Autor Wątek: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja  (Przeczytany 93 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 412
    • Polonez Atu+, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Panowie, ponieważ zgłupiałem i biorę się za remont silnika Poloneza i chciałbym to zrobić jak najbardziej uczciwie i zgodnie ze sztuką, a więc wśród wymienianych/naprawianych elementów musi się znaleźć wałek rozrządu, i z tej okazji chciałbym poznać Wasze zdanie w tym temacie.
Na razie taki zamiar jest w stosunku do jednego silnika, ale drugi też to pewnie czeka. Jak wiadomo oryginalny nowy wałek z literką H, jest drogocenny i rzadko występujący w przyrodzie jak nie przymierzając grall, jednak już jeden nowy mam, a co do drugiego zastanawiam się jakie kroki podjąć. Kupować drugi nowy fabryczny, czy dać do regeneracji używany z lekko wytartymi krzywkami (, a może z bardzo wytartymi, bo nie wpływa to na cenę usługi). Znalazłem firmę która jest w stanie podjąć się wyzwania jakim jest regeneracja wałka rozrządu od Poloneza na hydro, a nie unikać tematu jak punk wody. Na dzień dobry jest tylko jedno ale, cena. Nowy wałek rozrządu to koszt 1000-1600zł, regeneracja 2500 netto (440 zł netto pierwsza krzywka i 250-300netto każda następna). Jakość i trwałość oryginału jest raczej wiadoma, regeneracja teoretycznie ma zagwarantować właściwą twardość krzywek i być może lepszą trwałość i odporność na ścieranie. I teraz myślę co będzie większym wariactwem, regeneracja czy nowy wałek, każda z tych opcji ma wady, ale też i zalety jednak wybór nie jest dla mnie jednoznaczny. Pomożecie?     

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #1 dnia: Wczoraj o 16:23:14 »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4927
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jeśli masz stuprocentowo fabryczny wałek, a nie jakąś żenującą podróbę, to raczej skusiłbym się na montaż nowego, a stary zregenerował na "wszelki wypadek". Da się odczytać rok produkcji swoją drogą z oznaczeń na wałku?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #2 dnia: Wczoraj o 17:08:06 »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1217
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
No to przyjdzie przerobić na zwykły wałek, który na alledrogo można za 850 zł kupić. Może da się szklanki z hydro przerobić na stałe i wtedy będzie potrzebna regulacja co jakiś czas, ale będzie to tańsze niż ogromna kasa za nowy gsi lub regeneracja.

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #3 dnia: Wczoraj o 17:31:35 »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1812
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Jeśli masz stuprocentowo fabryczny wałek, a nie jakąś żenującą podróbę, to raczej skusiłbym się na montaż nowego
Tylko, że z fabrycznym też loteria, trafisz na poniedziałkowy i cały remont diabli biorą. Osobiście chyba bym poeksperymentował z tą regeneracją, ktoś w końcu przetrze szlak prędzej czy później. Jakie operacje w ramach regeneracji ten zakład wykonuje?

Wałek wałkiem, trzeba jeszcze pamiętać o dobrych (wypukłych) szklankach bo bez tego kicha.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #4 dnia: Wczoraj o 23:14:50 »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1459
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Wałek wałkiem, trzeba jeszcze pamiętać o dobrych (wypukłych) szklankach bo bez tego kicha.
Najlepiej nowy wałek --> nowe szklanki. Zużyte szklanki momentalnie "zjedzą" nowy wałek.
I jeszcze trzeba sprawdzić czy laski popychaczy nie są krzywe. A może jeszcze klawiatura jest wyklepana do kompletu.

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #5 dnia: Dzisiaj o 00:31:07 »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13971
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Trafilem do klubu milionerow?  trzy klocki za walek rozrzadu do OHV <wow>
to taniej jest zrobic swap silnika,
w tej cenie to pewnie da sie zrobic dwa walki od podstaw, moze nawet ze trzy - wdrozyc jakis sytem modulowej budowy walkow,

a moze zagialem czasoprzestrzen i czytam post z 2035 po kolejnej dekadzie pisinflacji?

jezeli takim problemem jest walek H to lepiej jest przejsc na walek W, do tego oczywiscie zwykle szklanki i sprzezyny zaworow,
czy walkow W tez juz brakuje?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.