Autor Wątek: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja  (Przeczytany 310 razy)

ceva, doomelek-22 i 3 Gości przegląda ten wątek.

Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« dnia: Wrzesień 12, 2025, 15:34:35 pm »

Online ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 414
    • Polonez Atu+, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Panowie, ponieważ zgłupiałem i biorę się za remont silnika Poloneza i chciałbym to zrobić jak najbardziej uczciwie i zgodnie ze sztuką, a więc wśród wymienianych/naprawianych elementów musi się znaleźć wałek rozrządu, i z tej okazji chciałbym poznać Wasze zdanie w tym temacie.
Na razie taki zamiar jest w stosunku do jednego silnika, ale drugi też to pewnie czeka. Jak wiadomo oryginalny nowy wałek z literką H, jest drogocenny i rzadko występujący w przyrodzie jak nie przymierzając grall, jednak już jeden nowy mam, a co do drugiego zastanawiam się jakie kroki podjąć. Kupować drugi nowy fabryczny, czy dać do regeneracji używany z lekko wytartymi krzywkami (, a może z bardzo wytartymi, bo nie wpływa to na cenę usługi). Znalazłem firmę która jest w stanie podjąć się wyzwania jakim jest regeneracja wałka rozrządu od Poloneza na hydro, a nie unikać tematu jak punk wody. Na dzień dobry jest tylko jedno ale, cena. Nowy wałek rozrządu to koszt 1000-1600zł, regeneracja 2500 netto (440 zł netto pierwsza krzywka i 250-300netto każda następna). Jakość i trwałość oryginału jest raczej wiadoma, regeneracja teoretycznie ma zagwarantować właściwą twardość krzywek i być może lepszą trwałość i odporność na ścieranie. I teraz myślę co będzie większym wariactwem, regeneracja czy nowy wałek, każda z tych opcji ma wady, ale też i zalety jednak wybór nie jest dla mnie jednoznaczny. Pomożecie?     

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 12, 2025, 16:23:14 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4932
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jeśli masz stuprocentowo fabryczny wałek, a nie jakąś żenującą podróbę, to raczej skusiłbym się na montaż nowego, a stary zregenerował na "wszelki wypadek". Da się odczytać rok produkcji swoją drogą z oznaczeń na wałku?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 12, 2025, 17:08:06 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1219
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
No to przyjdzie przerobić na zwykły wałek, który na alledrogo można za 850 zł kupić. Może da się szklanki z hydro przerobić na stałe i wtedy będzie potrzebna regulacja co jakiś czas, ale będzie to tańsze niż ogromna kasa za nowy gsi lub regeneracja.

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 12, 2025, 17:31:35 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1812
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Jeśli masz stuprocentowo fabryczny wałek, a nie jakąś żenującą podróbę, to raczej skusiłbym się na montaż nowego
Tylko, że z fabrycznym też loteria, trafisz na poniedziałkowy i cały remont diabli biorą. Osobiście chyba bym poeksperymentował z tą regeneracją, ktoś w końcu przetrze szlak prędzej czy później. Jakie operacje w ramach regeneracji ten zakład wykonuje?

Wałek wałkiem, trzeba jeszcze pamiętać o dobrych (wypukłych) szklankach bo bez tego kicha.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 12, 2025, 23:14:50 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1460
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Wałek wałkiem, trzeba jeszcze pamiętać o dobrych (wypukłych) szklankach bo bez tego kicha.
Najlepiej nowy wałek --> nowe szklanki. Zużyte szklanki momentalnie "zjedzą" nowy wałek.
I jeszcze trzeba sprawdzić czy laski popychaczy nie są krzywe. A może jeszcze klawiatura jest wyklepana do kompletu.

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 13, 2025, 00:31:07 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13971
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Trafilem do klubu milionerow?  trzy klocki za walek rozrzadu do OHV <wow>
to taniej jest zrobic swap silnika,
w tej cenie to pewnie da sie zrobic dwa walki od podstaw, moze nawet ze trzy - wdrozyc jakis sytem modulowej budowy walkow,

a moze zagialem czasoprzestrzen i czytam post z 2035 po kolejnej dekadzie pisinflacji?

jezeli takim problemem jest walek H to lepiej jest przejsc na walek W, do tego oczywiscie zwykle szklanki i sprzezyny zaworow,
czy walkow W tez juz brakuje?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 13, 2025, 15:46:23 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6806
  • Płeć: Mężczyzna
Tyle teraz kosztują nowe wałki rozrządu, nawet do silników z mechanicznymi szklankami.

Co do reszty, to masz rację. Wałki do OHV mają sens, kiedy buduje się zgodną z homologacją replikę wozu rajdowego z tym silnikiem, i wtedy się idzie do Świątka. Do jazdy po drogach i w KJSach, na pewno lepiej wsadzić jakiś inny silnik.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 13, 2025, 16:43:06 pm »

Online ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 414
    • Polonez Atu+, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Jeśli masz stuprocentowo fabryczny wałek, a nie jakąś żenującą podróbę, to raczej skusiłbym się na montaż nowego, a stary zregenerował na "wszelki wypadek". Da się odczytać rok produkcji swoją drogą z oznaczeń na wałku?
Wałek jest oryginalny, posiada ten sam zestaw cech (włącznie z nabitym znakiem kontroli technicznej) co wymontowany z silnika. Rok produkcji niestety nie jest obecny w jakiekolwiek formie na wałku, być może występował na opakowaniu zbiorczym, na wałku go nie ma.

 
No to przyjdzie przerobić na zwykły wałek, który na alledrogo można za 850 zł kupić. Może da się szklanki z hydro przerobić na stałe i wtedy będzie potrzebna regulacja co jakiś czas, ale będzie to tańsze niż ogromna kasa za nowy gsi lub regeneracja.
Pod taką opcję jak piszesz, szklanki podobno adaptuje się od Skody np. favorit i rozwierca gniazda w bloku, o konieczności zastosowania elementów rozrządu (laski, sprężyny) z wersji bez hydrauliki nie wspominam.
Jakie operacje w ramach regeneracji ten zakład wykonuje?
Wałek wałkiem, trzeba jeszcze pamiętać o dobrych (wypukłych) szklankach bo bez tego kicha.
W zasadzie na temat technologii regeneracji wiem tyle co na jest stronie internetowej tej firmy https://www.polok.pl/uslugi/naprawa-i-regeneracja-walkow-rozrzadu/, a firmę tą polecił mi właściciel Rewaru.
Ze szklankami to chyba zbyt dużego wyboru to nie ma, oczywiście nowe, albo oryginał z CC700 za chore pieniądze, albo zamiennik od Goriana.
to taniej jest zrobic swap silnika,
[...]
jezeli takim problemem jest walek H to lepiej jest przejsc na walek W, do tego oczywiscie zwykle szklanki i sprzezyny zaworow,
czy walkow W tez juz brakuje?
Swapa już robiłem, teraz mam inny pomysł na zawartość komory silnika w Polonezie, aczkolwiek kolejny swap też teoretycznie gdzieś tam majaczy...

Wałki W są dostępne, nowe ~800-1400zł, używane ~200zł.


Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 14, 2025, 00:14:42 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2240
Świątek ma zestaw wałka i szklanek w blok z hydro.

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #9 dnia: Wczoraj o 16:00:16 »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1219
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Ciekawe ile by Świątek zażyczył by sobie jakbyśmy zamówili np 10 sztuk do hydro. Jakby tak ze 1000zł, to można by było się skusić, żeby coś leżało na wszelki wypadek.

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #10 dnia: Wczoraj o 16:13:03 »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1219
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Pany , a może ktoś wie jak jest u Świątka z cenami regeneracji krzywek, bo mam na stanie dwa wałki, i w każdym jest zjechane po jednej krzywce, stanęły szklanki, pozostałe krzywki mają lekkie ślady używania. Jakby nie za drogo, to by się zrobiło i też coś na zapaś by leżało.

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #11 dnia: Wczoraj o 17:01:43 »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
No to już wam mówię bo miałem przyjemność rok temu rozmawiać przez telefon z samym Panem Lechem na ten temat.I tak ,koszt wykonania wałka od zera 2000 złotych z tym że znają temat i nie gwarantują że się szklanki nie posypią.Mowil że trzeba by to protestować laboratoryjnie a chyba wszyscy wiemy że nikt w dzisiejszych czasach nie będzie tracił czasu na zabawy w doświadczenia z silnikiem Poloneza.Generalnie zrobić,zrobią ale na ryzyko klienta.
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #12 dnia: Wczoraj o 17:37:26 »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Ale coś wam powiem,można tam wrzucić wałek zwykły z regulacją manualna tyle że trzeba delikatnie rozwiercić gniazda popychaczy i zastosować szklanki od Skody 120 (Świątek produkując zestawy zastępujące hydrę jedzie dokładnie na tym patencie bo jak mu powiedziałem przez telefon że tak to mozna zrobić to go przytkało na chwilę).O ile już dokładnie nie pamiętam ,ale mając wszystkie potrzebne wymiary które są dostępne w necie można sobie to wyliczyć bez problemu
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #13 dnia: Wczoraj o 22:59:47 »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2240

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #14 dnia: Dzisiaj o 01:31:50 »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4932
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Trafilem do klubu milionerow?  trzy klocki za walek rozrzadu do OHV <wow>
to taniej jest zrobic swap silnika,
w tej cenie to pewnie da sie zrobic dwa walki od podstaw, moze nawet ze trzy - wdrozyc jakis sytem modulowej budowy walkow,

a moze zagialem czasoprzestrzen i czytam post z 2035 po kolejnej dekadzie pisinflacji?

jezeli takim problemem jest walek H to lepiej jest przejsc na walek W, do tego oczywiscie zwykle szklanki i sprzezyny zaworow,
czy walkow W tez juz brakuje?

Zgadnij - nie produkują ich od lat. Cena z tego co patrzyłem to 10x cena z 2018 czy 2019, kiedy kupowałem go u Fiołka. Do tego dodaj panewki wałka. (ciągle bawi mnie fakt, że ciągle w kraju podobno mamy jeszcze możliwość produkcji takiego wałka, ale ofc zamówienie minimalne 1000szt, no i przy dzisiejszych cenach pewnie kupno wałka + współczesnych szklanek wyrwałoby z butów, bo to nie 2019 rok)

Fakt, że znalezienie innego silnika ma najwięcej sensu, póki ich ciągle nie brakuje. Ale autor chyba chce złożyć sobie ciche i kulturalnie pracujące OHV, jakim jest ten silnik na hydro. Tylko kompletnie nie wiem, co doradzić w przypadku szklanek - wszystko co czytałem nie nadaje się do montażu (lub po prostu ludzie mieli pecha)  <smutny>
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #15 dnia: Dzisiaj o 08:17:25 »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
TO można iśc za ciosem i wsadzić hydro z fabii.
No trochę nie bardzo ,fakt zapomniałem napisać o jeszcze jednej ważnej rzeczy odnośnie szklanek a mianowicie w szklankach od Skody trzeba podfrezowac denko od strony wewnętrznej tam gdzie siedzi laska (skoda ma mniejsze główki ) czego w hydro popychaczy już nie zrobisz i kolejna sprawa inne (wymagające mniejszej siły nacisku ) sprężyny zaworowe i trzecia sprawa cholera wie jak się zachowają w starciu z wałkiem z Poloneza i czy nie będzie zaś to samo ,wytracsie krzywki albo wałek czyli błędne koło i kupa roboty i kasy.
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Wałek rozrzadu GSI- zakup nowego czy regeneracja? - dyskusja
« Odpowiedź #16 dnia: Dzisiaj o 08:54:00 »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Ale autor chyba chce złożyć sobie ciche i kulturalnie pracujące OHV, jakim jest ten silnik na hydro
Da się zrobić cichy i kulturalny silnik bez hydro (mam taki)
Po pierwsze primo zakładamy gumowe podkładki z hydro pod talerzyki  sprężyn zaworowych .
Po drugie primo nawet mając fabrycznie nowy wałek ,krzywki potrafią być spaprane (każda z dekaka inna) ,kolejny temat po azotowaniu mało kto i kiedy sprawdzał te walki czy są proste ,generalnie mi się żaden nawet nowy taki nie trafił ,zawsze trzeba było prostować No i rzecz której podejrzewam nikt nie sprawdza a mianowicie klawiatura a konkretnie luz między konikami a ośka,też potrafią być srogo wygrzmoconej,tam będzie luz i mimo prawidłowej regulacji też będzie skurwiel klepał.
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...