Autor Wątek: Włącznik(i) wentylatorów chłodnicy i zakres jego pracy GSI/GLI  (Przeczytany 1656 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Włącznik(i) wentylatorów chłodnicy i zakres jego pracy GSI/GLI
« dnia: Grudzień 22, 2024, 20:24:52 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 395
    • Polonez Atu+, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
W nowo zakupionym GSI zauważyłem, że włącznik wentylatora chłodnicy załącza go na stosunkowo krótki czas, co prawdopodobnie kwalifikuje go do wymiany, udało mi się odczytać jego parametry FTWS-7 95-90st.C i tu mam zagadkę bo w GLI (Bosch) pierwszy wentylator włącza się przy niższej temperaturze (FTWS-6 92-87st C), drugi tak jak w GSI. Czy rzeczywiście zakresy włączenia podstawowego wentylatora są różne mimo takiego samego termostatu? W żadnej książce nie znalazłem info odnośnie włącznika chłodnicy jaki powinien być zamontowany w GSI i stąd moje pytanie, bo do Kombi gdzie mógłbym ew. podejrzeć nie mam na razie dostępu, a temat ten mnie nieco nurtuje...   

Odp: Włącznik(i) wentylatorów chłodnicy i zakres jego pracy GSI/GLI
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 22, 2024, 20:30:06 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Może ktoś już majstrował i wkręcił nie ten co trzeba. Kiedyś sprzedawcy wiedzieli co sprzejada a kupujący nie wiedzieli i na hasło, że do GSI sprzedawali to co z opisu im pasowało a mało kto patrzył na parametry
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Włącznik(i) wentylatorów chłodnicy i zakres jego pracy GSI/GLI
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 22, 2024, 21:51:36 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1791
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Włącznik(i) wentylatorów chłodnicy i zakres jego pracy GSI/GLI
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 23, 2024, 07:25:37 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 395
    • Polonez Atu+, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=52931.0
Dzięki za linka, ale nie rozjaśnia za wiele moich wątpliwości...

Odp: Włącznik(i) wentylatorów chłodnicy i zakres jego pracy GSI/GLI
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 23, 2024, 12:13:52 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
W większości swoich polonezów miałem termowłącznik 92-87 (95-92 tylko w boschu, do załączania drugiego wiatraka), natomiast w jednym boschu trafiły mi się dwa włączniki 95-92, więc śmiem twierdzić że to kwestia dokładności i kontroli jakości fabryki (np egzemplarz z poniedziałku czy piątku ;) ).

Jeśli mogę coś polecić to MEYLE 1009590002, jeździ już drugi rok
Złombol '23, '24, '25, team Carozela

Odp: Włącznik(i) wentylatorów chłodnicy i zakres jego pracy GSI/GLI
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 23, 2024, 21:30:57 pm »

Online kliper

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 92
    • Bosch 97 -> 1.4 -> 1.6
W katalogu części zamiennych jest 055490 (92-87) dla wersji z jednym i dwoma wentylatorami. Dla drugiej brak w ogóle drugiego czujnika opisanego:

Odp: Włącznik(i) wentylatorów chłodnicy i zakres jego pracy GSI/GLI
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 27, 2024, 21:23:10 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 395
    • Polonez Atu+, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Logicznie rozumując termowłącznik 92-87 z jednej strony ma większy sens, bo jest w obu wersjach silnikowych jako podstawowy, a dopiero w boschu jest dodatkowy wentylator i włącznik ze względu na osłonę pod silnikiem zmniejszającą wentylację komory silnika. Tylko że przy dwóch wentylatorach termowłączniki są po przeciwległych stronach chłodnicy względem wentylatorów, pomieszanie z poplątaniem... Na razie więc kupuję termowłacznik 92-87, jak będzie buba, to zmienię.

Odp: Włącznik(i) wentylatorów chłodnicy i zakres jego pracy GSI/GLI
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 25, 2025, 20:21:25 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Włącznik(i) wentylatorów chłodnicy i zakres jego pracy GSI/GLI
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 26, 2025, 16:58:30 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3828
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Logicznie rozumując termowłącznik 92-87 z jednej strony ma większy sens, bo jest w obu wersjach silnikowych jako podstawowy, a dopiero w boschu jest dodatkowy wentylator i włącznik ze względu na osłonę pod silnikiem zmniejszającą wentylację komory silnika. Tylko że przy dwóch wentylatorach termowłączniki są po przeciwległych stronach chłodnicy względem wentylatorów, pomieszanie z poplątaniem... Na razie więc kupuję termowłacznik 92-87, jak będzie buba, to zmienię.

Nic nie jest poplątane. Mierzysz temperature na wylocie chłodnicy i schładasz powietrze od strony wlotu. Na wlocie temperatura jest wyższa więc logiczne jest użycie włącznika o wyższej temperaturze załączenia i wtedy chłodzeniu dodatkowo części od strony wylotu.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Włącznik(i) wentylatorów chłodnicy i zakres jego pracy GSI/GLI
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 20, 2025, 11:10:15 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 395
    • Polonez Atu+, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Nic nie jest poplątane.
Jest. Jakby nie było to włączniki wentylatora w GLI i GSI były by umieszczone względem wentylatorów i króćców wlotu i wylotu tak samo, a tak nie jest...

Odp: Włącznik(i) wentylatorów chłodnicy i zakres jego pracy GSI/GLI
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 20, 2025, 11:49:30 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3828
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie zauważyłem nigdy tego fenomenu szczerze mówiąc.
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2025, 11:53:49 am wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...