Autor Wątek: gubi mi sie obieg wody  (Przeczytany 6796 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gubi mi sie obieg wody
« dnia: Styczeń 30, 2006, 17:55:20 pm »

ajk#1212

  • Gość
czesc
panowie mam  niezly klopot gubi mi sie obieg wody w polonezie raz jest raz go nie ma zapalm silnik ujade 2km i juz mma na zegarach ponad 90
nagle temperatura spada i po chwili znowu rosnie co najlepsze to juz wszysko wymienilem
zaczynajac od glowicy pozniej silnika pompu normalnie poraka panowie ratujcie wszysko to robilem co mi do radzali [/b]

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 30, 2006, 18:23:37 pm »

Kewin#1894

  • Gość
zapowietrzony uklad chłodzenia

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 30, 2006, 18:51:23 pm »

ajk#1212

  • Gość
Cytat: "Kewin#1894"
zapowietrzony uklad chłodzenia

ale w jaki sposob sie zapowietrza
moze mi ktos wytlumaczyc

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 30, 2006, 19:10:06 pm »

Kewin#1894

  • Gość
przyczyn mooze byc wiele od uszczelki pod glowica (ale robiłes)
po nie odpowietrzenie przy zalewaniu plynem
ja zalewajac odkrecam przewod ten wychodzacy z parownika do rurki biegnacej wzdłuz glowicy
leje płyn i czekam az z przewodu zaczyna leciec , wtedy go zakładam i zaciskam opaske

podobno mozna terz odkrecic korek ze zbiorniczka wyrównawczego i przy odpalonym silniku czekac az samo sie odpowietrzy ja tak nie probowałem wiec nie wiem czy to skutkuje

mjalem takie same objawy co ty tylko parawnik mi jeszcze zamarzał (a to juz koniec jazdy)
i takie odpowietrznie (zdjecie przewodu podczas zalewania płynem ) mi pomogło

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 30, 2006, 19:15:06 pm »

ajk#1212

  • Gość
Cytat: "Kewin#1894"
przyczyn mooze byc wiele od uszczelki pod glowica (ale robiłes)
po nie odpowietrzenie przy zalewaniu plynem
ja zalewajac odkrecam przewod ten wychodzacy z parownika do rurki biegnacej wzdłuz glowicy
leje płyn i czekam az z przewodu zaczyna leciec , wtedy go zakładam i zaciskam opaske

podobno mozna terz odkrecic korek ze zbiorniczka wyrównawczego i przy odpalonym silniku czekac az samo sie odpowietrzy ja tak nie probowałem wiec nie wiem czy to skutkuje

mjalem takie same objawy co ty tylko parawnik mi jeszcze zamarzał (a to juz koniec jazdy)
i takie odpowietrznie (zdjecie przewodu podczas zalewania płynem ) mi pomogło



nie to nie to bo w lecie niby jest ok ale najgorzej zima normalnie lipa co to moze byc pomocy

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 30, 2006, 19:27:01 pm »

Kewin#1894

  • Gość
a termostat
ja mam zimowy otwiera sie chyba przy 87 stopniach

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 30, 2006, 22:36:52 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Primo-temat w nieodpowiednim dziale...

A odnosnie Twych problemów,rzeczywiscie objawy moga wskazywac na uszkodzony badz nie otwierajacy sie do konca(za kazdym razem) termostat.Sprawdz najpierw jednak czy kiedy silnik osiaga juz te 90st. cała chłodnica jest równomiernie goraca??Jesli dół jest zimniejszy od góry badz jeden jej bok jest cieplejszy od drugiego,wiesz juz ze to termostat,a jesli jest równomiernie goraca to zobacz czy weze idace do neij sa twarde,jesli nieto wymien korek biorniczka wyrównawczego,to powinno pomóc.
  • Jef
  • Czaku

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 31, 2006, 12:15:25 pm »

ajk#1212

  • Gość
Cytat: "mastah22#1900"
Primo-temat w nieodpowiednim dziale...

A odnosnie Twych problemów,rzeczywiscie objawy moga wskazywac na uszkodzony badz nie otwierajacy sie do konca(za kazdym razem) termostat.Sprawdz najpierw jednak czy kiedy silnik osiaga juz te 90st. cała chłodnica jest równomiernie goraca??Jesli dół jest zimniejszy od góry badz jeden jej bok jest cieplejszy od drugiego,wiesz juz ze to termostat,a jesli jest równomiernie goraca to zobacz czy weze idace do neij sa twarde,jesli nieto wymien korek biorniczka wyrównawczego,to powinno pomóc.


[ Dodano: 2006-01-31, 12:18 ]
wezne gornego doplywu wody sa wtedy nak nabrzmile ze malo ich nie rozerwie widze ze jakies podcisnienie sie robi ale skad sie bierze i co do termostatu
byl wyrzucony tez
ze wcale nie bylo
to bylo tak jak mowie
ze lapie momet
90
ale tez tak sie zdazalo ze sie nawet nie mogl zagrzac

[ Dodano: 2006-01-31, 12:27 ]
mimo to nie termostat poprosty szlak mie trafia macie jakies inne pomysly pomocy co dziwne robi sie jakies cisnienie waz doplywu gornego jest tak nabrzmialy ze malo go nie rozerwie

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 31, 2006, 15:32:48 pm »

Kewin#1894

  • Gość
na to cisnienie powinien pomóc korek jak kolega mastah22#1900,  pisze

w korku jest zaworek który otwiera sie po przekroczeniu jakiegos cisnienia w układzie chłodzenia

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 31, 2006, 21:52:24 pm »

Meggido

  • Gość
Ten zaworek z korka w ogóle wywalić! Ma tendencje do rozwalania uszczelnienia w pompie wody przez nadmierny wzrost ci?nienia w układzie. Mój poldi ma 18 latek i nadal to samo łożysko w pompie wody i uszczelnienie.

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 31, 2006, 23:59:39 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
u mnie bez korka płyn wywala. poprostu wywala ze zbiorniczka. w starych poldach moze smiało latac bez zaworka ale trzeba się liczyć z tym że nie zassie wody ze zbiorniczka i trzeba dolewać bezpo?rednio do chłodnicy. W poldkach które nie maj? korka w chłodnicy korek z zaworkiem jest niezbędny

[ Dodano: 2006-02-01, 00:09 ]
jesli w ukł?dzie znajduje się powietrze i przewody sa nabrzmiałe, a nawet potrafi je zerwać badz zwalić i auto się grzeje to miałem to w trucku. Strzelił cylinder. zrobiła się mła rysa i dmuchało do wody. Czy on czasem nie był kiedy? na wodzie i nie złapały go mrozki?? albo czy nie był mocno przegrzany,
Mrozy rozwal? blok i pęka cylinder. Przegrzanie rozwali głowicę zwł?szcza jak dodane zostanie ?wieżego zimnego.
3 razy robiłem uszczelkę nim się dopatrzyłem pękniecia

[ Dodano: 2006-02-01, 00:12 ]
Je?li się zapowietrza ci?gle to musi mieć przedmuchy!! albo głowica po wywaleniu uszczelni nie była planowana albo gdzie? poprostu co? strzeliło i kompresja idzie w wodę. MI az przewód w pół rozerwało. Widać słabszy był

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 01, 2006, 01:18:59 am »

Chomal#1856

  • Gość
Ja rozwalilem pzez okres jednego roku 4 zbiorniczki.
Cisnienie spore (czyt. OGROMNE) co chwila brak plynu no i dolewka i tak w kolo.
Splanowalem i wymienilem uszczelke pod glowic?
Zmienilem sposob podlaczenia parownika do ukladu chlodzenia
Zmienilem termostat 85*C
Odkamienilem nagrzewnice (kamien sie nazbieral bo braki uzupelnialem wod?)
WSZYSTKO POWROCILO DO NORMY :!: Ł?cznie z ogrzewaniem, ktorego nie bylo :)

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 01, 2006, 14:12:14 pm »

ajk#1212

  • Gość
Cytat: "Chomal#1856"
Ja rozwalilem pzez okres jednego roku 4 zbiorniczki.
Cisnienie spore (czyt. OGROMNE) co chwila brak plynu no i dolewka i tak w kolo.
Splanowalem i wymienilem uszczelke pod glowic?
Zmienilem sposob podlaczenia parownika do ukladu chlodzenia
Zmienilem termostat 85*C
Odkamienilem nagrzewnice (kamien sie nazbieral bo braki uzupelnialem wod?)
WSZYSTKO POWROCILO DO NORMY :!: Ł?cznie z ogrzewaniem, ktorego nie bylo :)



CO DO PEKNIEC CELINDRA TO BZDURA  TAK JUZ MI PODPOWIADALI
ZACZYNALEM
OD WYMIANY USCZELKI POZNIEJ GLOWICY NASTEPNIE MOWILI ZE MAM CYLINDER WALNIETY WYMIENILEM SILNIK I DALEJ TO SAMO
NIE WSPOMNE O WYMIANIE POMPY  TERMOSTATU CO NAJGORSZE ZE TO SIE DZIEJE CZASMI  W LECIE MLO KIEDY ALE W ZIMNIE NAGMINIE LUDZIE MOZE JAKIES JESZCE RADY CZEGO TO SIE TAK DZIEJE CO MMA JESZCE WYMIENIC ZEBY BYLO OK

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 01, 2006, 19:29:04 pm »

Meggido

  • Gość
Jedno pytanie: czy w samochodzie jest ciepło podczas tych ekscesów? Bo mi co? po głowie chodzi...
mastah22#1900, po cholerę ten zaworek w korku? Wytłumacz mi to.

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 01, 2006, 21:23:23 pm »

Kewin#1894

  • Gość
mozna powiedziec ze to zawór bezpieczenstwa
wiadomo ze ciecz po nagrzaniu zwieksza swoja objetosc
i nadmiar powietrza czy tez cieczy musi gdzies uleciecdzieje sie to zazwyczaj przy
przegrzaniu silnika co jest widoczne
gdyby nie było tego zaworka cos innego mogło by "poscic" od stworzonego cisnienia

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 01, 2006, 22:57:22 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
dokładnie...Ja tez wymnieniłem uszczelke,termostat,pozniej głowice az w koncu "mechanicy" k...jego mac podpowiedzieli ze jedynym rozwiazaniem w takim wypadku beedzie pekniecie bloku...Wymieniłem silnik,odpowietrzyłem i zgadnijcie co sie stało...Wywaliło płyn :mad:  a wszystko przez pierd...korek zbiorniczka wyrównawczego,nikt ze zgraji pseudomechaników nie zwrócił uwagi na jeb..korek :x  Wywaliłem lekko 4 tysiace na wszystkie remonty majace na celu postawic auto na "koła",a najprawdopodobniej wystarczyło wymienic tylko korek za 15zł i tamten silnik dalej by jezdził...Jak o tym mysle to sie nóz w kieszeni otwiera,tyle nerwów i wywalonej kasy (praktycznie w błoto)...Od tego czasu zdobyłem ksiazke pod Rovera i nigdy wiecej nie oddałem auta w rece zadnych partaczy...
  • Jef
  • Czaku

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 02, 2006, 08:29:48 am »

Meggido

  • Gość
Mój sprzęt je?dzi od 18 lat bez tego zaworka i ma się dobrze, wręcz rewelacyjnie.

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 02, 2006, 10:26:32 am »

ajk#1212

  • Gość
Cytat: "Meggido"
Jedno pytanie: czy w samochodzie jest ciepło podczas tych ekscesów? Bo mi co? po głowie chodzi...
mastah22#1900, po cholerę ten zaworek w korku? Wytłumacz mi to.




ktos pyta czy w samochodzie jest cieplo jak jest obieg to jest jak spada temperatura z 90 to juz wieje cieplo
jak rosnie temperatura do gory juz wieje zimno
jest to zauwazalne bo ja sie robi zimno to znaczt ze nie ma obiegu ale tez to widac na parowniku bo zamarza tzn nie mam obiegu myslalem ze to pzrez gaz ale jezdze teraz na bezynie

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 02, 2006, 10:34:54 am »

Meggido

  • Gość
No to niestety nie wiem. :sad:

gubi mi sie obieg wody
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 02, 2006, 15:36:49 pm »

Kewin#1894

  • Gość
miałem identyczne objawy raz ciepło raz zimno
 wskazówka temperatury skakała od 90 do 50
 i zamarzał parownik ale ja tylko odpowietrzyłem i to mi pomogło