Autor Wątek: silnik 1,8 (130KM)?????????  (Przeczytany 5317 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

silnik 1,8 (130KM)?????????
« dnia: Styczeń 07, 2006, 16:08:13 pm »

Drobek

  • Gość
witam wszystkich.
silnik 1.8 (130km) http://www.allegro.pl/show_item.php?item=79547080 co o tym s?dzicie bo ja tam byłem i go ogl?dałem i sprawdziłem nr silnika i jest 132B 000 i wg mnie to 1,6. Ogl?dałem wałki rozrz?du i s? całkiem ok tylko nieiwem dlaczego ma 130 KM? te wałki niewygl?daj? na abarthowskie a tłoki chyba tez sa zwykłe. Dodatkowo gaznik z poldka i powiedział ze niechodził na gazie poczym przyjrzałem sie kolektorowi i zauważyłem dziurke no i wtedu sie przyznał ze jednak chodził na gazie. co wy o tym s?dzicie? za silnik chce 500 pln
CO wy o tym sadzicie? ja mu daje 200 pln ale niewiem czy warto?
Ludziska radzcie!!!!!!!!!!! dzięki pozdro
 :D

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 07, 2006, 19:41:21 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Za 500 sie opł?ca ale przygotuj sie na kompleksowa rozbiorke i wymiane pierscieni panewek, ewentualny szlif wału itp Zreszta jak gosc na dzien dobry kituje to wiadomo ze takim ludzia sie nie ufa. Jezeli chcesz sprawdzic czy to 1800 zmierz duzym wkretakiem skok tłoka 1,8 bedzie miało 79,2 czyli około 80, jak wiecej to 2,0 jak mniej 1,6. Zapytaj sie jeszcze tego goscia skad wzioł te magiczne 130 Km ? Z gaznika od poloneza na seryjnych nastawach 1,6, z głowy czy tak z kosmosu ? Bo mnie sie zawsze wydawało ze silnik 1,8 ma 111/105 Km a 130 na dwóch gaznikach :D  Ps niech sprzedawca nie zapomni o rozruszniku i dwururce do tego silnika :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 07, 2006, 22:44:33 pm »

drobek,

  • Gość
Elwood#1887,  no wła?nie czekałem na twoja wypowiedz. czy mógłbys mi podac twój nr silnika ale ten który jest nad podstawka filtra olejowego? Nie ten na bloku.  Przeciez niebede ?ci?gał miski przed zakupem, a jak go kupie i sie okaze ze to 16 to pewno go nie weznie z powrotem.
aha ty mówisz wykręcic swiece i wsadzic suwmiarke i itd tak?
powiedz mi ile  kosztuja czesci:  panewki pierscienie uszczelki itd

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 07, 2006, 23:01:08 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wsadz wkretak i zaznacz górne i dolne połozenie tłoka róznica pomiedzy nimi to skok tłoka :roll:  Jezeli to jest 1,8 to napis na polu numerowym to bedzie132A1.000 lub 132B1.000 i TYLKO te silniki to 1,8. Panewki to około 170zł komplet korbowych i głównych, pierscienie nie wiem, komplet uszczelek około 150 zł(ale kup inna uszczelke pod głowice np niemiecka elring bo ta w zestawie jest do du...) do tego małe koło rozrz?du około 50 zł(wazne!!!), swiece od poloneza filtr powietrza i oleju tez. Ceny czesci sa zróznicowane i t omocno w zaleznosci od regionu kraju  :?

[ Dodano: 2006-01-07, 23:26 ]
Aha i ten koles to OSZUST 132B 000 to nie zadne 1,8 tylko 1,6 !!!!!
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2006, 23:43:59 pm »

Chomal#1856

  • Gość
Widzicie koles szuka naiwnych
Jak ktos sie nie zna to kupi i nawet moze nie wiedziec co kupił zacznie szukac czesci jeszcz moze i kupi czesci do 1,8 a to sie okaze zonk  :mad:
Palanciunio  :x

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 08, 2006, 01:24:48 am »

Drobek

  • Gość
a co bys jeszcze powiedział o tych 130 KM?? Koles nawet niewie skad sie wzięły, niby cos tam w głowicy jest zrobione a wałki ogl?dałem no i sa troche inne ale czy abarthowskie ? to niewiem, na pierwszy rzut oka krzywki s? węzsze od moich a wysoko?ć taka sama. a może tłoki z abartha? ile mogły by podnie?ć moc silnika?
zaproponowałem mu 200pln :mrgreen:  :mrgreen:  i jesli sie zgodzi to przed zakupem i tak sprawdze wysoko?ć skoku tłoka :mrgreen: . zawsze jak sobie cos upatrze to musi byc cos nie tak, niewiem co robic.......

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 08, 2006, 01:42:34 am »

vox+241

  • Gość
pisz do allegro że ?ciemnia bo kto? kupi i będzie zawiedziony....

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 08, 2006, 12:55:35 pm »

krzychu

  • Gość
Cyt: "GÓRNˇ CZĘSĆ RUŁY,  SZKODA TAKIEGO ZILNIKA, DOTEGO , PREFEROWANY ODBIUR JEST OSOBISTY, WRAZIE PYTAŃ PROSZĘ PISAĆ DOMNIE NA POCZTE lub zdwonić na telefon "

O Kuuuurde tojaki? opcokrajowiec być chyba bo nie muwić po polskie.

A sk?d wiecie, że go?ć bajeruje a może w momencie kiedy zamontował ten silnik do polda lub zakupił polda z tym silnikiem kto? go zabajerował i go?ć je?dził ze ?wiadomo?ci?, że ma taki turbo wyjadacz w polonezie. S?dz?c po poprawno?ci jego wypowiedzi można zakwalifikować go do grona osób, którym można wmówić tego typu bajery (sa inne okre?lenia jego poziom wiedzy, ale nie chcę żaby kto? mówił, że obrażam innych).

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 08, 2006, 13:28:03 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
A sk?d wiecie, że go?ć bajeruje a może w momencie kiedy zamontował ten silnik do polda lub zakupił polda z tym silnikiem kto? go zabajerował i go?ć je?dził ze ?wiadomo?ci?, że ma taki turbo wyjadacz w polonezie.


Ano stad ze napisał ze silnik pochodzi od fiata Mirafiori- takich fiatów w wesji 1800 nigdy nie było. Były tylko i wyłacznie 1,6 i 1,4 dohc. Z opisu wynika ze oddaje auto na złom czyli zapewne jezdził nim jakis czas i wymieniałw nim czesci takze pasek rozrzadu. Paska od 1,8 nie załozy do bloku 1,6 bo bedzie za długi i braknie zakresu napinacza. JEzeli w ogóle nie wymieniał nigdy paska to tymbardziej po kupnie nalezy taki silnik przejrzec bo to na 100% druciarnia jak cholera robiona tylko aby jezdził :evil:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 08, 2006, 13:35:30 pm »

Drobek

  • Gość
no nic o wymianie paska i napinacza nie mówił ale mówił o wymianie uszczelki pod głowica i miski olejowej a silnik dalej zarzygany olejem i on tego nierobił tylko znajomy mechanik

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 08, 2006, 13:45:18 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Uszczelki od 1,6 dohc róznia sie od uszczelek 1,8/2,0 alena blok 1,6 mozna załozyc uszczelke od 1,8/2,0, odwrotnie juz nie  :D Zreszta po tłokach nawet mozna sie zorientowac ze to 1,6(maja wieksze nadlewki na tłokach)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 08, 2006, 13:56:54 pm »

Drobek

  • Gość
Sprawdziłem i niestety skok tłoka jest taki sam w 1,6 i 1,8 około 80mm,  różnia sie ?rednic? tłoka. 1,6 ma okoł 80mm a jeden 1,8 około 84mm mam racje?

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 08, 2006, 14:06:35 pm »

vox+241

  • Gość
były dwie wersje 1.6 jedna :srednica tłoka 80 , skok 79,2
inna: 84/71,5

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 08, 2006, 14:07:05 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wszystkie 1,8 maja srednice 84mm, nie ma silników dohc 1,8 na tłokach 80mm. Oczywiscie masz racje kiedys dawno temu było cos takiego jak 1,6(1592) 80x79,2 i miało to oznaczenie 132Ac.000 ale sa to bardzo stare silniki i naprawde watpie zeby to był ten poniewaz pochodziłby z lat 1973-1975. Ale jest to dobry silnik- pasuja do niego tłoki od poloneza 1,6 które sa bardzo tanie i lekkie i bez problemu da sie wsadzic tez tłoki 82mm od jakiegos fiata regaty(nie pamietam dokładnie) Ale jezeli numer silnika nie był przebijany  i pisze tam 132B 000  to jest to 1,6 na tłokach 84mm i skoku 71.5 i teraz tylko takie silniki uda sie zdobyc
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 08, 2006, 14:15:29 pm »

Russell

  • Gość
chcesz powiedziec ze 1.8 jest tak rzadki?  cholera a ja zaczynam się za takim rozgl?dać

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 08, 2006, 14:22:36 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Russell"
chcesz powiedziec ze 1.8 jest tak rzadki?  cholera a ja zaczynam się za takim rozgl?dać


Tak dostac 1800 jest bardzo ciezko -był produkowany tylko przez kilka lat i potem był zastapiony silnikiem 2000. Jest to najlepszy z rodziny dohc silnik ale tez i najrzadziej spotykany. Ja jednak oprócz tego co mam w aucie zakupiłem niedawno drugie kompletne 1800 :D  i mam na oku jeszcze 3(tzn sam blok z ukł?dem korbowo tłokowym -lezy u goscia który ma 2,0 musze do niego zadwonic i sie podpytac czy jeszcze go ma)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 08, 2006, 14:28:40 pm »

Drobek

  • Gość

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 08, 2006, 14:29:10 pm »

Russell

  • Gość
no to blok by? miał, a głowice na allegro widziałem za 80 zł,  chyba....

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 08, 2006, 14:30:41 pm »

Drobek

  • Gość
Adobe Reader 6.0 CE żeby to uruchomic potrzebny jest taki program

[ Dodano: 2006-01-08, 14:31 ]
taka głowica za 80 pln co jest na allegro to mam 2 i kolejnego szmelca niechce a koszty naprawy sa ogromne niestety

[ Dodano: 2006-01-08, 14:39 ]
Elwood#1887,  a za taki 1,8 to ile bys chciał?  :D  :D  bo ja na takiego poluje

silnik 1,8 (130KM)?????????
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 08, 2006, 15:28:36 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
taka głowica za 80 pln co jest na allegro to mam 2 i kolejnego szmelca niechce a koszty naprawy sa ogromne niestety


Koszt zaworu ssacego 20zł wydech 22 czyli 168zł i sa to zawory od cromy turbo która ma wieksze zawory o lepszych kształtach grzybka. Palnowanie głowicy to koszt u mnie 70zł, wymiana prowadnic 80zł, podfrezowanie gniazd pod wieksze zawory 120 zł. Do tego frez na wiertarke 25 zł, papier scierny 100,340,600,2000 jakies 5zł co w sumie daje około 470zł +koszt głowicy plus wkład pracy własnej i masz juz gotowa na tip top głowice do dohc gdzie nic nie musisz poprawiac, a daje to całkiem przyzwoitego kopa


Cytuj (zaznaczone)
Elwood#1887, a za taki 1,8 to ile bys chciał?   bo ja na takiego poluje


Nie jest na sprzedaz :D
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG