Autor Wątek: Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!  (Przeczytany 18938 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 12, 2004, 08:04:50 am »

Maciek#938

  • Gość
Cóż nie twierdzę, że rozwiązanie jest złe, wprost przeciwnie. Jednak jest ono bardzo nietypowe jeżeli chodzi o Poldka i to wzbudza pewne obawy jeżeli chodzi o trwałość. Naturalnie ich trwałość może znacznie przewyższać trwałość seryjnych resorów i bardzo korzystnie wpływać na właściwości trakcyjne auta. Jeżeli pisze, że nie dużo jest z tym roboty i rozwiązanie okazuje się być faktycznie trwałe to jeżeli możesz wyślij mi zdjęcia na jeff_colby@pf.pl

Pozdrawiam

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 13, 2004, 08:21:12 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Maciek to może umieść to gdzieś na stronie jak dostaniesz to może wszyscy będą mogli o tym przeczytać.

Tomek może byś napisał kilka słów o tej przeróbce i zrobił artykuł do działu o tej samej nazwie. Z pewnością wzbudziłby on spore zainteresowanie.
Wystarczą fotki i tekst w zwykłym notatniku. Całość podeślij adminom strony a oni zrobią resztę.

Ja tak zawsze robiłem i jest OK.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 13, 2004, 10:09:49 am »

t_o_m_e_k_m

  • Gość
Jak tylko znajde troszke czasu (mysle dzis wieczorem) napisze i podesle. Nie ma z tym zadnego problemu.

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 13, 2004, 12:12:52 pm »

Maciek#938

  • Gość
Ok fotki już mam i muszę przyznać, że to rozwiązanie bardzo mnie zaintrygowała, aż do tego stopnia, że jak Tomek zrobi opis odnośnie wykonania to chyba nawet zastosuję je w swoim czerwonym Poldku, gdyż tam mam zwykłe resory bez wzmocnienia. Zastanawiam się tylko jaka będzie po tym różnica w twardości tyłu oraz jego wysokości, ale z samego założenia rozwiązanie jest bardzo ciekawe i nie tak bardzo skomplikowane jak sądziłem na początku  8)

ps. Zdjęcia zamieszczę od razu do artykułu
ps2. Tomek wyslij mi już na maila sam tekst z artykułem, gdyż zdjęcia już posiadam, więc po co je dwa razy wysyłać.

Pozdrawiam

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 27, 2004, 20:06:14 pm »

Keneda

  • Gość
Mam zamówione amorki od Poldka Trucka ale nie wiem czy koleś w polmozbycie nie zrobi mnie w jajo. Czy te amorki mają jakieś specjalne oznaczenie????

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 27, 2004, 21:04:07 pm »

Crashtest#1600

  • Gość
Czy mozna w Poldku Caro zalozyć stabilizatory?

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 27, 2004, 22:37:49 pm »

Woj-o#772

  • Gość
z przodu masz go fabrycznie
A z tyłu można czemu nie - trochę kombinowania z mocowaniami (przyspawać do mostu i jazda)

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 27, 2004, 23:22:39 pm »

Czaku

  • Gość
Przeciez z tylu sa drazki reakcjyjne i to one odpowiadaja za most a najlepiej zaloz drazko od kombi

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 28, 2004, 12:54:06 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To gdzie ten materiał i obiecane fotki????

Nadal czekamy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 28, 2004, 14:09:13 pm »

SerU#408

  • Gość
Drążki reakcyjne z tyłu w moście to nazwijmy to, dość liche rozwiązanie, bo z reguły jak się wyrobią tuleje to most lata jak nie powiem kto i gdzie i jest trzymany tylko na resorach a to nie jest dobre rozwiązanie (szczególnie jak tylne podłużnice nie są zupełnie całe). Stabilizator z tyłu to bardzo dobra rzecz i jak wreszcie wykopię kanał, to na bank sobie takie cuś założę. Miałem okazję przejechac się kantem z takim czymś i różnica wg mnie jest ogromna.

Jeżeli chodzi o koła, to ja jestem zwolennikiem małych kólek, gdyż na nich ma się najlepsze przyspieszenie. Dla porównania: jak jeŹdziłem bandziorem na oponach 195/55/13 !!, to na 400 m miałem czas około 17,6 s. Jak założyłem te amerykańskie balony (205/60/13), to czas mi się pogorszył o niemal 2 sekundy!!

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 28, 2004, 21:17:10 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "SerU#408"
Jeżeli chodzi o koła, to ja jestem zwolennikiem małych kólek, gdyż na nich ma się najlepsze przyspieszenie. Dla porównania: jak jeŹdziłem bandziorem na oponach 195/55/13 !!, to na 400 m miałem czas około 17,6 s. Jak założyłem te amerykańskie balony (205/60/13), to czas mi się pogorszył o niemal 2 sekundy!!

To zależy jeszcze kto co rozumie pod pojęciem mały rozmiar  8) Ja za małe oponki do Poldka uważam 165/70, za optymalne (przy feldze 13') 175/70, za już spore 185/70... Większe to już raczej stanowczo zbyt dużo moim zdaniem jeżeli chodzi o seryjne auto. Co innego w 2.0, to dużo potrafi uciągnąć, dlatego tam optimum to 185/70, lecz na feldze 14'  :D

ps. Co do stabilizatora z tyłu to świetne rozwiązanie. Jednak dla osoby (np. dla mnie), która spawarką się nigdy nie posługiwała to zadanie niewykonalne i czasami bardziej opłaca się wymienić drążki reakcyjne niż płacić niebotyczne sumy za wykonanie takiego stabilizatora. Pomimo, że to rozwiązanie jest naprawdę bardzo dobre

Pozdrawiam

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 28, 2004, 22:43:42 pm »

Czaku

  • Gość
Cytat: "SerU#408"
Drążki reakcyjne z tyłu w moście to nazwijmy to, dość liche rozwiązanie, bo z reguły jak się wyrobią tuleje to most lata jak nie powiem kto i gdzie i jest trzymany tylko na resorach a to nie jest dobre rozwiązanie (szczególnie jak tylne podłużnice nie są zupełnie całe).
Ja u siebie wycialem z grubszej balchy kolka i podlozeylem po sruby ktore trzymaja te drazki  zeby ta guma nie wyleciala ze srodka :mrgreen:

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 29, 2004, 14:24:31 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
koszt drążków reakcyjnych to jakieś 60zł a wymiana to 10 minut dla kogoś kto ma kanał i dwa klucze bodajże 19. Banalna robota i nie trzeba kombinować.

Oczywiście można taniej kupując same tuleje m-g ale do ich wymiany trzeba mieć prasę a z tym jeszcze trudniej jak z kanałem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 29, 2004, 19:05:33 pm »

SerU#408

  • Gość
I tu Bocian jesteś w błędzie, bo chyba nie każdy sobie zdaję sprawe z tego, że taką prasę wozi w bagażniku albo ma w garażu :P Piękną prasę można zrobić z....lewarka hydraulicznego :mrgreen: Jak? Pokombinujcie a na pewno na to wpadniecie :D Polak potrafi  :roll:

A tak troszkę inaczej w temacie pras...Żebyście widzieli jakim sposobem zakładałem poduszki silnika do łap w Guciowym silniku to byście poumierali ze śmiechu. Powiem tylko, że używałem do tego celu poldka Pitera :mrgreen:   :roll:

Cytuj (zaznaczone)
To zależy jeszcze kto co rozumie pod pojęciem mały rozmiar


Hmmm....Dla mnie 195/55/13 to bardzo małe kółko-profil 55 to niziuuutko ale jak nisko siedział to za je biśćie wyglądał  :roll:

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 29, 2004, 20:17:38 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "SerU#408"
Hmmm....Dla mnie 195/55/13 to bardzo małe kółko-profil 55 to niziuuutko ale jak nisko siedział to za je biśćie wyglądał  :roll:

A na jaką felgę zastosowałeś taką oponę ? Na standardowej z Poldka 5 calowej już 185/70 są jak balon, więc z szerszymi może być jeszcze mniej ciekawie i same właściowości trakcyjne mogą ulec pogorszeniu...

Pozdrawiam

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 30, 2004, 11:15:08 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Polak potrafi

TU czasami bym polemizował ale to już inna histoia i nie ma sensu o tym dyskutować.

Tak na poważnie to wiadomo że wszystko można zrobić ale jakim kosztem i jakim czasem. Podałem rozwiązanie najprostrze a to oznacza że niekoniecznie najtańsze. Liczy się pomysłowość a tej akurat nam nie brakuje ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 01, 2004, 20:17:09 pm »

SerU#408

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
na jaką felgę zastosowałeś taką oponę ? Na standardowej z Poldka 5 calowej już 185/70 są jak balon


Heh :mrgreen: Jak dotąd (czyt. czyli poza obecnym poldkiem) w życiu nie jeŹdziłem na seryjnych felgach polonezwoskich. Od razu pakowałem felgi od rekina 5,5 cala  albo jakieś aluski 5,5 bądŹ 6 cali :roll: Nie będę mówił na jaki rozstaw śrub żeby nie zaczynać wojny :D

Z resztą już w garażu czeka komplecik przespawanych i poszerzonych felg od rekina do obecnego polda ale założę je dopiero jak się uporam z budą (czyli, jak dobrze pójdzie w okolicach grudnia  :cry:   :twisted: )

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 04, 2004, 10:56:01 am »

Janek#1612

  • Gość
Aha jeżeli chodzi o utwardzanie to warto pospawać auto w okolicach podłuznic i mocowań przednich drążków reakcyjnych, bo Polonezy jak wiadmo lubią tam pękać. Mam teraz taki plan aby po zakończeniu walk z przykrótką maską (jeb... rzemiosło) wziąć się za zawieche przednią.
Najpierw posapawanie/wspawanie blach, potem sprężyny i amory.Cała zabawa około 500 bo daje do mehanika.
AHa mam pytanko odnośnie tylnego zawieszenia:

Czy da radę wyjąć tylne wsporniki resorów (aby je skrócić) czy może dało by się wstawić trakowskie? Jak z tym robić, bo jak obetne te co mam na aucie to może mi się kiedyś nie spodobac szorowanie tyłem po glebie.

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 04, 2004, 12:18:42 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "SerU#408"
Cytuj (zaznaczone)
na jaką felgę zastosowałeś taką oponę ? Na standardowej z Poldka 5 calowej już 185/70 są jak balon


Heh :mrgreen: Jak dotąd (czyt. czyli poza obecnym poldkiem) w życiu nie jeŹdziłem na seryjnych felgach polonezwoskich. Od razu pakowałem felgi od rekina 5,5 cala  albo jakieś aluski 5,5 bądŹ 6 cali :roll: Nie będę mówił na jaki rozstaw śrub żeby nie zaczynać wojny :D

Z resztą już w garażu czeka komplecik przespawanych i poszerzonych felg od rekina do obecnego polda ale założę je dopiero jak się uporam z budą (czyli, jak dobrze pójdzie w okolicach grudnia  :cry:   :twisted: )

A czy seryjne felgi od rekina pasują bez problemów ? W niebieskim Poldku 2.0 felgi proszą się o wymianę i myślałem trochę o jakimś alternatywnym rozwiązaniu. Notabene słyszałem, że te felgi od Rekina są niemal niezniszczalne...

Pozdrawiam

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 04, 2004, 12:53:22 pm »

Guciu1801

  • Gość
Jak zakladales moje poduszki??