Autor Wątek: 10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana  (Przeczytany 8235 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« dnia: Marzec 29, 2004, 09:11:30 am »

Radecki Marcin

  • Gość
No właśnie mam  poldka 1.6 Gle na moście 11:43 a dostałem wczoraj nowiutki wałek atakujący z tależem łożyskami i tulejką ale o oznaczeniu 10:43 i mam kilka pytań:
1. Czy mając most 11:43 włoże bez prblemu wałek +tależ o oznaczeniu 10:43
2. Czy niestrace w tej operacji na przyśpieszeniu ???????
3. albo co strace a co zyskam ? Jak z v max a jak z przyśpieszeniem ???
4. Czy jesli wymienie wałek atakujący z tależem na 10:43 to czy wszystkie inne podzespoły mostu zostaną takie same ?????????????????

Napiszcie co wiecie na ten temat bo ja jestem zielony i dopiero od tygodnia uczę się budowy mostu :)

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 29, 2004, 12:11:57 pm »

Eater#851

  • Gość
Nie jestem specjalista co do mostow, ale mysle ze walek + kolo 10:43 podejdzie. Na pewno stracisz na przyspieszniu, ale nie sadze, zeby byly to jakies wielkie roznice. Poza tym trudno cokolwiek prognozowac. Przekonasz sie po pomiarach V max i przyspieszen dopieor po wymianie.

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 29, 2004, 12:32:49 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jeśli już to raczej zyska na przyspieszeniu a straci na V-maxie. 10/43 to 4,3 a 11/43 to 4,1. Im większa wartość przełożenia tym lepsze przyspieszenie. NIe wiem jak z budową anatomiczną mostu ;) ale sądzę że podzespoły powinny się nadawać.
Swoją drogą skąd i za ile wytrzasnąłes nowe części. Mam rovera i most od 1,6gli (podmieniony). Ostanio chodzi mi po głowie aby zapodać most od kombivara i wrócić do orginalnego przełożenia 4,3. Koszt takiej operacji to jakieś 500-700zl. Gdyby wałek atakujący i koło tależowe było tanie i dostępne to może pokusiłbym się o samodzielne przeżucenie wnętrza mostu. Przy odrobinie szczęścia da się go złożyć lepiej jak w fabryce (dokładniej dopasować odstępy). Wtedy taki most by napewno mniej huczał podczas jazdy.

A mój już jest na wykończeniu  :sad: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 29, 2004, 13:13:24 pm »

Bodzioo

  • Gość
Bocian a może kończą Ci się łożyska na półosiach??

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 29, 2004, 22:07:04 pm »

Anonymous

  • Gość
NIech mi ktos opisze jak ustawić te luzy przy składaniu dyfra bo wymieniałem łożyska w moim moście na nówki i teraz wyje jeszcze gorzej! Chodzi o to że ja nic nie ustawiałem tylko wyjąłem dyfer i wałek, nabiłem nowe łożyska i złożyłem wszystko do kupy. Nie wiedziałem że trzeba cos ustawiać. Jeśli ktoś wie jak to ustawić to niech się wykaże tutaj PLEASE!!!

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 30, 2004, 10:14:07 am »

kan

  • Gość
W moście to  jest właśnie największy problem. Jak by naprawa polegała tylk na wymianie łóżysk to nikt by nie miąl problemu z wyjącym mostem. Radzę Ci tak nie jeżdzić bo zarżniesz sobie most do końca.  Jak nigdy tego nie robiłes to nie dasz rady, musisz znaleŹć dobrego fachowca ( nie fahofca) od mostów ale to już ginący, niestety, gatunek.

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 31, 2004, 13:02:05 pm »

Niechcšcy piszę

  • Gość
Żeby prawidłowo dokonać ustawień w tylnym moście, należy:
1. W miejsce wałka atakującego wstawić w pochwę przyrząd wzorcowy z nowymi łożyskami, które nie są nabijane, tylko muszą się dać wsunąć z odpowiednim naciągiem.
2. PóŹniej należy do tego przyrządu przymocować czyjnik zegarowy, aby zbadać zazębienie wałka z kołem talerzowym z lewej i z prawej strony w gniazdach łożysk przekładni głównej. Otrzymany wymiar należ uwzględnić przy doborze odpowiedniej podkładki pod wałek atakujący. Po zamontowaniu wałka na gotowo z odpowiednią podkładką i naciągiem łożysk przystępujemy dopiero do regulacji. 3. Innym przyrządem musimy rozciągnąć pochwę o wymiar, który nam "wyszedł" z pomiarów i obliczeń. W innym przwpadku możemy trwale uszkodzić obudowę tylnego mostu. Mając nowe bebechy w tzw. koszu czyli obudowie mechanizmu różnicowego musimy dobrać odpowiednie podkładki pod koronki, aby mogły poprawnie współpracować z satelitami. Po tym ustawieniu dobieramy podkładki łożysk głównych obudowy mechanizmu, aby koło talerzowe miało odpowiednie zazębienie z wałkiem atakującym. W każdym innym przypadku tzn. wstawieniu nawet nowych części wał będzie piał, wył churgotał i zużyje sie po kilku tysiącach km. Jednym słowem jest to bardzo odpowiedzialna i trudna regulacja. Wiem gdzie w Warszawie można dokonać takiej regulacji. Koszt ok. 400.00,- zł, ale raczej nieco poniżej tej kwoty.

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 03, 2004, 12:38:25 pm »

Anonymous

  • Gość
:shock: hyba sobie trocin albo kawy do niego nasype. Albo nowego mostu poszukam... :?

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 03, 2004, 15:28:41 pm »

Chudson

  • Gość
jeśli kupisz nowy (nowy) most to super , ale jeśli chcesz szukać (nowego (używanego) mostu to jusz chyba lepiej dopłacić i mieć zrobione porządnie niż za pół roku znowu szykać NOWEGO mostu

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 05, 2004, 13:09:43 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja zamierzam kupić sobie now(sz)y most od Kombi Vana, Kapitalnie rozebrać wymienić co trzeba i założyć dopiero po sprawdzeniu wszystkiego.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 05, 2004, 13:56:02 pm »

Czaku

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Ja zamierzam kupić sobie now(sz)y most od Kombi Vana, Kapitalnie rozebrać wymienić co trzeba i założyć dopiero po sprawdzeniu wszystkiego.

 Przeciez most  w kombi jest taki sam jak w atu

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 05, 2004, 14:11:51 pm »

Wafel

  • Gość
może u tak - ale kombiaki miały jakieś poziomowanie w moscie - albo w dodatkowym osprzęcie - takie coś nad mostem

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 06, 2004, 08:44:31 am »

Anonymous

  • Gość
Cytat: "Wafel#473"
może u tak - ale kombiaki miały jakieś poziomowanie w moscie - albo w dodatkowym osprzęcie - takie coś nad mostem

"takie coś" = stabilizator ;)

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 06, 2004, 08:50:52 am »

Wafel

  • Gość
no własnie :D

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 06, 2004, 09:24:43 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dokładnie to pod mostem. Stabilizator tylny.
Mi chodzi bardziej o to że Kombi ma przełożenie 3,9 (jak zwykły poldek 1,6) natomiast Kombi Van ma 4,3 (jak poldrover). No i oczywiście stabilizatorek też by się przydał do kompletu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 13, 2004, 13:56:32 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Ej ludki, jakis czas temu na gieldzie pewnego klubu o FSO  :mrgreen:, jakis koles chcial sprzedac most 4.7 (i tez skrzynie Colloti) i sprzedal go zreszta, ale nie mnie :) Ciekawe jakie przyspieszenie by mial 1.4 z takimi sprzetami jak ta skrzynia i most.
to ja, byly Marcin#839

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 14, 2005, 15:54:16 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
no to sie pozabijaja o to na allegro, sam bym to zreszta chetnie kupil  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 14, 2005, 16:46:54 pm »

vox+241

  • Gość
hmm, duzo roboty jest z włożeniem tego?

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 14, 2005, 16:58:54 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
co do tego mostu z alegro to policzyłem zeby i wychodzi ze jest to chyba 43/9 czyli 4,77. Takie przełozenie (jak równiez 43/10) miały montowane sanitarki, wiec dosyc rzadki to gadzet
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

10:43 a 11:43 Mosty w poldku zamiana
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 15, 2005, 23:49:13 pm »

peron

  • Gość
czesc mam pytanie ile kosztuje komplet wszystkich lozysk ktore sa w dyfrze??