Autor Wątek: Strefy czystego transportu  (Przeczytany 5800 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 20, 2023, 15:23:56 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Aleś się rozpisał. Według mnie, u Ciebie punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia. Ciekawe, co się stanie, jak odkryjesz, że plany SCT są dalekosiężne, i Twój w pełni legalny diesel stanie się nielegalny? A jak się podoba pomysł wprowadzenia stref tylko dla elektryków?

Cytuj (zaznaczone)
Nie. Nie imputuj mi.

Kiedy czytając Twoje wypowiedzi nie da się odnieść innego wrażenia? Wydaje się, że zdajesz sobie jednak trochę sprawę, że SCT jest kretyńskie, niedopracowane, wiesz już, że w Niemczech powoli z tego rozwiązania rezygnują, ale z drugiej strony się z nich cieszysz, że chcą je wprowadzić.

Cytuj (zaznaczone)
Samochód spełniający kryteria kosztuje nie więcej, lub niewiele więcej niż niespełniający.

No, jasne, faktycznie  :d

Albo nie wiesz, o czym piszesz, albo trollujesz dla jaj, żeby było śmiesznie na forum i coś się działo w ten nudny, listopadowy dzień, tym bardziej jak czytam taki akapit:

Cytuj (zaznaczone)
Ale popatrzmy też na rzeczywistość, plaga kradzieży katalizatorów i dpf, właściwie już z przyzwoleniem społecznym, celowe wypruwanie katalizatorów i zastępowanie ich strumienicą, nie wspominając o DPF, to norma, podobnie jak jazda ze zmatowiałymi reflektorami albo źle wyregulowanymi albo z xenonami zrobionymi z chinesium... Znasz kogoś, kogo to oburza?

Że co?

Czyli, że jak ukradną mi katalizator (na co jako społeczeństwo przyzwoliliśmy, bardzo proszę panie złodzieju, oto mój katalizator :D ), to SCT uratuje miasto, bo będę musiał parę tysięcy składać na zakup nowego, i później kolejnego, jak znowu mi ukradną?

A złotówki odkładane za odpalanie trupa, zamiast mi przekazywać, proszę dobrowolnie wysłać na jakikolwiek, dowolny komitet walczący z takimi kretynizmami, jak strefy czystego transportu - może być jedna ze wspomnianych w tym temacie :)

Cytuj (zaznaczone)
A może wpadnij do mnie do roboty, gdy sąsiad odpala e46 330d na przelocie i grzeje go pod oknem? Jakieś rady zamiast powinszowania?

Poszedłbym mu przekazać parę informacji na temat tego, jak hałas może wpływać na Twoje wrażliwe bębenki uszne, i spróbować uzgodnić kompromis, t.j granie tego auta poza obrębem zamieszkania, a nie czekał na państwowe regulacje, które zabronią mu w ogóle tego samochodu używać  :P

Cytuj (zaznaczone)
Moim zdaniem, pojazdy powinny móc sobie jeździć dotąd, dokąd pozwala im stan techniczny, a emisja spalin jest zgodna z homologacją producenta, przy tym emisja powinna być rzetelnie badana.
Rdza - zamiast przepisów - wyeliminuje graty.

Czyli zgadzasz się, że wprowadzany przepis jest głupi, ale międzyczasie się z niego cieszysz, no i przy okazji można się trochę potłuc w temacie na forum, skoro w plująca olejem z tłumika zajechana benzyna 1.0 turbo, mająca w fabrycznej instrukcji obsługi dopuszczalne spalanie oleju 1L/1000KM wjedzie sobie do centrum bez problemu bo cyferka w cepiku się zgadza, a powiedzmy, astra F z LPG, w doskonałej kondycji czy seicento na jednopunkcie spełniająca na gazie kryteria wyższe, niż zakładała fabryka nie wjedzie - wszystko jest spoko.
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2023, 22:05:21 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 20, 2023, 19:13:26 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Amen!

to ja, byly Marcin#839

Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 20, 2023, 20:07:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Pół żartem pół serio skrót FSO można tutaj rozwinąć jako Forum Specjalnej Opieki lub Forum Społecznej Opozycji


Oczywiście proszę traktować to z dystansem i szacunkiem ale sporadycznie zaglądam na inne fora motoryzacyjne i tam zdecydowana większość uchyla czoła nad prawem i przepisami i naprawdę mało komu w głowie aby się sprzeciwiac.
Pochwalam i zarazem trochę bym ponegowal co po niektóre posty ale chyba zbyt mało książek przeczytałem aby wtrącać się w dyskusję. Temat mocno drazliwy i czasochłonny. Nawet wspólne złoty i inne imprezy musiałyby trwać dłużej niż rok aby każdy sobie nawzajem wyjaśnił to i owo.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 20, 2023, 21:46:12 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
sporadycznie zaglądam na inne fora motoryzacyjne i tam zdecydowana większość uchyla czoła nad prawem i przepisami i naprawdę mało komu w głowie aby się sprzeciwiac.
Dziwisz się? W środowisku motoryzacyjnym, uchodzimy (uchodziliśmy?) za biedaków i wieśniaków, więc wypada nam tutaj trzymać pewne "standardy", dlatego nie podoba nam się pomysł, że stare graty nie mogą wjeżdżać do centrów naszych wspaniałym miast, tudzież inne ciekawe ekologiczne pomysły.
A poważnie, to jak mawiają, syty głodnego nie zrozumie, więc nie dziw się ,że jak ktoś ma lepsze auto, albo stać go na "przymusową" wymianę na lepsze, to nie będzie miał z podobnymi pomysłami problemów. Ale idąc takim tokiem rozumowania, to zaraz każą ci montować nowoczesne sedesy z automatycznymi wagami, ważącymi ilość oddawanego "stolca" żebyś czasem za dużo nie żarł i nie tył, oraz przy okazji, nadmiernie nie zanieczyszczał planety. A to wszystko oczywiście, w trosce o dobro planety i twoje zdrowie. Ekologia ekologią, ale jak widzę, że wszędzie dookoła trują, a tylko my, w naszej części świata, mamy realizować jakieś durnoty, to coś tu jest nie tak. A że ;udzie się nie buntują, to już jest normalne, w dzisiejszych czasach. Myślisz, że mieszkańcy Warszawy będą tłumnie protestować? Może jakaś tam grupa, tak, ale większość ma kasę i stać ich na podporządkowanie się takim fanaberiom.
Edit: Nowy film na temat strefy u Moto Doradcy.
https://www.youtube.com/watch?v=sehKqwuV4BE
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2023, 22:25:37 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 21, 2023, 10:17:11 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Nie podoba mi się to jak łatwo się poddaja
Nie patrzy na grubość portfela tylko na tok myślenia i uleglosc idiotycznym przepisom.

Czy mają więcej pieniędzy? Raczej zdecydowanie więcej długów niż mogłoby się wydawać. Większość snobów żyje na kreche a o nie terminowym płaceniu faktur i rachunków nie wspomnę.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 21, 2023, 14:30:20 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nie podoba mi się to jak łatwo się poddaja
Nie patrzy na grubość portfela tylko na tok myślenia i uleglosc idiotycznym przepisom.

Czy mają więcej pieniędzy? Raczej zdecydowanie więcej długów niż mogłoby się wydawać. Większość snobów żyje na kreche a o nie terminowym płaceniu faktur i rachunków nie wspomnę.

A to te polskie snoby, czy te zachodnie? Ci, których nie dotyczą takie przyziemne problemy, jak nas, co nam beemka na przelocie smrodzi niesamowicie i truje mamę ziemię pod nosem?  ;>

https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-jachty-samoloty-i-inwestycje-oxfam-bogaci-nie-pomagaja-klima,nId,7160379
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2023, 14:33:05 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 21, 2023, 15:30:09 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Jedni i drudzy.


Przypuszczam, że ta beemka na przelocie mniej smrodzi niż VW czy Opel ze sprawnym DPFem i katalizatorem.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 21, 2023, 21:40:34 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Czy mają więcej pieniędzy? Raczej zdecydowanie więcej długów niż mogłoby się wydawać. Większość snobów żyje na kreche a o nie terminowym płaceniu faktur i rachunków nie wspomnę.
O to właśnie chodzi. Najlepsi to są Ci, co mówią że oni to mają przejebane, bo jak tylko stracą pracę to ich komornicy od leasingów dojadą. A w ogóle to samochody zmieniają co 2 lata, żeby uciec z kosztami - nie płacić podatku. I tak oto sami sobie pętle na szyje zakładają w złotej klatce.

Ogólnie to większość p0laczków żyje ponad stan od 10 do 10, bez żadnych oszczędności/z długami. Zepsuje się samochód albo ząb, aj waj! Chwilówka i spirala zadłużenia leci w najlepsze.

Jakim trzeba być zjebem żeby uważać dużego diesla na przelocie za coś niedobrego,przecież niema praktycznie lepszego dźwięku jak takie 6 garów na wolnym wydechu  <spoko> Zwłąszcza, gdy wracając do domu muszę wdychać tą "ambrozję" wydostającą się rur wydechowych ich samochodów.

Mam w pracy kilku takich, którzy mają diesle na wolnym wydechu... Myślę, biorąc pod uwagę całokształt, że im bliżej encyklopedycznego "zjeba" niż do normalnego człowieka  <spoko>

Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 22, 2023, 00:16:01 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Znalezione przypadkiem hahahahaha xD

Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 22, 2023, 00:30:57 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Na fejsie widziałem takie z Fredem Flinstonem.

Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 22, 2023, 10:55:13 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Można powiedzieć, że po ponad 60 latach spełniła się marzenie Gomułki, który uważał, że samochód to zbędna burżuazja, a każdemu mieszkańcowi Stolycy wystarczy rower  <cwaniak2> Dobrze, że nie chwytają się pomysłu z kapustą kiszoną zamiast imperialistycznej cytryny (przecież transport morski takich frykasów to niewyobrażalne ilości CO2, a jeszcze jak pakują kontenery w folię, wręcz mordowanie rzadkiej żąkątki plamistej), ale on sam dał sobie podobno spokój, kiedy towarzysze podali mu do herbaty kiszonkę.
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2023, 10:57:47 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 22, 2023, 16:10:00 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Jakim trzeba być zjebem żeby uważać dużego diesla na przelocie za coś niedobrego,przecież niema praktycznie lepszego dźwięku jak takie 6 garów na wolnym wydechu  <spoko>
Hamuj piętą.

Aleś się rozpisał. Według mnie, u Ciebie punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia. Ciekawe, co się stanie, jak odkryjesz, że plany SCT są dalekosiężne, i Twój w pełni legalny diesel stanie się nielegalny? A jak się podoba pomysł wprowadzenia stref tylko dla elektryków?

Danielu, siedzę w dwóch punktach, mieszkam i żyję zarówno w miejscu ze strefami i w miejscu bez nich. Mój dizel niedługo nie będzie legalny w sct i po prostu nie będę wjeżdżał, tak jak nie wjeżdżam od pięciu lat poprzednim.
Pomysł stref tylko dla elektryków mi się nie podoba, podobnie, jak zakaz wjazdu na warszawską starówkę, gdyż kiedyś sobie mogłem podjeżdżać pod drzwi tamże a źli ludzie zrobili z tego  strefę bez samochodu ale nie o tym.
W przeciwieństwie - widzę i czuję skutki dizla na przelocie, wyrażam swoje niezadowolenie. Przeszkadza mi to nie mniej niż podróż windą z palącym.
Z drugiej strony odczuję w kieszeni wprowadzenie sct tak, jak odczuwam strefy płatnego parkowania.

Mam rozterki, których inni najwyraźniej nie mają.
Jestem tu w mniejszości.
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2023, 17:04:41 pm wysłana przez lesor#1973 »
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 22, 2023, 16:18:31 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Można powiedzieć, że po ponad 60 latach spełniła się marzenie Gomułki, który uważał, że samochód to zbędna burżuazja, a każdemu mieszkańcowi Stolycy wystarczy rower  <cwaniak2> Dobrze, że nie chwytają się pomysłu z kapustą kiszoną zamiast imperialistycznej cytryny (przecież transport morski takich frykasów to niewyobrażalne ilości CO2, a jeszcze jak pakują kontenery w folię, wręcz mordowanie rzadkiej żąkątki plamistej), ale on sam dał sobie podobno spokój, kiedy towarzysze podali mu do herbaty kiszonkę.

Chiny już poważnie myślą o przestawieniu kontenerowców z ropy na amoniak, i tak samo z samochodami. Jeżeliby do produkcji amoniaku użyć energii słonecznej, wówczas emisję CO2 można zredukować do zera bez użycia silników elektrycznych i baterii.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 22, 2023, 17:58:29 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Mnie też przeszkadza smród diesli, jedyny jaki lubiłem, to smród jelcza PR110, który mnie woził po Puławach do szkoły. A petrolheadem nie jestem, bo każde auto gazuję z lubością, aż niektórzy myślą, że w poprzednim wcieleniem byłem Niemcem.  :d Ale mimo to nie podoba mi się jakikolwiek pomysły regulowania przez państwo prawa do tego, czym mam prawo wozić tyłek i gdzie ma prawo wjechać, i tyle, szczególnie, jeśli stoją za tym cele, wynikające z badań wyjętych z tyłka, nie mające żadnego związku z rzeczywistością, a więc będące kłamstwem, więc mam podejrzenie nadużywania tych przepisów do innych celów, co już przedstawiłem w tym wątku. No i chyba wszystko, bo będę się już powtarzał.

We Wrocławiu ludzie ruszyli tyłek, i poszli na "konsultacje społeczne" w sprawie SCT, jak to wyglądało:

https://www.youtube.com/watch?v=jwxiGD_mFUE

Konsultacje społeczne zostały wprowadzone jako wentyl bezpieczeństwa, żeby władza nie robiła wbrew ludziom, co się jej żywnie podoba. Hm.
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2023, 18:11:59 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Strefy czystego transportu
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 22, 2023, 19:03:24 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Niezłe te konsultacje, tylko jakoś mi się nie wydaje, żeby oni tam cokolwiek z kimkolwiek konsultowali. Zwykły protest, która da tyle, co inne zwykłe protesty, czyli wielkie gówno. Takie sprawy załatwia się w referendach,a le jak jest u nas z referendami to wiadomo. Tylko że gdyby rzeczywiście większość mieszkańców była przeciwna  ruszyli by dupy, to przynajmniej było by czarno na białym, na papierze, a tak, to se postoją i tyle. A zresztą, śmiem twierdzić, że sprawa jest z góry ugadana i żaden protest nic nie da. Strefy wprowadzą na pewno, a przynajmniej w większych miastach, powiedzmy, wojewódzkich, ale jak długo te strefy będą u nas funkcjonować, aż zaczną je likwidować, to nie wiadomo. Pewnie dotąd, aż zarobi ten, kto ma zarobić, lub gdy zaczną się spore straty z tytułu odpływu ludzi spoza stref.

Odp: Strefy czystego transportu
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 23, 2023, 07:10:16 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
No to może czas pomyśleć o przerabianiu naszych kochanych autek fsowych na elektryki. Jakaś firma na zachodzie ma już proponować przerabianie dostawczaków diesli na elektryki, koszt to około 20 tyś euro.  Ale jak by tak człowiek sam pokombinował to może by się dało o wiele taniej. Bo jak tak dalej pójdzie z tymi strefami to czarna rozpacz. A może chodzi władzy o to, żeby naród wynosił się z centrów miast i na obrzeżach się budował. Co by skutkowało wzrostem cen dziełek, materiałów budowlanych itp. Co w konsekwencji daje wzrost wpływu z podatków.

Odp: Strefy czystego transportu
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 23, 2023, 09:49:59 am »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 404
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
W UK mają gotowe zestawy do przerabiania Garbusów.
W którymś z krajów Skandyniawii, facet przerobił Chevy Impalę na elektryka wsadzając cały wózek od Tesli + część osprzetu i do tego resztę sprzętu od chińczyków.
W PL chyba kilka maluchów na prąd też jeździ, ale o ile dobrze kojarzę to na zwykłe akumulatory.

Wszystko rozbija się o kasę i kwestię magazynowania energii - może w końcu pojawią się sensowne rozwiązania.

Oczywiście nadal pozostaje kwestia źródła prądu do ładowania - przy el. węglowych i drogim prądzie to wszystko jest o kant dupy rozbić.

Odp: Strefy czystego transportu
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 23, 2023, 12:33:15 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Jedna os napędzana prądem, druga os może napedzac jakąś pradnice/ładowarkę podczas jazdy. No ale po co tak robić skoro ludzi trzeba oglupiac i mają ładować w domu i płacić za prąd
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Strefy czystego transportu
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 23, 2023, 14:46:31 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Co jak co, ale w życiu bym nie chciał przerabiać swojego poloneza na poloneza z downem. I w zimie zastanawiać się, na co mogę sobie pozwolić, na ogrzewanie, czy słuchanie muzyki  <co>

Bardzo chętnie przerobiłbym to auto na każde alternatywne źródło energii, które wykorzystuje oryginalny silnik, np. jakiś czas temu myślałem o zabawie z HHO. Ale napęd elektryczny uważam za przejściową, głupią modę, dodatkowo napędzoną mediami i ogólnym ogłupieniem ludzi, którą trzeba przeczekać. Zabije je albo zdrowy rozsądek, albo ceny energii, albo do czasu pierwszego pożaru elektryków, który odbije się np. spaleniem części miasta, bądź dużych zabudowań, kiedy elektryki stojące obok siebie zaczną płonąć np. w piętrowym garażu.

Za parę lat zajrzę do tego tematu, żeby sprawdzić, czy miałem rację. Muszę sobie ustawić przypominajkę - time machine, czyli stronę, która dokładnie za kilka lat wyśle mi linka do tematu.  :]

Cytuj (zaznaczone)
Jedna os napędzana prądem, druga os może napedzac jakąś pradnice/ładowarkę podczas jazdy. No ale po co tak robić skoro ludzi trzeba oglupiac i mają ładować w domu i płacić za prąd

Perpetum mobile? Tego jeszcze nie wynaleziono.
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2023, 14:52:39 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Strefy czystego transportu
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 23, 2023, 16:07:15 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
No to może czas pomyśleć o przerabianiu naszych kochanych autek fsowych na elektryki. Jakaś firma na zachodzie ma już proponować przerabianie dostawczaków diesli na elektryki, koszt to około 20 tyś euro.  Ale jak by tak człowiek sam pokombinował to może by się dało o wiele taniej.
Elektryk ma sens jeśli ktoś ma panele i korzystny, dla ładowania w dzień, sposób użycia samochodu.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.