Autor Wątek: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura  (Przeczytany 26235 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #60 dnia: Lipiec 11, 2005, 14:51:24 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "qxr"
Marcin#839, To ja ciebie chyba nie pociesze. Bo przerabialem kiedys to z kolega samochodem. Czujnik tempereatury masz dobry i termostat tez. Wentylator i termostat sie nie wlacza gdyz tworzy sie poduszka powietrzna w ukladzie. Dlatego tez wywala wode zbiornikiem. Uszczelka pod glowica to opcja optymistyczna. Przyczyna moze byc w peknietym bloku lub glowicy. Pekniecie glowicy bylo praktycznie niewidoczne. Wyszlo dopiero po badaniu szczelnosci ktore kosztuje 80 zeta. A glowkowania bylo za potege.

a to nie powinno ubywac plynu? wydaje mi sie ze u mnie nie ubywa. hmm a jak jest pekniety blok no to coz, bedzie szybsza motywacja do zakupu 1.8  :mrgreen: , chociaz jakis znajomy wujka  ma na sprzedaz 1.4, koleszka mial wkladac do swojego poloneza ale mu ukradli samochod. co prawda nie chce 1.4 ale jak nie bedzie wyjsca... a i jeszcze jedno, jezeli jest tak jak mowisz to nie powinno to sie dziac ciagle? wywalac plyn podczas jazdy itp itd? a nie tylko grzac, nie wywalajac nigdy plynu jak stoje w korku np. mimo iz wskazowka temp podchodzi pod czerwone pole nigdy na nie nie wchodzac. dziwnee to jakies jest w sumie.


a ten jiggle valve o ktorym pisze AndrewS to ten na zdjeciu z tego co tam wyczytalem, nie przypominam sobie zebym go widzial u mnie w silniku
to ja, byly Marcin#839

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #61 dnia: Lipiec 11, 2005, 15:15:12 pm »

qxr

  • Gość
W tamtym poldku tez nie ubywalo. Odpowietrzany po kilka razy. testowany z termostatem i bez. I ciagle sie zapowietrzal. Raz plyn wywalalo raz nie. Chlodnica zimna elektrowentylator stal w miejscu a temp na wskazniku 110-120. Wyieniane korki itp. Raz bylo dobrze i sie nie grzal raz dostawal chopla. Cuda nie widy. W koncu meska decyzja. Zdjac glowice i wydac 80 dych na szczelnosc. No i wyszlo szydlo z wora.

I jeszcze nawet gdy mial wyjety termostat i byl na duzym obiegu to podczas jazdy raz temperatura byla 70 raz 110. A nie bylo termostatu. poprostu powietrze przepychalo plyn w ukladzie w dziwne miejsca.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 11, 2005, 15:29:22 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
bo ten zaworek jest w srodku jak sie zdejmie kolektor akurat tu na zdjeciu plastykowy, to po jego odwrocenniu od tylu widac wlot tej rurki  z takimi pozaginanymi blaszkami zeby ta kuleczka nie wypadla
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 11, 2005, 15:33:39 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "qxr"
Chlodnica zimna elektrowentylator stal w miejscu a temp na wskazniku 110-120.

hmm ale u mnie to bylo tylko wtedy kiedy zmienialem wode i od razu po tym rozgrzewalem samochod na luzie bez korka, jak jest z korkiem to woda wypelnia caly zbiorniczek, ale nie wylatuje, potem jak sie przejade to w zbiornku jest tyle wody ile powinno byc lub jest troche za malo. byc moze wtedy byl wlasnie zapowietrzony i dlatego temp byla wysoka a chlodnica byla lekkkkko ciepla. jakis dziwny ten moj silnik jest zaprawde powiadam wam.
a i jak znam zycie to rozwiazaniem bedzie jakas glupiaaaaaaa rzecz.

i do Bociana: gdzies ty widzial silnik 1.8 za 80 funtow? (napisales tak na FSOAK)
to ja, byly Marcin#839

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #64 dnia: Lipiec 11, 2005, 16:17:21 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
no nie wiem czy głupia u mnei tez miała byc taka...a okazało sie ze i głowice i blok szag trafił...Ale pis?łem o tym nie raz...Miałem dokładnie takie objawy o jakich pisze QRX
  • Jef
  • Czaku

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 11, 2005, 23:17:50 pm »

maras

  • Gość
Pisałem,że miałem tak 4 lata temu, od tego czasu przejechałem jakie? 40ty? km i działo się tak prawie za każdym razem jak napełniałem układ. Raz tylko, dwa lata temu sam się odpowietrzył od razu. A stukanie to wła?nie przypomina co? jak by kulka stukała o blachę, z tym że jest s? ok 3 stuki, każdy następny słabszy. Jak układ jest dobrze odpowietrzony, to, przynajmniej u mnie, jest to prawie niesłyszalne

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 12, 2005, 01:05:52 am »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
u mnie zadnych stuków nie ma...przynajmniej nigdy nie zwróciłem uwagi...
Cytuj (zaznaczone)
to wła?nie przypomina co? jak by kulka stukała o blachę
a moze to trzask pekajacej głowicy gdy zalewasz goracy silnik mrozona woda :roll:  :roll:
  • Jef
  • Czaku

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #67 dnia: Lipiec 12, 2005, 09:10:04 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
i do Bociana: gdzies ty widzial silnik 1.8 za 80 funtow?


Tak mi powiedział jeden kole?. Niestety jak się dokładnie dopytałem to trzeba go jeszcze przywie?ć do polski.


je?li już mowa o tych zaworkach to sprawa wygl?da tak. Górny zaworek jest u nas zchowany w króćcu na który założony jest w?ż gumowy (zaraz za rozrz?dem na kolektorze ss?cym). Drugi zawór to prawdopodobnie zaworek spustowy na dole chłodnicy. Zastanawia mnie tylko jedno - czy tym zaworkiem w chłodnicy spó?cimy cały płyn. napewno z termostatu ale czy z dołu bloku to nie wiem. Na samym silniku nie znalazłem zaworka odpowietrzaj?cego gdzie? na bloku.


PS. mam też swoj? mał? teorię spiskow? dotycz?c? tego zaworka w kolektorze ss?cym. Ujmę to tak wg. mnie służy on do zapowietrzania silnika a nie odpowietrzania. Chodzi o to żeby przy spuszczaniu płynu nie tworzył się podci?nienie i nie zatrzymało czę?ci płynu w bloku. Nie raz na forum roverkowym przewinęła się dyskusja n/t. że ten zaworek działa jakby w odwrotn? stronę.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #68 dnia: Lipiec 12, 2005, 10:12:33 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
zaworkiem w chlodnicy nie spuscimy calego plynu, poniewaz jak zmienialem na wode z boryga, po nagrazniu sie i otwarciu termostaty woda zrobila sie zielona. przynajmniej tak bylo u mnie
a ten zaworek sam sie otwiera czy go trzeba otworzyc?
u mnie jedyne przez co ucieka plyn to korek spustowy w chlodnicy, a jedyne co zasysa powietrze to otwor na korek w zbiorniku wyrownawczym. dowod? odkrecic korek spustowy, odkrecic korek zbiorniczka - woda leci, ZAKRECIC korek w zbiorniczku woda nie leci przez korek spustowy. zreszta wiadomo :mrgreen:

Boician ten koleszka nie sprowadza silnikow, tylko trzba by go samemu przytargac, tak? kurde mam akurat wolych troche PLN-ow przeznaczone na taki cel.
to ja, byly Marcin#839

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #69 dnia: Lipiec 12, 2005, 12:11:04 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Marcin#839"
Boician ten koleszka nie sprowadza silnikow, tylko trzba by go samemu przytargac, tak? kurde mam akurat wolych troche PLN-ow przeznaczone na taki cel.


Maly OT - Uzytkownik allegro "anatolsc" prawdopodobnie moglby sprowadzic taki silnik. Kiedys go chyba pytalem o to. Tylko ze spiewnal mi wtedy chyba 2500 zeta
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #70 dnia: Lipiec 12, 2005, 14:12:21 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
za 2500 to moga mnie cmoknac :mrgreen: :mrgreen: ;)
a orientuje sie ktos co trzeba zaplacic jak sie sciaga z zagranicy samemu silnik ?
to ja, byly Marcin#839

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #71 dnia: Lipiec 12, 2005, 18:50:41 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Jak płukałem ostatnio silnik to odkreciłem od reduktora przewody włożyłem w jeden z nich w?z ogrodowy i heja. Po jakim? czasie woda miał? kolor wody a nie glikolu. Taka operację zastosowałem po 2 napełneiniach układu wod?.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #72 dnia: Lipiec 13, 2005, 07:25:29 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
A mnie od poniedziałku to ma ratowac przed wysoka temperatura. Tylko musze sobie skombinowac drugi wentylator i bedzie cacy :smile:

Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #73 dnia: Lipiec 13, 2005, 09:04:12 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Seen to musisz uważać żeby ci się w Czerniewicach nie zagotował. Odrazu lojalnie mówię że warto na t? okazję zrobić manualny wł?cznik wentylatora. Może się przydać :mrgreen: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #74 dnia: Lipiec 13, 2005, 09:58:04 am »

qxr

  • Gość
Senn#1869, Kupilem sobie taka sama tylko z jednym elektrowentylatorem. Bocian_s#313, Czemu ma sie zagotowac. Moj po wymianie chlodnicy sie nie przegrzewa wogole. Ale jak pisalem wczesniej wymienilem chyba w nim wszystko  :roll:

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #75 dnia: Lipiec 13, 2005, 10:26:44 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Spoko. Poczekaj. Jak będziemy jechać przez tomaszów ze ?redni?prędko?ci? 20-30km/h w upalny dzień to zal?czy się nie raz ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #76 dnia: Lipiec 13, 2005, 10:34:15 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
kurde to u mnie bedzie sie czesto wlaczal jak bedziemy tak jechac, a BTW ogladalem u kumpla chlodnice w plusie GSI i on ma taka sama jak my mielismy 1.4 z jednym wentylatorem :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #77 dnia: Lipiec 13, 2005, 11:54:09 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "AndrewS#100"
kurde to u mnie bedzie sie czesto wlaczal jak bedziemy tak jechac, a BTW ogladalem u kumpla chlodnice w plusie GSI i on ma taka sama jak my mielismy 1.4 z jednym wentylatorem :-)


To dziwne :?, moze wymienial. A co do zalaczania to rzeczywiscie czesto mi sie wlacza, ale w wawce teraz mega temperaturka i do tego co troche koreczki to sie wogole nie dziwie. Moze tez jeszcze dobrze sie nie odpowietrzyl. Wlasciwie to nie mialem zadnego problemu z odpowietrzeniem a plynu zalalem za pierwszym strzalem tyle ile powinno byc. Troche to zastanawiajace bo weszlo mi only 3.5 litra. Chldniczka jest niby cienka, ale te rurki ma sporej srednicy. Plyn w zbiorniczku utrzymuje stan wiec chyba wsio jest ok. Wazne ze dziala dosc krotko czyli szybko schladza, a jak zapodam dwa wentylatory to chyba na 5 sekund bedzie sie zalaczal hehe.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #78 dnia: Lipiec 13, 2005, 12:30:20 pm »

qxr

  • Gość
3.5 bo z bloku i z nagrzewnicy nigdy wszystko nie zleci. Wlasciwie to dobrze bo jak raz wymienialem i spuscilem go do zera to poetm tydzien odpowietrzalem. A drugi elektrowentylator i tak sie przyda.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #79 dnia: Lipiec 13, 2005, 15:35:47 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dobrze że ja mam dwa i manuala na jednego z nich :D.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.