkodzona, bo np. dostala zaworem
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2023, 23:30:15 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Jak wyregulować hydrauliczne zawory w plusie?
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 03, 2023, 23:37:24 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 269
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Z potrzeby chwili, swego czasu, musiałem zrobić hybrydę dół GSi góra GLI czyli jakby nie patrzeć różne silniki, zaufałem serwisówce, nie regulowałem "zaworów" nie stwierdziłem żadnych anomalii wymagających interwencji regulacyjnych. Serwisówka nie kłamie.

Odp: Jak wyregulować hydrauliczne zawory w plusie?
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 03, 2023, 23:47:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a ja w roku 2002 musialem ustawic zawory, bo po 77kkm przebiegu silnik klepal jak sieczkarnia z dieslem,
korzystalem z tej samej "serwisowki", czyli Morawskiego,
po ustawieniu zawory dalej klepaly, ale znacznie mniej - Castrol Magnatec juz swoje spieprzyl w tym silniku, wymiany olejow systematycznie wyciszaly prace popychaczy,

jezeli nie wiesz co robisz i jak dzialaja mechanizmy to dokladnie trzymaj sie serwisowki,
ale nie pouczaj tych, ktorzy wiedza co robia - a ze jestem mechanikiem to uwazam, ze potrafie interpretowac materialy serwisowe i ogarniam dzialanie mechanizmow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Jak wyregulować hydrauliczne zawory w plusie?
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 04, 2023, 07:45:14 am »

Offline Marfi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 gli bosch
Kolego a czy poratowałbyś zdjęciem z serwisówki z opisaną procedurą regulacji?
Bo niestety nie posiadam książki do poloneza.

Odp: Jak wyregulować hydrauliczne zawory w plusie?
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 04, 2023, 09:12:16 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Jeśli zabielacie głowicę zmieniacie odległość między wałkiem rozrządu a a konikiem. Zawsze wtedy wymagana jest regulacja.
Szklanka musi pracować w 1/2 ruchu tłoczka w szklance. Skok tłoczka bez oleju to ok 5mm. Gwint w koniku to 1mm na 1 obrót. Dla tego robi się 2,5 obrotu by ustawić tłoczek w połowie wysokości. Do tego musicie rozebrać 1 szklankę i zrozumieć jak działa. Może stracić olej w prosty sposób w początkowej fazie ugięcia. Olej z niej uleci pod obciążeniem sprężyn zaworowych. Końcowy ruch tłoczka zamyka możliwość wypłynięcia oleju, by zabezpieczyć przed pracą na sucho.