Autor Wątek: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura  (Przeczytany 26234 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 29, 2005, 11:23:28 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "qxr"
(...)czujnik temperatury.(...)

ile dales za czujnik? i ktory to czujnik? do kompa czy do zegarow?  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 29, 2005, 11:35:09 am »

qxr

  • Gość
Marcin#839, Ten od zegarow. Ale juz nie pamietam ile kosztowal. Na dobra sprawe to moglem go nie zmieniac.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 29, 2005, 12:29:41 pm »

maras

  • Gość
Bardziej, tzn,że ma prawie cały czas równe 90,a przy wolnej jeżdzie to przechodzi, wentylator się włancza. No i jeszcze dziwne zjawisko, jak w pi?tek je?dziłem po Poznaniu i na chwiłe wychodziłem i go wyłanczałem, topo paru minutach miał wyższ? temp. niż przed wył?czeniem, tak o ok 5st. :shock: , no ale ten mój czujnik chyba też dokońca nie działa dobrze, a wskazówkę to sam ustawiałem. No ale problemem jest to nie trzymanie ci?nienia, Bo zawsze te grube węże były twarde i jak się odkręciło korek, to było słychać i widać jak upuszcza ci?nienie i tak powino być. Mam nadzieje, że wymieni? mi ten korek, póki co mam stary, bo on choci? trochę trzymał

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 29, 2005, 12:42:30 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
To ze po wylaczeniu temp mu skoczyla to nic dziwnego. Obieg stanal i temperaturka wzrosla. To normalne i czasami powoduje nawet zalaczenie wentylatora, nawet gdy silnik jest wylaczony i postal chwile.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 29, 2005, 13:22:19 pm »

qxr

  • Gość
maras, To normalne ze przy wolnej jezdzie w korku przy takich temperaturach temperatura moze podskoczyc do np 92, 95. Tego nie da sie weliminowac. U mnie tez tak sie zdazy ze teraz po wymianie wszystkiego wlaczy sie elektrowentylator bo w korku jade 20 minut. W Morawskim jest napisane ze elektrowentylator powinien sie zalaczyc przy temp 92 +/- 2. czyli jak sie wlacza to znaczy ze plyn w miejscu gdzie masz czujnik ma taka temperature. Ale to norma. Tym sie nie przejmuj bo nie tylko poldek sie przegrzewa w korku. Wylaczyc sie powinien gdy ma 87 +/- 2. Wazne ze nie dochodzi do 100 albo 110 bo to by bylo nienormalne lub np przegrzewanie podczas jazdy w trasie co czasami sie zadarzalo u mnie jeszcze na starej chlodnicy. Jak ja ostatnio wykrecilem to rozsypala sie mi w dloniach. Co pewnie moglo byc przyczyna ze kiepsko odprowadzala cieplo. Wazne tez ze sie wlacza elektrowentylator.

[ Dodano: 2005-06-29, 13:23 ]
Senn#1869, Z ta temperatura po wylaczeniu masz racje. U mnie tez to standard.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 29, 2005, 13:37:26 pm »

maras

  • Gość
No wł?cza się, ale wg wska?nika to jest już prawie 100st, no ale ten wsk?nik, jak już pisałem, to niekoniecznie dobrze pokazuje ;)  A z tego, że temp ro?nie, to nie zauważyłem do tej pory, a to jest już pi?te lato, jak nim jezdze. Generalnie, to chodzi mi oto, dlaczego ci?nienia nie trzyma, bo ta temperatura, to nie jest jako? drastycznie wyższa, niż do tej pory

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 29, 2005, 13:47:25 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
maras, wez ten swoj korek i jakims drutem powciskaj ta blaszke co jest na srodku. Moze ona sie tam przyblokowala.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 29, 2005, 15:05:39 pm »

maras

  • Gość
Wczoraj tym starym powaliłem trochę o akumulator, tak kurat był pod ręk? ;)  Dzisiaj było ci?nienie w układzi, wprawdzie nie takie jak kiedy?, no ale było. Jutro pojadę i mam nadzieje,że wymieni? mi ten nowy. Dzięki za odpowiedzi

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 29, 2005, 18:50:54 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytuj (zaznaczone)
Bo zbyt duze cisnienie oznacza ze sa przedmuchy na uszczelce i czesc cisnienia idzie w uklad.
owszem miałem tak przy peknietym bloku...Ale cicnienie ma byc bo inaczej jaka funkcje miałby spelniac zaworek w korku?? Cisnienie ma byc nie za duze ale weze maja byc twarde...(przy ciepłym silniku)
  • Jef
  • Czaku

kokpit
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 29, 2005, 21:09:41 pm »

125

  • Gość
Szukam fachowca, który zaqłoży mi do fiata 125 fso 1500 kokpit od poloneza caro + sterowanie nagrzewnic?. Oczywi?cie dobrze zapłacę. Wszystkie elemrnty mam. W grę wchodzi przerubka elektryki + nowe szkło na zegary

Re: kokpit
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 30, 2005, 09:06:52 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "125"
Szukam fachowca, który zaqłoży mi do fiata 125 fso 1500 kokpit od poloneza caro + sterowanie nagrzewnic?. Oczywi?cie dobrze zapłacę. Wszystkie elemrnty mam. W grę wchodzi przerubka elektryki + nowe szkło na zegary


Temat chyba nie adekwatny do miejsca :!:
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Re: kokpit
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 30, 2005, 10:11:37 am »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytat: "125"
Szukam fachowca, który zaqłoży mi do fiata 125 fso 1500 kokpit od poloneza caro + sterowanie nagrzewnic?. Oczywi?cie dobrze zapłacę. Wszystkie elemrnty mam. W grę wchodzi przerubka elektryki + nowe szkło na zegary


Cytuj (zaznaczone)
Temat chyba nie adekwatny do miejsca

to tez a po 2 to moze jezli juz masz taki problem to napisałbys z kad jestes i wogóle sie zalogował...(ale to na PW badz w osobnym poscie na technice"
  • Jef
  • Czaku

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 10, 2005, 18:57:05 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
To znowu ja i moj silnik.
jako ze grzeje sie silnik wciaz, to postanowilem wlac octu jak to niektorzy robili. weszly (w przenosni hehe) 3 butelki 0.5l +troszke wody, czyli gdzies tak 2 litry + to co jest w bloku, czyli zakladajac ze jest tam 1litr, to w calym ukladzie siedzi u mnie tylko niecale 3 litry. Woda jest duzo pod kreska max (specjalnie tyle nalalem). I co dziwne (chyba), przy rozgrzewaniu sie silnika, kiedy woda jest jeszcze letnia a termostat sie nie otworzyl, wywala wode (korek odkrecony) tak ze sie leje strumieniem. tak nie powinno chyba byc. Ja rozumiem, ze sie rozszerza woda pod wplywem temperatury, ale bez przesady hehe. a potem jak sie ostudzi lekko i wody jest pod sam korek (korek zakrecony) i sie odkreci to jest pufffff i woda splywa sobie do ukladu i w zbiorniczku prawie nic nie ma, bo wczesniej wywalilo ta wode. poza tym, wlalem sobie wode i czekam az sie zalaczy wiatrak, czekam, czekam, temp na wskazniku rosnie do prawie czerwonego pola a wiatrak ani drgnie (w koncu sie wlaczyl po jakims czasie). czujnik wiatraka na pewno sprawny, sprawdzalem. i tu mam dylemat, czy to zepsul sie czujnik temp i wcale takiej temperatury nie ma, czy termostat sie nie otworzyl, wiec temp rosla a wiatrak nie wlaczal, bo oczywiscie nie mogl, bo nie bylo duzego obiegu. niedlugo kupie, znowu, drugi termostat i zaloze. a jak nic nie da to co to jeszcze moze byc kurde, bo czyszczenie octem (w sumie nic tam ciekawego razem z octem nie wylecialo), nowa chlodnica, nowy czujnik temp, nowy korek, (rok temu jak sie tez tak grzal) nowy termostat i nic to nie daje. bo jak to wszystko nie to, to pozostaje czujnik temp, a on jest chyba drogi (jezeli inne jest niz do zwyklego polda) a nie chce kupowac jezeli nie wiem na 100% ze to ten cholerny czujnik. aaa elementy gumowe ukladu sa twaaaarde. na trasie jak sobie jade temp jest ok. jak sie zatrzymuje to rosnie powoli, co ciekawe w miescie najbardziej. czasem wiatrak zbije temperature a czasem chodzi caly czas a temp wciaz jest duuuza.
łoo jezu, ale sie rozpisalem.  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 11, 2005, 00:51:52 am »

maras

  • Gość
Pierwszy raz tak miałem jakie? cztery lata temu, jak pierwszy raz wymieniałem płyn. Weszło mi też jakie? 3 litry, zdziwiłem się, no ale go wł?czyłem i czekam, a witrak się nie wł?cza, temp pod 110 podchodzi, trochę panika, jeszcze raz wł?czyłem, to samo. Robiłem to z zamkniętym korkiem. Pó?niej jeszcze tak kilka razy mi się zdzarzyło. Poprostu w okolicach termostatu zbiera się powietrze, dlatego tak mało wchodzi płynu i nie puszcza do chłodnicy. Przekonałem się o tym dopiero w tym roku, jak miałem zapowietrzony układ, nacisnołem na kilka węży i było słychać jakby co? stukało o termostat. Rozebrałem go, bo my?lałem,że co? mi wpadło, ale nic nie było. Wł?czyłem go, ale bez korka i tak przy ok 70st płyn się na tyle podniósł,że go wywaliło, po wył?czeniu opadł na tyle,że w zbiorniczku prawie nic nie zostało. Dolałem, właczyłem drugi raz, to samo :twisted: ,znowu dolałem i wł?czyłem z korkiem. Pu?cił do chłodnicy, sam się odpowietrzył i przystało pukać o termostat, więc może i Ty tak spróbuj. A nie masz może przytkanej której? z rurek albo chłodnicy? A co z korkiem, trzyma ci?nienie, bo pamiętam, że wymieniałe?? Mój jeden nowynp nie trzymał, alena szczę?ciewymienili mi na sprawny :)
Też trochę tego naprodukowałem  ;)

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 11, 2005, 10:11:07 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
NO cóż ja zawsze ręcznie odpowietrzam układ chłodzenia. Zdejmuję wężyk od podgrzewania przepustnicy i jak zacznie z niego lecieć płyn to już praktycznie układ jest odpowietrzony. Dla formalno?ci przy pierwszym rozgrzewaniu po?ciskam nieco węże id?ce do chłodnicy (górny i dolny). Po takim zabiegu napewno układ jest prawidłowo odpowietrzony.

Oczywi?cie wszystko to przy otwartej nagrzewnicy.

A z temperaturk? problemów pratycznie nie mam.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 11, 2005, 10:33:43 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
to stukanie to zaworek na wyjsciu z silnika przy kolektorze ssacym on jest tez wazny podobno sluzy do odpowietrzenia bloku, jak stuka to naczy ze dziala
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 11, 2005, 12:25:45 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
korek chyba trzyma cisnienie, bo rury gumowe sa twarde jak skala (jak silnik chodzi). jak po jakims sporym czasie od wylaczenia silnika odkrecilem korek to bylo pufff i pojawilo sie wiecej wody w zbiorniczku (upuscil cisnienie). przytkaniej chlodnicy raczej nie mam, bo rok temu byla kupowana nowka sztuka. czy mam przykane weze nie wiem. sprawdze jak bede wymienial termostat.

jak wlewam wode to tez naciskam na weze, zasysa wode i leje dalej.

u mnie stukania zadnego nie slyszalem. jak naciskam na weze to tylko slysze chlupanie w silniku :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 11, 2005, 14:00:52 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
NO wła?nie jakie stukanie, jaki zaworek.... :?: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 11, 2005, 14:04:50 pm »

qxr

  • Gość
Marcin#839, To ja ciebie chyba nie pociesze. Bo przerabialem kiedys to z kolega samochodem. Czujnik tempereatury masz dobry i termostat tez. Wentylator i termostat sie nie wlacza gdyz tworzy sie poduszka powietrzna w ukladzie. Dlatego tez wywala wode zbiornikiem. Uszczelka pod glowica to opcja optymistyczna. Przyczyna moze byc w peknietym bloku lub glowicy. Pekniecie glowicy bylo praktycznie niewidoczne. Wyszlo dopiero po badaniu szczelnosci ktore kosztuje 80 zeta. A glowkowania bylo za potege.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 11, 2005, 14:46:01 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
pokaze wam na zlocie, ale jak jestescie nie cierpliwi to odwiedzcie strone http://www.mgf.ultimatemg.com/
potem w prawym gornym menu rozwijalnym  wybierzcie head gasket failure HGF i czytajcie :-)
jest tam schemat ukladu chlodzenia i taka czesc o nazwie jiggle valve to jest to o co mi chodzi , dodam tylko ze to jest schemat silnika 1.8 serii K w samochodzie MGF czyli naped na tyl i silnik z tylu wiec tam te zaworki sa dwa, i punktow do odpowietrzenia ukladu jest trzy bo chlodnica jest z przodu :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350